אטלנטה הוקס סיכום עונה/ חגי ניסני

זה התחיל מגמגם, נמשך רע מאוד, ואז הגיעו הפיטורים של המאמן. משם והלאה ההוקס קיבלו בוסט מטורף ונתנו עונה שהסתיימה בצורה מדהימה: ההוקס סיימו מקום 5 במזרח עם מאזן של 41 ניצחונות מול 31 הפסדים. בפלייאוף ההוקס הדיחו את הניקס ב-5 משחקים ולאחר מכן את הסיקסרס ב-7 משחקים. ההוקס הודחו בגמר המערב על ידי מילווקי בשישה משחקים לא לפני שטריי יאנג הספיק להיפצע מהשופט.

הפרקים הקודמים

פריוויו תחילת עונה.

יומן ראשון.

יומן שני.

ההוקס פתחו את העונה בצורה רעה. הם אמנם פתחו עם 3 ניצחונות אבל אז הגיעו ההפסדים, חלק לא מבוטל מהם הפסדים צמודים. הם נראו קבוצה לא מאומנת והיו שמועות על סכסוך בין קולינס ליאנג.

ההגנה שלהם, שהביאה את קפלה, לא הייתה טובה וההתקפה הייתה מאוד שבלונית וחד מימדית שמתבססת על פיק&רול של הגארדים עם הגבוהים. במצב של 14 ניצחונות ו-20 הפסדים הקבוצה מחליטה שהיא מפטרת את המאמן לויד פירס, וממנה במקומו את עוזר המאמן נייט מקמילאן שהובא לאחר פיטורים מאינדי בקיץ. מכאן ההוקס לא מביטים לאחור: ריצה של 8 ניצחונות רצופים, ועד סוף העונה ההוקס מצליחים להתברג במקום החמישי במזרח.

ניתן לראות את ההבדלים הבולטים בתקופות בין המאמנים בטבלה הבאה:

מאמןלויד פירסנייט מקמילאן
ניצחונות – הפסדים  20-1411-27
אופנסינג רייטינג112.7115.9
דיפנסינג רייטינג112.9111.3
נט רייטינג0.2- (מקום 16 בליגה)4.5 (מקום 7 בליגה)
נט רייטינג רבע רביעי8.2- (מקום אחרון בליגה)11.8 (מקום שני בליגה)

ההבדל הבולט ביותר הוא הנט רייטינג של הרבע הרביעי – ממקום אחרון בליגה למקום השני. למקמילאן יש חלק מאוד משמעותי בזה. הוא ידע מתי לקחת פסקי זמן, לעשות התאמות וגם לא התבייש להוריד את יאנג לספסל כשיאנג לא שיחק טוב.

התקפת ההוקס שיחקה באופן מגוון בהרבה כאשר התנועה אוף – דה – בול של בוגי והרטר קרתה הרבה יותר, תנועה שיצרה גם זריקות לשלוש אך לא מעט זריקות מידריינג' וזריקות בצבע, דבר ששניהם בהחלט טובים בו. מהלך נוסף שנכנס יותר היה משחק פוסט אפ של קולינס וגאלו, בעיקר לאחר שהתרחש חילוף על יאנג, ובידוד של אחד מהם על שומר נמוך יותר.

צריך לזכור בנוסף שבתקופתו של מקמילאן הוא חסר את 2 שחקני הכנף המשמעותיים ביותר של ההוקס האנטר ורדיש: האנטר שיחק רק 5 משחקים בעונה הרגילה כאשר מקמילאן אימן ורדיש כלל לא. למרות זאת ההגנה תפקדה יותר טוב מבעידן פירס וזאת בעיקר בזכות תיאום מוצלח יותר מבחינה הגנתית. פאן נוסף היה שהעזרה מהכנפיים במהלכי פיק&רול הייתה מתואמת הרבה יותר.

בפלייאוף ההוקס שיחקו היטב. הם ניצחו את הניקס די בקלילות 1-4 והצליחו להדיח את פילי למרות סדרה  דומיננטית מאוד של אמביד, והיעדרות סופר משמעותית של דיאנדרה האנטר (עליו נרחיב בעוד רגע) כאשר הם מצליחים פעם אחר פעם למחוק פיגור דו ספרתי ולחזור לנצח. מול מלווקי ההוקס עוד היו בסדרה אבל הפציעה של יאנג במשחק השלישי בסופו של דבר סגרה להם את האפשרות לעשות סנסציה נוספת.

מבט לעתיד

דיאנדרה האנטר – האנטר עבר 2 ניתוחים בברך השנה, ושיחק 23 משחקים בעונה הסדירה בלבד ורק בסדרה מול הניקס בפלייאוף.

עד הניתוח הראשון שלו, ב-18 משחקים הוא נתן מבחינה התקפית 17.2 נק', 36.6% מהשלוש, 51.4% מהשדה ו-64% TS%. אלו מספרים שהם סף אולסטאר מבחינה התקפית. מבחינה הגנתית הוא השומר הטוב ביותר של ההוקס, ולדעתי הולך להיות אחד השומרים הטובים בליגה. הוא אמנם לא עם ידיים זריזות כמו של קוואי שחוטפות כל דבר, אבל עם האנטר אין דבר כזה להגיע לספוט שלך ולזרוק משם בנוחות. כל שחקן בעמדת 1-4 יצטרך לעבוד מאוד קשה מולו כולל שחקנים מהירים וזריזים כמו קיירי או חזקים מאוד כמו ג'וליוס רנדל שנשמר על ידי האנטר בפלייאוף והתקשה מאוד מולו. החיסרון של האנטר בלט מאוד בסדרות מול פילי והבאקס, באופן כללי ניתן לומר שהוא ויאנג הולכים להיות העתיד של ההוקס בהינתן בריאות.

קאם רדיש – קאם לא שיחק כמעט כל העונה בשל כאבים באכילס (אין לי מושג מה זה אומר). הוא ממש התקשה ברוב העונה ועל אף ההתקדמות שלו בעונה שעברה, את העונה הזו היה נראה כאילו הוא עושה את כל הדרך חזרה לתחילת עונת הרוקי. אני אישית מסרב להתייאש ממנו. הוא נראה לי שחקן שבנוי על ביטחון וכשהוא יצבור את הביטחון הזה הוא הולך להיות שחקן מרהיב ואף יעיל. ימים יגידו.

אוניקווה אוקונגוו – הבחירה בו הייתה נראית תמוהה בהתחלה. יש את קאפלה כסנטר הגנתי, למה צריך עוד אחד כשיש שחקן כמו טייריס הליבורטון על הלוח שיושב בול על ההוקס? אבל ככל שהעונה התקדמה, ובטח בפלייאוף, הרוקי הוכיח מה הוא שווה: התקפית הוא אמנם לא שחקן יוצר אבל הוא יכול להוריד כדור לרצפה, ולקלוע במגוון דרכים גם שהוא רחוק 2-3 פיט מאיזור הנוחות של איזור הטבעת. בנוסף רואים שהוא שחקן שמבין את המשחק ותמיד מנסה ליצור מבטים חופשיים לאחרים דרך חסימות, גם אם הן לא חלק מהתרגיל. הגנתית זה וואו. המיקום שלו הוא מושלם, והדברים שאוקנגוו עשה בפלייאוף בלא מעט פוזשנס על שחקנים כמו אמביד ויאניס מבהירים מדוע ההוקס בחרו בו ורואים בו את סנטר העתיד שלהם. ההשוואות לבאם אדביו בהחלט במקום למרות שיש לו הרבה מאוד מה לשפר מבחינה התקפית על מנת לקבל השוואה רצינית לאדביו.

ג'ון קולינס – קולינס מסיים חוזה הקיץ. הוא סירב להצעות להארכת חוזה בקיץ שעבר למרות שההצעות של ההוקס לפי הפרסומים היו בסביבות ה-90 מיליון. קולינס יהיה שחקן חופשי מוגבל וההוקס יוכלו להשוות כל הצעה עליו. מחד בקיץ היבש הזה יכול להיות שקבוצות יעוטו עליו, מצד שני אני לא חושב שיש קבוצה שחושבת שהוא באמת שווה חוזה מקס – בעיקר בשל כך שהוא לא שחקן טוב הגנתית. אני מאמין שכל צד בהסכם הזה בסוף יעשה קווץ' והוא יסיים עם חוזה בסביבות ה-22-25 מיליון בשנה.

האפשרויות של שלנק בקיץ – למעט קולינס ולו וויליאמס (הובא באמצע העונה בטרייד עם הקליפרס על רז'ון רונדו), כל השחקנים המרכזיים חתומים לפחות שנה קדימה. בנוסף, כל בחירות הדראפט של הסיבוב הראשון שייכות להוקס (בניגוד ללא מעט מקבוצות הפלייאוף שעשו טרייד על הבחירות להתחזקות עכשווית). שלנק יכול לסחור בבחירות ובנוסף בכישרונות הצעירים שהוא אסף כדוגמת רדיש על מנת להתחזק. יחד עם זאת אני חושב שלהוקס שווה לשמור על העומק שלהם מאשר חיפוש אחרי אולסטאר כזה או אחר, לאחר שהם הוכיחו שהם על אמת בפלייאוף האחרון.

מילה להייטרס של יאנג

טוב, הגענו לחלק שכולם חיכו לו. הרי לא מעניין אף אחד באמת מה ההוקס עשו השנה. תפסיק לבלבל תמוח ותן להגיב עד כמה טריי יאנג הוא ______________ (השלם את החסר). אני לא עומד להביא נתונים כי גם ככה אף אחד לא יקשיב לי. אני לא עומד להדגיש את ההצלחות של השנה כי כשההוקס מפסידים זה בגלל שהוא אגואיסט ולא יעיל וכשהם מנצחים זה למרות שהוא משחק בקבוצה ואפילו הוא לא הצליח להרוס להם. ההוקס מדיחים את פילי בניגוד לכל תחזית זה רק בגלל שפילי נחנקו. הכיוון ברור לא?

אז פשוט תהנו ממנו. הוא סופרסטאר שהולך להישאר כאן הרבה מאוד שנים בהינתן בריאות. הוא כלי התקפי קטלני שבלעדיו שחקנים כמו קפלה, קולינס ועוד לא יכולים לבוא לידי ביטוי בפאן ההתקפי. האמת שלמרות החגיגות המעצבנות שלו, ועוד כל מיני מניירות מטופשות (כשסטף אהובי עושה מניירות דומות, זה חינני משום מה בעיני רוב ההייטרס…) הוא עושה רושם של אחלה בנאדם. אל תתנו לשנאה שלכם להרוס לכם הרבה לילות של הנאה.

רוד מבטא את זה טוב ממני

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. רויי פאקינג פון ניסטלרויי,
    יופי יופי טופי.
    יאנג זה סופרסטאר ורק שיהיה בריא. נהנה לראות אותו מרקיד את כולם.
    בסוף גם הוא במעלה הקרחות המגובחות.

  2. תודה רבה על הסיכום
    מסכים איתך אתם קבוצת העתיד אולי כמו ששמעון אמר זה הזמן להטריד את רדיש תמורת 3&d מוכח יותר
    יאללה נחכה לעונה הבאה

  3. תודה חגי, פוסט טוב,
    אטלנטה יופי של קבוצה, מזכירה כרגע קצת את פורטלנד של לפני שנתיים שלוש, נראה אם תוכל לפתח עוד יותר הגנה, אופי וקשיחות.
    יש בסיס טוב.

  4. יאנג טופ 10 ויכול לקחת קבוצה עד הסוף, הוא צריך מס' 2 ושומרים איכותיים.
    יש לקבוצה מלא נכסים שאפשר להעביר בתמורה לסופרסטאר ובולדוגים בהגנה.
    ביל זה האופציה המועדפת, קו אחורי שלו ושל טריי זה מוות ליריב.
    זורק את גאלו,קולינס, עוד צעיר ומביא 2 בכנפיים שיבואו להרביץ.

  5. לא הייתי ממהר להעביר כל כך הרבה נכסים עבור סופרסטאר. הקבוצה הזו הגיעה לגמר האזורי כשהם עם שני שחקנים (הנטר ורדיש פצועים) שיכולים להתפתח ולהיות משמעותיים.
    טרייד על סופרסטאר משמעותו להיפטר מהרבה נכסים ושחקנים צעירים, לשנות את המרקם הקבוצתי וההיררכיה בקבוצה. וראינו מה המחיר של סופרסטאר בליגה הזו.
    ההוקס מתבגרים יפה ונתנו השנה קבוצה. יאנג הוכיח שהוא PG עלית בליגה ובהחלט מסוגל לסחוב עליו התקפית את הקבוצה רחוק.
    קולינס לטעמי הרוויח את החוזה (מקס או קרוב אליו) בפלייאוף הזה. בעיקר כי הוא היה חלק מקבוצה מפתיעה שהגיעה רחוק וכי הקיץ די שחון והוא צעיר עם פוטנציאל (לטעמי ישאר בהוקס במעל 100 מיליון דולר אבל לכו תדעו…).

    1. בnba כוכב מוכח זה אס ושחקנים טובים ורבים ככל שיהיו הם לא תחליף לשחקן כזה.
      אין פה איזה שחקן מיוחד במינו שמוותרים עליו, קולינס זה מרגרינה בהגנה רציתי לשבור את הטלוויזיה שיאניס התעלל בו והוא הראשון שהייתי מעביר יחד עם גאלו העגלה שבקושי יכול לקפוץ מעל עט.
      אסור להסתנוור מההישג השנה, הרבה קבוצות היו פצועות ולכן צריך ללחוץ על הגז ולהביא כוכב מוכח וצוות לחימה.
      אם היה אפשר הייתי מטריד את כל ההוקס חוץ מיאנג,בוגדן והאנטר ומביא את באטלר,אדבאיו במחיר מציאה יחסית אחרי הפלייאוף האחרון.

      1. למרות הפלייאוף האחרון, למה נראה לך שבאטלר ואדאביו במחיר מציאה?
        .
        נכון שאסור להסתנוור, ולטעמי יהיה להוקס קשה לשחזר את ההישג, במיוחד שהמזרח ממשיך להתחזק ויש עדיין קבוצות טובות מהן (על הנייר) שאמורות להיות טובות מההוקס בעונה הבאה.
        אבל השאלה אם באמת כדי להוקס לשבור את הכלים בשביל כוכב סופרסטאר (נניח ביל שעל המדף) והאם זה באמת יביא אותם לשלב הבא (לדעתי העלות גבוהה מהתועלת)

  6. אני לא באמת חושב שקיים ויכוח לגבי יאנג. אולי פה ביוניברס של מגיבי הופס יש איזה רפה הבנה או שניים שטוענים אחרת, אבל בגדול יש קונסנזוס עצום שמדובר בשחקן ענק.

    אוניקווה אוקונגו – אם כל הכבוד די ברור שאטלנטה (והרבה קבוצות אחרות) מתבאסות שלא לקחו את הליבארטון.

    אחלה סיכום, כתוב טוב.

    1. הבחור לא נבחר לאולסטאר וסיים מחוץ לאחת מחמישיות העונה – לא אינדיקציה לקונצנזוס
      .
      אני לא מסכים איתך בקשר לאוקונגוו. לתחושתימשלנק וההוקס רואים בו כדריימונד גרין לעתיד שלהם, עם יכולת סקור גבוהה יותר. אני חושב שגם היום הוא היה נבחר על ידי ההוקס עוד הפעם.

  7. בס"ד
    תודה רבה.
    לא בטוח שביל יתאים עם יאנג.
    שניהם צריכים כדור ביד.
    בהחלט צריכים עוד בולדוג הגנתי.
    בהצלחה

    1. ביל שיחק עם ווסטברוק ועם וול, שניים שחייבים כדור ביד כי אין להם קליעה ועדיין שם כמות נכבדת של נקודות. ככה שליד יאנג, שהוכיח שהוא מסוגל ואוהב למסור, ההתאמה כנראה טובה יותר התקפית.
      הגנתית השילוב בעייתי, אבל רק עם וול בריא היה לביל PG שמסוגל לשמור.

  8. תודה, חגי. איזו אפינג עונה עברה על אטלנטה.
    אין ספק שרגע המפנה היה בחילופים של פירס בנייט. מראה איך ברגע אחד קבוצה פתאום מגדלת אופי, לומדת מנטליות ומתבגרת, ואיך כל זה קשור לשינויים באיך ומתי עושים דברים ואיך משחקים.

  9. א ב בהופס –
    אם יש לך הייטרים, אתה כנראה כוכב.
    כמה הייטרים יש למקונל? . . .
    .
    אני חושב שסיימתם את העונה מרחק האנטר אחד מפיינלס (המחסור בשחקן שמסוגל להישאר אחד על אחד עם מידלטון/הולידיי זעק ב-2 המשחקים האחרונים)
    .
    הבעיה היא שבשנה הבאה יהיה קשה בהרבה להגיע לגמר המזרח.
    נבואות הזעם שלי לגבי הנטס פגו. פגרה מספיק ארוכה לצד זמן וכלים מספקים בשביל לבנות עומק הופכים אותם למעומדים מובילים לזכייה באליפות.

  10. סיכום מצוין לעונה מופלאה ממש, תודה רבה חגי.
    .
    נקווה שהאנטר ורדיש יצליחו לשמור על הבריאות, האוקונגו הזה מלך אמיתי, ועדיין לא הייתי ממהר להיפרד מקפלה. וגם במיכל של גאלו ובוגי נשאר לא מעט. הורטר לדעתי קצת מוגבל, אבל יכול לתרום נקודות מהספסל. גם מקמילן ממשיך אז אפשר לצפות להמשך השיפור.
    .
    עכשיו רק נשאר להם להיפטר מהעכברוש 😉אני יכול להציע את קווינדרי וויתרספון ובחירת סיבוב שני עבורו. טייק איט אור ליב איט 😃…
    האמת שהוא שחקן מעניין מאד ונראה איך ימשיך להתפתח.

  11. תודה חגי.
    זו אכן היתה עונה מפתיעה וטובה בהרבה ממה שהיה אפשר לצפות באמצעה.
    יאנג הוא כוכב גדול, זה ברור ואין מה לחפור על זה 🙂
    כאשר כל הקבוצה בריאה יש הרבה מה לצפות מהם, הצעירים עברו טבילת אש רצינית והם ידברו חזק בעונה הבאה.
    גלינארי שחקן מצוין וקלע טוב אבל הוא כבר מקרטע, פשוט נראה שהברכיים שלו לא מתכופפות.
    לי נראה שחסר לקבוצה איזה כריס מידלטון כזה.

    1. התקווה היא שהאנטר יהפוך להיות לכזה בצד ההתקפי – הוא לגמרי יכול להגיע לשם ואם יהיה בריא שנה הבאה אני מאמין שנראה אותו עושה לא מעט מהלכי מידלטון

      1. בהחלט יש למה לצפות. אני לא הייתי הולך על בראדלי ביל בגלל ההגנה ובגלל המחיר שיש לשלם, הייתי ממשיך בהתקדמות איטית (בלי ציפייה מוגזמת לחזור לגמר המזרח), לפתח את הצעירים ולחכות להזדמנות לטרייד ממש מוצלח אם יבוא.

        1. אתה מעריך הגנה יותר מידי אפשר לחשוב בוגדן שומר 😁😁😁 ביל שומר טוב מבוגדן ושחקן התקפה 50 רמות יותר טוב.
          זה הפריע להארדן וקיירי? טריי וביל זה קו שירצח כל הגנה אי אפשר לעצור את זה. לידם יש האנטר וקאפלה שעושים הגנה ויביאו נגר לעמדה 4 וזהו.
          על מה אתה מוותר בדיוק? קולינס הוארטר? בחייאת כולה עמה בחירות.
          וואלה הייתי לוקח מווש גם את לופז ואיש סמית ויש קונטנדרית

  12. תודה ניסני. יאנג הביא לי תסעיף בפלייאוף אבל זה בגלל שאני אוהד פילי. תכלס הוא שחקן התקפה מדהים והפלואטרים + האיום לדאנק של קאפלה וקולינס זה מהלך מנצח. אני חושב שכבר עכשיו יש לו את הפלואטרים הכי טובים שראיתי אולי חוץ מטוני פארקר וגם אותו הוא יעבור בקרוב בקצב הזה. אתה נשמע לי די אופטימי לגבי ההוקס אני קצת פחות אלא אם כן יביאו את בראדלי ביל, כי אין לכם שם חומר אמיתי להיות קונטנדרים. מאוקונגו אני פחות מתרגש ואני מקווה בשבילכם שהאנטר יחזור לפחות כמו שהיה כי הוא שחקן נהדר

  13. מעולה תודה. זה יהיה טמטום לפרק את הדבר הזה בשביל כל מיני פנטזיות. לא שזה לא היה ככה מהתחלה אבל טריי הולך ומזכיר יותר ויותר את סטף עושה דברים לא חוקיים על המגרש. הקשקושים לגבי החגיגות שלו לגבי משיכת הפאולים וכל הדברים האלה זה קשקושים ותו לא. הוא גמד שמצא דרך לנצח בעולם הענקים וכל הדרכים כשרות – הוא מביא למקסימום כל דרך שרק אפשר להעלות על הדעת כדי להביא נצחון. מה יהיה עם הקבוצה הזאת קשה לדעת זה בהחלט יכול ללכת להיתקעות ולשום מקום אבל זה בודאי שווה עוד נסיון. הבעיה שהם קבעו רף גבוה מידי שבהינתן נטס בריאים הוא גם לא ישבר (אף קבוצה בליגה לא יכולה להתמודד עם הנטס בצורה שקולה בהינתן בריאות – גם הקבוצות הטובות ביותר שהיו בהיסטוריה היו מתקשות).
    נקוה שלא יתפתו לעשות שטויות ולהטריד חלק מהקבוצה אני הייתי רוצה לראות אותם מנסים לרוץ שוב .
    תודה ניסני אחלה פוסט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט