אירועי דיומא – 07.07.2021 – אופניים, טניס וכדורגל

כדורגל / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה 2021 – חצי הגמר

22:00: אנגליה – דנמרק: "להיות או לא להיות", שאלה שהושמה בפיו של נסיך דני על ידי סופר אנגלי לפני כ-400 שנה, תהפוך להיות אקטואלית בהחלט הערב בלונדון, שם יתמודדו שתי הנבחרות על מקום במשחק על התואר מול האיטלקים. קשה מאוד, אלא אם כן מדובר באנגלים, שלא לאהוד את הדנים, שעברו טלטלה משמעותית עם התמוטותו המזעזעת של כריסטיאן אריקסן במשחקם הראשון. על אף שני ההפסדים במשחקיה הראשונים, הנבחרת הדנית הצליחה לנצח שלושה משחקים רצופים ולהתקרב לכדי שני משחקים מהתואר, בו זכו בצורה מפתיעה למדי לפני 29 שנה. האנגלים, שכאמור, יארחו את המשחק, הם אחת הנבחרות המרשימות בטורניר. "שלושת האריות" טרם ספגו וניצחו בארבעה מתוך חמשת משחקיהם עד עתה. נבחרת אנגליה מעולם לא הגיעה לגמר אליפות אירופה. לפני 25 שנה, היא הודחה בשלב ארבע האחרונות, באליפות שהיא אירחה, על ידי גרמניה בפנדלים. הערב היא תגיע כפייבוריטית ותנסה להגיע שלב אחד, לפחות, רחוק יותר מזה שנעצרה בו בטורניר הבינלאומי הגדול האחרון.

מוקדמות ליגת האלופות – סיבוב ראשון:

20:00 מכבי חיפה – קייראט: שחזור של המפגש בין הקבוצות בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית בעונה שעברה, ובמקרה של ברק בכר המאמן החיפאי, זו השנה השלישית ברציפות שהוא מוצא את עצמו נגד הקזחים. אלופת ישראל היא פייבוריטית די ברורה על הנייר, אבל הקזחים אולי מגיעים בכושר טוב יותר כתוצאה מכך שהליגה שלהם כבר בעיצומה, בניגוד לפגרה הישראלית. עם זאת, כל תוצאה שלא תהיה ניצחון ביתי ירוק תפתיע.

טניס / אלכס דוקורסקי

ווימבלדון – רבעי גמר הגברים

עוד לפני הכדורגל, לונדון תארח ענף ספורט נוסף.

15:00: דניס שפובלוב (קנדה) – קארן חצ'אנוב (רוסיה): הקנדי בן ה-21 נראה בינתיים מצוין בטורניר וידו השמאלית מוציאה חבטות התקפיות ואגרסיביות למכביר. בינו לבין חצי גמר גרנד סלאם בקריירה יעמוד הרוסי, ממוצא ארמני, בן ה-25, שהצליח להגיע לשלב מתקדם זה בטורניר, לאחר תקופה ארוכה שבה התקשה "למצוא" את כושרו הטוב. בשמינית הגמר הוא גבר במשחק מאוד צמוד ומותח על סבסטיאן קורדה. אם חצ'אנוב, שמצטיין בחבטות ההגשה שלו, יצליח לגבור על יריבו, הרי שגם עבורו יהיה זה חצי גמר ראשון במייג'ורס.

15:30: נובאק דג'וקוביץ' – מרטון פוצ'וביץ' (הונגריה): המדורג מספר אחת בעולם משחק טניס נהדר והוא רחוק שלושה משחקים מזכייה שלישית רצופה בטורניר גרנד סלאם השנה. מי שינסה למנוע ממנו הוא ההונגרי החסון בן ה-29, שמדורג במקום ה-48 בעולם ויישחק לראשונה בקריירה ברבע גמר טורניר מדרג זה. בסיבוב הקודם פוצ'וביץ' הפתיע בחמש מערכות את אנדריי רובליוב הרוסי, שמדורג שביעי בעולם.

18:00 (שעה משוערת, לאחר תום המשחק של שפובלוב): מתאו ברטיני (איטליה) – פליקס עוג'ה עליאסים (קנדה): הקנדי המוכשר בן ה-21 ניצח בסיבוב הקודם את אלכסנדר זברב במשחק מותח אשר הגיע למערכה החמישית ותהיה זאת הופעתו הראשונה ברבע גמר גרנד סלאם. ברטיני, שנודע בחבטותיו החזקות, נהנה לשחק על הדשא הלונדוני והגיע לחצי גמר הטורניר לפני שנתיים.

18:30 (שעה משוערת, לאחר המשחק של דג'וקוביץ'): רוג'ר פדרר – הוברט הורקאץ' (פולין): כפי שחזו עמיחי קטן ו-Philyspecial, הורקאץ' הדיח בשמינית הגמר את המדורג מס' 2 בעולם, דניאיל מדבדייב, במשחק שהתפרש על פני יומיים בגלל הגשם. הפולני התמיר מגיש היטב ונע מצוין על המגרש. זוכה 20 הגרנד סלאמים יצטרך להיות במיטבו על מנת לגבור על הורקאץ', מה שגם אפשר לכתוב על האחרון.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 11

קטע 10 של אתמול היה קטע בעל סיום מישורי בעיר וואלנס. כ-20 ק"מ לסיום, רוחות הצד הביאו לנסיונות פיצול הדבוקה בעיקר מצד קבוצת קוויק סטפ. הניסיון הזה של הקבוצה הבלגית לא צלח, אך הזאבים לא אמרו את המילה האחרונה. במיאוץ הסיום, הם סידרו למארק קבנדיש שוב את הרכבת המושלמת, והתוצאה הבלתי נמנעת הייתה נצחון נוסף לבריטי, כשהוא מקדים את ואן ארט ופיליפסן. לקאב זהו כבר הניצחון השלישי במירוץ (והרביעי לקבוצתו), מה ששם אותו במרחק של ניצחון בודד מהשוואת שיא הנצחונות במירוץ של אדי מרקס. הניצחון גם מחזק את אחיזתו בחולצה הירוקה. הקטע לא שינה את תמונת ההובלה במירוץ, וטאדיי פוגאצ'אר עדיין מוביל על אוקונור (2:01+), אורן (5:18+), וינגגארד (5:32+), קאראפאז (5:33+), מאס (5:47+), קלדרמן (5:58+), לוטסנקו (6:12+), מרטאן (7:02+) וגודו (7:22+).
קטע 11 של היום מביא את המירוץ לאחת הפסגות המיתיות ביותר של הטור דה פראנס – הר ונטו. פסגה שהביאה לנו לא מעט סיפורים זכורים בעבר. היום הרוכבים יבקרו בה פעמיים משני כיוונים שונים, בתחילה מהצד הפחות מוכר, שיביא לנו טיפוס ארוך בשיפועים פחות גבוהים, ואח"כ מהצד המוכר והקשה יותר דרך שאלה רנאר (היכן שראינו את פרום רץ ללא אופניו). אלא שבשני המקרים הרוכבים יצטרכו לרדת מההר לאחר שטיפסו אליו, כמה סיזיפי. שני קטעי הטיפוס הקודמים באלפים הראו לנו את העליונות של פוגאצ'אר במירוץ, עליונות שהביאה אותו לעמדה שבה הוא גמר דה פאקטו את המירוץ כבר לאחר שבוע. היום נראה אם הפנומן הסלובני ימשיך ללחוץ על הגז, אולי על מנת להגדיל את ההפרש בחזית למספרים היסטוריים, או שיחליט לקחת את העניינים יותר בקלות, אולי גם עקב הירידה בסיום הקטע. שידור ביורוספורט ב-12:55.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 104 תגובות

  1. וונטו פעמיים ועוד הבנתי שאמורות להיות רוחות שוב. קלללל.
    פרומי יכול להתחיל את הקטע ברגל אולי יהיה לו יותר קל.

  2. הלילה ארגנטינה מנצחת מהנקודה את קולומביה 1-3 לאחר 1-1 ב 90 דק' (עד הגמר אין הארכות בקופה …בגמר אמורה להיות הארכה אם וכאשר)
    בגמר הקופה יתמודדו ברזיל וארגנטינה בלילה שבין שבת לראשון מאוחר יותר אשלח פירוט למשחק זה

    אתמול בלילה כאמור איטליה שורדת קרב פנדלים לניצחון על הנבחרת הספרדית העדיפה ומעפילה לגמר היורו בראשון בין המנצחת אנגליה -דנמרק

    זהו העשור השביעי ברציפות שאיטליה מגיעה לגמר טורניר גדול
    מסורת שהחלה ב 1968 עת איטליה זכתה ביורו
    המשיכה ב 1970 שם איטליה הגיעה לגמר המונדיאל בו הפסידה לברזיל
    בשנות ה 80 זכתה איטליה בגביע העולם 1982 כשניצחה בגמר את מערב גרמניה
    ב 1994 היא העפילה לגמר מונדיאל שוב מול ברזיל שוב הפסד אבל הפעם מהנקודה לאחר 0-0
    ב 2000 הגיעה הנבחרת לגמר היורו ונוצחה מול צרפת בשער זהב אח"כ ניצחה את אותה הצרפת מהנקודה בגמר מונדיאל 2006
    ב 2012 הובסה בידי ספרד בגמר היורו

    לאיטליה זה גמר יורו שלישי בששת הטורנירים האחרונים יותר מכל נבחרת אחרת בנקודת הזמן הזו (צרפת פורטוגל וספרד עם 2 גמרים יוון,גרמניה והמנצחת היום עם גמר בודד )
    אבל אין לה זכייה בטורניר זה 53 שנה
    12 טורנירים חלפו מאז הפעם האחרונה בה איטליה זכתה.
    נבחרות ספרד ,גרמניה (המערבית והמאוחדת) ,צ'כוסלובקיה , צרפת ,הולנד ,דנמרק ,יוון, ופורטוגל הניפו את גביע היורו
    איטליה עצמה הניפה 2 גביעי עולם …אבל לא יורו והיא רחוקה משחק בודד מכך

  3. בכל הקשור לאתמול נציין שספרד נבלמה על 13 שערים בטורניר 1 פחות מהשיא הצרפתי מ 1984
    איטליה נעצרה לאחר 15 ניצחונות רצופים במוקדמות יורו ויורו היא אמנם עלתה אך לא ניצחה במהלך המשחק הרגיל עד סוף הארכה.

  4. היום כאמור אנגליה -דנמרק
    נציין את הברים הבאים
    1 נפגשו פעם אחת ביורו ב 1992 משחק שהסתיים כמו שהתחיל 0-0 ששם את אנגליה במצב טוב יותר לקראת מחזור הסיום בבתים אלא שאז אנגליה הפסידה לשבדיה בעוד דנמרק ניצחה את צרפת והעפילה לחצי הגמר במה שהתחיל את הזכייה המרגשת שלה ביורו

    2. המפגש האחרון בטורניר רשמי היה במסגרת מונדיאל 2002 שם אנגליה שהגיעה ממקום השני בבית המוות הביסה את דנמרק אלופת בית 1 (לפני אלופת העולם צרפת ואורגוואי ) 0-3

    3.המסגרת האחרונה בה הם שיחקו הוא ליגת האומות 2021 בדרג הראשון במסגרת בית 2 עם בלגיה (שעלתה לחצי הגמר) ואיסלנד (שירדה דרג)
    האנגלית סיימו במקום השני בבית והדנים במקום השלישי בדיעבד המקומות הפחות משמעותיים שכן הראשונה מעפילה לפיינל פור ליגת האומות והאחרונה יורדת דרג
    דווקא דנמרק יצאה ביתרון פנימי לאחר 0-0 ביתי וניצחון 1-0 באנגליה מי שכבש אז את שער הניצחון במפגש ששוחק ב 14/10/20 היה אריקסן מהנקודה ..אותו אריקסן שהיה במוקד היום השני בטורניר לאחר שהתמוטט במפגש מול הפינים

    4. כריסטנסן אלוף אירופה עם צ'לסי יפגוש בחבריו לקבוצה צ'ילוול (טרם שיחק בטורניר ) ,ג'יימס ומאונט שלושתם פתחו בגמר האלופות בו הדני עלה כמחליף.

    גם דילליני מדוטרמנד ייפגוש בחבריו הקשרים בלינגהאם וס'אנצ'ו (שכבר עזב) עמהם זכה בגביע גרמניה

    הויברג מטוטנהאם ייפגוש בהרי קיין מלך שערי הקבוצה והנבחרת

    5. דנמרק היא הנבחרת המנוצחת היחידה שנותרה בטורניר ולמעשה נוצחה פעמיים ולא היה תקדים לנבחרת שנוצחה פעמיים והגיעה לגמר יורו
    או מונדיאל

    6. אנגליה טרם ספגה בטורניר ויכולה לעשות היסטוריה של טורניר שלם ללא ספיגה

    7 דנמרק היייתה לאחרונה בגמר יורו 1992 שהיה הגמר היחיד בהיסטוריה שלה יורו או מונדיאל

    אנגליה לעומתה לא שיחקה אף פעם בגמר יורו היא חוזרת לחצי הגמר לאחר חצי יובל שנים .
    הגמר הגדול היחידי שלה היה בגביע העולם 1966 זאת אומרת 55 שנה ללא גמר טורניר גדול

    1. יישר כוח על כל תגובותיך!

      לגבי "לא היה תקדים לנבחרת שנוצחה פעמיים", מוטב…"לא היה כדבר הזה לנבחרת…."
      וכן במקום "דבר חסר תקדים" מוטב "דבר שלא היה כמוהו".
      האפשרויות השניות נראות ונשמעות טוב יותר.

      1. דבריי לגבי "דבר חסר תקדים" לא התייחסו לתגובה של אהרן שבה לא הופיע ביטוי זה אלא תוספת לתגובתי באותו עניין.

  5. דוד יפה שצפית את הסיכוי של קאב
    קטע הסיום יהיה הפעם מעניין מתמיד כי הוא יכול לאפשר היסטוריה או לפחות השוואת היסטוריה לקאב.
    זה מקסים ממש

  6. תודה לכולם.
    אני רק אדייק שלא חזיתי ניצחון של הורקאץ', אלא רק ציינתי שהוא בכושר מעולה. אני עדיין חושב שמדבדב הוא יריב מסוכן יותר לכל אחד בסבב, אבל הורקאץ' יכול בהחלט להפתיע גם כאן. עם זאת, פדרר משחק מספיק טוב כדי שזה יהיה תלוי בו וביכולת שלו לשמור על יכולת טובה כשהמשחקים יתארכו בהמשך.

  7. ברזיל -ארגנטינה גמר כל הגמרים הקלאסיו האמיתי של הקופה ואולי בכלל

    יש הרבה היסטוריה אבל לפני ההיסטוריה נדבר על ההווה

    הדרך לגמר
    ברזיל אלופת בית 2
    בבתים לפי מחזורים
    1 ניצחון 0-3 על ונצואלה (מרקניניוס ,ניימאר בפנדל וברבוסה )
    2. ניצחון 0-4 על פרו (סנדרו ,ניימאר ,רייבירו ,ריצלשטון )
    3. חופשית
    4 ניצחון 1-2 על קולומביה ( פירמיניו וקאסמירו )
    5. תיקו 1-1 עם אקוודור (אדר מיליטו )

    סה"כ 3 ניצחונות ותיקו ויחס של 2-10

    רבע גמר 0-1 על צ'ילה (פאקאטה )

    חצי גמר 0-1 על פרו (פאקאטה)

    סה"כ בטורניר 5 ניצחונות ותיקו ויחס 2-12 (0.40-2.40)

    ארגנטינה אלופת בית 1

    בתים
    1 תיקו 1-1 עם צ'ילה (מסי)
    2.ניצחון 0-1 על אורווגוואי (גוידו רוריגז)
    3.ניצחון 0-1 על פארגוואי (אלחרנדו גומז )
    4. חופשית
    5 ניצחון 1-4 על בוליבה (מסי צמד (1 פ) ,אלחרנדו גומז ולאוטרו מרטינס)

    סה"כ 3 ניצחונות ותיקו ויחס 2-7

    רבע גמר ניצחון 0-3 על אקוודור (דה פול ,לאוטרו מרטנס ומסי )

    חצי גמר 1-1 עם קולומביה ו 1-3 מהנקודה (לאוטרו מרטינס ובפנדלים כבשו מסי ,פארדס ולאוטרו )

    סה"כ 4 ניצחונות 2 תיקו ויחס 3-11 ( 0.60-1.83)

    סט' בטורניר
    מסי מוליך את טבלת הכובשים עם 4 שאחריו לאוטרו מרטינס חברו לנבחרת עם 3 לאלחרנדו גומז 2 בדיוק כמו ניימאר ופאקטה המובילים בברזיל

    בישולים מסי מוליך עם 5 סגנו ניימאר 3

    מפגשי חברים :
    ישנם רבים מאד

    אוטימנדי הבלם הארגנטיני של בנפיקה יפגוש בוורבטון החלוץ הברזילאי

    אגוארו שנפרד עכשיו מהסיטי יפגוש בחבריו לקבוצה הקודמת ז'סוס ואנדרסון

    אמרסון הרכש החדש של ברצלונה ייפגוש בחבריו החדשים מסי ואגאורו חלוצי ארגנטינה
    וכן את חברו הקודם דומינגז מבסיס

    אנחל קוריאה חלוץ האלופה הספרדית אתלטיקו ייפגוש בבלמים לודי ופיליפה שותפיו לאלופה

    ומרטינז הסנסציה של ארגנטינה בשער ייפגוש ב דוגלאס לואיז קשרה הברזילאי של הקבוצה

    וכמובן מרקיניוס וניימר הברזילאים של פ.ס.ז מול פארדס ודי מריה

    היסטוריה
    לארגנטינה 14 זכיות באליפות הקופה ועוד 14 סגנויות
    לברזיל ישנם 9 אליפויות ועוד 11 סגנויות
    אך בכל מה שקשור לגביע העולם ידע של ברזיל על העליונה עם
    עם 4 אליפויות ועוד 2 גמרים לעומת
    ארגנטינה עם 2 אליפויות + 3 גמרים

    היסטוריית המפגשים הבולטים ביניהם

    בקופה
    נפגשו כבר בקופה הראשון ב 1916 במשחק שהסתיים ב 1-1
    בטורנירי 21,25,37,45,46 ארגנטינה סיימה ראשונה לפני ברזיל השנייה

    1957 במחזור הסיום בבית הגמר ארגנטינה מביסה את ברזיל 0-3 (אך זוכה קודם לכן בתואר )
    1959 במחזור הסיום הנבחרות מסיימות ב 1-1 שמאפשר לארגנטינה להקדים בנקודה את ברזיל של פלה (שכבש)
    1991 בבית הגמר במחזור הראשון ארגנטינה מנצחת 2-3 ולבסוף תקדים את ברזיל על חודה של נקודה ותזכה בתואר

    בנוקאאוט
    1. רבע גמר 1993 ארגנטינה מנצחת 5-6 מהנקודה לאחר 1-1 וממשיכה לזכייה בתואר
    2 רבע גמר 1995 ברזיל מנצחת מהנקודה 2-4 לאחר 2-2 וממשיכה עד הגמר שם מפסידה לאורגוואי
    3 רבע גמר 1999 ברזיל מנצחת 1-2 וממשיכה כל הדרך לזכייה בתואר
    4 חצי גמר 2019 הטורניר האחרון ברזיל מנצחת 0-2 וממשיכה לזכייה בתואר

    גמרים :
    שוחקו בעבר פעמייים בהם ברזיל ניצחה
    1 גמר 2004 הסתיים ב 2-2 אך ברזיל ניצחה מהנקודה 2-4
    2 גמר 2007 ברזיל משפילה 0-3

    מפגשי גביע העולם
    1. 1974 שלב הבתים השני ברזיל מנצחת 1-2 אך שמספיק לה למשחק על מקום 3 בלבד ארגנטינה הודחה.

    2 שלב הבתים השני 1978 במסגרת בית 2 מחזור 2 המשחק הסתיים בתיקו מה ששם את ברזיל לבסוף ביתרון 4 שערים ביחס אך אז ארגנטינה התפוצצה עם 0-6 על פרו שהעלה אותה לגמר ושלח את ברזיל רק למשחק על הארד המשחק הזה מוזכר כאחד המפוקפקים ועד היום יש הטוענים כי פרו מכרו את המשחק תמורת הון תועפות .

    3. שלב הבתים השני 1982 ברזיל מנצחת 1-3 מדיחה את ארגנטינה מכתרה וצריכה תיקו מול איטליה ולא משיגה זאת

    4 שמינית גמר מונדיאל 1990 ארגנטינה מנצחת בנוקאאוט היחידי בגביע העולם 0-1

    1. לברזיל 5 זכיות בגביע העולם: 58', 62', 70', 94', 2002.

      כתבת נכון "גביע העולם" ולא "מונדיאל". מונדיאל זו מילה ספרדית (שפירושה "עולמי") ומתאימה לשימוש בספרדית. בכל שפות העולם משתמשים בשפתם ב"גביע העולם" (רוב השפות כמו באנגלית "וורלד קאפ") או ב"אליפות העולם" (כמו ברוסית). העברית לא צריכה להיות שונה מכל השפות ולרעות בשדות זרים.

      1. אך בהמשך ובמקומות אחרים כתבת גם "מונדיאל" וזה לא מתאים לעברית לעומת "גביע העולם" או "אליפות העולם"

  8. תודה רבה.
    מעריך שהיום הורקאש יילך הביתה, פדרר זה כבר ליגה אחרת, הניסיון, המגרש האוהד, הדשא. בתקווה לגמר קלאסי מול ג'וקוביץ'.

  9. דן מרטין עובר ראשון את הפסגה הראשונה של היום, לפני הוונטו הכפול. עדיין, המרחק של הדבוקה מהבריחה קטן יחסית, וקשה להאמין שהוא יזכה במשהו שנגמר בירידה.

    1. כרגע (94 ק"מ לסיום, לקראת שליש הטיפוס הראשון לונטו) הפער של קאב מדבוקת הצהובה כבר כמעט 6 דקות.
      יש את כל הסיבות להאמין שזה רק ילך ויגדל, עד כדי סכנה לא לעמוד במגבלת הזמן. גם 4 קוויק-סטפים שנמצאים איתו לא בטוח שיצליחו להושיע.
      בד"כ בשלבים הרריים כאלו יש נטיה של החלקים האחוריים של הדבוקה להתאסף לחבורה מאסיבית כך שהמארגנים יעלימו עין מהקאט-אוף ע"מ לא לאבד 30-40 רוכבים.
      (וגם, מסיבות יח"צ אני חושב שישאירו את קאב בכל מקרה)

      1. נדיר מאד שמתעלמים מהקאטאוף. היו ממש מקרים ספורים לרוב עם מזג אויר מאד חריג .
        הגרופטו לרוב יודע לתכנן את הקצב בהתאם אבל יש גם כאלה שנושרים כמו שקרה בקטע 9.

  10. עוד לא עלינו על הוונטו וכבר שישה רוכבים פרשו כולל טוני מרטין שהתעקש להתרסק לפחות פעם אחת בכל קטע.

    1. לא פעם ראשונה. עשו את זה כבר בכמה מירוצים קודמים (השיא היה שהביאו את רוגליץ' בוואלטה הקודמת למצב של בונוס בפודיום). אני חושב שהמוות של ניקו פורטל הוריד מתבונת המירוצים שלהם.

      1. קשה לי להאמין, הוא אוטוטו בן 40 ואם בטורניר הזה, שהוא הגיע אחרי הכנה רצינית ואחרי שהוא פרש מהרולאן גארוס בכדי להתכונן, עדיין הוא מודח ולא על ידי אחד מאריות הטניס (למרות שהורקאש נותן טורניר פנטסטי), מה יהיה בטורנירים אחרים, פחות "ביתיים" מבחינתו?

      1. יש לי רומן ארוך שנים עם האיטלקים.
        אני סומך עליהם, אף פעם אסור להמר נגדם. נראה לי שהם יקרצפו את המדשאה (ככה אומרים בכדורגל?)

  11. מסכים עם פיני מעליי
    אמנם אנגליה הייתה עדיפה אבל בסופו של יום שופט מכריע בהחלטה רעה ולא ראויה
    אנגליה מנצחת 1-2 ועולה לגמר מול איטליה
    לפני שנתייחס לגמר היורו נציין שבמועדון אלופות העולם בכדורגל חברות 8 מדינות
    כולם השתתפו בשבועות האחרונים בטורניר קופה ויורו
    כולם הגיעו לשלב הנוקאאוט
    גרמניה וצרפת אלופת העולם הנוכחית היו הראשונות שעפו בשלב שמינית הגמר האירופאי
    איתם עפה נבחרת אורגוואי ברבע גמר הקופה
    ספרד האחרונה ליפול אתמול במסגרת חצי גמר היורו
    למעט גרמניה כל היתר הודחו מדו קרב מהנקודה הלבנה
    מפגשי אלופות העולם בשבועות אלו
    כללו בשלב הבתים את המפגשים בין צרפת לגרמניה (0-1 צרפתי)
    וארגנטינה ואורגוואי (0-1 ארגנטינאי )
    ובשלב הנוקאאוט את ניצחונה של אנגליה על גרמניה 0-2 בשמינית גמר היורו ואת ניצחונה של איטליה על ספרד אתמול מהנקודה לאחר 1-1 ב 120 דק.

    נותרו 2 מפגשים גדולים
    הראשון הוא הקלאסיקו הדרום אמריקאי ברזיל ארגנטינה עליו הרחבתי היום שייערך בלילה בין שבת לראשון
    השני שעליו ארחיב בתגובה הבאה יכלול את המפגש אנגליה איטליה

  12. כשיורגן קלינסמן הגיע לליגה האנגלית, הוא הביא איתו את הצלילות, והאנגלים אמרו שזה לא ראוי. כיום האנגלים יישרו קו עם שאר היבשת, סטרלינג צלל בערך 5 פעמים, הארי קיין לפחות פעם אחת. לאנגלים היה פי 10 כשרון על המגרש, אני לא חושב שדני אחד היה עולה ב- 11 של האנגלים. חבל שהם היו צריכים לרמות.

  13. אם כן ביום ראשון בוומבלי לונדון ב 22.00 אנגליה המארחת מול איטליה

    נתחיל בתגובה זו בהיסטוריה
    מפגשי עבר בטורנירים גדולים
    במסגרת היורו
    התמודדו בשלב הבתים ב 1980 במסגרת המחזור השני בבית 2 האיטלקים ניצחו 0-1 שהספיק להם רק למקום השני בבית ולמעשה למשחק על המקום השלישי בלבד בפורמט ההוא האנגלים הודחו בסיום שלב הבתים מהמקום השלישי האנגלים בדיעבד היו עולים אם היו מנצחים את האיטלקים .

    המפגש השני התקיים ברבע גמר יורו 2012 האיטלקים ניצחו 2-4 מהנקודה לאחר 0-0 ב 120 דק'
    השרידים מאותו המשחק הם מהצד האיטלקי בונוצי ששיחק 120 דק' (קלייני היה בסגל לאותו היורו אך לא שיחק ברבע הגמר ) ובצד האנגלי ג'ורדן הנדרסון שעלה כמחליף בדקה ה 64

    הנבחרות הנ"ל נפגשו גם פעמיים במסגרת גביע העולם
    בפעם הראשונה במפגש על המקום השלישי במונדיאל 1990 שנערך באיטליה האיטלקים ניצחו 1-2 והתנחמו במדליית הארד
    אגב מאנציני המאמן ועוזרו ויאלי היו אז בנבחרת האיטלקית

    המפגש האחרון בטורניר גדול היה בשלב הבתים של גביע העולם 2014 שוב האיטלקים ניצחו 1-2
    במסגרת המחזור הראשון בבית 4 הוא בית "המוות" בסופו של יום 2 הנבחרות הלכו הביתה ממקום 3 (איטליה) ו 4 לאחר קוסטה ריקה הסנסציה ואורגוואי .

    בהרכב האיטלקי באותו המשחק שיחקו מהסגל הנוכחי סיריגו (המחליף של דונראמה בשער)
    קלייני ווראטי
    בצד האנגלי פתחו אז הנדרסון וסטרלינג

    אלו היו המפגשים היחידים שלהם בטורנירים רשמיים

    חוץ מזה נפגשו במוקדמות של טורנירים
    במוקדמות 1978 כל נבחרת ניצחה בביתה 0-2 האיטלקים סיימו ראשונים ועלו
    במוקדמות 1998 איטליה ניצחה 0-1 וסיימה ב 0-0 אבל דווקא אנגליה העפילה מהמקום הראשון איטליה הלכה לפליאוף ועלתה אף היא

    (חוץ מאלו נפגשו כמובן בחצי גמר יורו צעירות פעמיים ב 84 ו 86 כל נבחרת ניצחה פעם אחת)

    מדובר כמובן בשתיים מהליגות הבכירות באירופה אי לכך הקבוצות בליגות אלו נפגשו בלא מעט גמרים
    במסגרת גביע אלופות /ליגת אלופות
    נפגשו
    בראשונה בגמר באולימפיקו ברומא 1984 ליברפול האנגלית מנצחת את רומא מהנקודה 2-4 לאחר 1-1
    בשנייה בגמר 1985 בבריסל יובנטוס האיטליקית מנצחת את ליברפול האנגלית 0-1 בבריסל באסון הייזל המפורסם
    בשלישית בגמר 2005 באיסטנבול ליברפול האנגלית מנצחת את מילאן האיטלקית 2-3 מהנקודה לאחר שמחקה 3-0 ל 3-3 אגדי
    ברביעית בגמר 2007 באתונה מילאן האיטלקית נוקמת בליברפול האנגלית עם 1-2

    סה"כ 2-2 בגמרי אלופות

    במסגרת גביע המחזיקות
    1 בגמר 1973 בסלונקי מנצחת מילאן האיטלקית את לידס האנגלית 0-1
    2 בגמר 1994 בקופנהגן מנצחת ארסנל האנגלית את פארמה האיטלקית 0-1

    לא נפגשו במסגרת גמר אופ"א /אירופאית

    אך כן נפגשו בגביע ערי הירידים

    ב 1961 רומא האיטלקית מנצחת את ברמינגהאם האנגלית 0-2 ו 2-2 ו 2-4 בסיכום

    ב 1971 לידס האנגלית עוברת בשערי חוץ את יובה לאחר 2-2 באיטליה ו 1-1 באנגליה

    לסיכום 1-1 בטורניר זה 1-1 במחזיקות
    ושוויון כולל

    העונה מ.יונייטד האנגליתת עברה באירופאית את מילאן
    וכן את רומא במסגרת שמינית וחצי הגמר

  14. הדרך לגמר
    מוקדמות
    אנגליה סיימה כאלופת בית 1 לפני צ'כיה ,קוסובו בולגריה ומונטונגרו
    מאזנה הכולל 7 ניצחונות והפסד ויחס 6-37
    היא החלה בניצחון 0-5 על צ'כיה המשיכה עם 5-1 במונטונגרו ו 0-4 על בולגריה ו 3-5 על קוסבו לפני שספגה את הפסדה היחיד 2-1 בצ'כיה
    אח"כ חזרה לנצח בבולגריה 6-0 את מונטונגרו 0-7 והסתיים עם 4-0 בקוסבו

    הארי קיין כבש 12 שערים והיה למלך שערי כל המוקדמות (זהבי ורונאלדו אחריו עם 11)
    סטרלינג חברו להתקפה הוסיף 8 שערים

    איטליה מצידה סיימה ראשונה בבית 10 (ואחרון) עם 10 ניצחונות ללא תיקו וללא הפסד ויחס 4-37
    היא החלה דרכה בניצחונות ביתים 0-2 על פינלנד ו 0-6 על ליכטנשטיין ואז 3-0 ביוון לפני שניצחה את בוסניה 1-2
    בהמשך ניצחה בארמניה 3-1 ובפינלנד 2-1 ואז ניצחה את יוון 0-2 בליכטנשטיין 5-0 בבוסניה 3-0 וקינחה ב 1-9 על ארמניה

    בטורניר עצמו
    אנגליה שובצה בבית 4 אותו סיימה ראשונה לפני קרואטיה ,צ'כיה וסקוטלנד עם מאזן של 2 ניצחונות ותיקו ויחס 0-2
    היא פתחה בניצחון 0-1 על קרואטיה (סטרלינג)
    0-0 עם סקוטלנד
    וניצחון 0-1 על צ'כיה (סטרלינג)

    בשמינית הגמר ניצחה את גרמניה 0-2 ( סטרלינג וקיין )

    ברבע הגמר הביסה את אוקראינה 0-4 ( צמד לקיין מגקוויר והנדרסון )

    בחצי הגמר גברה על דנמרק בהארכה 1-2 (עצמי וקיין מהנקודה ולמעשה מה ר')

    למעט רבע הגמר ברומא כל יתר משחקיה שוחקו בומבלי שבלונדון מה שהעניק לה יתרון ביתיות שיהיה לצידה גם בגמר

    סט'
    קיין מוביל אותה עם 4 שערים סטרלינג עם 3
    שואו עם 3 בישולים גריליש 2

    לסיכום מאזנה 5 ניצחונות ותיקו (הארכה אחת ) ויחס של 1-10 (0.17-1.67)

    מאזנה הכולל כולל מוקדמות 12 ניצחונות תיקו והפסד (84 אחוז ) ויחס של 7-47 (0.58-3.36)

    איטליה סיימה כראשונה בבית 1 לאחר 3 ניצחונות על האפס
    0-3 על טורקיה ( עצמי אימבוולה ואינסנסייה )
    0-3 על שוויץ (צמד ללאוקטאלי ושער לאימבוולה)
    0-1 על ווילס (שער של פסינה)

    בשמינית הגמר גברה על אוסטריה 1-2 בהארכה (קייזה ופסאינה )
    ברבע הגמר גברה על בלגיה 1-2 (בארלה ואינסנסייה )
    בחצי הגמר עברה את ספרד מהנקודה לאחר 1-1 (קייזה במהלך המשחק ו בלוטי ,בנוצי ,ברנדרסקי ןז'ןרז'יניו מהנקודה)

    האיטלקים שיחקו את כל שלב הבתים באולימפקו ברומא
    את שמינית הגמר בומבלי
    רבע הגמר במינכן
    וחצי הגמר שום בומבלי

    סט' ביורו
    לאיטלקים 5 שחקנים עם 2 שערים (קייזה ,אימבוולה ,לוקאטלי ,פאסינה ואינסנסייה )
    בארלה ואימבוולה בישלו פעמיים

    מאזנה בטורניר 5 ניצחונות ותיקו ויחס של 3-12 (0.50-2.00)
    ומאזנה הכולל 15 ניצחונות ותיקו (96 אחוזי הצלחה ) ויחס של 7-49 (0.44-3.06)

  15. איטלהי זכתה ביורו פעם אחת ב 1968 בעוד אנגליה תופיע לראשונה בגמר היורו

    הנה מה עשו בכל טורניר
    טורניר 1960
    אנגליה לא השתתפה במוקדמות איטליה גם כן לא השתתפה במוקדמות

    1964
    אנגליה הודחה בסיבוב המוקדם מול צרפת ( 1-1 בית הפסד 5-2 חוץ)
    איטליה עברה את טורקיה 0-6 ו 0-1 בסיבוב המוקדם אך הודחה בשמינית הגמר מול ברה"מ 2-0 ו1-1 והודחה

    1968
    אנגליה מסיימת במקום השלישי לאחר שמעפילה לטורניר הגמר שם מפסידה ליוגוסלביה 1-0 בחצי ומנצחת את ברה"מ 0-2
    איטליה זוכה בטורניר לאחר 0-0 וניצחון בהטלת מטבע על ברה"מ וניצחון בגמר על יוגוסלביה 0-2 במשחק החוזר לאחר 1-1
    1972
    אנגליה מודחת במוקדמות היא מנצחת את בית 3 ומעפילה לרבע הגמר שם מודחת בידי מערב גרמניה עם 3-1 ו 0-0
    איטליה מודחת באותו האופן לאחר שמנצחת את בית 6 היא מפסידה לבלגיה 2-1 לאחר 0-0 ומודחת ברבע
    1976
    אנגליה מודחת במוקדמות מקום 2 בבית 1 אחרי צ'כוסלובקיה
    איטליה מודחת במוקדמות מקום 3 בבית 5 אחרי הולנד ופולין

    1980
    אנגליה מגיעה לשלב הבתים ומודחת שם ממקום 4 אחרי בלגיה ואיטליה
    איטליה מסיימת שנייה בבית ועולה למשחק על מקום 3 שם מפסידה מהנקודה 9-8 לצ'כיה ומסיימת רביעית
    1984
    אנגליה לא מעפילה לאחר מקום 2 בבית 3 לאחר דנמרק
    איטליה לא מעפילה לאחר מקום 4 בבית 5 לאחר רומניה ,שבדיה וצ'כוסלבקיה

    1988
    אנגליה מודחת בשלב הבתים לאחר מקום 4 בבית 2 אחרי ברה"מ ,הולנד ואירלנד
    איטליה עוברת את הבתים אך מודחת בחצי הגמר לאחר הפסד 2-0 לברה"מ

    1992 אנגליה מעפילה לטורניר ושוב מודחת בבתים לאחר שבדיה ,דנמרק וצרפת בבית 2
    איטליה מודחת במוקדמות לאחר שמביימת 2 בבית 3 לאחר ברה"מ

    1996
    אנגליה עולה כמארחת עולה לרבע הגמר מדיחה את ספרד מהנקודה רק בכדי להיות מודחת באותו האופן מול גרמניה בחצי הגמר
    איטליה מודחת בבתים לאחר שמסיימת 3 בבית 3 לאחר גרמניה וצ'כיה ולפני רוסיה

    2000
    אנגליה מודחת בבתים לאחר מקום 3 בבית 1 לאחר פורטוגל ורומניה ולפני גרמניה
    איטליה מהעפילה עד לגמר לאחר ניצחון על הולנד בחצי אך הפסד אכזרי לצרפת בגמר

    2004
    אנגליה עוברת את הבתים ומודחת ברבע הגמר מהנקודה מול פורטוגל
    איטליה מודחת בבתים כשלישית בבית 3 לאחר שבדיה ודנמרק (ולפני בולגריה )

    2008
    אנגליה מודחת במוקדמות לאחר מקום 3 בבית 5 אחרי קרואטיה ורוסיה (הפסידה בישראל בקמפיין )
    איטליה מעפילה לטורניר עוברת את הבתים אך מודחת רק מהנקודה ברבע הגמר מול ספרד

    2012
    אנגליה מעפילה לרבע הגמר ומודחת ….מול איטליה
    איטליה מעפילה עוברת את אנגליה כאמור ואז את גרמניה לפני שהובסה בגמר מול ספרד

    2016
    אנגליה מעפילה לשמינית ומודחת בידי איסלנד
    איטליה מדיחה את ספרד אח"כ הודחה ברבע מול גרמניה

  16. מפגשי חברים
    באלופת אירופה צ'לסי
    בצד אחד אמרסון וג'ורז'יניו האיטלקים
    בצד השני צ'ילוול ,גיימס ומאונט האנגלים
    כולם למעט אמרסון שיחקו ופתחו בגמר האלופות

    בטורניר הנוכחי
    אמרסון שיחק 174 דק' כולל 74 ברבע הגמר
    ז'ורז'יניו פספס 15 דק בלבד 585 דק' ושער מכריע בפנדל מול הספרדים בדו קרב בחצי

    בצד האנגלי
    צ'ילוול לא ראה דקה למרות שהוא המגן הפותח של אלופת היבשת
    ג'יימס הסתפק ב 90 דק' במשחק התיקו היחידי של האנגלים מול הסקוטים
    ורק מאונט שחקן הרכב עם 360 דק' ב 4 מש' ובישול

    הליגות היחידות שיוציאו מתוכם אלופת אירופה (כהיתכנות )
    כמובן לליגה האנגלית זה מובטח
    לליגה האיטלקית בהינתן שאיטליה זוכה
    אם אנגליה תזכה אז גם הליגה הגרמנית תזכה בנציגות
    ואם איטליה תזכה תהיה נציגות גם לצרפת

  17. 5 פעמים המארחת העפיל הלגמר הטורניר
    ב 3 הראשונות ניצחה בפעמים הבאות הפסידה
    1964 ספרד המארחת מנצחת 1-2 את יוגוסלביה
    1968 איטליה המארחת מנצחת את יוגוסלביה 0-2 במשחק חוזר לאחר 1-1 במשחק הראשון
    1984 צרפת מנצחת 0-2 את פורטוגל

    אח"כ
    2004 יוון מנצחת בגמר באדמת פורטוגל 1-0 המארחת
    2016 פורטוגל מנצחת 1-0 באדמת צרפת המארחת

  18. חברים, ממליץ לכולם לראות את הגמר בbbc ולא בערוץ הישראלי.
    ראיתי את כל האליפות הזאת בbbc ובitv וזו חווייה אחרת לגמרי מאשר בערוצים הישראליים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט