אירועי דיומא – 08.07.2021 – אופניים, שחמט וטניס

טניס / אלכס דוקורסקי

ווימבלדון – חצי גמר הנשים

15:30: אשלי בארטי (אוסטרליה) – אנג'ליק קרבר (גרמניה): שתי הטניסאיות כבר הניפו בעבר גביעי גרנד סלאם. הגרמניה בת ה-33, ממוצא פולני, עשתה זאת לא פחות משלוש פעמים, כולל זכיה אחת בווימבלדון. יריבתה ניצחה פעם אחת ברולאן גארוס ביחידות ופעם נוספת, עוד קודם, בטורניר הזוגות של אליפות ארה"ב. משמעות משחק הזוגות המשובח של האוסטרלית, שמדורגת ראשונה בעולם, היא יכולתה הטובה ליד הרשת. יריבתה, לעומת זאת, מעדיפה לשחק מן הקו האחורי והיא נחשבת ל"מחזירה" מצטיינת.

מיד אח"כ: ארינה סבאלנקה (בלארוס) – קארולינה פלישקובה (צ'כיה): עבור הבלארוסית בת ה-23, שמדורגת רביעית בעולם ושיפרה משמעותית את משחקה בשנה האחרונה, תהיה זאת הופעה ראשונה בחצי גמר טורניר מייג'ור. יריבתה בת ה-29 נמצאת כבר מספר שנים בצמרת סבב הנשים ושיחקה בעבר כבר בגמר אליפות ארה"ב. שתי השחקניות די גבוהות, למעלה ממטר ושמונים, ומכאן שמכת הפתיחה שלהן הינה טובה מאוד והן חובטות בצורה אגרסיבית מן הקו האחורי.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 12

קטע 11 של אתמול, עם הטיפוס הכפול להר ונטו, הביא לנו אקשן עם מספר הפתעות. בחזית נוצרה קבוצת בריחה חזקה, שכללה בין השאר את אלאפיליפ, ואן ארט, מולמה, אליסונד, רולאן ודן מרטין (המרטין השני, טוני, התרסק בתחילת הקטע וסיים את המירוץ). התקפה של אלאפיליפ על הטיפוס הראשון לוונטו הותירה איתו את ואן ארט, אליסונד ומולמה. ניסיון בריחה קדימה של אליסונד על הטיפוס השני לוונטו נענה בחבירה של ואן ארט אליו, כשהוא מותיר מאחור את אלאפיליפ ומולמה. ואן ארט הבלתי נלאה לא חיכה הרבה, והותיר את אליסונד מאחור, לבריחת סולו על ההר האימתני, כשהוא כובש ראשון את הפסגה. אליסונד ומולמה, שניהם מקבוצת טרק, ניסו לשתף פעולה במרדף אחר ואן ארט, אך האחרון הראה עליונות גם בירידה מההר, וחגג לבסוף ניצחון נפלא, בקטע האולי בלתי צפוי ביותר. לכוכב הבלגי זהו כבר הניצחון החמישי העונה, והרביעי בטורים השונים, והוא מגיע לאחר שהגיע אתמול שני במיאוץ סיום, די לא ייאמן. הניצחון ממתיק במעט את הטור הכואב של קבוצת יומבו ויסמה, שאיבדה כבר שלושה רוכבים בטור, כולל כמובן המוביל רוגליץ'. בחבורת ה-GC מאחור קיבלנו גם לא מעט אקשן. קבוצת אינאוס הכתיבה רוב הזמן בחזית קצב, שבאיזשהו שלב שבר את השני במירוץ, בן אוקונור. לקראת המופע השני של פסגת הר ונטו ראינו ניסיון בריחה של פוגאצ'אר, שאליו הצליח להגיע רק יונאס וינגגארד. בניגוד לצפוי, דוקא וינגגארד ברח למוביל במירוץ, שאליו הצטרפו עד מהרה קאראפאז ואורן. השלושה רדפו בירידה מההר אחר הדני הצעיר, והצליחו להדביקו לקראת הסיום, כשכל הארבעה מגיעים יחדיו, כדקה וחצי לאחר מנצח הקטע. לפיכך פוגאצ'אר ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו אורן (5:18+), וינגגארד (5:32+), קאראפאז (5:33+), אוקונור (5:58+), קלדרמן (6:16+), לוטסנקו (6:30+), מאס (7:11+), מרטאן (9:29+) ובילבאו (10:28+).
קטע 12 של היום, המסתיים בעיר נים, מחזיר אותנו למישורים של דרום צרפת. זהו קטע גבעי, המסתיים במישור. הסיכוי לניצחון במיאוץ סיום ולניצחון מבריחה הוא די זהה. קוויק סטפ כמובן ינסו להביא את קבנדיש להשוואת שיא הזכיות בטור, כשבוהאני, פיליפסן, ואן ארט ושות' ינסו למנוע זאת מהם. עדיין, הטיפוס לפני הסיום, כמו גם העייפות של אלאפיליפ, ואן ארט ושאר החבורה מקטע אתמול, יקשו במעט על התרחיש הזה לקרות. שידור ביורוספורט ב-14:25.

שחמט – הגרנד טור ממשיך, ופירוז'ה אזרח צרפת/שחר אלוני

סבב הגראנד טור השנתי החל לפני חודשיים בתחרות בוקרשט (בה זכה ממדיארוב).
אתמול החלה התחרות השניה בסבב, שבניגוד לקודמתה מתנהלת בקצב ראפיד (9 סיבובים ב 3 ימים), כרגע מוליך נפו אחרי היום הראשון עם שני נצחונות ותיקו. היום יהיה היום השני.
בתחרות משתתפים גם אנאנד, לגראב, ממדיארוב, גרישצ'וק וגירי.

עלירזה פירוז'ה בן ה 18 שברח בשנה שעברה עם אביו מאירן, קיבל אתמול אזרחות צרפתית וייצג את נבחרת צרפת ביחד עם לגראב.
באירן הלוח הראשון יהיה מגשודלו הצעיר שפרץ לאחרונה למועדון ה 2700.

פירוז'ה מדורג 12 בעולם, בעל מד-כושר 2760, ויש הרואים בו את הצעיר המבטיח בסבב, ואולי אפילו מתחרה עתידי פוטנציאלי לאלוף העולם קרלסן.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. אנגליה-איטליה, זה גמר יורו 2021
    אני כמובן עם הלוזרים הנצחיים מהאי הבריטי.
    לאנגליה קישור והגנה טובים, כמעט מעולים והתקפה חצי טובה.
    רחים סטארלינג עושה מהומות בהתקפה אבל לא מפסיק להחמיץ. אם בריטניה הגדולה לא מצליחה לנצל את המצבים המעולים שלו אולי כדאי לנסות מידי פעם להכניס את מרכוס רשפורד.
    הגול שפיקפורד ספג אתמול מבעיטה חופשית רחוקה לא מתאים לשוער ברמתו. הוא הגיב מאוחר מדיי ולכן לא הגיע לכדור שהיה צריך לקחת….

      1. אתה צודק לגבי ההסתרה של החומה ובכל זאת יכול להיות שהיה צריך לעמוד קצת יותר הצידה בשביל לראות לאן הבעיטה. ר"ל המיקום אולי לא היה טוב.

    1. מפני שראיתי, לי נראה שפיקפורד הגיב טוב וזה היה כדור שממש קשה לקחת ופיקפורד למעשה הגיע אליו אך לא הצליח להודפו.

    2. מזכיר לי את התגובה של שרף נגד רפי כהן אחרי השער בבעיטה חופשית לאחר ההפסד ספרד בארץ 2:1 לאחר שישראל הובילה. שער השוויון היה בעיטה חופשית של היירו מכשלושים מטרים.
      שרף התייחס לשער זהכשעק מצחיק, אך הכדורים החופשיים של היירו, עוול במשחק הזה קשים ליצירה ושוערים מהגדולים בעולם נכנעו לבעיטות החופשיות שלו כמו הבעיטה שהכניעה את רפי כהן.

  2. תודה אלכס ודוד
    דוד לגבי הטור האם הוא הוכרע מעשית מבחינת החולצה הצהובה או שיש למה לחכות (הפער לא קטן )
    אלכס האם הייתה אתמול תחרות אתלטיקה ? ראיתי שידור בערוץ הספורט ממש לפני חצי גמר היורו ולא הספקתי להתעמק …אולי לא היה ישיר

      1. בנוסף, בימים אלה, בין חמישי לראשון, נערכת בטאלין, בירת אסטוניה, אליפות אירופה עד גיל 23. כמה מטובי האתלטים בעולם, שיהיו מועמדים למדליות בטוקיו, לוקחים חלק באליפות זאת. בין האחרונים ניתן למצוא את הקופצת לגובה האוקראינית, ירוסלבה מאגוצ'יך, בעלת שיא אישי של 2.06מ'. בן ארצה של האחרונה, יודה הפטיש מיכאיל קוחן (80.78מ'), ישתתף גם בתחרות. אתלט נהדר נוסף הוא זורק הדיסקוס הסלובני, כריסטיאן צ'ה, שמתנשא לגובה של 2.08מ'. שיאו האישי הוא 70.35מ'.

        גם מספר אתלטים ישראלים משתתפים בתחרות. הראשונה להתחרות היא זורקת הדיסקוס אסטל ולאנו, שבעת כתיבת שורות אלה נוטלת חלק בתחרות המוקדמות והצליחה לעלות לגמר לפני זמן קצר. אתלטים ישראלים נוספים הם גל ארד (200 מטר), אילון אברג'יל (1,500), דרג'ה צ'קולה (5,000 ו-10,000), עומרי שיף (400 משוכות). בין האתלטיות נראה, כאמור, את אסטל ולאנו בדיסקוס, סיון אוירבך (800 ו-1,500) ו-100*4.

        התחרות משודרת בערוץ 55 וגם כאן:
        https://athletics.eurovisionsports.tv/event/40/european-athletics-u23-european-championships/calendar/694

        תוצאות אפשר לראות כאן:
        https://tallinn21-u23results.european-athletics.com/en/results/athletics/daily-schedule.htm

    1. אהרון, ההיסטוריה הקרובה והרחוקה מלמדת אותנו שזה אף פעם לא מוכרע עד לקטע השאנז אליזה. הפער גדול מאד, אבל כבר ראינו רוכבים מצליחים להדביק (או לאבד) פערים גדולים מאלה. ספציפית לגבי הטור הנוכחי, עד לקטע אתמול, פוג נראה כמו רוכב מעולם אחר ליד כל אלה שלידו, ואתמול הוא פתאום גילה חולשה בפעם הראשונה אחרי ההתקפה של וינגגארד על הוונטו. הוא לא הפסיד מזה שנייה, אבל פסיכולוגית יש לזה אפקט גדול גם עליו ועל יריביו. הוא יתחיל להרגיש את הלחץ (צריך לזכור שהוא עדיין מאד צעיר), וגם יריביו פתאום רואים שהוא לא באמת מעולם אחר, וינסו לתקוף בכל הזדמנות. חושב שיהיה מאד מעניין בקטעי הטיפוס הבאים, בראשון, רביעי וחמישי בשבוע הבא (אולי גם בשלישי).

      1. ואגב, כתבתי בפריוויו לטור שדבר אחד שעומד לרעת פוג זאת העובדה שהוא התחיל את העונה מאד מוקדם (בגלל הלחץ של קבוצת האמירויות שלו לנצח בטור הבית). זה בדיוק משהו שיכול להשפיע עליו בשלבים האחרונים של הטור.

        1. תודה רבה דוד
          אתה צודק גם אחד כמוני צריך לזכור את הסיום של הטור אשתקד וגם את סיום הג'ירו שהחל בארץ שם פרום עשה משהו מטורף בסוף תודה רבה.

          אלכס תודה רבה גם לך
          אני צריך להתחיל ללמוד על מה צפוי בטוקיו .

  3. לגבי אנגליה -דנמרק מבאס איך שזה נגמר
    אמנם אני מסכים שאנגליה הייתה טובה יותר ובכל זאת היא נהנתה משריקה הזויה שלא אמורה להכריע משחק שכזה
    אני מזכיר שבחצי גמר הראשון הספרדים שלטו שליטה אבסולוטית וגם הייתה יכולה להיות שריקה של פנדל של קליני היו שופטים שהיו שורקים לכך …מכוון שמדובר בפרשנות לגבי כוונה אני חושב שהוואר לא היה מתערב ולמזלנו השופט היה מספיק חכם
    אז אתמול קיבלנו שופט ביתי שלמעשה הכריע את העולה לגמר
    (לפי ההיסטוריה האנגלית כולל בוומבלי בייחוד בחצאי גמר דנמרק הייתה מנצחת את הפנדלים )

    לשני הגמרים של הקופה והיורו יש לי 2 בקשות כאוהד
    1 שיוכרע לא בפנדלים הארכה תתקבל בברכה אבל שיוכרע ב 90 דק' או 120 דק' העיקר שיוכרע
    2. שהשופטים לא ייגנבו את ההצגה

    אם יש לי עוד שני משאלות אז אבקש שבקופה תזכה ארגנטינה וביורו איטליה

    1. תודה אהרון
      נקודה 2 בסוף הכתיבה חושפת את המניע שלך.. פנדל לא היה אבל לאנגליה הגיע פנדל אחר כמדומני, כך שהצדק נעשה.
      הדנים מדהימים ויש להם את השוער הטוב בעולם. דונארומה שוער מצוין אבל יהיר כנראה, וזה עלול לעלות ביוקר לאיטלקים.
      ואגב – מי שלא ראה/רואה את משחקי הנבחרת האנגלית בbbc – לא יודע מה הוא מפסיד.
      ת ע נ ו ג !

        1. אני חושב ששמייכל שוער ברמה הגבוה ביותר
          בוודאי בטורנירי נבחרות
          הוא היה אדיר בגביע העולם אך דנמרק הודחה בשמינית
          גם בטורניר הזה אני מניח שיתנו את כפפות הזהב לדונארמה אני הייתי נותן לשמייכל .
          ואתמול במהלך המשחק שאלתי עצמי 100 פעם מדוע קבוצה גדולה לא לוקחת אותו ?
          הוא יכול בשקט להיות המחליף של בופון ביובה
          והשאלה הכי מתבקשת למה היונייטד לא לוקחת אותו במקום דה חאה למשל
          ( בניגוד לד"ר אני מחזיק מדה חאה אך קספר מתאים יותר )

      1. פה אני חולק עליך ודונהרומה שוער מצוין למרות שהוא עדיין לא ברמה הכי גבוהה.
        אולי יום אחד יזכרו אותי עם בופון וזוף.
        אני עוקב אחריו עוד כשהיה שוער צעיר בן 16 או 17 ושיחק עבור נוטלה במילאן.
        הוא רק בן 22 בערך ויכול יום אחד לקבל את התואר שוער העונה באיטליה ואולי באירופה.

      1. אם אתה מגיע מצפון דרך רוקח, נניח מאיילון, אתה נוסע לכיוון מערב ואז בפינת אבן גבירול עושה פרסה ומיד בצד ימין שלך יש כניסה לחניית הספורטק. ממפגש קודם אני יודע שהכי טוב לחנות בערך אחרי כשני שליש מהדרך לפני היציאה מהחנייה לרוקח.

  4. כדאי להעיף גם נקודות מבט על כדור הזהב העונתי ושל היורו
    אשר ליורו זה תלוי זוכה
    כאשר איטליה קבוצתית מאד ולא תלויה בשחקן בודד אם תזכה ישנם הרבה מועמדים (בהינתן שכדור הזהב יינתן לאחר הגמר )
    הבולטים ביניהם דונארמה ,וז'ורז'יניו
    אך גמר יכול להכניס לדיבור אחרים כקייזה ,אימבוולה ועוד )

    באנגליה זה קודם כל סטרלינג וקיין ושוב הגמר יוכל לקבוע רבות

    אשר לכדור הזהב הכולל של השנה
    כאן נוצרה מציאות מעניינת וגם היא תלויה בזוכה

    אם למשל אנגליה תזכה בתואר וקיין יככב בגמר הוא כנראה יהפוך לפייבוריט המוחלט לזכייה בכדור הזהב
    לאחר שנבחר למלך השערים +הבישולים בפריימרליג ולאחר שהצעיד את אנגליה (בטח אם יקבל גושפנקה כשחקן הטורניר ו/או כמלך שערי הטורניר …כרגע רחוק שער בודד משיק ורונאלדו )

    אבל אם איטליה תזכה בתואר זה כבר הופך למסובך
    במקרה שכזה יעלו שם של שחקן אפור יחסית כז'ורז'יניו כמועמד לגיטימי כאשר הוא יזכה בדאבל קבוצתי ונבחרת לאחר שהיה שותף בכיר לזכיית צ'לסי

    מצד שני יהיו שיגידו שקאנטה היה המנוע של צ'לסי ומצד שלישי קאנטה נכשל כאן עם צרפת
    ולכן זה ייפתח שמות נוספים כמו למשל לבנדובסקי שנתן עונה הרואית שבר שיא בונדסליגה לכיבושים והצעיד את מינכן לאליפות
    נכון הם עפו באלופות בדיוק כאשר היה פצוע וגם ביורו הנבחרת הודחה בשלב ראשון אבל הוא סיפק את הסחורה עם 3 שערים ב 3משחקי הבתים.

    וגם ישנה היתכנות מפתיעה אבל היא תלויה קודם כל בלילה שבת שבת לראשון והיא שארגנטינה תפתיע ותנצח בגמר את ברזיל אם זה יקרה ומי שייככב הוא מסי
    הרי מה שיקרה לו אלו הדברים הבאים
    1 תואר גדול ראשון עם נבחרת ארגנטינה לאחר שינצחו על אדמת ברזיל
    2 הוא כרגע המוליך בטבלת מלך השערים והבישולים (כל קטגוריה באופן בלעדי) אם יככב בגמר נניח שער ובישול שיביא אליפות הוא יישאר בראש הטבלאות אלו וייבחר ללא ספק לשחקן הטורניר
    תוסיפו לכך את מלכות שערי הליגה הספרדית (שוב) + זכייה בגביע עם ברצלונה המתחדשת והצעירה העונה ותקבלו מועמד לגיטימי לעוד כדור זהב (בטח אם ברצלונה תפתח היטב את העונה …איתו )

    שורה תחתונה
    אנגליה זוכה כנראה הארי קיין
    איטליה זוכה כנראה ז'ורז'יניו או לבנדובסקי
    איטליה זוכה אבל גם ארגנטינה לא ניתן לפסול את מסי

  5. עצוב שהגענו ליום שבהופס יש יותר רייטינג בדיומא אופניים וכדורגל מאשר על גמר הנבא.

    מי שמבין קצת כדורגל יודע שאנגליה היא פייבוריטית מוחלטת.
    לא רק בגלל הביתיות והשיפוט, לאנגלים יש את ההגנה הכי חזקה ביורו ומנגד איטליה איבדו את הכלי
    הכי חשוב שלהם ספינאזולה ברבע הגמר.

    1. huh?
      בשני דיומא האחרונים יש 100 תגובות בעוד בשני טורים של המשחק הראשון בגמר יש כמעט 200 (וזה בלי לספור את טורי הפרשנויות סביב)
      הלברון על העיניים שוב פעם מסתיר לך, תזיז אותו קצת.

      1. המדד שלך לא מדוייק בכלל.
        גם הדיונים הנפרדים על המסקנות חפוזות והניתוח לא עוברים את ה-20 תגובות.
        מה גם שבתוך הבלוג הראשי יש דיון על היורו ולא על המשחק.
        אני בטוח שאם היה נפתח בלוג ראשי על היורו אז היית מקבל לא פחות תגובות גם בהשוואה שלך.

        אם אתה כבר מכניס את לברון. אז תחזור שנה אחורה ותראה שהיו כאן לפחות כפול תגובות וכמות צפיות.
        בגמר הרבה יותר חד צדדי מהכיוון של לברון והלייקרס.

        1. אתה מוזמן לספור תגובות ומגיבים, אבל כמובן שלא תעשה את זה כי זה יפתח את עינייך לכך שהתזה שלך הקשקוש. התגובות על היורו בטורים של המשחק זניחים.
          מה לעשות שהייטרים אוהבים לעשות רעש וכשאין להם את מי לשנוא הם לא מפציצים בתגובות את השנאה שלהם. בכל מקרה, אין בין זה ובין הטענה הכושלת שלך כאן שום קשר.

          1. 184 תגובות בסיכום משחק מס'1 של צ'יקו
            לעומת 104 בדיומא האחרון. זה הפרש מאוד זניח לאתר שהנושא שלו NBA.
            184 תגובות לסיכום משחק גמר זה גם נמוך ביחס לחלק ממשחקי עונה רגילה באתר כאן. כמו שאמרתי תלך שנה אחורה
            ותבדוק מה היו מס' הצפיות והתגובות בגמר של לברון והלייקרס.

            כשיש עניין כולם מגיבים כולל ההיטרים.
            והתגובות כאן לדיומא וטורניר היורו שאפילו לא מקבל בלוג ראשי אומרות הכל.

            1. LOL
              כצפוי נמנע מבאמת לבדוק תגובות ומגיבים כי צריך מאוד להזהר מלהחשף בטעות לעולם המציאות.
              אתה משווה בין סיכום משחק לפוסט בלוג+סיכום משחק שחצי מהתגובות בו הן לגבי אופניים בשל מקטע נדיר בטור ועוד כעשר בכלל בנוגע לטניס ואתלטיקה קלה.
              אולי תשווה בין עוד שני דברים שונים ותסיק מהם מסקנות?
              תגובות הזבל של הייטרים זה סתם חרא שממלא מקום. אם עושה לך כל כך טוב לספור אותם אז תהנה.

            2. בלי להתייחס לטענות עצמן (לא חושב שהן מעניינות), מניח שהבלוג החי למשחק האחרון זכה לפחות תגובות מהרגיל בגלל בעיות השרת שהיו לנו בתחילת הערב.

  6. גם במאצ'אפ בין ההתקפות היתרון המוחלט הוא של האנגלים.

    סטרלינג יעניש את האיטלקים בכל מתפרצת כזאת שאיפשרו לספרד ואוסטריה.
    והארי קיין הוא חלוץ הרבה יותר מוכשר מאימובילה האיטלקי.

  7. היתרון הגדול של איטליה לאורך כל הדרך הוא שהם קבוצה .
    באנגליה השערים התחלקו בין קיין לסטרלינג
    באיטליה 5 שחקנים כבשו פעמיים וזה יכול לבוא מכל כיוון .

    השוער האיטלקי עדיף מהאנגלי.
    ההגנה בבלמים צמוד במגנים יתרון אנגלי
    בעומק יתרון אנגלי
    הקישור צמוד
    החוד לכאורה יתרון אנגלי
    בפועל לא בטוח

    1. האנגלים קבוצה לא פחות. אמנם זה פחות מתבטא בשליטה ה"יפה" של איטליה בכדור.
      גם המגנים ההתקפייים של אנגליה יותר איכותיים.

      אימובילה,בראדי ובלוטי עם 0 שערים לדעתי בכל הטורניר.
      הפער בחוד הוא גדול מאוד לטובת האנגלים.
      השחקן הכי מסוכן של האיטלקים ספינאזולה, היה זה שגם פותח לאינסיניה את האגף ומאפשר משחק התקפי שותף.

  8. קשה לי להתלהב מהיורו לצערי, אמנם הרבה שערים, אבל אין נבחרת ממש טובה (צרפת יכלה להיות, אבל פישלה).
    אנגליה הביתית (שוב ושוב) היא בערך ברמה של דנמרק בלי אריקסן (אולי חצי דרגה יותר).
    הרבה משחקים מוכרעים בפנדלים או בואר גבולי.
    מה שטוב זה שעשו טורניר אחרי הקורונה

  9. גם פיטר סאגאן הגדול נוטש את הטור מה שמביא את הטוטאל של הנופלים לצד הדרך ל-30 ועברו רק טיפה מעבר לחצי מירוץ.

  10. הפלוטון מאיט ויאפשר לקבוצות מאחור לסגור ולבריחה הכוללת את אלפיליפ, פוליט וגרייפל בין השאר לברוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט