פריוויו פלייאוף 2021 – יוטה ג'אז (1) – לוס אנג'לס קליפרס (4) / אורי הדר

המקצב של הג'אז ייגמר?

לאחר סדרה ארוכה ומתישה, הלוס אנג'לס קליפרס עלו לבסוף לסיבוב השני על חשבון לוקה דונצ'יץ' והמאבריקס. ל.א הפגינו נחישות וקור רוח בהנהגת קוואי וטיי לו במשך הסדרה. האם זה יספיק לפרנצ'ייז שלא עלה מעולם לגמר המערב, לעשות זאת סוף סוף?

בפרקים הקודמים:

בעונה הסדירה נפגשו הקבוצות שלוש פעמים, יוטה ניצחה פעמיים. עם זאת, באחד המשחקים שני הכוכבים של ל.א לא השתתפו. שתי הקבוצות סיימו את העונה עם הנט רייטינג הטוב בליגה – יוטה עם 9 ול.א עם 6.1. מישהו אמר גמר אמיתי לא רק במזרח?

היוטה ג'אז סיימו את העונה במקום הראשון במערב הפרוע, ובסיבוב הראשון פגשו את ממפיס הצעירים והעליזים. לאחר החלטה שנויה במחלוקת של הצוות הרפואי של הג'אז, דונובן מיצ'ל לא שותף במשחק הראשון. הקבוצה מסולט לייק הפסידה, מיצ'ל זעם בכל מדיה חברתית אפשרית וגם במשחקים הבאים ניתן היה לראות את חוסר הנחת שלו. למרות זאת, יוטה התאוששו והציגו כדורסל מצוין והתקפי (123.4 אופנסיב רייטינג בפלייאוף (!), שני רק לברקולין) ונצחו בארבעת המשחקים הבאים בדרך ל-1-4 קליל, מה שנתן להם מנוחה ארוכה לעומת היריבה שלהם בסיבוב הנוכחי.

הלוס אנג'לס קליפרס סיימו את העונה במקום הרביעי והמכובד. לאחר ההפסד המביש בבועה בעונה הקודמת, ראינו שינוי כיוון חזק בסדרה מול דאלאס. אומנם הסדרה הלכה לשבעה משחקים, אך הדרך שבה הקליפרס חזרו מפיגור 2-0 וניצחו את כל משחקי החוץ שלהם אמורה לעודד את הקליפרס ואוהדיהם. נראה שטיי לו הבין דבר או שניים לגבי הרוטציה שלו (באיחור קל אם תשאלו אותי), קוואי כמעט בשיאו ופול ג'ורג' נראה נינוח לבצע עבודה שחורה כמו הגנה, פליימייקינג וביצוע מהלך הכדורסל הנכון ביותר, במקום לכפות את עצמו על המשחק. The Clipps did NOT Clipp!

נתון מכריע: מטח השלשות.

לעתים קל להתעסק בטקטיקות וסכמות הגנתיות, בעיקר שמדובר בקבוצות שונות כל כך. יוטה תפתח גבוה, קליפרס כנראה ימשיכו את קו הסמול בול מהסדרה מול דאלאס, ובכל זאת מה שיכריע את הקרב הזה הוא הקליעה ל-3. לשתי הקבוצות סוללת פליימייקרים וקלעים שיקשו על ההגנות, מה שייתן להם מעט זמן לחשוב ומינימום מקום לטעויות. ראינו את שתי הקבוצות מתחממות בסיבוב הראשון: הקליפרס סגרו את הסדרה מול דאלאס עם תצוגה מרשימה – 46% על 43 ניסיונות ל-3 במשחק 7. יוטה ניצחה 4 משחקים ברציפות וקלעה ב-40% ל-3 בסדרה מול ממפיס.

שתי הקבוצות קולעות ברמה היסטורית. לאחר שסיימה את העונה שעברה במקום הראשון באחוזים ל-3 עם 38% על 35 ניסיונות למשחק, בצוות האימון של יוטה החליטו להגביר את הווליום של הזריקות על מנת למקסם את החלון שלהם לאליפות. הג'אז קפצו מ-35 ניסיונות ל-43 ועדיין נשארו על 38% (הקו הזה ממשיך גם בפלייאוף – עם 41 זריקות ל-3 למשחק). הקליפרס, לעומת זאת, זורקים באותו ווליום ל-3 (33.5 עונה שעברה ו-34.7 העונה), אך קולעים באחוזים טובים יותר (37.1% עונה שעברה ו-41.1% העונה, הנתון הטוב בליגה).

זווית המאמנים:

קווין סניידר: מאמן הג'אז עשה עבודה מצוינת העונה לאחר ההדחה המוקדמת בבועה. ציוות הדקות של קונלי וגובר יחד כל העונה, בנוסף לביטחון שסניידר מפגין בקלרקסון, אינגלס וצוות הספסל הפך את יוטה לקבוצה שלמה ומסוכנת יותר בפוסט סיזן.

שתי נקודות מרכזיות שיעלו בעקבות המפגש הזה בצוות האימון של קואץ' סניידר:

  • מה יעלה בגורלו של רודי גובר במאץ' אפ מול הסמול בול של הקליפרס?
  • בתור אחת מהקבוצות הטובות בליגה בפיק אנד רול (דורגו במקום השני עם 0.99 נקודות פר פוזשן בפיק אנד רול הנדלר העונה, ו-1.08 בפלייאוף, שניה רק לברוקלין), כיצד יוטה תתקוף את החילופים בסמול בול של הקליפרס? בסדרה מול דאלאס, ל.א מלכדה את לוקה כמעט בכל פיק אנד רול וניסתה להוציא את הכדור מהידיים שלו. ליוטה אין יוצר ברמתו של דונצ'יץ', מה שאמור לתת לקליפרס יתרון עם השומרים המתחלפים שלהם. היתרונות של יוטה פה לעומת היריבה הקודמת היא הנעת הכדור הבלתי מתפשרת וחוסר ההסתמכות על שחקן אחד כמו לוקה, מה שיהווה מכשול גדול יותר עבור הקבוצה מעיר המלאכים.

טיי לו: טיי לו והקליפרס היו קרובים מאוד לבושה לאומית (שוב). דאלאס הייתה כבר ביתרון 2-0, אך לו שלף שפן מהכובע והקליפרס חזרו ל-2-2, והשאר היסטוריה. ההתאמות ההתקפיות והגנתיות שביצע בסדרה, לפעמים מאוחרות מדי, עדיין היו מצוינות. במשחק שבע, סוף סוף סמך על טרנס מן ואיש ה-64 מיליון דולר – לוק קנארד – וזה השתלם לו בגדול. אני מצפה מלו לתת להם עוד דקות על חשבון הוותיקים כמו רונדו ורג'י ג'קסון (למרות שהאחרון היה מצוין מול המאבס). קנארד ומן מוסיפים אספקט שהיה חסר לקליפרס למרות צמד כוכבי העל שלהם – פליימייקינג בהתקפה ואנרגיות בהגנה.

שתי נקודת שיעלו בצוות האימון של טיי לו וצ'ונסי בילאפס בסדרה:

  • ל.א חייבים לנצח משחקי בית. הקליפרס הפסידו 3 מ-4 משחקי הבית שלהם מול המאבס, והתעלו על עצמם במשחק האחרון בסטייפלס סנטר. יוטה קבוצה מנוסה מדאלאס, בנוסף לביתיות והגובה בסולט לייק סיטי יהוו מכשול משמעותי מאוד. הקליפרס לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד בבית בעקבות יתרון הביתיות של הג'אז.
  • הדרופ של גובר – רבות דובר על סכמת ה-'drop' של יוטה ברשות "מגדל האייפל" רודי גובר. גובר הוא העוגן להגנה הקבוצתית הנהדרת בפיק אנד רול של יוטה, והוא הסיבה לכך שקשה מאוד לסיים מול יוטה בצבע. אך למרות כל זה ושני תארי שחקן ההגנה של העונה, נדמה שקבוצות יכולות לנצל את החולשות שלו. גובר מצוין בחילופים מול שומרים בפרימטר, אך החוזק, הוורסטיליות והכישרון של קוואי וג'ורג' יקשה עליו מאוד במיוחד שיהיה מעורב בהרבה פעולות בין גארדים. יהיה מעניין לראות איך לו יתקוף את הנושא הזה וכיצד יוטה תגיב.

תחזית:

ראשית, ליוטה יהיה קשה מאוד לנצח ללא מייק קונלי, שמתח את גיד הברך במשחק החמישי מול ממפיס. נראה לאן זה יתפתח במהלך הסדרה. בכל מקרה אני מאמין כי המנצחת בסדרה הזו היא הקבוצה הטובה ביותר במערב, עם הסיכוי הטוב ביותר ללכת עד הגמר.

שנית, אתחיל ואסיים בכך שאני אחרון מאמיני הקליפרס בשנים האחרונות וככלל כמועדון בעל עבר לא מזהיר. היהירות של הפרנצ'ייז והשחקנים מאז שקוואי ופול ג'ורג' החליטו לחתום שם הייתה תמוהה בעייני. קבוצה חדשה לגמרי, שחוץ מקוואי אף שחקן לא הרוויח את הביטחון שלי בו בפלייאוף. האופי שבו הודחו בבועה, יחד עם חוסר יציבות במהלך העונה עדיין גרמו לי לפקפק בהם.

בכל זאת, הסדרה מול דאלאס שינתה אצלי משהו. השינוי בעמדת המאמן כנראה היה קריטי משחשבתי. הנחישות והדרך שבה שיחקו בסוף המשחק השביעי היה מפתיע, גם המזל נראה היה לטובתם, דבר הכרחי בריצות אליפות מהסוג הזה. נוסיף את איך שקוואי משחק בשני צדי המגרש – סיכוי טוב שיסיים את הפלייאוף עם תואר השחקן הטוב בעולם, שנתיים בלבד אחרי שהראה לנו שהוא כבר יכול לעשות זאת.

אז עם כל הכבוד ליוטה שכנראה תתחיל את הסדרה כקבוצה הטובה יותר, השחקן הטוב ביותר בסדרה ואולי בכל הליגה כרגע, נמצא אצל הקליפרס. הימור שלי – קליפרס ב-6.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה אורי. ניתוח ברמה איכותית לסדרה. קאווי בכושר מפלצתי , היו לו בסדרה מול דאלאס ובעיקר במשחק 6
    רגעים ג'ורדניים שנראה שם שפשוט החליט שהוא מנצח את המשחק ויהי מה. לא יודע מה עבר לי בראש אבל בבראקט שמתי את הקליפרס אלופים אז מקוה למרות החיבה ליוטה שהתחזית שלך תתממש.

  2. ניתוח פגז אורי.
    מסכים שקוואי הוא המפתח. אם הוא ממשיך בכושר של משחקים 6 ו-7, הקליפרס לוקחים. חבל רק שהולכים להפסיד לנטס בגמר. עלי באבא ינצחו את מיקרוסופט 🙂

  3. והמספרים של הפלייאוף בפיק אנד רול לא רלבנטים במיוחד כשמדובר על חמישה משחקים. המספרים מהעונה הסדירה יספרו את אותו סיפור (אבל גם יראו שפויים יותר).

    1. תודה עידו !
      אתה צודק המספרים מהפלייאוף אולי פחות רלוונטים, אך גם במשך העונה הסדירה דורגו הג׳אז במקומות הראשונים בנקודה פר פוזשן.. בכל מקרה נראה שאנחנו מסכימים כיצד הסדרה הזו תוכרע 🙂

      1. תודה אור
        אין ספק שזה המייק או ברייק על הנרטיב של יוטה, יצטרכו להראות הרבה אופי ו וורסטיליות כדי לעלות שלב..

  4. בס"ד
    שלום עליכם.
    תודה רבה על פריוויו מענג.
    ממש לא בטוח שמכאן יוצאת האלופה,
    לא אתפלא אם נמצא את פיניקס בגמר.
    בהחלט מסכים ש קליפרס נראים בוגרים יותר, חזקים יותר מנטלית.
    אבל אל תשכחו שזה לא היה רחוק מ 3-0

  5. ניתוח מעולה ויסודי, תודה רבה אורי.
    .
    קבוצות מצוינות, אין לי מושג מי תיקח. דונובן מיצ'ל מסוגל לעשות לוקה, והחברים מסביבו טובים יותר, אבל מניח שגם הקליפרס יעלו הילוך, ואם הזריקות של ג'ורג' יתחילו להיכנס זה יהיה ממש צמוד. בעיקר נקווה שקונלי לא פצוע, ושאף אחד אחר לא יפצע.

    1. תודה מאנו דה מאן כהרגלך!
      טים מקמהן דיווח שקונלי יעדר מהמשחק הראשון, יתרון גדול לקליפרס.
      לא בהכרח מסכים איתך על דונובן מיצ׳ל, חסר לו הרבה מהסייז והפליימייקינג של לוקה. לקליפרס יותר קל (כמו לכל הגנה) לצפות שחקן כמו מיצ׳ל, בעיקר שבסוף משחקים הוא לפעמים מכריח עצמו על הקבוצה, ואם קונלי לא משחק אז בכלל…

  6. תודה אורי
    .
    אני חושב שכדאי לקליפרס להמשיך את הסמול בול ולהמשיך לעשות חילופים אוטומטיים.
    הייתי רוצה לראות את קוואי על גובר, ואת ג'ורג' על מיצ'ל. בעצם כל פיק&רול, יציב את קוואי על ההנדלר. החילוף האוטומטי יפרק את האיום ללוב, וגובר צריך את הכדור במקומות מאוד מסויימים על מנת לייצר איום רציני. מצד שני הסמול בול יחייב אותו לצאת החוצה, ולאבד חלק משמעותי מאיום נעילת הצבע שהוא עושה כל כך טוב. בנוסף אני בהחלט רואה את קוואי מנסה להחליף עליו ולתקוף אותו פעם אחר פעם בבידוד.

    1. תודה חגי, כל מילה בסלע.
      הרבה על הכתפיים של גובר להראות שהוא יכול לשחק מרמות הכי גבוהות בפלייאוף בלי שקבוצה תגרום לו להראות לא רלוונטי.

  7. יוטה לא במקרה סיימו את העונה במקום הראשון בליגה, יש לה הכול החל ממאמן ושיטה עד רמת המחליפים. ראינו מה שווים הקליפרס מול לוקה וחצי הארדוואי, זה לא יספיק מול מיטשל גובר ו14 שלשות בממוצע למשחק. בלי לנחס יוטה בשש

כתיבת תגובה

סגירת תפריט