מי תזכה באליפות? מי תגיע לגמר? /שחר אלוני

נשארנו עם 8 קבוצות, וזה הזמן לראות מי פה באמת קונטנדריות, למי יש יותר כישרון בסגל וגם יותר חוסן מנטאלי ואיזון בקבוצה:


מזרח:
מילווקי באקס – ברוקלין נטס:
ברוקלין ללא הארדן היא קבוצה מלהיבה אבל לא מאוזנת במיוחד ועם סגל קצר. הכישרון של דוראנט וקיירי בשמים, אבל מעבר להם אין הרבה, במיוחד לא בהגנה. אז איך הם מביסים את מילווקי?
בבאקס דווקא יש סגל עמוק למדי, איזון, נסיון משותף וכישרון, אז מה הבעיה?
הבעיה היא בחוסן המנטאלי. והאיש הוא יאניס. השחקן נראה מאד לחוץ, תזזיתי, לא מפוקס ומתקשה להשלים באופן יעיל פעולות פשוטות, גם כאשר הוא עובר את המגן. התופעה היתה מאד דומה בשנה שעברה מול מיאמי, והשנה זה עוד יותר בולט. הוא בחלקים גדולים של המשחק אפילו לא בינוני בהתקפה (ומשונמך גם בהגנה).

כל עוד זה לא ישתנה, הבאקס לא יוכלו להתקדם משמעותית בפלייאוף. החלפת מאמן לא תעזור. והאמת, שגם השנה מול מיאמי יאניס לא נראה מי יודע מה במבחן העין, בעיקר ברגעי ההכרעה במשחק הראשון, אבל החברים חיפו. האפקט של המעמד על יאניס נראה במימדים של פול ג'ורג' (גם אמביד היה ככה לפני שנתיים).
ברוקלין לדעתי תעבור את הבאקס יחסית בקלות, וזה למרות שהם (ברוקלין) בעצם לא קבוצה יותר טובה מפורטלנד, שסיימה 6 במערב, עם הכישרון ההתקפי שלה.

מתקשה בסדרה – יאניס

לגבי פילדלפיה, מדובר בקבוצה שעברה כמה שנים קשות אולי בשל המאמן בראון, וגם שם החוסן המנטאלי לא בשמים. אמביד עוד צריך להוכיח שהוא יכול לשחק ברמתו הרגילה בסדרה מול יריבה חזקה. נראה לי שהוא לא מבוהל במיוחד מאטלנטה, ולכן משחק טוב, אך יש לזכור שהוא פצוע וזה מכביד משמעותית על הקבוצה, וגם מסכן את מצבו הפיסי לטווח ארוך.
אטלנטה, היא קבוצת סקוררים צעירה ומלהיבה, שבנויה בערך כמו פורטלנד וברוקלין. כיף לראות אותם משחקים, אך חוסר הנסיון והגיבוש הטרי של הקבוצה לא יאפשר להם לדעתי להתקדם לגמר הכללי (גם אם איכשהוא יעברו את פילי).
מהמזרח די ברור שהנטס יעלו לגמר, אפילו בלי הארדן, בעיקר בשל מצב היריבות שלהם.


מערב:
כאן יש למעשה 4 קונטנדריות (וזה עוד בלי הלייקרס הפצועה, דאלאס הקצרה ופורטלנד).
נתחיל מיוטה – קליפרס, שתי קבוצות שיש לגביהן סימן שאלה, שביכולתן אולי לבטלו:
הקליפרס כמעט הודחו מול דאלאס שאותה הם אמורים לעבור בקלות. פול ג'ורג' עדיין נראה בבעיה מנטאלית, אך לפחות בסיבוב הראשון חיפה על כך עם אסיסטים והגנה סבירה, וגם לא מעט נקודות בדקות מסוימות מול הגנת דאלאס שלא תמיד הצטיינה. עד שלא נראה שג'ורג' עבר מהפך יחסית לשנה שעברה אי אפשר לראות בקליפרס מועמדים בכירים לעלות לגמר מהמערב החזק.

לגבי יוטה, מדובר בתלכיד מצוין, אך צריך עוד לראות אם קבוצה שאין לה עדיין סופרסטאר מספיק בשל יכולה ללכת עד הסוף. מיטשל בדרך לכך, אבל לדעתי עוד לא שם, נראה אם יוכיח אחרת.

יוקיץ' יסתדר בלי מארי?

זה משאיר לנו את הסדרה בין דנבר לפניקס שממנה, אם אני צריך לנחש, תגיע האלופה.
דנבר היו יכולים להיות המועמדים הבכירים אך הם איבדו את מארי, וצריך לראות אם יש להם את היכולת לשחק במיטבם לאורך משחקים שלמים ללא נפילות משמעותיות, כפי שקרתה להם הלילה במשחק הראשון. לדעתי יש עוד למה לצפות מדנבר.
פניקס, היא קבוצה שנמצאת לראשונה מזה זמן רב בפלייאוף, מה שמקשה מעט להצביע עליה כמועמדת כה בכירה לאליפות. הם גם תלויים בבריאות של פול. עם זאת, יתכן שדווקא הם יקחו את הפרס הגדול, בדומה קצת לטורונטו לפני שנתיים.
יהיה שווה לעקוב אחרי הסדרה.

נראה גם אם ברוקלין תצליח להמם גם את יריבתה בגמר, או לחילופין שהארדן יחזור, ואז המערב העדיף ישאר ללא גביע האליפות.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

    1. בלי הארדן?
      הם קבוצת התקפה בין הטובות בליגה, אבל מאד קצרים, הגנה יחסית חלשה, לא בדקתי מאזנים, אבל סביר שבסוף העונה זה די דומה, אולי פורטלנד קצת פחות כי שיחקו במערב.
      דוראנט וקיירי שחקנים חזקים, אבל מעבר לזה אין שם יותר מדי. דווקא לפורטלנד יש סגל יותר מאוזן (וכוכב שני לעומת זאת של ברוקלין עדיף)

  1. בס"ד
    ברוקלין השתפרה מאד בהגנה.
    מייק ג'יימס ובלייק גריפין הם תוספת משמעותית.
    רק שלא יפצעו ( דוראנט וקיירי לא השחקנים הכי עמידים).
    לדנבק יהיה קשה בלי מארי.
    יוטה ו פיניקס יותר מרשימות, אם כי קוואי נראה מצויין.

    1. תודה ירון
      בוא נראה בהמשך את ההגנה של ברוקלין, יש לי הרגשה שהנפילה של יאניס ומידלטון (בעיקר במשחק השני) זה בעיקר עליהם, ופחות על הנטס.
      כמובן יכול להיות שאני טועה וזו ההגנה של ברוקלין שקפצה.
      ג'ורג' היה לא טוב הלילה, יצטרך להתארגן על עצמו כדי שהקליפרס יממשו פוטנציאל.

  2. תודה רבה שחר.
    לדעתי יש קצת חוסר הערכה לברוקלין, דוראנט וקיירי הוכיחו שהם שחקני פליאוף עצומים. זה גם הגיוני, הי מדובר בסקוררים שלא תלויים בשיטה, ושההגנות מתדהקות, הם עדיין מצליחים לשים נקודות.
    גם השאר שמסביב לא כאלה רעים, האריס קלעי אמין, גריפין זז נהדר. הארדן ביוסטון עם צוות פחות טוב, עשה דברים מאוד יפים עם סגנון דומה(וכך בחשבון שהמאמן של אותה יוסטון, באציליות יש לאמר, עוזר המאמן של הקבוצה הזאת).

    אם הארדן חוזר, אין לאף קבוצה סיכוי מולם. בלי הארדן אני חושב שהם יצטרכו להתאמץ קצת אבל עדיין פייבוריטים.

    הקבוצות במערב נהדרות, אבל משהו מרגיש שם חסר, אולי חוסר "בכוכב על" (בתפיסה, כי ברור שיש לכל קבוצה שם סופרסטארים) או מסורת רעה במקרה של הקליפרס. כמה חבל שמארי לא בפליאוף הזה 🙁

    1. תודה איתי,
      יכול להיות, אולי הרושם שלי לא נכון. נראה לי שדוראנט הוא סקורר אמין שיתן 30 במשחק, קיירי לרוב גם יקלע טוב, אבל בלי הארדן אין שם הרבה מעבר. גריפין ינוטרל כשהקבוצות היריבות יסתגלו למה שהוא יכול להביא. מייג ג'יימס הוא שחקן משלים, שיכול להיות מחליף בסדר. חסר שם סגל ממשי של 7-8 שחקנים שיכולים לתרום, כמו שיש בפניקס, יוטה וכו'.
      אני גם לא יודע אם יש להם הגנה טובה מול קבוצות שלא יעלו עם פיק בירכיים (כלומר בגמר הכללי), נראה מה יהיה

  3. כל הקבוצות מהמערב (וברוקלין) מעולם לא זכו בתואר. הקליפרס והנאגטס בכלל לא הגיעו לגמר אף פעם לדעתי.
    תהיה לנו אלופה עם תואר ראשון בסוף העונה.

    1. אני לא אוהב את ההתעלמות מה-ABA מבחינתי ההיסטוריה שם רלבנטית באותה מידה אז לברוקלין יש שתי אליפויות ואם כבר יש לנו אפילו סיכוי לשחזור של הגמר האחרון של הליגה ההיא.

  4. חחחחחחח לפי התוצאות העגלה של הסאנס הולכת להתפרק אוטוטו
    טנש אתם חייבים לזרוק טרמפיסטים מהעגלה
    לא יזיק לעטוף את הגלגלים בטיטולי נסיעה

  5. לדעתי קצת החמרת עם ברוקלין. כמוך גם אני נוטה לייחס חלק מהעניין לקריסה של מילוואקי, אבל בהחלט יתכן ששנינו טועים. מהמערב אין לי מושג מי תצא בסוף. קצת אופתע אם זו תהיה דנבר, אבל מעבר לכך אין לי מושג, אולי לקליפרס יתרון קל בגלל קוואי, אבל הוא לבדו לא יספיק. אין לי מושג.

    1. האמת קשה לדעת, נראה מה יהיה, אני אופתע אם קבוצה כלשהיא במזרח תאתגר את ברוקלין, כולם שם צעיריסטים והשמות של ברוקלין ישפיעו עליהם. הגמר יהיה מעניין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט