פריוויו פלייאוף 2021 – דנבר נאגטס (3) – פורטלנד טריילבליזרס (6) / ראובן בראל

מחפשים סדרה לעקוב אחריה? ברוכים הבאים לסדרה הכי מהנה בסיבוב הראשון של פלייאוף 2021. שעות נוחות, הסטוריה טרייה בין שתי יריבות מאותו בית, MVP מכהן (לעתיד), מבול צפוי של נקודות, והכי חשוב – שתי קבוצות ששמחו לקבל את היריבה ומאמינות שהן יכולות לעבור לסיבוב השני.

מקווה שהפתיח שלי קנה אתכם וכיוונתם שעונים לראשון בבוקר (משחק 1, 5:30). ברשותכם אתחיל בהימור שלי לסדרה – פורטלנד ב-7, למה פורטלנד? כמה סיבות:

  1. לקבוצה המצויינת שנבנתה בדנבר יש נטייה לסבך את עצמה בפלייאוף, בשתי העונות האחרונות היא ניצחה 3 סדרות פלייאוף – את כולן במשחק 7. בעונה שעברה היא נקלעה לפיגור 3-1 שלוש פעמים לפני שנכנעה ללייקרס. היריבה מפורטלנד סופרת הופעה שמינית ברציפות בפלייאוף, הם לא הצליחו לנצח הרבה סדרות ברצף הזה (רק 4 מ-11) אבל את אלה שהתארכו מעבר למשחק 5 הם ניצחו. בקיצור – לא כל יום קליפרס.
  2. החסרון של ג'מאל מארי – אולי שאלת ה'מה היה אם?' הכי גדולה בפלייאוף הזה. ההופעות שלו בסדרות מול יוטה והקליפרס בבועה הראו שהוא קורץ מהחומר שמנצח סדרות – על מייקל פורטר עוד מוטלת חובת ההוכחה.
  3. הבלייזרס כבר עשו את זה – הם ניצחו את במשחק 7 את דנבר בחוץ כשלנאגטס היו פחות פצועים ויותר שומרים שבנויים לעצור את לילארד ו-CJ.

סיפור העונה בקצרה – או איך הן הגיעו לכאן?

דנבר (מקום שלישי במערב, 25-47)

הנאגטס פתחו את העונה עם רצון ברור להמשך גרף ההתקדמות מהשנתיים האחרונות (חצי גמר מערב 2019, גמר מערב 2020). יוקיץ בגירסא הרזה הציג שיפור בכל המדדים (שיאי קריירה בנקודות – 26.4, אסיסטים – 8.3 וריבאונדים – 10.8). הוא עשה זאת בלי להחסיר משחק ונחשב למועמד המוביל ל-MVP. מארי פתח את העונה פחות טוב, אך השתפר ככל שהעונה התקדמה ובעיקר ייצב את עמודות הנקודות והאחוזים.

מייקל פורטר ג'וניור קיבל את ההזדמנות שחיכה לה, וניצל אותה עד תום – הוא מיצב את עצמו כאופציה השלישית בהתקפה, העלה את כמות הזריקות ושמר על האחוזים מצוינים.

בדנבר ידעו ששיפור אורגני יכול שלא להספיק והביאו את ארון גורדון בטרייד דד ליין תמורת גארי האריס. זה נראה כמו שילוב מושלם, תוספת כוח ואורך בהגנה ושדרוג התקפי שלא יוריד מהתפוקה של השלישיה המובילה. הגירסא החדשה של דנבר הספיקה לשחק 5 משחקים ביחד לפני שמארי קרע את הרצועה ואיתה נמוגו תקוות האליפות של הנאגטס.

באמת נמוגו? MPJ שדרג את המשחק שלו בדרגה נוספת מאז הפציעה של מארי – לקח עוד כ-7 זריקות בממוצע וקלע באחוזים דמיוניים. לוח משחקים נוח יחסית סייע לדנבר לסיים את העונה במקום השלישי. הם בוודאי לא איבדו תקווה לשחזור (לכל הפחות) ההישג מהעונה הקודמת.

פורטלנד (מקום שישי במערב, 42-30)

עבור הבלייזרס, זו ההופעה השמינית ברציפות בפלייאוף (מחזיקה ברצף נוכחי הכי ארוך). רוב ההופעות היו בסימן העיקר ההשתתפות, מלבד ההופעה בגמר המערב לפני שנתיים.

בסתיו ניל אוליישי קיבל מחמאות על שדרוגים נחוצים ותוספת עומק לסגל. בפועל רוב התוספות התאיידו ושוב כמו תמיד בפורטנלד הכל קם ונופל על לילארד.

כשדיים היה חם והוא היה… הבלייזרס ספרו נצחונות למרות פציעות של CJ ונורק. בשלב מסויים העומס נתן את אותותיו ואיתו הגיעו ההפסדים. המקום השביעי נראה בלתי נמנע ורינונים על הכסא של סטוטס מילאו את הפיד בטוויטר. החזרה של נורק ו-CJ, הטרייד עבור נורמן פאוול וצמצום הרוטציה ל-8 שחקנים (רוקו בחמישייה, מלו, קנטר, וסימונס מחליפים וזהו) הוסיפה הגנה שלא הייתה קיימת לפני כן. ההתקפה היתה תמיד בטופ של הליגה – נתנו לבלייזרס בסופו של דבר מקום שישי, שבוע מנוחה חיוני לפני תחילת הפלייאוף ובעיקר יריבה שעל הנייר (וגם על פי הליינים של חברות ההימורים שנותנים סיכוי שווה לשתי הקבוצות) הם מרגישים שהם יכולים לעבור.

מפתחות – מה כל קבוצה צריכה לעשות כדי לנצח?

דנבר:

  1. להמשיך לשחק כפי שעשתה במהלך העונה – הם קבוצה טובה יותר, מגוונת יותר, משחקת בשני צידי המגרש ויש לה את ה-MVP המכהן, יוקיץ' יצטרך להוכיח שהוא גם השחקן הטוב בסדרה.
  2. לעצור את לילארד – כל הקבוצות שניצחו את הבלייזרס בסדרות הפלייאוף הצליחו להגביל את דיים ולהקשות עליו – זו נקודת התורפה של דנבר הנוכחית, אין לה סטופרים ברמה גבוהה שימררו ללילארד את החיים ואפילו לא נודניקים שיקחו זאת כמשימת חייהם דוגמת טורי קרייג. מה שכן יש לה זה אורך וגודל, אבל מול ההתקפה הטובה בליגה השמיכה עלולה להיות קצרה מידי. הפתרון המתבקש הוא טראפ עם השומר של רוקו – הקלע הכי פחות יציב של הבלייזרס, זה ככל הנראה יהיה מייקל פורטר, גם יוקיץ' אוהב לצאת ולהפריע לגארדים. יהיה מעניין לראות במה יבחר מלון.
  3. מייקל פורטר ג'וניור חייב להמשיך להציג את היכולת מהעונה הסדירה – הוא הראה שהוא מסוגל כבר בפלייאוף לפני שנה. יהיה לו קשה יותר בלי מארי וחוסר הנסיון לא יעזור. אך אם יצליח אין גבול לתקרה של הנאגטס.

פורטלנד:

  1. הגנה – אי אפשר לנצח בפלייאוף בלי הגנה, נורק ופאואל כאמור שיפרו את ההגנה של הבלייזרס. הם יצטרכו להוכיח שזה לא היה מקרי. נורק יצטרך להתמודד לבד עם יוקיץ' שיתיש אותו. בהנחה שרוקו יופקד על MPJ, פאוול יצטרך להתמודד עם גורדון. דריק ג'ונס איבד את הקרדיט של סטוטס שיצטרך לעשות התאמות עם התקדמות הסדרה.
  2. להתיש את יוקיץ' – נורק וקנטר חייבים לגרום ליוקיץ' לעבוד קשה בהגנה ובריבאונד מתחילת המשחק, יוקיץ' הוא המוח והלב של דנבר, הבלייזרס לא יעצרו אותו אבל אם יעייפו אותו מספיק כדי שהאחוזים ירדו מעט ברבע ה-4, יש להם סיכוי לנצח.
  3. תפוקה התקפית מ-CJ ופאוול – הקו האחורי של הבלייזרס הם היתרון היחיד מול דנבר. לילארד לבד לא יספיק. הם יהיו חייבים לסייע בהובלת הכדור, ניהול ההתקפה (בבלייזרית מדוברת – קבל את הכדור וזרוק לסל) וכמובן בקליעה. CJ בעונת קריירה כבר הוכיח מול דנבר שהוא יהיה שם לגיבוי. פאוול הגיע כי הוכיח שהוא מסוגל לתרום בפלייאוף (בכל זאת אלוף NBA עם כמעט 70 משחקי פלייאוף באמתחתו) – עכשיו זה הזמן של שניהם להוכיח.

נסיים כמו שהתחלנו – זאת הולכת להיות סדרה מצויינת שאסור לפספס. אורן יהיה כאן להביא לכם קולות, סיפורים ותמונות ממשחקים 3 ו-4, אני מקווה להצטרף למשחק 6 (אם וכאשר).

LET THE BEST TEAM WIN.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. בהחלט הסדרה שאמורה להיות הכי כיפית. ולא רק כי אין כמו לראות קבוצה שיוקיץ' משחק בה.
    בעונה הסדירה קמפאצו הציק הרבה ללילארד, ועשה עבודה טובה בהתחשב. עם עזרה של יוקיץ' שיצא עליו בכל הזדמנות. אם זה יעבוד בדיים טיים… שראג.
    אם ברטון ופי.ג'יי דוזייר יחזרו מתישהו במהלך הסדרה הסיטואציה תשתנה.
    .
    חשוב לי לציין כמה מצד אחד השילוב של פורטר-גורדון-יוקיץ' מדהים העונה (+10.8 ב-558 דקות) ומצד שני ההרכב לילארד-מקולום-פאוול-קובינגטון-נורקיץ' מעולה (+13.4 ב-370 דקות). יהיה מעניין.

  2. אחלה פריוויו, תודה רבה.
    למרות הפציעה של מארי, הפסד בסיבוב הראשון יהיה רע לדנבר, במיוחד לאור העבר הלא מרשים שלהם. מניח שיהיה עליהם לא מעט לחץ. באופן אישי אני מקווה שיוקיץ' יסחוב אותם כמה שיותר רחוק

    1. אני מנסה להחליט למי מהקבוצות ניצחון בסדרה חשוב יותר בראייה לעתיד.
      מצד אחד, לדנבר יש תירוץ מצויין – השחקן השני הכי טוב שלהם חסר ואפשר להגיד הכל נדחה בשנה עד שמארי חוזר. למרות התירוץ אני חושב שאסור להם להשתמש (והם לא) בו. הפ חייבים לבדוק אם השילוב של גורדון עובד ואם MPJ is for real.
      פורטלנד כמו כל שנה תצטרך לחשב מסלול מחדש, גם אם תצליח לעבור את דנבר קשה לראות אותה מתקדמת הרבה מעבר. ניצחון יכול ליצור שוב אשליה של מסוגלות.

  3. אחלה פריוויו.
    קשה להמר נגד דיים, אבל שנה שעברה הוא נגרף מהפלייאוף ע"י הלייקרס.
    הנאגטס יעשו היסטוריה קטנה וינצחו בשישה ולא בשבעה.

  4. תודה ראובן . 7 משחקים ,אין לי מושג מי תצא מנצחת, בכל מקרה אתבאס מהדחה של לילארד או יוקיץ' . שניים מהיותר מוערכים ואהובים עלי בליגה.

  5. תודה ראובן מעולה.
    .
    אני חושב שהמצ'אפ הרבה יותר טוב לדנבר. אתחיל מהקשה איך דנבר יכולה בכלל להתמודד עם הקו האחורי של פורטלנד? אני לא חושב שהם יכולים אבל גם לא ממש צריכים. הבעיה בשיטה של פורטלנד שהגרוויטי הפוטציאלי שיש לדיים את מקולם לא מתממש. דיים הוא לא מהמובילים בליגה לאסיסטים לאיזור הטבעת למרות שהוא מותח את המגרש בטירוף ולמרות יכולת החדירה המצויינת שלו. הם ממעטים במשחק חיתוכים ומסתמכים בעיקר על האיזו של דיים וסיג'יי. נכון קשה לעצור את זה אבל זה לא משהו שמפרק הגנות
    .
    מצד שני הסייז של דנבר הוא חתכת מיסמאצ' לבלייזרס. כמובן שיוקיץ', אבל גם גורדון ומפג' הם עם גוף גדול ויכולות אתלטיות שאני לא יודע איך הבלייזרס מתכוונים להתמודד איתם בעניין הזה. לדעתי יכולת הריבאונד והקושי לעצור את יוקיץ' יהיו יותר מדי על פורטלנד: דנבר ב6

    1. אני מסכים שהמצ׳ אפ הוא לטובת דנבר, בעיקר כי בהגנה יש להם מה לנסות ולפורטלנד השמיכה קצרה מידי ( בכלל לא הזכרתי הגנה של הספסל כי זה לא קיים שם).
      לדעתי, בסופו של דבר התוצאה של הסדרה תקבע על היכולת של דנבר ליישם את יתרון הגודל מול השלישיה של פורטלנד. לא יצליחו וזה יהיה קרב התקפות נטו

  6. הימור פרוע: יוקיץ' יעשה נוביצקי שיקבל MVP ויפסיד בסיבוב הראשון לצמד הגאנרים מפורטלנד (ואז אולי יחזור מתישהו לאליפות מרגשת…)

  7. וולקאם בק ראובן ותודה. פורטלנד ב-1-4 אולי 2-4. לדנבר אין גארדים שיכולים להתמודד עם המפלצת התלת ראשית של הבלייזרס. אוסטין ריברס ( שבועיים בקבוצה) וקמפאצ'ו (שחקן נהדר אבל רוקי זר בן 28 בלי נסיון בפלייאוף נ.ב.א) נגד לילארד,סיג'יי ופאוול. ניד איי סיי מור ? יוקיץ' יצטרך לדפוק מספרים אסטרונומים וכמה שהוא מעולה יהיה לו קשה לעשות אותם על נורקיץ' וקאנטר וגם להתמודד איתם הגנתית בסדרה ארוכה. גורדון ופורטר פרימדונות בלי אקס פאקטוריות אמיתית. אני לא בא רק לזלזל בדנבר אלא בעיקר להסביר שהבלייזרס יותר טובים,כשרוניים,מנוסים ועמוסים. אה, וגם בכושר פנטסטי (הפסידו משחק אחד מעשרת האחרונים,בנקודה, בחוץ, לפיניקס (נשדדו)) . החלמה מהירה לג'מאל .

  8. קנית אותי בפיסקה הראשונה שבעה משחקים קל. קאנטר נורקיץ יוקיץ ולנציונאס יאניס אמביד גובר, מה קורה לאמריקאים גבוהים ומאסיבים הם הולכים לפוטבול?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט