פריוויו פלייאוף 2021 – פיניקס סאנס (2) – לוס אנג'לס קליפרס (4) / עמיחי קטן

מאזן העונה: 1-2 לקליפרס שניצחו את 2 הראשונים.

מאזן כל הזמנים בפלייאוף: 0-1 לפיניקס. סדרת סיבוב שני ב-2006 שהסתיימה ב-3-4 לפיניקס, כולל משחק 5 עם הארכה כפולה.

פיניקס סאנס:

מאזן: 21-51.

חמישייה: כריס פול (קמרון פיין), דווין בוקר, מיקאל ברידג'ס, ג'יי קראודר, דיאנדרה אייטון.

מחליפים בולטים: (קמרון פיין), קמרון ג'ונסון, טורי קרייג, שאריו שאריץ'.

היסטוריה: 2 גמרים ב-1976 ו-1993, בשניהם זה נגמר בהפסד 4-2, ועוד הפסדים בגמר המערב ב-1979, 1984, 1989, 1990, 2005, 2006 ו-2010, שזו הופעת הפלייאוף הקודמת של פיניקס.

הפלייאוף עד כה: הפלייאוף התחיל בצורה קצת מאתגרת עבור הסאנס, כשהניצחון במשחק הראשון לווה בפציעה בכתף של כריס פול, ובשני המשחקים הבאים אנתוני דיוויס קלע 34 והוביל את הלייקרס לשני ניצחונות ויתרון 1-2 בסדרה. בשלב הזה, המצב החל להתהפך לטובת הסאנס כשפול התאושש והצטיין בניצחון החוץ במשחק 4 ובסדרה נגד דנבר בזמן שדווין בוקר הצטיין במשחקי 5-6 נגד הלייקרס, ולמעשה פיניקס סוחבים איתם רצף של 7 ניצחונות, והיו ליחידים שלא נגררו לסדרה צמודה בסיבוב השני.

למה כן: חמישייה טובה ומאוזנת מאוד בשני צדי המגרש, כל שחקני הרוטציה קולעים טוב, וכולם חוץ מאייטון עם אחוזים טובים גם מחוץ לקשת, הקבוצה שהכי הרשימה בסיבוב השני ודווין בוקר שהוכיח שהוא יכול לייצר נקודות בקצב של סופרסטאר כשצריך ולהשתלב בתוך שטף המשחק כשצריך.

למה לא: ההיעדרות של כריס פול בינתיים מחלישה את הספסל בזמן שפיין מילא את מקומו היטב בחמישייה, אייטון ושאריץ', וגם קמינסקי אם יקבל דקות, עשויים להתקשות מול ההרכבים הנמוכים של הקליפרס, ובאופן יחסי יש לסאנס פחות פורוורדים שעושים הכל ממה שיש לקליפרס.

לוס אנג'לס קליפרס:

מאזן: 25-47.

חמישייה: רג'י ג'קסון, טרנס מאן, פול ג'ורג', מרכוס מוריס, ניקולאס באטום.

מחליפים בולטים: פטריק בברלי, ראג'ון רונדו, לוק קנארד, איביצה זובאץ'.

היסטוריה: אין. את הסיבוב השני לא עברו מעולם עד שלשום, כאשר אליו הם הגיעו ב-1976, 2006, 2012, 2014, 2015 ו-2020. ב-2 המקרים האחרונים הם גם איבדו יתרון 1-3 בסיבוב השני והפסידו 4-3.

הפלייאוף עד כה: פיגור 2-0 מוקדם נגד דאלאס הזכיר את הבעיות מהעונה שעברה, אבל הקליפרס הצליחו לקחת את כל משחקי החוץ בדאלאס ולנצח את משחק 7 בבית בזמן שקוואי עשה את שלו והאחרים קצת פחות. גם בסיבוב השני נגד יוטה הקליפרס מצאו את עצמם בפיגור 2-0, אבל אז הג'אז קצת איבדו את זה והקליפרס הצליחו לנצח 4 משחקים, אפילו כש-2 מהם היו ללא קוואי.

למה כן: טיירון לו. המאמן של הקליפרס העפיל לגמר בכל אחת מעונותיו כמאמן, ובכמה מהמקרים ניתן להצביע על התאמות משמעותיות שהוא עשה תוך כדי סדרה, ובעיקר בשני המקרים השנה, כשהקליפרס הפכו לראשונים שחוזרים פעמיים מפיגור 2-0 לניצחון בסדרה באותו פלייאוף. קוואי, אם ישחק, הוא עדיין מועמד לגיטימי לתואר הלא רשמי "השחקן הטוב בעולם", ועכשיו אפשר לומר בפה מלא שפול ג'ורג' בפלייאוף טוב מאוד מבחינה אישית. עם כל זה, עוד לא הזכרנו את הצוות המסייע, ובעיקר את טרנס מאן שהפך לאקס-פקטור במהלך הסדרה נגד יוטה ויכול להמשיך להיות כזה.

למה לא: בלי קוואי קשה לראות את הקליפרס לוקחים אפילו משחק אחד. זה ייראה יותר מדי כמו הסדרה של פיניקס נגד דנבר, אז הנאגטס הצליחו לשמור על עצמם בעניינים במשך קצת יותר ממחצית, ואז פיניקס מצאו את הפתרון ההגנתי למשחק הספציפי הזה ודאגו לריצה שגמרה את המשחק. גם עם קוואי, יש לפיניקס את הכלים ההגנתיים להתמודד עם הקליפרס, והקליפרס לא הוכיחו את עצמם הגנתית בשום שלב של הפלייאוף.

מאצ'-אפים מרכזיים:

דווין בוקר מול פול ג'ורג': יש לשער שג'ורג' יצטרך לשמור מדי פעם על בוקר, בדומה לסיפור עם דונצ'יץ' ומיטשל, שם רוב השומרים הסבירים של הקליפרס לא הספיקו והיה צורך בהצבת הכוכב ההגנתי צמוד לכוכב של היריבה. בלי קוואי, ג'ורג' יצטרך לקחת את התפקיד של לנארד, כלומר לסחוב את ההתקפה, לקחת על עצמו את בוקר בהגנה מדי פעם, ולא להתיש את עצמו יותר מדי. בצד השני, בוקר יצטרך לזהות מתי עדיף לו להיות חלק מהשטף הקבוצתי ומתי הוא צריך לקחת את המשחק על עצמו. עד עכשיו הוא עשה את זה מצוין, אבל זה יהיה מאתגר יותר כל עוד כריס פול בבידוד.

דיאנדרה אייטון נגד זובאץ' ובאטום (ואולי גם קאזינס): לקליפרס יש 2 דרכי התמודדות מרכזיות עם אייטון. אחת היא זובאץ', הסנטר ההגנתי הסולידי, מה שלא כל כך עבד ללייקרס עם דראמונד, אבל זובאץ' קצת עדיף מול פיק-אנד-רול, והאחרת היא באטום והרכב נמוך, בתקווה לסבך את אייטון בהגנה יותר ממה שהוא יסבך את הקליפרס בהגנה. אפשרות שאולי יכולה להחזיק כמה דקות היא דמארקוס קאזינס שיכול לשים גוף על אייטון בשני צדי המגרש, ואולי להביא משהו שונה ומפתיע.

קמרון פיין נגד טרנס מאן: האקס-פקטור המרכזי של שתי הקבוצות ושחקן שהפציעות הזניקו אותו למעמד של שחקן חמישייה בכל אחד מהמקרים. פיין יצטרך לתרום בהובלת הכדור, להפעיל את אייטון ולחדור לסל כדי לייצר מצבים לעצמו ולקלעים, ואילו מאן יצטרך בעיקר לקלוע ולשמור, ולא בהכרח בסדר הזה.

שאלת הכשירות של כריס פול וקוואי: החמישייה עם פיין במקום כריס פול הסתדרה היטב לאורך כל הפלייאוף, אבל הספסל של פיניקס נפגע מהיעדרות הדמות המרכזית שלו והמעבר שלה לחמישייה, כך שלטווח הארוך יש השלכות להיעדרות של פול. עם זאת, ברור שההיעדרות של קוואי משמעותית הרבה יותר, גם אם נגד יוטה וההגנה שמאפשרת שלשות זה לא כל כך בא לידי ביטוי. פיניקס עדיפים במעט על הנייר גם עם שניהם, וללא קוואי הפער גדל עוד יותר, בזמן שיש לסאנס לא מעט אפשרויות לחפות על פול.

תחזית:

בהנחה הסבירה שקוואי לא ישחק בסדרה, מבחינת פערי הרמות זה צריך להיות 0-4 לפיניקס. אם הוא יחזור, היתרון של פיניקס יצטמצם, וההימור שלי יהיה 2-4 לפיניקס.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. בלי קאווי 4 0 לטנש.
    עם קאווי בכל המשחקים 4 3 לטנש.
    עם קאווי בחלק מהם 4 2 או 4 1
    קיצר טנש בפיינלס ויצאו אפילו עם טבעת כי על פילי והבאקס יש את קללת ההוקס
    האיש שלי קראודר הולך להיות עם טבעת אולי זה יתן לו הכרה כמנוע של הקבוצה כמו דריי 😂😂

          1. אז כנראה שבלי המאמן (ניסיתי לעזור אבל אינני שמעון)
            .
            טיג חתם שםבאמצע העונה אחרי שעבר מבוסטון למג'יק ששיחררו אותו

            1. בטח שזה כולל את המאמן. אגב זה לא אני אמרתי או הטלתי את הקללה אלא עידן

  2. ניתוח הסידרה בקצרה אין לי כוח לעוד השתלמות. הסאנס צריכים לשחק על אייטון אין מי יעצור אותו בקליפרס אבל לא יעשו את זה.
    אסור שהכלבת ישמור את בוקר הוא ישמש כמטלית מולו. הכלבת ורונדו הזקנים על פול הזקן יהיה מצחיק לראות אם ילחצו אותו כל הסידרה שזה מה שהם צריכים לעשות הם יכולים להזיק לפול מאד בהגנה.

    את בוקר צריכים לשמור מאן גורגי ומוריס בתורות. את באטום הוא יקרצף אסור שבאטום יהיה עליו.
    לזובאץ אין מקום בסידרה כל דקה שלו תהיה לטובת הסאנס.

  3. לא מאמין שקוואי ישחק גם אם הפציעה לא חמורה לאור ההיסטוריה שלו ושל ההתנהגות שלו בזמן פציעה.
    .
    פיניקס ב-6

  4. בלי קוואי ועם פול 1-4 פינקס
    בלי קוואי ובלי פול 2-4 פינקס
    עם קוואי ובלי פול 4-1 קליפרס.
    עם קוואי ועם פול 4-3 קליפרס .

    1. לצערנו,
      זה מידע שהקבוצה בחרו לשמור לעצמן.
      .
      למעט ציוץ של שאמס שטען שקאוויי סובל מפגיעה ב-acl,
      לא ברור דבר למעט ההגדרה האמורפית "נקע בברך".
      .
      יש דיווח שכריס פול מחוסן. לא ברור האם הוא סובל מתסמינים. מה שאומר שהוא עלול להחמיץ את כל הסדרה בדיוק כמו שהוא עלול לשחק כבר במשחק 2.

      1. 30 אחוז מהחיוביים לקורונה לאחרונה בישראל מחוסנים, ככה ש. א לא הייתי מסיק שפול שיקר שחוסן, ב. אם הנרטיב המקובל נכון אז פול יחזור בהקדם

      1. סבבה. בירה מהחבית חצי ליטר, בשבילי רק גרמניות או ישראליות, תקח מה שבא לך.
        קליפרס או סאנס. אין אותיות קטנות.
        מבחינתי מאושר.

          1. אהה זה כלום התערבתי עם ננוחם המקורי על ארוחה שהנטס עושים למילווקי סוויפ (זה כולל ג׳נטלמני). עשו לי מכבסה ותלויה לייבוש בתקרה של האולם בגן נר, בחושך כשפאני סטאף שר לי שירים של פליטווד מק ועושה ״נר״ עם האייפון 😀

            1. ד״א אם האריס שהוא החמור האמיתי היה קולע מההיי פוסט במשחק 3 הייתי מנצח

            2. 😂😂😂 זה לפני הפציעות היה הגיוני.
              טנש מנצל את החולשה שלך שולח אותך לקו מה שנקרא

  5. בס"ד
    שלום עליכם.
    באמת תלוי במצב של קוואי ופול.
    הקליפרס התגברו השנה, אם קוואי חוזר מההתחלה,
    הכל בהחלט פתוח, למרות שהלב רוצה פיניקס.

    1. קאווי לא חוזר בודאות עד גייםמ3. לא נסע לאריזונה עם הקבוצה.
      פול יגיע שהם יובילו 2 0 יקלע בגארבג וילך להתראיין כאילו הוא ניצח את הסידרה 😂😂😂
      הכי מצחיק יהיה בפיינלס הקרב שלו מול בוקר על הmvp 😂😂

          1. לא יוכל. לברון היה יכול כי האליפות הייתה מובטחת עוד לפני שהסדרה התחילה. כאן פול חייב את בוקר. אבל חכה עם זה, יש קליפרס בדרך. תתפקס.
            ואולי כבר מספיק עם "כיבו את אייטון" הזה שלך ושל ברוך?
            http://gph.is/296VfPR

          2. בוא תחשוב רגע על המשפט ״בוא נראה אם הוא יכבה את בוקר כמו שהשיקצה כיבה את דיוויס״
            .
            עכשיו תשאל את עצמך את השאלה הבאה פעמיים, פעם אחת בתור אוהד סאנס, פעם אחת בתור מגיב הופס דמגוג:
            .
            השאלה; האם אני חותם עכשיו על אליפות של פיניקס, פול אמ וי פי תוך כדי שהוא מכבה את בוקר?

  6. בלי קוואי ועם כריס פול – 4:2 קליפרס
    בלי קוואי ובלי כריס פול – 4:2 קליפרס
    עם קוואי ובלי כריס פול – 4:2 קליפרס
    עם קוואי ועם כריס פול – 4:2 קליפרס

  7. טיי לו במהלך הסדרה נגד יוטה מצא את החמישייה הנמוכה שלו (ג'קסון מאן ג'ורג' באטום ומוריס)שהקשתה מאד על יוטה וגובר.
    מעניין אם ימשיך עם זה נגד פיניקס ואיך אייטון בתפקיד גובר יסתדר עם זה שיצטרך לצאת לעבר קשת השלוש כל המשחק בשביל לשמור ואם זה לא יעבוד האם מונטי וויליאמס ישבית אותו לסדרהבניגוד לסניידר ששמר על גובר במשחק והפסיד ליוטה את הסדרה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט