פריוויו פלייאוף 2021 – פניקס סאנס (2) – דנבר נאגטס (3) / רועי ויינברג

סדרה נהדרת. הסאנס הדיחו את האלופה האחרונה, הלייקרס, וישחקו נגד דנבר שעברה את פורטלנד במפגש מרתק. המשחקים בעונה הסדירה, בה דנבר ניצחה פעמיים, הסתיימו ב-3 הפרש, 4 הפרש (אחרי הארכה) ו-8 הפרש (אחרי 2 הארכות). הציפיות גבוהות, אבל על מה כדאי להסתכל בסדרה הזאת? בואו נתחיל.

הסאנס הדיחו את הלייקרס בסדרה בה לפציעות של הלייקרס היה חלק מרכזי בדיון, במיוחד החזרה של לברון ג'יימס מאחת וזאת של אנטוני דיוויס, אבל פניקס קבוצה נהדרת בזכות עצמה. כריס פול מתמודד עם פציעה בכתף, אבל יש להם על הספסל את קמרון פיין שנתן סדרה טובה מאוד. מייקאל ברידג'ס עשה עבודה טובה בהגנה ודיאנדרה אייטון קלע באחוז מגוחך של 79.6% מהשדה והיה הגבוה הטוב בסדרה.

השחקן המעניין מכולם הוא דווין בוקר. הנאגטס התקשו מול דמיאן לילארד ועכשיו מקבלים גארד מסוכן מאוד (כנראה קצת פחות מדיים, אבל בקבוצה חזקה יותר), שקלע 29.7 נקודות ב-62.6% טרו שוטינג מול קבוצת ההגנה הטובה בליגה בעונה הסדירה. הוא התעלה עם 30 ו-47 נקודות בשני המשחקים האחרונים, אותם הסאנס ניצחו. זאת אחת הנקודות החשובות ביותר כאן – פניקס הצליחה, בסדרת הפלייאוף הראשונה שלה מול קבוצה מנוסה, לייצר התקפה.

הלייקרס היו קבוצת ההגנה הטובה בליגה מבחינת דירוג הגנתי בעונה הסדירה החולפת והצליחו לשמור ברמה גבוהה גם בלי לברון ודיוויס. עכשיו מול קבוצה שסיימה את אותו מדד, כמות הנקודות שסופגים ל-100 מהלכים, במקום ה-11? ההתקפה שלהם לא אמורה להתקשות. במיוחד כשכריס פול מחלים מיום ליום. אחרי פתיחת העונה הרעה שלהם (8-8), פניקס הייתה עם המאזן הטוב בליגה והם בדיוק הדיחו את האלופה והבחירה של רבים (כולל הח"מ) לאלופה גם השנה. מי עוצר אותם?

יש מצב שניקולה יוקיץ'. האמ.וי.פי העתידי קלע 33 נקודות למשחק באחוז מגוחך נגד פורטלנד בסיבוב הראשון, כשהוא הראה גם בעונה הזאת וגם בעונות הקודמות את יכולת המסירה המטורפת שלו. קשה לחשוב על נשק התקפי יותר טוב ממנו בליגה היום, אולי לוקה דונצ'יץ' וקווין דוראנט, והוא היה משהו שפורטלנד לא יכולה להשוות.

אותו דבר קרה בכמעט כל סדרת פלייאוף אחרת שלו (להוציא זאת מול הלייקרס, בה הוא נכנס לבעיות עבירות), והמצ'-אפ שלו נגד דיאנדרה אייטון יהיה קריטי לשני הצדדים. בסדרה ביניהם העונה, שנגמרה כאמור ב-1-2 לדנבר, הוא קלע 25.7 נקודות עם 13.7 ריב' ו-8.3 אסיסטים. אייטון קלע 22 נקודות (70% מהשדה) עם 12.3 ריבאונדים. אייטון פיזי ויכול לתת גוף מול יוקיץ' בצבע, משהו שהבלייזרס לא כל כך הצליחו לעשות, אבל יוקיץ' קולע ב-41.8% לאורך הקריירה בפלייאוף וקלע ב-42.9% בסיבוב הראשון.

הסדרה בין הקבוצות בעונה הסדירה נגמרה בינואר ומאז דנבר השתנתה – ארון גורדון הגיע, ג'מאל מארי נפצע ומייקל פורטר ג'וניור לקח תפקיד מרכזי יותר. המשחק של שחקני הכנף של דנבר היה חשוב בסדרה נגד פורטלנד, למרות שהם בקושי שמרו על לילארד או מקולום. כאן, מול קבוצה ששני היוצרים המרכזיים בה גארדים ומשחקת עם ג'יי קראודר, 1.98 מ', בתור פאוור פורוורד, התפקוד שלהם יכול להיות קריטי.

מצד אחד, MPJ וגורדון אתלטיים וגדולים יותר. הם יכולים להשיג סל בקלות מול שומרים נמוכים מהם, בעיקר פורטר, וזה יתרון. יוקיץ' יכול לנהל את המשחק רחוק מאזור הצבע והחיתוכים שלהם פנימה, שעבדו גם בסדרה נגד פורטלנד, הם נשק שפניקס ה-undersized עלולה להתקשות מולו. מצד שני, לא ברור איך הם יתמודדו בהגנה. בעוד גורדון עשה עבודה נהדרת על לילארד (9 מ-22 ללילארד נגדו) פורטר התקשה, והסאנס מספיק חכמים בשביל להגיע למצבים בהם הם תוקפים את פורטר או יוקיץ' ב-1 על 1. במפגשים בעונה הסדירה ראינו את פול ובוקר מצליחים להגיע לזריקות מיד-ריינג' פתוחות וזה יכול לעבוד להם גם כאן.

יש לדנבר את האורך בשביל להחליף מול בוקר ופול, לפחות על הנייר, והאקס-פקטור של הסדרה יכול להיות ההגנה של פורטר וגורדון על שניהם. גם וויל בארטון, אם יחזור במהלך הסדרה, יכול להשפיע בהגנה על שניהם. שחקני המשנה של הסאנס פחות מסוכנים – ג'יי קראודר לא איום מהשלוש או יציב במיוחד, מייקאל ברידג'ס לא פיתח התקפה משל עצמו ואין עוד שחקן משמעותי מהספסל שכנראה ישחק לצד שניהם (אולי דריו שאריץ' שלא יכול להתמודד עם יוקיץ'). לכן, אייטון אחד הפקטורים המשפיעים בסדרה הזאת – גם כמי שיכול להקשות על יוקיץ' בהגנה האישית וגם בהתקפה, בין אם כחוסם שישאיר את יוקיץ' מול אחד הגארדים או מי שיקשה עליו בצבע. בעיית עבירות של אייטון או של יוקיץ' תשנה את המומנטום בכל אחד מהמשחקים.

דיברנו לא מעט על ההתקפה של פניקס ועל ההתקפה של הנאגטס, אבל חשוב לדבר גם על ההגנה של הסאנס. דנבר שיחקו טוב מאוד מול פורטלנד, אבל הבלייזרס היו קבוצת ההגנה השנייה מהסוף באן.בי.איי בעונה האחרונה. ההגנה של פניקס טובה יותר. יש לה מאמן טוב יותר, שחקני הגנה טובים יותר וקבוצה חכמה יותר. יהיה יותר קשה ליוקיץ' והם בוודאות יצטרכו יותר ממייקל פורטר ג'וניור, שלקח 13.3 זריקות בלבד בסדרה הזאת. אם MPJ לא יצליח להיות אופציית קליעה עקבית ואיכותית לצדו של הסרבי, הסדרה הזאת כנראה לא תאריך ימים.

הגענו לשלב התחזית. קשה לדעת בפלייאוף הזה ובפרט בסדרה הזאת בין קבוצות צמודות וטובות, סיכוי גבוה שאחת מהן גם תגיע לגמר האן.בי.איי בסופו של דבר. אם ג'מאל מארי היה משחק אז דנבר הייתה במצב טוב יותר, אבל העומק, הקו האחורי וההגנה נותנות יתרון לא מבוטל למדורגת הבכירה. 4-2 פניקס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רועי, הליגה ממש פתוחה השנה, אחת משתי אלה יכולה לזכות באליפות, וזה עדיין יהיה תלוי בפציעות עתידיות שאני מקווה שלא יקרו.
    הרבה תלוי בפול, אם הוא בכושר מלא יש לפניקס סיכוי , אל מול הנסיון והגובה העדיפים של דנבר.

  2. אם ישנה מעלה אחת גדולה למפגש מוקדם עם הלייקרס בפלייאוף זה שהסדרה הזו הכריחה את הסאנס ללמוד בקצב מהיר במיוחד.
    לי, אין ספק שלדנבר יתרון גדול התחום הניסיון. מספיק לראות איך משחקו של יוקיץ' משתנה מעונה לעונה.
    אבל עדיין, הסדרה הזו צמצמה פערים.
    .
    מי שהייתי רוצה לראות עושה צעד גדול קדימה,
    שהוא אחד המפתחות העונה לתצוגות הצמודות בין הסאנס לנאגטס זה אייטון.
    בלא מעט דקות זה יהיה יוקיץ' שימור עליו. הסאנס חייבים לשחק על אייטון,
    לנסות למשוך עבירות,
    ולגרום ליוקיץ' להוציא כמה שיותר אנרגיות הצד ההגנתי של המשחק.
    הלילה, 2 הקבוצות מגיעות רעננות,
    ולנאגטס יש כבר את הניסיון של "ניצחנו סדרה. ממשיכים הלאה".
    השילוב של 2 הגורמים, לצד היכולת ההתקפית הבאמת מרשימה שהנאגטס מציגים,
    שווה לדעתי ניצחון לקבוצה האורות במשחק מס' 1.
    .
    תודה, רועי.

  3. לעידו גילרי וגיא רוזן אין מושג כמה אני אוהב אותם ןמעריך אותם. לפעמים השפה הבוטה שלי – עארס בת גלימימצוי – לא משכנעת אותם באהבתי. אז אם הם יבואו למפגש, אני עומד לחבק את שניהם, כל אחד חצי דקה. אני מת שעידו יגיע.. לפיניקרס תמיד הייתה לי סימפטיה. בני החורג גם שם 30 שנה, נכדי נולדו שם ועד לפני 7 שנים זה היה יעד שנתי. מאז הרוב עברו לצפון קרולינה פיניקס קצת ירדה בחשיבותה, אבל מדנבר אני ממש התעייפתי ומקווה שבוקר ואייטון יעשו עליהם מסיבות. לטס גו פיניקס.

  4. חבל שהמערב והמזרח לא הפוך בשעות.
    אמנם הארדן לא משחק אז השכל הישר צריך לצעוק אייל אייל איילים
    אבל תחושת הבטן אומרת נטס עושים 2 0 ותופסים את האיילים ברשת.

    הסאנס ינגבו את דנבר. זהו נגמרו ימי לילי כריות

    1. לפיניקס יש את ברידגס וקראודר שיחסלו את הפורוורדים של הנאגטס
      אם הלייקרס לא הצליחו לשמור על בוקר גם דנבר לא יצליחו
      לדעתי 4-1 לפיניקס

    2. אף אחד לא שולח את פורטר לשום מקום. כמות הכישרון של הילד הזה, זה מטורף.
      אחד מאותם שחקנים ש-נכנס/לא נכנס, זה תלוי כמעט לגמרי בו (אחרי שקיבל את הכדור על אחת מהבלטות שלו).

      1. הפוטנציאל ההתקפי שלו מטורף. יכול להיות שחקן של 25 ב-50/40/90 למשחק וזה כשהוא לא השחקן הראשי ואולי גם לא השחקן המשני בקבוצה שלו. העתיד של דנבר מאוד ורוד, אם מארי מצליח לחזור לעצמו

  5. תודה רועי. סדרה שהולכת להיות מענגת לצפייה אני עם הג'וקר. כוכב העל "הכי אנושי" בליגה מבחינתי. יאללה נזרום עם הנאגטס ב-7

      1. מהבחינה שלא איזה מפלצת שרירים או אתלטיות , אין לו איזה יתרון גדול שם והוא פשוט מתבסס הרבה יותר על השכל שלו…

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    ההגנה של פיניקס סגרה מצויין מול הלייקרס. אבל הם הגיעו לזריקות חופשיות, רק שהם לא פגעו, השאלה איך יהיו השחקנים המשלימים של האנס.
    אייטון יכול לעשות הרבה צרות, ומצד שני היא יצטרך לצאת הרבה החוצה מול הג'וקר, מה שלא היה צריך לעשות מול הלייקרס.
    סדרה מרתקת. להערכתי פיניקס ב 6 או 7.

  7. תודה, רועי.
    סדרה מרתקת.
    יוקיץ' הדבר הכי יפה לצפייה זו שנה שנייה ברציפות. חבל שאין לנו את ג'מארי, זה היה נגמר באליפות.
    4-2 לדנבר. היום לוקחים את הראשון!
    קדימה, נגיסים!!! (קריאת הקרב המגוחכת בהיסטוריה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט