יומן הלייקרס 7 – הפציעות הכריעו, מסכמים עונה, ואיך בונים בקיץ/שחר אלוני

הלייקרס סיימו עונה לאחר הפסד די חד צדדי (נוסף) מול פניקס כאשר דייויס פצוע, ולברון עושה את שלו היטב אבל לא מספיק מול קבוצה מצוינת. הסדרה הסתיימה 4-2 לפניקס האיכותית, שניצחה את 3 המשחקים האחרונים כאשר דייויס היה פצוע, מה שמהווה המשך למה שראינו בפוסט הקודם.

נראה שבנסיבות הקיימות, הלייקרס עשו מה שאפשר. הסגל התחבר מחדש עם הכוכבים רק לפני שבועיים, ולא היה מספיק זמן לתיאום ההתקפי הנדרש (ההגנה היתה טובה מאד למרות זאת). בנוסף לכך דייויס נפצע לחצי מהסדרה, והתרומה שלו מהותית, בודאי מול קונטנדרית כמו פניקס.

לברון חזר מפציעה ארוכה ובאופן טבעי לא יכול היה להתחיל מיד בהילוך רביעי ו"להשתלט על משחקים עם תצוגות של 40 נקודות". עדיין הוא קלע כל משחק 25-30 עם 7-10 ריב' ואסיסטים לרוב, וזאת כאשר הפציעה עדיין מגבילה אותו. הסגל המסייע היה לא מתואם בגלל הזמן הקצר שנהיה לתיאום הזה (שבוע לפני סוף העונה הסדירה) ורוב השחקנים התקשו לתרום בצורה עקבית, בצד ההתקפי.

העונה בכללותה של הלייקרס היתה טובה וגם פה אפשר לומר שבנסיבות הקיימות הם הפיקו את המקסימום. ההפסקה לפני העונה היתה מאד קצרה והשפיעה לרעה על סיכויי הקבוצה להישאר בריאה וכשירה. דייויס נראה היה כמי שצריך עוד זמן התאוששות (ועדיין קלע מעל 20 נק' למשחק). לברון נתן עונה מצוינת שהפכה אותו למועמד מוביל לתואר ה-MVP, עד לפציעה שלו. ושחקנים נוספים תרמו את שלהם בכפוף לעייפות לאחר ההפסקה הקצרה בין העונות, וכמובן גם ירידת המתח שקוראת באופן טבעי לאחר אליפות.

לאן הולכים מפה?
הלייקרס צריכים להחליט מה האסטרטגיה שלהם לקיץ ולמי מחדשים חוזה.
המצב כרגע הוא שלקבוצה יש התחייבויות גבוהות של 121 מיל' דולר לעונה הקרובה, וזה על 7 שחקנים בלבד (לברון, דייויס, הראל, פופ, קוזמה, גאסול ומקיני).
בלי להיכנס לעומק חוקי השכר בליגה, יש אפשרות לקבוצה בדרך כלל להאריך חוזה לשחקנים שכבר נמצאים אצלה בסגל, גם מעבר לתקרה, אך כמובן שמדובר פה בסכומים מאד גבוהים שיחייבו מס מותרות גבוה, ולא בטוח שהסגל כרגע מצדיק זאת. רק ההארכה לשרודר תוסיף עוד לפחות 20 מיל' לעונה.

יש כמה אפשרויות:
1) להישאר בערך עם אותו סגל קיים, עם כמה התאמות ואולי שחרור של 2-3 שחקנים, או טרייד של שחקנים משלימים לטובת נושא השכר. הסגל הקיים היה לדעתי מספיק טוב כדי שהקבוצה תהיה מועמדת בכירה לאליפות, בתנאי שהכוכבים בריאים לאורך העונה. למעשה הסגל השנה היה טוב יותר באספקטים רבים, מזה שזכה באליפות אשתקד, והפציעות הן אלה שהיטו את הכף.

2) לעשות טריידים ושינויים משמעותיים סביב לברון ודייויס, שכוללים החלפה של שרודר בעושה משחק יוצר עם יד טובה לשלוש (זה אומר שיהיה צריך טרייד על שחקן אחר תמורתו). לאורי או ואן וליט יכולים להתאים לכך.
הטרייד יכלול אולי את הראל שהתקשה בפלייאוף, והקבוצה תמשיך עם גאסול ודראמונד ואולי עוד סנטר מחליף שיגיע.
צריך לשקול גם טרייד על קוזמה/מרקיף/אחד או שניים מהגארדים, בהנחה שיש מישהו טוב בשוק להביא תמורתם.

3) בהמשך לאפשרות 2, לנסות להביא שחקן בקליבר גבוה בטרייד על חלק מהשחקנים הנ"ל, כמו קוואי (סיין אנד טרייד, שכן הוא חופשי), טאונס, ווצ'ביץ', ביל, טרנר וכד'.

בכל מקרה, להערכתי, הלייקרס ימשיכו להיות קונטנדרים בכירים לפחות בשתי העונות הקרובות.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. מסכים לגמרי. גם אני חושב שהפציעות עשו את ההבדל, אבל אני לא בטוח בכלל שאני צודק, ונצטרך לחכות ולראות איך לברון משחק בשנה הבאה כדי להיות יותר בטוחים.
    .
    קוזמה, לדעתי, צריך ללכת. אמנם "אייקון לייקרי בהתהוות" כמו שדדי הגדיר אותו פעם, ואני אוהב שחקני בית, אבל לדעתי הוא פחות מתאים שם.
    .
    ענייני השכר כנראה מגבילים אותם, לא יודע מה יצליחו להביא מסביב, ואם יצליחו לשמור על כל מי שהם כן יכולים להחתים, אבל בסופו של דבר הם אמורים לייצר קונטנדרית.
    .
    לא רואה סיבה לוותר על ווגל, אבל לא פוסל את האפשרות שזה יקרה.
    .
    תודה רבה שחר.

  2. הפציעות "הרגו" אותם. כמו עם מיאמי. המנוחה הקצרה לאחר הבועה גרמה לשחקנים להיפצע. לברון ודיוויס נפצעו לפני הישורת האחרונה, ודיוויס גם ככה מועד לפציעות.
    .
    השאלה מה עושים עם שרודר כי הוא דחה הארכה. שאלה אם הם יכולים לבצע סיינ-נ-טרייד, אם כי אחרי ההופעה האחרונה שלו בפלייאוף הוא יהיה אוברפייד….
    .
    דראמונד אמור לקבל חוזה משמעותית נמוך יותר, כי אני לא רואה שיש לו שוק כלשהו.
    .
    קוזמה זה הנכס הכי גדול שלהם לטרייד.

    1. דרמונד עדיין יקבל הרבה מעל מינימום מה שאומר שבלייקרס הוא לא יישאר.
      סיכוי די גבוה לדעתי שגם הארל יצא לשוק החופשי מה שמשאיר את הלייקרס מאד דלילים.
      אין להם כמעט איך להתחזק בטריידים ויהיו מאד תלויים ביכולת לשכנע וטרנים להצטרף על חוזי מינימום.
      הם גם עלולים להפסיד את קארוסו וTHT – כתלות בהצעות שיקבלו (לפחות מבחינתם THT מוגבל)

            1. לדעתי הרוב לא יהיו שם בעונה הבאה (לא שרובם הפסד כזה גדול)

  3. לאורי יגיע רק אם יחתום על חוזה מינימום או על הmle (אפשרי). ללייקרס אין שום דבר להציע לראפטורס עבור ון פליט. בכלל לא רואה איך הלייקרס מסוגלים להשתדרג על שרודר. זו הסיטואציה ועם זה הם יצטרכו להסתדר.

  4. בלייקרס יש שחקנים מצוינים שלא מצליחים להגיע לידי בטוי בגלל הצל הכבד של לברון:
    שרודר שהוא פרי אג'נט (?) לא הוכיח את עצמו בפליאוף הזה, אבל לדעתי בקבוצה אחרת ובתפקיד מרכזי יותר יכול לפרוח.
    קוזמה, היה להזכירכם שחקן שנגע ב20 נקודות למשחק בעידן שלפני לברון, הפך לרול פלייר עצוב במיוחד.
    לגבי הראל תמיד נדמה שהוא לא ממצה את היכולות שלו ואני אף פעם לא יודע אם זה קשור בו או בסביבה שלו (גם בקליפרס הוא היה משני בהיררכיה לקאווי וג'ורג' שעושים את שאר הקבוצה לפחות מערכה).
    בהכירי את הלייקרס הם ייפטרו משחקנים טובים ויביאו עוד ביג שוט לטריו. לדעתי, יש כאן הזדמנות לקבוצות אחרות ע"ע רנדל בניקס.

    1. יש פוטנציאל, מסכים.
      לא חושב שלברון הבעיה, אלא שבאופן טבעי כשיש 8 או 10 שחקנים עם פוטנציאל טוב, אז אין מספיק התקפות לכולם

  5. מדהים איך הסתיימה העונה לעומת רוח הדברים בתחילתה… הדרך של הלייקרס לאליפות נוספת סלולה… הלייקרס ניצחו את עונת הטריידים והשתדרגו (הארל? כישלון, שרודר? כשל בעיני, גאסול? כשלון)… האלופה הבלתי מעורערת…

    למרות כל זאת אני מסכים שהפציעות היוו חסם רציני מאד… אני באמת חושב שלברון לא בשיא הבריאות… לא זוכר אותו כל כךאנמי… מצד שני גם ג"ס קרסה בגלל פציעות… זה טיבו של המשחק

    באמת מעניין מה התוכנית לשנה הבאה

  6. נכון הפציעות שיחקו תפקיד אבל אסור לשכוח שלברון כבר לא צעיר והוא בדרך למטה מה שאומר שיש להם בעיה גדולה בחיזוק הסגל. קשה לסמוך על דיוויס הוא פציע ורק עונה קודמת לא ממש נפצע וצריכים סנטר טוב שיתן גב.רצו על אליפויות מהר ועכשיו והצליחו באחת ועכשיו הם בבעיה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט