קיצור תולדות אוקלהומה 10 – העתיד הקרוב / מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

קיצור תולדות אוקלהומה 10 – העתיד הקרוב / מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לאחר שפרטנו כיצד בנה פרסטי את מאגר הבחירות והצעירים העצום שברשותו, ולאחר שסקרנו את האסטרטגיות השונות לבנייתה של קונטנדרית, בפרק זה נבחן כיצד ניתן לממש אותן בדראפט הקרוב ובעונה הקרובה.

דראפט 2021

למרות שמרבית הסיכויים היו לבחירה במקומות 1-4, הידרדרה אוקלהומה בדראפט למקום ה-6. מצד אחד, עדיין בחירה גבוהה, ודראפט שנחשב למבטיח. מצד שני, נראה שדווקא 3-4 הבחירות הראשונות נתפסות כפוטנציאל לשחקן פרנצ'ייז (קנינגהאם, הג'יילנים ואיוואן מובלי), ואחר כך קצת פחות.

נכון לעכשיו, אם אכן יבחרו במקום ה-6, ג'ון גזלה, מומחה הדראפט שלנו, חוזה שאוקלהומה תבחר את סקוטי בארנס, וגם טנקת'ון מסכים איתו.

מי אתה, סקוטי בארנס?

"SF, בין המגנים הורסטילים והטובים בדראפט. יכולת הובלת כדור מצוינת לגובהו ויכולת מסירה נדירה סטייל דריימונד גרין. פלורידה סטייט זרמה איתו והיו לא מעט ניצוצות. מסיים נהדר בטבעת.

אבל… קליעה, קליעה, קליעה. לא משנה כמה מרשימה השמירה. הליגה מלאה דוקטורים לקליעה וג'וליוס רנדל הוא הוכחה שאף פעם לא מאוחר. אך הוא היה צריך להתחיל אתמול ולא דקה מאוחר יותר.

חייב לצאת מהמטליות של הרול פלייר. מכיתה י"א הוא כינור שני ושלישי בקבוצות עמוסות כוכבים" (ג'ון גזלה, שם)

לדעתי קבוצה בבניה צריכה לבחור את השחקן הטוב ביותר על הלוח, כך שעמדתו של בארנס לא משנה יותר מדי. וודאי שבמיקום כזה קיימת סבירות נאה לכך שהנבחר יהיה שחקן מוצלח, אבל הסיבות לכך שפרסטי חייב שחקן פרנצ'ייז פורטו בפוסטים הקודמים עד לזרא, ולכן לדעתי השאלה החשובה ביותר בשלב זה הינה הפוטנציאל של בארנס להפוך לפרנצ'ייז פלייר.

אני מניח שהתיאורים של קוואי בקיץ 2011 לא היו מאד שונים מהכתוב לעיל, אבל בכל זאת הדיווח הזה מעיד, להערכתי, על סיכוי נמוך יחסית שבארנס יהפוך לפרצ'ייז פלייר. אם מוסיפים לכך את ההערכה שהרביעייה המובילה נתפסת כפוטנציאל פרנצ'ייז, בהחלט נראה שצריך להפוך כל אבן על מנת להשיג טרייד-אפ בדראפט הקרוב.

כזכור פרסטי מגיע לדראפט הקרוב כשבאמתחתו לא פחות משלוש בחירות סיבוב ראשון – 6, 16 ו-18, ובנוסף להן 3 בחירות סיבוב שני – 34, 36, ו-55, שבהחלט יתכן שניתן לסחור בהן על מנת לבחור, בסופו של דבר, גבוה יותר.

כך למשל לקליבלנד, בבחירה ה-3, וגם לטורונטו, בבחירה ה-4, גארדים צעירים וטובים, כך שיתכן שיחשבו שהתועלת שיפיקו מג'יילן גרין/סאגס תהיה מוגבלת, ויסכימו להטרידו עבור שחקנים לפי בחירתם בבחירות 6, 16 ו-18, ואולי גם בבחירות של תחילת הסיבוב השני – 34, ו-36, שלעתים ניתן למצוא בהן שחקנים ברמה די דומה לסוף הסיבוב הראשון, אבל אאל"ט מבנה החוזה שלהם נוח יותר.

כאמור הטרייד אפ יכול להיות ישיר, מול קבוצה אחת, כמו בדוגמא של קליבלנד או טורונטו דלעיל, או מרובה משתתפים, למשל שפרסטי מחליף את 16 ו-18 עבור, נניח הבחירה ה-10 של ניו אורלינס שגם לה שלד עם פוטנציאל, ואז מחליף את 6 ו-10 עבור 3 או 4.

כמובן, שהנכסים של פרסטי אינם מוגבלים רק לאלה של 2021 אלא כוללים גם את הבחירות העתידיות שברשותו, כך שהוא יכול, וכנראה יצטרך, להוסיף בחירות לשתי הקבוצות, אבל כמו שניתחנו בפוסט הקודם, בדיוק בשביל זה אגר כל כך הרבה בחירות, כך שאין סיבה שלא יעשה זאת, והתמורה יכולה לגרום לאחת הקבוצות שבוחרות בצמרת הדראפט להטריד את הבחירה שלה.

בנוסף, הנכסים של פרסטי אינם מוגבלים רק לבחירות אלא כוללים גם שחקנים צעירים שיכולים לשמש כקלף במשא ומתן. שחקן כמו דורט, למשל, בהחלט יכול להועיל לגולדן סטייט – הגנה, שלשות, וניסיון פלייאוף קצר אך מוצלח – אז, בלי שבדקתי את ההיתכנות מבחינת גולדן סטייט, אפשר אולי לדבר על דורט והבחירות ה-16 וה-18 עבור הבחירה ה-7? גולדן סטייט מקבלת שחקן שיכול לתרום לה מיד, ותוכל, אולי, לסחור בבחירות 16 ו-18 עבור רול פליירז נוספים שיכולים להועיל לה כבר בשנה הקרובה. ואז פרסטי יכול לבחור ב-6 וב-7, או, אולי, להטריד אותן, ביחד ועם בחירות נוספות, עבור 3 או 4.

נכס נוסף שעומד לרשות פרסטי, ויכול להשפיע על הדראפט הקרוב, כמו גם על העונה הקרובה, הינן חריגות הטרייד שצבר כחלק ממבול העסקאות שביצע בעונה החולפת. אני לא יודע מה ניתן ולא ניתן לעשות עם חריגות הטרייד, עם מי ומתי (אולי עם גולדן סטייט?), אבל מתברר שלאוקלהומה לא פחות מ-4 חריגות טרייד, שנעות בין 27.5 מיליון דולר (!) ל-9.6 מיליון דולר. עוד מתברר ששתיים מהן, כולל הגבוהה ביותר, יהפכו פגות תוקף ב-9 באוגוסט, כך שאפשר להניח שפרסטי עושה כל מאמץ לנצל אותן בזמן הקרוב בכלל, ואולי גם כחלק משיפור מצבו בדראפט.

בכל מקרה, מכל הסיבות שהוזכרו – חשיבותו של הסופרסטאר הראשון / המקומי, אי היכולת לממש את כל 35 הבחירות הצפויות ב-7 שנים הקרובות, וההגנה עליהן – אני חושב שה"סופרסטאר קווסט" של פרסטי צריך ויכול להתחיל כבר עכשיו, בוודאי לנוכח הפוטנציאל הצפוי לבחירות הגבוהות השנה. זהו הזמן, זה היום, זה הרגע, ולא צריך להירתע מלשלם את המחיר המפולפל שידרש לשם כך – בדיוק בשביל זה עבדנו כל כך קשה בשנה האחרונה.

עונת 2022

כבר ראינו שאצל פרסטי דברים יכולים להשתנות מהקצה אל הקצה תוך זמן קצר, אבל בנקודת הזמן הזו הסגל של אוקלהומה, למעט שג"א ואולי גם דורט, נעדר שחקנים מובילים בליגה. להערכתי גם בחירת צמרת מוצלחת בדראפט הקרוב אינה צפויה לשנות יותר מדי בעניין זה, ולכן הסבירות שהקבוצה תפרוץ קדימה בעונה הבאה נראית לי נמוכה. אי לכך, יש להתמקד במשימות הבאות:

חינוך, חינוך ועוד פעם חינוך – בסגל שמזכיר יותר קבוצת קולג' מאשר קבוצה מקצוענית, יש לתת הרבה דקות להרבה שחקנים, לבדוק הרכבים ועמדות, לנסות שיטות משחק חדשות (האם אחרי יוקיץ' כפוינט סנטר נקבל את פוחצ'בסקי כפוינט שרוך?), ועוד. צריך להבין מי מתאים ומי לא, ליד מי, ואיך, על מנת להבין מה חסר לקבוצה, ומה צריך לחפש בטריידים במהלך העונה, ובדראפט שלאחריה.

קמבה ווקר מהווה שאלה מעניינת בהקשר זה. מצד אחד נוכחות של שחקן ותיק יכולה להועיל לפיתוח הצעירים, והורפורד עשה שם עבודה יפה בחצי הראשון של 2021. מצד שני, הורפורד סופסל בחצי השני של העונה, בין אם על מנת לשפר את הסיכויים לבחירה גבוהה או על מנת לתת יותר דקות לצעירים. אני מניח שהתשובה תלויה באפשרות לטרייד על ווקר, ובאיך יתרום לצעירים בזמן שהוא שם, ונוטה להאמין שזה יהיה יותר דומה למודל הורפורד מאשר למודל כריס פול שנה קודם לכן.

בצד המסחרי אני מניח שפרסטי לא ישקוט על שמריו, וימשיך לנצל את המקום מתחת לתקרת השכר, ואולי גם את חריגות הטרייד, עבור עסקאות נוספות.

אפשרות אחת הינה להמשיך ולספוג חוזים מתים, (וול? אולי זינגר, אם ימשיך להיפצע?), עבור עמלה נאה בצידם, כל עוד עיקר הנזק הינו בשנים הקרובות ואינו מגביל את הגמישות הפיננסית בחלון זמנים מאוחר יותר.

אפשרות שניה, והיא מעט מוקדמת אך גם מעניינת, הינה להתחיל לגשש אחרי שחקנים טובים שיוכלו הן להשתלב בקבוצה והן להפוך לנכס בשוק הטריידים במידה ולא ישתלבו. עם זאת, רשימת השחקנים החופשיים הקיץ מצומצמת למדי – קוואי, קרוב לוודאי, לא יגיע לשם, ועם קולינס, לדעתי, אוקלהומה לא יגיעו רחוק – כך שהסבירות לעסקאות כאלה נראית לי נמוכה יחסית.

מצד אחד, אני נוטה להאמין שעונת 2022, בדומה לעונת 2021, תסתיים במיקום נמוך ועם סבירות גבוהה לבחירות בצמרת הדראפט.

מצד שני, פתגם אוקלהומי עתיק גורס "מאנו כותב תוכניות ופרסטי צוחק", אז בהחלט יתכנו הפתעות…

דוראנט, שנעלב מכך שנאש נתן לו רק 45 דקות בממוצע בסדרה מול מילוואקי, ("אני לא מוכן שיספסלו אותי ככה", הוקלט לוחש לסוכן שלו על החוף באקפולקו), תובע למנות את אימו למאמנת הקבוצה בתנאים מפליגים. "אנחנו כמובן מסכימים לשכר שנתי של 10 מיליון דולר", מסביר שון מארקס למאמא דוראנט, "אין סיבה שתקבלי פחות מפופ, אבל בדקנו עם המפעל ואין, פשוט אין, ג'יפ מרצדס לימוזינה בשילוב של טורקיז ופוקסיה, אני ממש מצטער".

מלא חמה על היחס המחפיר למשפחתו, דוראנט מודיע שלא יממש את אופציית השחקן שלו, ויהפוך לשחקן חופשי בקיץ. הסערה התקשורתית עולה על גדותיה. כל אגדות הליגה מצייצות את חוסר הערכתן להתנהלותו של השחקן, ורגע לפני שתהילת העולם חולפת לה, מציע הסוכן ליצור ספין חיובי ולשוב לאוקלהומה.

הארדן, הנחוש להישאר עם דוראנט, ומנוסה כבר בסיטואציות מעין אלו, מוודא שתמונתו במועדון לילה, כשרק חולצה של הרעמים לגופו, תודלף לתקשורת.

"מי כמוני מבין אותך", ניחם פרסטי את מארקס השבור, "אבל לפחות תקבל חזרה את הבחירות ששלחת ליוסטון, ואוסיף שתי בחירות סיבוב שני נוספות כי אנחנו חברים עוד מהספרס".

ג'ף גרין, שחקן חופשי כמו תמיד, מצטרף מיד בתחילת הפרי אייג'נסי, וניק קוליסון מתמנה למאמן.

לטרייד דד-ליין מגיעה הקבוצה כשהיא במקום השלישי במערב. הקליפרס החבוטים, אחרי קיץ מסויט, מסכימים להיפרד מאיבקה עבור טיי ג'רום, תיאו מלדון ובחירת סיבוב שני. אבל זה עדיין לא מספיק…

מושל אוקלהומה מכריז על תקנה לשעת חירום המבטלת את הארנונה לחנויות אופנה בבעלות מקומית למשך עשור. ווסטברוק עושה 1+1, מוותר על שארית חוזהו בוושינגטון, ומצטרף לרעמים על חוזה מינימום.

בדיוק עשר שנים אחרי הביקור הקודם בפיינלז, ממתינה אותה יריבה משכבר הימים. קרבות אדירים בין הגנת הברזל של מיאמי, (קוואי, באטלר ואדאבאיו), להתקפת הרעמים, מתנקזים למשחק שביעי ומכריע, ובסיומו רק דאנק אדיר של ג'ף גרין מקנה לאוקלהומה אליפות ראשונה בתולדותיה.

ראסל, שוויתר על הזריקה האחרונה לטובת גרין – וסיים את המשחק האחרון עם 12 ריבאונדים, 11 אסיסטים, ורק 9 נקודות – מצהיר בבכי שהזכייה באליפות מתעלה על כל שיאיו האישיים.

תמונתו של בנימין זאב הרצל מורדת מהקיר בסלון, ובמקומה תולים דה-שוט והאבליצ'ק את תמונתו של פרסטי.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מעולה מאנו. חבל שכבר נגמר.
    .
    לעניינו. השאלה הגדולה תקום ותיפול כרגע על האם שג"א הוא פריצ'ייז פלייר. קשה לי להאמין שבמצב הנוכחי פרסטי מצליח לעשות טרייד אפ, למרות שההנהלות של מקומות 1-3 לא מתנהלות מי יודע כמה בלשון המעטה. דווקא עם טורנטו יכול להיות שכן יצליח לעשות טרייד אפ על 3 בחירות היות והם צריכים יותר עומק אחרי שיש להם בסך הכל, את השלד שלהם, אבל אני מתקשה להאמין שהם יסכימו. אז אם כבר לבחור את השחקן עם התקרה הגבוהה ביותר, ולקוות שהטייריס הליבורטון של הדראפט הזה יגיע איכשהו עם פספוסים הקבוצות האחרות (אני איכשהו רואה את מוביליי נופל למקום 6)
    .
    שוב תודה על הטור ועל הסדרה הזו.

    1. מבחינת מיניסוטה, שכבר די יש לה שלד של שחקנים מובילים, אני לא בטוח שכדאי לה לפסול להטריד את הבחירה שלה, בעיקר בהנחה שידרשו בחירות עתידיות בנוסף ל-3 הבחירות של פרסטי ב-2021. תחשוב על מחיר דומה לזה ששולם עבור ג'ורג', הארדן וקוואי, רק בלי השחקנים כי אין צורך להשוות משכורות – נניח 3 בחירות 2021 ועוד 2 בחירות סיבוב ראשון, שתי אופציות להחלפה סיבוב ראשון, ושתי בחירות סיבוב שני, עבור הבחירה שלהם ב-2021. לדעתי זו תהיה עסקה טובה עבורם, ולנוכח עושרו של פרסטי, גם עבורו.

      1. לא הבנתי איזו בחירה של מינוסוטה? הבחירה של השנה הולכת לווריורס (בחירה 7) אתה מתכוון לעשות טרייד על אדוארדס?

  2. רק מוסיף שקמבה יראה מה הוא שווה לקבוצה בלי שאיפות בשנתיים הקרובות. בהנחה שיבריא, הוא יתן עונה טובה, אם יתנו לו, כי הגיע לקבוצה בלי יומרות כרגע. הוא המנהיג.

  3. ושכחתי לציין את המטאפורה שהייתה לי: אף פעם לא שיחקתי פריסל אבל שיחקתי משחק קלפים בבית שהבנתי שהוא דומה מאוד (קראנו לו טאץ'). העיקרון שצריך לסדר קלפים בסדר ויש את המקום הפנוי שדרכו אפשר להעביר קלפים ממקום למקום על מנת ליצור את הערימה (מעין תחנת מעבר) בקיצור זה מה שפרסטי עושה ולוקח על כל מעבר כזה איזשהו מס (בחירות)

  4. אתה האיש מאנו. אני מת על הסיום המתוק הזה. הדראפטים של 21-23 חשובים כמו של 07-09 לפרסטי, כי זאת ההזדמנות הטובה ביותר שלו להוציא רצף מזליקי כמו אז לפני שיצטרך להתאים את הצוות המסייע לכוכבים שיהיו שם בסוף 23, ולהתחיל בתהליך האמיתי של השיפור לעבר הצמרת

  5. תודה. אחלה פוסט, למרות שאני מתקשה לראות איך פרסטי מצליח לעשות טרייד אפ העונה.
    משהו שחשבתי עליו תוך כדי קריאה – דורט, קמבה ובחירה מס 6 עבור סימונס. לוקחים?

    1. תודה רבה אוהד.
      .
      מבחינת אוקלהומה – אנחנו מחפשים פרנצייז פלייר וסימונס, היום לדעתי מעט יחלקו על כך, אינו כזה. לכן, אם לוקחים את סימונס מי שצריך לשלם היא פילי…. ומבחינת פילי – לא יודע אם קמבה מספיק להם כדי להשתדרג (בלי דורט), אז גם להם זה לא נראה לי מציאה גדולה, אבל אין לי מושג איזה הצעות יהיו להם, אז לך תדע.

      1. סימונס עדיין שחקן הגנה מעולה וצעיר. קמבה עדיין חור בהגנה ומבוגר יחסית (31). גם ערך השוק שלו נמוך (הוטרד עבור הורפורד!!!). אז אולי הגזמתי עם הבחירה, אבל אם אני אוקלהומה אני לגמרי לוקח עסקה של סימונס עבור קמבה ודורט. דורט שחקן משלים מצויין, אבל זהו פחות או יותר. ומנגד סימונס יכול להריץ קבוצה בלי אספירציות במשך שנתיים ולעבוד על המשחק שלו בשקט.

        1. השאלה היא כמה קבוצה כמו פילי נואשת לשחקן כמו קמבה. אם לאורי לא חותם אצלם על מינימום או משהו כזה קשה לראות את פילי מצליחה להשיג על סימונס רכז משמעותי. קשה נגיד לראות את הקינגס עושים איתם טרייד שמביא איכשהו את הליבורטון (וכמובן שיש את עניין המשכורות שצריך לאזן אבל את זה נעזוב כרגע). אני לא חושב על אף רכז בכיר שהקבוצה שלו תהיה מוכנה לעשות טרייד על סימונס (לוקה, יאנג, מורנט, כמובן שלא יועברו בשום מצב. לא יכול לחשוב על רכז בכיר שזמין כרגע לטרייד או החתמה למעט קמבה)

  6. מיקי,
    מצד אחד יש קבוצה עם מיליון בחירות דראפט שהיא לא באמת תוכל לנצל, ומצד שני יש קבוצה,שאולי אתה מכיר, עם המון כסף מתחת לתקרה (אם רק לא תאבד את הראש ותחתים מחדש את הכוכבים המזיקים שלה).
    לקבוצה הזאת אף פרי אג'נט לא רוצה להתקרב כי היא בפאקינג חור, והדרך היחידה שלה לבנות את עצמה דרך בחירות דראפט. יש רעיונות?

    1. בהחלט! לעשות מה שפרסטי עשה…. עדיף מיוני 2018, אבל אם כבר פספסנו אז מעכשיו….
      .
      האמת שהחדשות הכי טובות שהצלחתי למצוא בסדרה הזו עבורנו הן הסיין אנד טרייד של גלינארי. אם נוכל לעשות סיין אנד טרייד על חלק מהוותיקים שלנו, ולקבל חזרה בחירות או צעירים, זה יהיה מצוין.

  7. בס"ד
    תודה רבה, נהדר.
    מסכים 5יתך שהוא צריך לשחרר בחירות תמורת כוכבים, או בחירות גבוהות מאד, אבל בחכמה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט