נראה הרבה יותר טוב. יומן אטלנטה/ חגי ניסני

היומן הקודם נכתב בערבוב של תסכול ייאוש והשלמה. ההוקס נראו לא מחוברים וחסרי שיטה. מאז הם הספיקו לפטר את המאמן לויד פירס , ולמנות במקומו את נייט מקמילן שמונה לעוזר מאמן בתחילת העונה (ומן הסתם הובא על מנת לשמש כגיבוי במקרה כזה). פירס פוטר ממשרתו במצב של 20-14. מאז ההוקס הצליחו להגיע למאזן חיובי של 25-28 כולל ריצה של 8-0 מיד עם המינוי של מקמילן. אבל השינוי  לא התבטא רק בעמודת הניצחונות – הפסדים, אלא גם ואולי בעיקר בדרך שבה הקבוצה שיחקה. היות ומדובר כאן על מספר קטן יחסית של משחקים אני לא רואה  טעם  להביא נתונים מאז מינויו של מקמילן (ביומן סיכום העונה נרחיב יותר על הנתונים בעידן פירס ובעידן מקמילן) ונראה לי יותר נכון לתאר באופן איכותני ולא כמותי.

בגדול מה שמקלמילן הביא הוא סדר. לא אכנס כאן לשאלות חדר ההלבשה כי באמת שאין לי מושג.

הגנתית מקמילן הצליח לייצב את ההגנה. הסכמות הרבה יותר טובות ומובנות מתי עושים חילוף, מתי נשארים בפלאט ואיך מתגברים על מיס-מאצ' כאשר מביאים טראפ ונוצרת הגנת 4*3. העזרה שבאה מהכנפיים עושה את זה בתזמון טוב ומצליחה לשבש את היתרון שנוצר.

התקפית מקמילן הרחיב את סגנון המשחק. עכשיו זה לא רק פיק&רול של הגארדים עם הסנטרים כאשר הקלעים עומדים ומחכים. ההוקס הוסיפו עוד כמה תרגילים שכוללים בעיקר תנועה של בוגי והורטר באזור המרפק, קבלת חסימה מהגבוהים וזריקה או המשך ניהול המשחק משם (שניהם מנהלי משחק טובים) לדעתי הם משחקים גם הרבה יותר עם קולינס וגאלו בפוסט אפ (אי אפשר להוציא את הנתונים הללו מנתוני הפלייטייפ). גם השימוש בקפלה שמשחק יותר בהנד-אוף ואפילו מוסר יותר ומוריד יותר את הכדור לרצפה.

טריי יאנג:  טריי עובר שנה של הסתגלות לטעמי. הוא צריך להיות הרבה יותר ביזורי השנה. לחלק סמכויות גם בניהול המשחק וגם בכמות הזריקות. מצד אחד הוא חווה נסיגה קטנה ביכולת הקליעה שלו. הפלוטרים פחות נופלים השנה והאחוז האפקטיבי והTS ירדו קצת. אבל צריך להוריד בפניו את הכובע. יאנג מוסר טיפה יותר השנה (9.5 אסיסטים השנה 9.3 אסיסטים בשנה שעברה) זורק פחות מהשדה (17.8 השנה 20.8 שנה שעברה) ונראה לי הכי חשוב בפאן ההתקפי – לא זורק יחסית הרבה מהשלוש (6.5 זריקות לשלוש השנה 9.5 זריקות לשלוש שנה שעברה) ויש לזה סיבה. כאשר הוא נכנס לסל יש לו את הגרביטי העצום לכווץ את ההגנה ונוצרים המון מצבי קליעה לקלעים או ללוב קל של הגבוהים. גם הגנתית יאנג השתפר השנה. הוא אמנם לעד יהיה שומר גרוע אבל מול שחקנים נמוכים סטייל קרי הוא שומר מעולה במונחים שלו ושומר סביר במונחים של הליגה.

ג'ון קולינס: קולינס היה אחד השמות החמים של חלון ההעברות הנוכחי. בין אם זה מחוסר קבלת הצעות, טרייד בקיץ או חשיבה לשלם לו כסף גדול ולהשאיר אותו לטווח ארוך, קולינס נשאר עד הקיץ לפחות. לאחר נחיתה לא טובה על הרגל הוא אמור להיעדר תקופה של לפחות שבועיים, אבל ההוקס מצליחים להסתדר גם בלעדיו. בכלל ההוקס התמודדו השנה עם כמות פציעות ענקית, ועדיין מצליחים לשמור על מאזן יפה.

לו וויליאמס: סוויט לו, או האיש שקרא לבן שלו 6 (וכמובן שהראש לא יכול שלא ללכת אוטומטית  לסרטון) הוא  עוד בינגו של שלנק. בטרום העונה ההוקס חשבו שהם צריכים עוד מוביל כדור והביאו את רונדו, כשחקן שעונה בצורה מצויינת על כך. אבל הבעיה עם רונדו שהוא מוביל כדור בחסד שיודע למנף מיס-מאצ' קטן ליתרון גדול, כאשר ישנו סטארטר שיוצר את המינוף הראשוני. ולהוקס, מה לעשות, אין יותר מדי כאלו. הטרייד של רונדו בסוויט לו ענתה בצורה מצויינת על הצרכים של ההוקס (וגם של הקליפרס לדעתי) עכשיו יש להם מוביל כדור שיודע ליצור לעצמו ולשחק בצורה מעולה בפיק&רול.

בוגדן בוגדנוביץ' וקווין הורטר: האנטר עבר ניתוח בברך בתחילת העונה, והיה מושבת ברובה. גם רדיש מושבת בשל איזשהם כאבים באכילס. מקמילן  ניסה חמישיות שונות אבל נראה שעד שהאנטר  יחזור  (נקווה שכבר השבוע) הניסוי עם הורטר ובוגי הולך מצוין. שניהם משחקים די דומה ומקשים מאוד להביא טראפ על יאנג – כאמור שניהם מובילי כדור משניים די טובים וכמובן שקולעים מצוין.

הרוקיס: אוניקווה אוקונגוו ונתן נייט נראים לא רע בכלל. נייט בכלל לא נבחר בדראפט ומגלה יכולת אתלטית ויכולת להוריד את הכדור בצורה יפה לרצפה. הוא נראה שחקן שמזכיר מאוד את ג'ון קולינס וייתכן שההוקס רואים בו לכל הפחות כמחליף ראוי. אוקנגוו צובר ביטחון ומקבל יותר דקות. הוא אמנם צריך ללמוד להמנע מעבירות אבל הוא מראה סימנים מעודדים בהתקפה כאשר הוא מצליח ליצור לעצמו מצבי קליעה מפוסט אפ, ובהגנה הוא כבר עכשיו שחקן מצוין עם קריאה מעולה של המשחק. סקיילר  מייז מיובש  על ידי מקמילן כך שלא יצא לראות את ההתפתחות שלו בזמן האחרון.

מה הלאה? לוח המשחקים של אטלנטה הוא סביר. ישנם כמה מפגשים קשים שכוללים מפגש כפול עם פילי ומפגש כפול עם הבאקס. ישנם כמה מפגשים קלים שכוללים את המג'יק יוסטון ועוד. הרוב כמובן באמצע. התחזית הריאלית היא שהם יכנסו לפלייאוף  השנה. לדעתי הם יצליחו לעשות זאת גם ללא משחקי הפלייאין בשל הלו"ז היחסית נוח וחזרה צפויה של הפצועים.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אם לא יסיימו 4 יהיה כשלון גדול. הלוז שלנו מאד קליל חייבים להיכנס לכושר ולדרוס אומר גם לתת לשארלוט בראש ביום א. זה שלהם ואסור לפשל.

    הפציעות נוראיות ניתן לספור על יד אחת כמות משחקים שלהוקס היה סגל בריא מלא. לא מדבר על דאן אלא בלעדיו.
    אבל זה קרה לכל הקבוצות השנה.

    לא מסכים לגבי הוארטר הוא מנהל משחק נוראי לטעמי. הססן תוקע לפעמים התקפות ולא טוב מספיק.

    אוקונגו זה לוחם ufc לא שחקן כדורסל. עזוב את הנגרות בהתקפה הוא חלש בהגנה כל שחקן עם מסה שוחט אותו.
    בהתקפה הנק שהוא שם הם דאנק לוב ומילימטר לייאפ
    זה גם דמיאן גונס היה עושה שכחת?
    הוא קטן לעמדה כמו פרננדו.

    הפציעה של רדיש שווה זהב זה רק טוב לקבוצה. שישאר פצוע.

    כל השאר נכון

    1. אז עכשיו עוד פעם כישלון גדול? כשהם היו במאזן שלילי ירדת מהעגלה לא? אתה לא יכול לשנות את התחזית שלך כל רגע, זה פשוט לא רציני. אותו הדבר לגבי תחזית של שחקנים. אני די בטוח שלא ראית את המשחקים של ההוקס אלא אתה מסתמך על תקצירים. אז שוין רוצה לומר שאוקונגוו לא שייך ולא קשור לענף ובלה בלה בלה סבבה רק שאחר כך אל תבוא ותגיד שהוא באמת היה גרוע והוא השתפר – ברור שהוא השתפר הוא רוקי. הוא מן הסתם יעלה את המאסה שלו בהמשך, ישפר את הקליעה ויהיה חתכת רים פרוטקטור עם יכולת תנועה מצוינת כדרור טוב וראיית משחק שאת זה כבר עכשיו רואים שיש לו.

      1. ניסני אתה קצת הוזה נראה לי טנש לא איתחלו את התוכנה?
        אין קשר למקום 4 ולעגלה ולדברים שאתה מדמיין לגבי תחזיות שלי וכו.
        תחזית היא נעשית בפתיחת העונה טרם שוחקו משחקים.
        בהמשך תחזיות יכולות להתעדכן בהתאם לשינויי המציאות זה לא פוסל תחזיות ראשונות.
        פוטנציאל כמו שיש לרדיש יש לאוקונגו אם אתה בונה עליו להיות משהו טוב תהנה…
        הוא מקסימום יכול להשתפר מלוחם ufc לכדורסלן.
        זה שחקן נחמד לבחירה 21 כמו אציוואה או לסיבוב 2 לא לבחירה 6.
        חוץ מזה אני יכול אגב לשנות מה שאני רוצה תחזית של תחילת עונה בעינה עומדת.
        אגב תחזית כשמה כן היא היא משתנה בהתאם לנתונים נניח טריי נפצע אז הם יכולים או לא?
        עכשיו אני אחזור שטנש יקלטו טוב. ההוקס על הנייר הסגל שלהם הוא טופ 4 במזרח ולדעתי גם יותר מהבאקס אבל מוריד אותם בגלל חוסר ניסיון מתחתם.
        כל דבר מתחת לזה לטעמי זה כשלון של המאמן או טריי או יחד. ניתן לסטות עד מקום 6 אם נהיה קצת רחמנים עדינים וסבלניים איתם אבל פחות מזה כשלון עצום זה היה לפתיחת העונה.

        נכון לרגע זה לפי הלוח משחקים שנותר פחות ממקום 4 יהיה כשלון. לא נותרו כמעט יריבות מערביות בלוז.
        הם יכולים צריכים וחייבים מקום 4. כמובן שאם טריי יפצע וכו זה משהו אחר

        1. סבבה אז נכון להיום השחקן הטוב בליגה ובהפרש זה זאק לווין שדופק 50 נקודות למשחק. תראה לי עוד שחקן שעושה דבר כזה. כן הוא השחקן הכי טוב בליגה וכל מי שחושב אחרת הוא אידיוט. משחק הבא יהיה מישהו אחר שהוא השחקן הטוב בליגה.
          אתה פשוט מעייף חבר. מעייף.

  2. תודה, חגי. השינוי באמת מדהים במיוחד בהגנה שעדיין חסרה שחקן שאומרים שהוא טוב בתחום.
    לו וויליאמס נראה לי נותן בעיקר המשכיות התקפית – היכולת להמשיך לשחק בערך אותו דבר גם כשיאנג נח. שזה די חשוב בעונה בלי אימונים עם החלפת מאמן באמצע.

  3. תודה חגי מצויין, מסכים עם הרבה מאוד דברים איבדת אותי בדבר אחד בנתן נייט הוא לעולם לא היה אמור להיות מחליף לקולינס אלא יותר להשלים מחסור של קפלה.
    .
    נייט קיבל הזדמנות שניצל בשני ידיים כשקאפלה היה חסר והביא להוקס אנרגיות ויותר חשוב מילא בצורה לא רעה את החלק החשוב שקאפלה נותן בריבאונד התקפה.

    כשקאפלה חזר הוא שוב חזר לספסל ולמיעוט דקות בגלל שאין בו צורך ממש, אני בהחלט מקווה שהוקס ישאירו את קולינס לשחרר שחקן בקליאבר הזה לשוק החופשי זה טיפשי בטח שאין איזה סופרסטאר שיבוא במקומו.

    תודה מצויין

    1. אני לא רואה את ההוקס מוותרים בחינם על קולינס ובצדק. הם ישוו כל הצעה ואחכ אם ירצו יחפשו טרייד.
      קולינס צעיר עם חוזה ארוך זה גם אחלה נכס לקבוצה שתרצה לקלוט אותו.
      אפשר לחשוב מה החלופות במקומו

    2. תודה ברוך. אני לא יודע למה נייט הובא. מה שנראה לי זה שהוא יוכל להיות מחליף לקולינס מבחינת סגנון המשחק של שניהם

  4. תודה חגי,
    אטלנטה קבוצה צעירה שמתגבשת, ותהיה טובה בשנים הקרובות.
    כרגע הם קבוצה סמפטית שיכולה לעבור סיבוב פלייאוף אם לא תקבל יריבה מהטופ, אבל זה יהיה לא פשוט גם מול מיאמי או בוסטון

    מקמילן תמיד היה מאמן טוב, לא ברור למה הורד לעוזר מאמן, עשה דברים יפים גם עם אינדי בזמנו

  5. תודה יומן מעולה. לא יצא לי בכלל לראות את אטלנטה השנה מחוסר עניין אבל נראה שמתחיל להיות חיבור מעניין שם לאט לאט ולא סתם הרבה כישרון.

  6. קצת באיחור,
    אבל עדיף (?) מאוחר מאשר אף פעם –
    .
    בשקט בשקט, אטלנטה מנצלים עד תום את התיקון הקוסמי שנפל עליהם ברגע בו שמעון הסיר את אהדתו ולכן גם את קללת המטלית…
    .
    האמת היא שכמעט ולא יצא לי לראות את ההוקס העונה,
    ולכן אין לי מה לתרום לדיון.
    אז תודה על העדכון הממצה, חגי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט