מחשבות פיינלס של רביעי / רועי ויינברג

לצוד פילים

מרגיש כאילו מילווקי עוד יצאו בזול מהמשחק הזה. הבאקס סיימו עם אחד מימי הקליעה הטובים שלהם בפלייאוף, 44.4% מהשלוש, בעוד פיניקס עם 32.4% (כולל 1 מ-13 משותף לדווין בוקר וג'יי קראודר) והסאנס בכל זאת ניצחו ושלטו במחצית השנייה. איך הם עשו את זה? הגנה רעה של הבאקס. דווין בוקר וכריס פול הגיעו למצבי זריקה מאוד נוחים במהלך המשחק, למשל כאן:

במהלכים אחרים, למשל כאן, כאן או כאן, פול ובוקר קיבלו מראש את הגבוה ופשוט זרקו מעליו. גם ההגנה על הטבעת לא הדהימה כשפיניקס קלעה ב-17 מ-24 ב-restriected area, אבל זה לא מה שיעבוד נגד קבוצה עם שני יוצרי זריקות כל כך טובים. כמו שכתבו בבלוג החי, הם לא קווין הוארטר ובוגדן בוגדנוביץ'. הבאקס גם לא יעצרו אותם על אחוזים רעים בדומה לשחקנים של ההוקס במשך סדרה שלמה.

ולפחות לפי המשחק הראשון זה נראה כאילו הגבוהים של הבאקס לא יכולים להתמודד איתם. מילווקי יכולה לנסות דברים יותר קיצוניים (הגנה אזורית?), אבל הם צריכים לבחור את הרעל שלהם – אם הם ילכו על חילוף אז אין סיבה שבוקר ופול לא יצליחו להשיג את המרווח שהם צריכים בשביל זריקה. אם הם ילכו על דרופ אז פשוט יזרקו מעליהם. רק המשחק הראשון, והבאקס ניצחו את שתי הסדרות האחרונות שלהם אחרי שהפסידו את המשחק הראשון (ולא היו כל כך רחוקים מהפסד נגד מיאמי), אבל לפי מה שראינו מהקבוצות עד כה בפלייאוף סביר שהקליעה של הבאקס תדרדר וזאת של פיניקס תשתפר. לא מבטיח.

יאניס כסנטר

החמישייה הכי טובה של הבאקס, בעיניי, הייתה זאת ששיחקה ברבע האחרון עם ג'רו הולידיי, פט קאונטון, קריס מידלטון, פי ג'יי טאקר ויאניס אנטדקומפו. הם הצליחו להחליף ולהישאר לפני פול ובוקר ולהוריד את ההפרש ל-7 נקודות בלבד במהלך הרבע. יום יותר טוב של מידלטון והולידיי והם אולי היו מצליחים גם להשוות.

הבעיה היא שהם חמשת השחקנים היחידים של מילווקי, בערך, שיכולים לשחק בחמישייה כזאת. לופז ופורטיס היו מזעזעים במחצית השנייה, ברין פורבס וג'ף טיג הם מיס-מאץ' שפיניקס תשמח לנצל בשביל נקודות קלות והשאר לא באמת ברוטציה. זה אחד החסרונות של הבאקס שיורגש ככל שהסדרה תתקדם – העומק שלהם נמוך משמעותית.

למרבה האירוניה, מי שהיה יכול להוסיף המון הוא טורי קרייג שהם נתנו בחינם, פחות או יותר, לפיניקס. הסדרה כמובן לא גמורה – הם שיחקו טוב בדקות שלהם ביחד ומילווקי החטיאה לא מעט ליי-אפים שהיו יכולים לשנות את המשחק, אבל כמה דקות הם יכולים לשחק ביחד? כמה זמן מילווקי יכולה להחזיק בהרכבים אחרים?

דיאנדרה אייטון

יש מצב שהוא איש המשחק. הבאקס החטיאו ליי-אפים, נכון, וזה לא משהו שאפשר לבנות עליו בכל ערב, אבל זה קרה בזכות משחק נהדר של אייטון. לא פחות מ-19 ריבאונדים (17 בהגנה), שמירה על 18 זריקות לפי אתר הליגה ודומיננטיות נהדרת בצבע. יאניס סיים את המשחק עם 11 זריקות בלבד מהשדה, נתון נמוך מאוד לסדרת גמר ומילווקי לקחה 9 ריבאונדי התקפה בלבד. זה מתחיל מדיאנדרה.

התרומה שלו בלטה גם בהתקפה, עם חסימות גבוהות שהצליחו לשחרר את פול ובוקר לזריקות טובות אחרי החילופים. הוא לא זרק יותר מדי, משהו שיכול להשתנות מול דקות ארוכות בהן יאניס יהיה השחקן הגבוה ביותר של הבאקס.

אייטון הצטיין מול אנטוני דיוויס, ניקולה יוקיץ', סמול-בול ועכשיו מול יאניס. לא בטוח שיש עוד שחקנים בליגה שיכולים לעשות את זה, ואולי ההצלחה של הבאקס תגיע לאחר שהם יצליחו להרחיק אותו מהצבע. משהו מרתק שצריך לעקוב אחריו בהמשך הסדרה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה רועי. איטון בפלייאוף הזה קפץ איזה 5 רמות. לב ההגנה של פיניקס והוא גם פינישר מופלא. פול ובוקר הרגו את מילווקי בקליעות מהמיד ריינג'… ההרכב עם יאניס בחמש באמת היה מוצלח אבל כמו שאמרת הוא נקודתי ולאורך משחק שלם וסדרה יהיה דק' של פורטיס/לופז, בעיניי מילווקי צריכה לפחות לנסות לעשות חילופים אוטומטיים פחות בקלות על הגארדים שהם במגרש.

  2. מעניין מאוד.
    אייטון יעיל בצורה מפחידה. הפיק אנד רול עם כריס פול משאיר את האחרון לזריקה קלה או את אייטון למפגש בלתי אמצעי עם הטבעת, ומכאן האחוזים האסטרונומיים שלו. תבחר את הרעל. אם מילווקי לא תשכיל לנטרל את המהלך הזה – אין להם מה לחפש בסדרה הזאת.
    שוב – זה רק משחק אחד. במשחק חוץ לא בטוח שבוקר יגיע לקו כל כך הרבה פעמים. מצד שני אין מצב שקראודר ובוקר קולעים כל כך גרוע מהשלוש.

  3. תודה רועי.
    כמה שזכור לי, אייטון פחות טוב במשחקי חוץ וזה בהחלט עלול להשפיע. בכל מקרה הסדרה תלויה יותר בפיניקס.

  4. תודה רבה רועי
    שאלת השאלות מבחינתי היא מה הכשירות של יאניס והאם זה רק היה הסיפתח והורדת החלודה .
    בלי יאניס במיטבו הסידרה גמורה
    איתו יש סידרה .
    גם 0-2 עדיין לא יסגור את הסיפור …כל עוד סאנס לא לקחה אחד במילווקי

  5. כל מילה.
    במחצית הראשונה מילווקי הצליחו להעניש בחזרה את הפיק אנד רול של פול את איטון כשהריצו את לופז מהר לצד שני והוא קיבל כדור מתחת לסל ושם לא מעט. יש מצב שזה היה מכוון כשקראודר שמר עליו אבל איטון היה רחוק בצד השני באותו הזמן אז לא בטוח
    .
    בהינתן העובדות שהספסל לא ממש עמוק, הייתי ממשיך לתת לפורטיס דקות ב5. הוא היה לא רע מול אטלנטה לטעמי בפיק אנד רול, ולדעתי הוא יכול לעשות עבודה יותר טובה על בוקר ופול
    .
    היכולת של יאניס במחצית ראשונה באמת הייתה נהדרת וממש ממש מפתיעה בהתחשב במה שעבר, והוא נראה ממש עייף וקיבל לא מעט מנוחה.
    התקיפה של הטבעת הייתה מצויינת, אבל אני לא יודע כמה הוא יצליח להמשיך ככה לאורך הסדרה כשיש כמות מטורפת של שחקנים שיכולים להאט אותו
    מקוה שהבאקס ימצאו פתרונות כדי לתת פייט בסדרה
    אם אפשר ללמוד מסדרות קודמות נראה דווקא שבברלי הצליח להצמד לבוקר כשהם שיחקו בדרופ. הולידיי שחקן הגנה מצוין וכמובן גם שונה, אבל אולי מלחמה בפיק אנד רול ורדיפה אחרי בוקר תוכל לצמצם את היעילות שלו.
    ואולי בעצם הייתי מנסה שוב את טאקר בעניין הזה, כמו שהוא עשה בדיוק מול דוראנט, כי אין מישהו אחר שהוא יכול/צריך לשמור עליו בהגנה עד כדי כך ששווה להשאיר אותו על המגרש. חייב להוציא מעצמו יותר.
    .
    א

    1. הולידיי נחמד מידי אין לו את הרוע של בברלי לשבור למישהו אף להיכנס לו ברגליים ולטטרש אוצו כל הערב הוא משחק נקי ושומר נקי. וגם בברלי בואו נודה די נוגב בוקר פשוט דיחק עם המסיכה ואף שבור. הולידיי שומר הרבה יותר טוב מבברלי אבל הוא חא יכול לעצור את בוקר. בוקר שמכניס את הגאמפים הוא בלתי עציר עי שום שומר

      1. לשבור למישהו אף ולהיכנס ברגליים הם לא דברים לגיטימיים בכדורסל ודברים כאלו הם אלימות לשם אלימות, זה מתאים לאיגרוף וכדומה אך בכדורסל אין מקום לפצוע בכוונה שחקנים. אם שחקנים אחרים היו עושים זאת לשחקנים האלו, הם היו כועסים מאוד.
        אלו שעושים דבר כזה הם אנטי ספורט, זבל אנושי, חלאות ונבלות והם בושה לעצמם לפני הכל בושה למשפחתך וחברתם ולכל מי ומה שהם מייצגים. הספורטיביות היא לא פחות חשובה המשחק עצמו ולאלימות לשם אלימות שהיא התנהגות אנטי ספורטיבית אין מקום בכדורסל (ובכדורגל וכדומה).

  6. תודה רועי ומסכים לגמרי,
    בנוסף נראה לי שיש יותר סיכוי שהסאנס ימצאו פתרונות לחמישיה הנמוכה של הבאקס, מאשר ההפך

  7. מילה נוספת על אייטון –
    .
    הוא שמר לא מעט על יאניס,
    והוא עשה את זה מבלי להיכנס לבעיית עבירות (מחלה שלו בעבר הלא רחוק).
    איזה כיף לראות אותו צומח כשחקן.
    .
    תודה, רועי.

    1. אאל"ט אייטון לא עשה יותר מ-4 עבירות באף משחק בפלייאוף. לא רק שזה הופך אותו לעוד יותר בלתי אפשרי לפיצוח, זה גם מראה על הרבה מאוד IQ ומשמעת עצמית בגיל צעיר כ"כ, במיוחד לסנטר

  8. גם אחרי המשחק הראשון מול אטלנטה וגם עכשיו – ברוק לופז זה לא איזה זובאץ שאתה מוריד לספסל בגלל התאמות הגנתיות, בטח לא אחרי משחק אחד…
    פיניקס יותר עמוקים וכנראה פייבוריטים, אבל הבאקס ממש לא "יצאו בזול" משום דבר. בוא נתחיל עם זה שיאניס לא יגמור 35 דקות עם פאקינג 9 זריקות…

  9. בס"ד
    תודה רבה רועי.
    נהדר, גם אני חושב שהאנס פייבוריטים, אבל זה עוד לא גמור.
    אייטון נהדר, השאלה האם לא יתעייף עד סוף הסדרה.
    פול נראה צעיר ב 10 שנים.
    כדרך אגב, הקליעה מ 3 היא לא הצד החזק של בוקר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט