שבת בבסיס: חג סוף יולי שמח! / יוני לב ארי

אני, נגיד, ממש זוכר את ה-31 ביולי 2003. זה היה יום חמישי, הלכנו לראות סרט בקולנוע פאר, ומייד לאחר מכן ישבנו ב-"בריסלס", אחלה וואפל בלגי שבעולם. ואז, התחילו השמועות. ארון בון ביאנקיז. חשבתי לעצמי, סבבה, שחקן חביב, לא מעבר. כמעט שלושה חודשים לאחר מכן, ב-16 באוקטובר, העיף בון את אחד ההום ראנס הגדולים בהיסטוריה של היאנקיז, והעניק לי את אחד הרגעים שלא אשכח בחיים.

שילינג במדי אריזונה. ספוילר (צילום: The Arizona Republic)

אז לרגל חג ה-31 ביולי, אספתי את העסקות הגדולות ביותר שנסגרו ב-31 ביולי לדורותיו, כולל כאלה שלא נראו כל כך חשובות והפכו בדיעבד לכאלה. חשוב לציין שיש דרכים לסגור עסקאות גם עד ה-31 באוגוסט, כשדוגמה יוצאת דופן לכך היתה המעבר של ג'אסטין ורלאנדר מדטרויט ליוסטון ב-31 באוגוסט 2017, אך אלו מקרים מאוד נדירים.

תודה לך ארון

10.

מי? סיסי סבאת'יה

לאן? מילווקי ברוורס

מאיפה? קליבלנד אינדיאנס

מתי? 2008

בכמה מילים: הטרייד הזה מדורג עשירי, בעיקר כיוון שהוא נסגר ב-7 ביולי. סיסי, אז אולי הפיצ'ר הטוב בליגה, הגיע לחצי עונה בלבד לוויסקונסין, ואיזו חצי עונה זו היתה. הברוורס, שחיכו להופעה ראשנה בפלייאוף מאז 1982, נאבקו עם הקארדינלס על הכרטיס.

המסע הקסום של סיסי ומילווקי

סבאת'יה הכניס טירוף בקבוצה, עם שבעה קומפליט גיימס, שלושה מהם על האפס, מאזן של 2:11 ו-ERA של 1.65, בדרך ל-NLDS מול הפיליס. זה אמנם נגמר בהפסד לאלופה שבדרך, אבל החוויה הזו היתה בלתי נשכחת לרוב אוהדי הקבוצה. יש כאלה, שהמחיר – מייקל ברנטלי, נראה להם בדיעבד יקר בשביל שלושה חודשים. בהחלט נושא לדיון.

9.

מי? מארק טשיירה

לאן? לוס אנג'לס איינג'לס אוף אנאהיים

מאיפה? אטלנטה ברייבס

מתי? 2008

בכמה מילים: הטרייד הזה מעניין בעיקר בשל התוצאות העתידיות שלו, אבל לזה נגיע מייד. זה נראה שטשיירה מאוד חיבב את הטרייד דד ליין. זה החל ב-2007, כשהטקסס ריינג'רס העבירו אותו לאטלנטה, ושנה לאחר מכן, מהברייבס לאיינג'לס. "טקס", סוויץ' היטר עם הגנה מצוינת בבסיס ראשון, היה אדיר בחצי העונה הזו, עם ממוצע חבטות של 358. ו-13 הום ראנס.

טשיירה וגררו במדי האיינג'לס. היו אחלה צמד (צילום: Zimbio)

אך גם כאן, כמו בסיפור הקודם, האיינג'לס וטשיירה הודחו בסיבוב הראשון, מול הרד סוקס, ושחקן הבסיס הראשון המשיך הלאה, לחוזה מפוצץ ביאנקיז, לצד אותו סבאת'יה מהסעיף הקודם. אך זה מה שבאמת היה מעניין בעקבות הטרייד הזה: האיינג'לס שלחו לאטלנטה שחקן בשם קייסי קוצ'מן (ופחות או יותר זהו), ובתמורה קיבלו בחירת דראפט, איתה הם בחרו… את מייק טראוט. אז תודה לך, טשיירה…

8.

מי? מאני רמירז

לאן? לוס אנג'לס דודג'רס

מאיפה? בוסטון רד סוקס

מתי? 2008

בכמה מילים: קיץ 2008 היה ממש עמוס… להנהלת בוסטון נמאס ממאני, עם כל הכבוד למחבט האדיר שלו, ויש כבוד. הקש היה ציטוט בעיתון: "לרד סוקס לא מגיע שחקן כמוני". הדודג'רס, לעומת זאת, נלחמו על המקום הראשון בבית המערבי עם אריזונה, וביום הטרייד היו בפיגור שני משחקים.

מאני במדי הדודג'רס, בפוזה מוכרת (צילום: SILive)

ב-53 משחקים חבט רמירז 396. מטורף, עם 17 הום ראנס, והוביל את LA לפסגת הבית. גם בפלייאוף הוא המשיך להשתולל עם 520. בלתי נתפס, אך הכחולים נכנעו לפיליס ב-NLCS. הביקור של מאני בלוס אנג'לס יחזיק מעמד עד אמצע 2010.

7.

מי? דייויד ג'אסטיס

לאן? ניו יורק יאנקיז

מאיפה? קליבלנד אינדיאנס

מתי? 2000

בכמה מילים: לא היה שחקן שאהבתי את הסווינג שלו יותר מאשר את זה של ג'אסטיס. ביולי 2000 חיפשו הפינסטרייפס מישהו שיעורר את המועדון, שזכה בשנתיים האחרונות באליפויות עם סוויפ בוורלד סירייס, פחות או יותר עם אותו הסגל. ב-78 משחקים העיף ג'אסטיס 20 הום ראנס, עם ממוצע חבטות 305., כולל 3 ראן הום ראן בלתי נשכח ב-ALCS מול סיאטל (שהוציא מהשדר מייקל קיי את אחד המשפטים הגדולים שלו). זה ייגמר באליפות נוספת מול המטס.

בלתי נשכח

6.

מי? רנדי ג'ונסון

לאן? יוסטון אסטרוז

מאיפה? סיאטל מארינרס

מתי? 1998

בכמה מילים: הטרייד הזה לא רק נסגר ב-31 ביולי, הוא נסגר שלוש דקות לדד ליין. האסטרוז קיבלו אייס שכמוהו לא היה אז, כשעד לסיום העונה זרק ה-"ביג יוניט" ל-ERA של 1.28, עם מאזן של 1:10. אך גם הפעם זה נגמר בהדחה מוקדמת בפלייאוף. סיאטל מצידה התחזקה בכמה שחקנים שהיו לשלד בהמשך: פרדי גרסייה, קרלוס גייאן וג'ון הלאמה, בהחלט טרייד טוב לשני הצדדים.

מישהו בכלל זוכר את רנדי ג'ונסון במדי יוסטון? (צילום: MLB.com)

5.

מי? מארק מגוואייר

לאן? סיינט לואיס קארדינלס

מאיפה? אוקלנד את'לטיקס

מתי? 1997

בכמה מילים: טרייד עם כוכבית כמובן. לא מדובר במהלך שהשפיע על אף אחת מהקבוצות על המגרש, אך מגוואייר רשם עם הקארדס את אחת העונות החלומיות של שחקן בודד, עם 70 הום ראנס ב-1998 – שבירת השיא של רוג'ר מאריס מ-1961, כחלק מהמירוץ החלומי של מגוואייר וסמי סוסה באותו קיץ מופלא. הוא המשיך עם עוד עונה של 65 דינגרס, אך לא מעבר. כל מה שאוקלנד קיבלה בתמורה לא תרם מאומה.

ההום ראן ה-62 של מגוואייר

4.

מי? פרד מגריף

לאן? סן דייגו פאדרס

מאיפה? סיאטל מארינרס

מתי? 1993

בכמה מילים: מצד אחד, אף אחד מהשחקנים שהפאדרס קיבלו בתמורה לא עשה דברים גדולים. מצד שני, מגריף הפך להיות אחת החוליות החשובות בריצה המופלאה של אטלנטה בשנות ה-90, כולל האליפות ב-1995. בסך הכל העיף מגריף 130 הום ראנס במדי הברייבס (26 לעונה, לשיא הוא הגיע עם 34 ב-1994), לצד ממוצע חבטות של 293.. לא רע בכלל.

היוש פרד (צילום: Talking Chop)

3.

מי? ארולדיס צ'פמן

לאן? שיקגו קאבס

מאיפה? ניו יורק יאנקיז

מתי? 2016

בכמה מילים: הקאביס חיכו לאליפות הזו מ-1908. כל כך הרבה אכזבות, כל כך הרבה כמעטים, אבל אליפות? לפני 108 שנים. רגע לפני הדד ליין הביא ת'יאו אפשטיין את הקלוזר הדומיננטי ביותר במייג'ורס, במהלך שלך תדע מה היה קורה אם לא היה נסגר. צ'פמן אמנם פישל במשחק השביעי של הוורלד סירייס, אבל בסך הכל הציג ERA של 1.01, עם 16 שמירות ב-28 משחקים.

צ'פמן יורה במדי הקאבס (צילום: Da Windy City)

אז הקאבס הרוויחו אליפות היסטורית? היאנקיז קיבלו בטרייד הזה את גלייבר טורס, מהשחקנים היותר מרכזיים של הקבוצה היום, ובתום אותה עונה החתימו את צ'פמן, שהיה שחקן חופשי, על חוזה חדש. Win Win.

2.

מי? דייב רוברטס

לאן? בוסטון רד סוקס

מאיפה? לוס אנג'לס דודג'רס

מתי? 2004

בכמה מילים (גם אם הן מילים כואבות): אם כבר מדברים על קבוצות שחיכו לאליפות, הרד סוקס חוו דבר דומה למה שעבר על הקאבס, עם המתנה לתואר מ-1918. בדרך היו לא מעט רגעים שזה הרגיש ממש קרוב, ואיכשהו משהו קרה ושוב הלכה האליפות. ב-2003 היתה לבוסטון קבוצה מצוינת, בהנהגת השורט סטופ נומאר גארסייפארה. וגם אז, יתרון 2:5 באינינג השמיני של גיים 7 מול היאנקיז לא הספיק, כשאותו ארון בון מהפתיח הוסיף עוד פרק בקללת הבייב.

רגע כואב בחיי

ב-31 ביולי 2004, אותו ת'יאו אפשטיין מהסעיף הקודם, אז עדיין הג'נרל מנג'ר של בוסטון, החליט לעשות מהלך שנראה מנוגד לכל הגיון. הוא נפרד מהשורט סטופ האהוב, שהמשיך לקאבס. במקומו הגיע אורלנדו קבררה, שחקן הגנה מצוין והתקפה די אפרורי, ממונטריאול אקספוז.

באותו היום השלים אפשטיין עוד מהלך, כשהביא מהדודג'רס את האאוטפילדר המהיר דייב רוברטס, שחקן די בינוני, בתמורה לכלום פחות או יותר. אף אחד לא העלה על דעתו מה שני הטריידים האלה יעשו. קבררה הפך לשחקן סופר משמעותי בריצה של בוסטון, ורוברטס?

הצד השני של הטרייד. גארסייפארה (צילום: thecoldwire.com)

בסדרת גמר האמריקן ליג, כשהיאנקיז ביתרון 0:3 בסדרה וביתרון של ריצה אחת באינינג התשיעי של המשחק הרביעי, הוא עלה מהספסל כ-פינץ' ראנר וגנב בסיס, בדרך לשוויוון, שהמשיך למהפך הגדול ביותר בהיסטוריה של המשחק ולאליפות ראשונה מאז 1918. אלוהים יודע כמה זמן היתה נמשכת עוד הקללה הזו אם רוברטס לא מגיע לבוסטון…

1.

מי? קורט שילינג

לאן? אריזונה דיימונדבאקס

מאיפה? פילדלפיה פיליס

מתי? 2000

בכמה מילים: לא ברור האם אוהדי הדי-באקס עוד יזכו לראות את הקבוצה שלהם חוגגת אליפות, ואם כן אז מתי. אבל דבר אחד ברור מאוד: אם שילינג לא מגיע למדבר בקיץ 2000, זה לא היה קורה עונה לאחר מכן.

צפו בשילינג חוגג אליפות עם אריזונה

אריזונה אמנם ויתרה על לא מעט שחקנים טובים, דוגמת ויסנטה פאדילייה, טראוויס לי ואומאר דאל, שיעשו כמה דברים בפילדלפיה, אך קיבלה בתמורה אייס שני, לצד רנדי ג'ונסון. הצמד הזה יוביל את הדי-באקס לאליפות היסטורית ב-2001, ונחשבים עד היום לאחד הצמדים הטובים שהמשחק ראה אי פעם. בארבע עונות באריזונה העמיד שילינג מאזן של 28:58 עם ERA של 3.14, כשבוורלד סירייס הוא זרק ל-ERA של 1.69. עכשיו תמצאו לי טרייד טוב מזה….

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. כבוד יוני, תרשה לי רק תוספת משלי, יואניס סספדס ב2015 מהטייגרס. עד כמה שאני לא סובל את האיש (ולא סבלתי אותו גם לפני שהתחיל ללכת מכות עם חזירי בר ולעשות גוסטינג לקבוצה), זה הטרייד שסגר את הקבוצה הנהדרת של המטס ויחד עם רייט ומרפי והרוטציה הנהדרת שהיתה אז הגיעו הכי רחוק שאפשר (אבל לא יותר מזה). וזה גם טרייד של 31 ליולי.

      1. דיסהונורבל במקרה שלו. חוץ מהבום שהוא נתן ושלקח את המטס לוורלד סירייס, הקריירה של האיש במטס היתה בעיקר מקור לבדיחות כולל האינסייד דה פארק הומראן שהוא אפשר בוורלד סירייס. אחרי זה בעיקר האכיל את המטס מרורים, והם בתמורה רק הגדילו לו את החוזה כל שנה.

  2. תודה יוני. כבר הספקתי לשכוח את הריצה של מני בדודג'רס ועד כמה טוב הוא היה באותה עונה, אולי כי בעונות שאחרי הוא כבר התדרדר
    .
    אפשר הסבר קצר לדדליין של אוגוסט 31? ניסיתי לקרוא קצת ברשת ולא ממש הבנתי

    1. זה הדדליין האחרון לטריידים. אחרי הדדליין הזה לא ניתן לבצע טרייד, כלומר העברת שחקן תמורת שחקן אחד או פיצוי כלשהו
      עד לדדליין קבוצה שמעוניינת לשחרר שחקן יכולה עדיין לשים אותו תחת waivers, כשזה אומר שקבוצה אחרת יכולה לקחת אותו בטרייד או לשים אותו בoutright wavers משמע קבוצה אחרת יכולה פשוט לקחת אותו. אחרי הדדליין, קבוצה יכולה לרק לשים שחקן בoutright wavers ואין להם את היכולת לדרוש מקבוצה שרוצה אותו טרייד. זה משהו חדש שנכנס ב2019, עד אז היה אפשר לשים שחקן בwaivers לטרייד גם אחרי הדדליין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט