סיכום שבוע (וחצי) ראשון בסימן סברינה יונסקו / יאן מלניקוב

סיכום שבוע (וחצי) ראשון בסימן סברינה יונסקו / יאן מלניקוב

העונה ה-25 התחילה בסימן היסטוריה ודרך חדשה, אבל עם בעיות שמאפיינות את ה-WNBA הישנה. במשחק הראשון ששודר ב-ABC, בין וושינגטון לשיקגו, צוות השידור כלל לא נשמע בחמש הדקות הראשונות – רק אחת מבין כמה וכמה בעיות שידור, בין אם באודיו או בוידאו – לצד איכות שידור ירודה באופן כללי. מעבר לכך, השבוע וקצת הראשונים של הליגה התאפיינו כמעט יותר מכל בחסרונות של שחקניות שנאלצו להיעדר ממשחקי הליגה בעקבות התחייבויות קודמות – בין אם באירופה, ובין אם בנבחרת.

לא מדובר בבעיה שתיפתר בקלות. קשה עד בלתי אפשרי לערוך את משחקי הליגה במועדים שאינם מתנגשים עם שום דבר אחר. כמעט בלתי אפשרי לפתוח את העונה בסתיו מכיוון שהאולמות תפוסים על ידי ה-NBA וה-NHL – אפילו עכשיו, בחודש מאי, משחקים צריכים לזוז כדי לפנות את האולם למשחקי פלייאוף ה-NBA.

בינתיים, מכיוון ששחקניות ה-WNBA לא משחקות בין הסתיו לאביב, הן צריכות "להשלים הכנסה" באירופה – המרכאות הן בגלל שבאירופה למעשה משלמים יותר טוב במרבית המקרים. שם הן כמובן מסתכנות בפציעות שיגרמו להן לפספס את העונה באמריקה, או בהגעה לעומק הפלייאוף שחופף עם תחילת העונה. הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיה היא לנטרל את הצורך הכספי של השחקניות לשחק מעבר לים. אבל בשביל לשלם לשחקניות יותר, הליגה צריכה יותר כסף. ובשביל להרוויח יותר כסף, הליגה צריכה להיות בשיאה למשך כל העונה הקצרה שלה.

אין יציאה מהירה מהמעגל הזה. אבל העלייה המתמשכת במדרוג (רייטינג) של משחקי הליגה מראה שזה אפשרי. כשהעולם, ואמריקה בפרט, יחזור לשגרה, אולי גם קצב הצמיחה של הליגה יגדל. אולי יותר קבוצות יופיעו, ויותר שחקניות יקבלו הזדמנות על הבמה הגדולה מכולן. אולי הבמה אפילו תגדל עוד יותר. בינתיים, הליגה ושחקניותיה נאבקות על כל דולר ועל כל אחוז של רייטינג. מה שכן, נראה שהן מתחילות גם לנצח.

עכשיו אפשר לדבר גם על כדורסל. בכל זאת, קצת נמאס מדיבורי "הליגה לאן". מזל שהיה כדורסל נהדר לדבר עליו, כמו שיש פחות או יותר תמיד. קונטיקט פתחה את העונה בסערה, הסטורם דווקא לא כל כך – אבל המשיכו לנצח, לאס וגאס הראתה כמה היא יכולה להיות באמת מפחידה, וושינגטון, מינסוטה ושיקגו עדיין מחכות לכוכבות שלהן, וסברינה יונסקו עמדה בכל הציפיות.

בחמשת המשחקים ששיחקה עד כתיבת שורות אלה, יונסקו קלעה 18 נקודות למשחק בלא פחות מ-48.5 אחוזים מהשלוש, לצד 8.8 אסיסטים ו-6.4 ריבאונדים. היא הובילה את הליברטי למאזן 4-1, המהווה הכפלה של כמות הניצחונות שלה מהשנה שעברה. במשחק ה-WNBA הרביעי שלה בסך הכל, היא קלעה את 8 הנקודות האחרונות של קבוצתה – כולל סל ניצחון גדול על אינדיאנה. במשחקה השישי, נגד מינסוטה, הפכה לשחקנית הצעירה ביותר בהיסטוריית הליגה שרושמת טריפל דאבל, ויותר מכך, הראתה שהיא מסוגלת לעשות את זה בכל ערב נתון – מה שעושה אותה שחקנית היסטורית כבר עכשיו, כזו שה-WNBA לא באמת ראתה מעולם.

כמובן, יונסקו לא לבד. בנייז'א לייני הופכת במהירות לכוכבת בפני עצמה, וגם נטאשה הווארד כבר הצטרפה לאחר שסיימה את העונה באיטליה. אבל את מה שעושה יונסקו להתקפה של ניו יורק אי אפשר לפספס. כשהיא ביום טוב – וכפי שנוכחנו לדעת, אלה הם רוב הימים שלה – זו שחקנית שיכולה לקלוע מכל טווח ולמסור ללכ מקום. יכולת הריבאונד שלה, בשילוב עם אלה, שווה נקודות קלות בכל משחק בזכות המעברים המהירים שהיא מאפשרת. כך שבנייז'א לייני באטלנטה עדיין לא שווה פלייאוף, אבל בנייז'א לייני בניו יורק שווה ניצחונות גם על יריבות לא פשוטות כמו שיקגו ומינסוטה.

כמובן שישנם עדיין ספקות לגבי היכולת של ניו יורק ללכת רחוק. יש לה חסרונות ברורים שיחזיקו אותה לאחור – במיוחד החוסר באופציות קליעה למעט יונסקו ולייני, וחוסר התפקוד הכללי של ההתקפה כשיונסקו על הספסל. העומס שיונסקו צוברת במשחקים האלה עוד עלול לעלות לה ולניו יורק ביוקר, כמו גם חוסר הניסיון שלה. יחד עם זאת, הליברטי נראות כמו חומר לפלייאוף לפחות. בעונה האמיתית הראשונה של סברינה יונסקו בקבוצה, זה סימן מעודד מאוד.

נקודות במתפרצת

  • הקבוצה הטובה בליגה, בשלב מוקדם זה של העונה, היא ללא עוררין קונטיקט. היא דרסה את הקבוצות הפחות טובות וניצחה גם את הקבוצות היותר טובות, ועשתה את זה עם הכדורסל שתמיד הייתה רגילה לשחק. רק שעכשיו היא משחקת אותו כשהיא מחזיקה גם את דוואנה בונר בכושר נהדר, גם את ג'ונקוול ג'ונס בכושר רגיל, וגם את המודלים המשופרים של בריונה ג'ונס ונאטישה היידמן. כל זה מבטל בהצלחה את החיסרון של אליסה תומאס והופך את קונטיקט, נכון לעכשיו, לקבוצה היחידה במאזן מושלם.
  • לעומת זאת, יריבתה בלילה שבין ראשון לשני נראית כמו הקבוצה הטובה בליגה שלא נמצאת במאזן חיובי. שחקנית החמישייה היחידה שממשיכה מהעונה שעברה היא אייג'ה ווילסון, כך שניתן לצפות למעידות לפעמים בשלב כל כך מוקדם של קבוצה שלא באמת עבדה ביחד כל כך הרבה זמן. במשחק השני נגד סיאטל וגם נגד לוס אנג'לס ראינו בדיוק למה הקבוצה הזו מסוגלת בשני צידי המגרש, וגם בקרב הקשה נגד קונטיקט ראינו שהיא לא באמת נופלת ממנה כל כך. אני סבור שהמאזן החצוי ממש לא צריך להדאיג את וגאס בשלב הזה.
  • למעשה, אני יותר בטוח בוגאס מאשר בסיאטל, למרות שההבדל התפיסתי בין 2-2 לבין 3-1 הוא בשמיים. לסיאטל, במצבה הנוכחי, יש יותר חולשות שהיא צריכה לטפל בהן. בארבעת המשחקים שלה עד עכשיו, היא שיחקה יותר דקות של כדורסל רע ומרושל מאשר של כדורסל טוב. נראה שקשיי ההסתגלות של הסטורם קצת יותר חמורים משל כמה קבוצות אחרות – בכל זאת, אפילו דן יוז לא היה על הקווים בעונת הקורונה – אך לפחות הן ממשיכות לנצח תוך כדי ההתמודדות עמם.
  • את זה אי אפשר להגיד על מינסוטה, שעדיין מחכה לניצחון הראשון שלה. במינסוטה עדיין מחכים לנאפיסה קולייר, אבל יותר מכך, היא פשוט פגשה שלוש קבוצות חזקות עד עכשיו – כולל הליברטי המפתיעות – ושיחקה הרבה דקות טובות עד עכשיו. במשחק הבא שלה, היא כבר תהיה בסגל מלא, ותקווה להתחיל להפוך את הקערה.
  • גם וושינגטון מתקשה לשרוד את פתיחת העונה בלי הכוכבת הגדולה שלה – המיסטיקס צפויות לחכות עוד קצת לאלנה דלה דון, שאולי תצליח לפתוח לרווחה את ההתקפה שלה לצד טינה צ'ארלס שנראית פשוט נהדר עד עכשיו.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. מצד אחד אין עוד ליגה מקצוענית לנשים בצפון אמריקה, מצד שני נשים לא צופות בארועי ספורט ב TV באותה כמות כמו גברים ומצד שלישי הצעירים בכלל לא צופים ב TV. רק אומר, בעצב.

  2. נהדר יאן.
    .
    הסאן פתחו מצוין אך יהיה מעניין לראות אותן אחרי התקרית של מאמנן, קורט מילר וליז קאמבייג' של האייס'ז, אחרי שהעיר לה על משקלה. זה יכול לשנות את כל הדינמיקה בדחר ההלבשה, ולהפוך את העונה למסויטת.
    .
    אגב, בינתיים הרמה מאוד מאוד גבוהה (אם כי יש רגעים שאתה רואה את העייפות על השחקניות מעונה מתישה באירופה), וכשאתה רואה אילו שחקניות משוחררות מהקבוצות, אין מנוס מהגדלת הליגה – וזה לחלוטין משהו שב-NBA (בלי ה-W) צריכים לשאוף אליו.

    1. אני חושב שזה ירגע די מהר. זה לא היה שום דבר מוגזם והיה די בלהט הרגע. מה גם שקמבייג' לא בדיוק מלאכית ואפילו עשתה אותו דבר ליריבות בעצמה בעבר, ככה שאני בכלל לא יודע אם הקבוצות היריבות מחבבות אותה ככה או ככה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט