פריוויו פלייאוף 2021 – לוס אנג'לס קליפרס (4) – דאלאס מאבריקס (5) פריוויו / עמיחי קטן

מאזן העונה: 1-2 לדאלאס, כולל המחצית עם ההפרש הגדול בהיסטוריה.

מאזן כל הזמנים בפלייאוף: 0-1 לקליפרס. נפגשו לראשונה בעונה שעברה בסדרה שהסתיימה בניצחון 2-4 של הקליפרס.

לוס אנג'לס קליפרס:

מאזן: 25-47.

חמישייה: פטריק בברלי, פול ג'ורג', קוואי לנארד, מרכוס מוריס, איביצ'ה זובאץ'.

מחליפים בולטים: ניקולאס באטום, רג'י ג'קסון, ראג'ון רונדו, לוק קנארד, טרנס מאן, פטריק פטרסון, דמרקוס קאזינס.

היסטוריה: אין. את הסיבוב השני לא עברו מעולם, כאשר אליו הם הגיעו ב-1976, 2006, 2012, 2014, 2015 ו-2020. ב-2 המקרים האחרונים הם גם איבדו יתרון 1-3 בסיבוב השני והפסידו 3-4.

העונה: העונה הנוכחית הייתה די רגועה אצל הקליפרס. אחרי הרעש של העונה שעברה עם ההחתמות של קוואי וג'ורג' והכישלון בפלייאוף, השינוי המשמעותי היה החלפת דוק ריברס בטיירון לו, מאמן בעל ניסיון בעבודה עם כוכבים. מעבר לזה, הצמד מהספסל של לו וויליאמס והארל נזנח ואת מקומם תופסים רונדו ואיבקה, שני שחקנים עם הגנה וניסיון בפלייאוף. הורדת הילוך מסוימת הורידה אותם למקום הרביעי, אבל כולם מגיעים בריאים לפלייאוף.

למה כן: מבחינת איכות הסגל על הנייר הקליפרס נמצאים בטופ של הליגה, יש כוכב שהוכיח שהוא יכול לסחוב קבוצה לאליפות, והפעם יש גם שחקני משנה ומאמן מתאימים יותר מאשר בעונה שעברה. אולי עוד שנה ניסיון ביחד זה מה שהיה חסר להם.

למה לא: קוואי הוא המניה הבטוחה היחידה של הקליפרס בפלייאוף, כשהשאר הראו פער משמעותי בין הימים הטובים לפחות טובים בפלייאופים קודמים וחסר איזון בסגל, גם אם קצת פחות מאשר בעונה שעברה. לקליפרס יש היסטוריה ארוכה של קריסות בפלייאוף, וההיסטוריה הזאת לא פסחה גם על החבורה הנוכחית, כך שגם זה צריך להילקח בחשבון.

דאלאס מאבריקס:

מאזן: 30-42.

חמישייה: לוקה דונצ'יץ', ג'וש ריצ'רדסון, דוריאן פיני-סמית, קריסטפאס פורזינגיס, מקסי קלבר.

מחליפים בולטים: טים הארדווי ג'וניור, ג'יילן ברונסון, ווילי קאולי-סטיין, דוויט פאוול, טרי בורק, ג'יי ג'יי רדיק ובובאן מריאנוביץ'.

היסטוריה: אליפות אחת ב-2011 וגמר נוסף ב-2006. חוץ מזה, העפלות לגמר המערב ב-1988 ו-2003.

העונה: פתיחה רעה של העונה, בעיקר באחוזי השלשות של לוקה דונצ'יץ', ודאלאס מצאו את עצמם במאזן 9- 14 בשלב מסוים. מאז המצב השתפר מאוד מבחינת המאבס, ואחרי שלאורך כמעט כל העונה הם דורגו 7 במערב הגיעה עוד ריצה בשלב מאוחר והם הצליחו להשתדרג למקום ה-5 במערב, הטוב ביותר שלהם מאז עונת האליפות.

למה כן: צוות מסייע לא רע יש, התקפה נהדרת יש, הגנה משתפרת יש ופורזינגיס מתחיל את הפלייאוף בריא, אבל הסיבה העיקרית היא השחקן הטוב בעולם לגילו – לוקה דונצ'יץ'. לוקה לקח על עצמו טיפה פחות העונה, ולכן הסטטיסטיקה האישית שלו קצת פחות טובה, אבל שיפר משמעותית את הקליעה לשלוש וההגנה, 2 החולשות הבולטות שלו. כל אוהד דאלאס יודע שמספיק כוכב על אירופאי אחד לאליפות, ואת זה יש להם.

למה לא: כל השחקנים חסרי ניסיון וגם בתחום איכות הסגל יש לקליפרס ולכמה מקבוצות המערב הנוספות יתרון משמעותי. הסגל מלא בשחקני משנה, אבל אין מי שיקח על עצמו באופן קבוע ליד לוקה וגם ההגנה היא לא יותר מבינונית במקרה הטוב.

מאצ'-אפים מרכזיים:

לוקה דונצ'יץ' נגד השומרים האישיים של הקליפרס: בסדרה בשנה שעברה ראינו באופן ברור את ההבדל בין היכולת של לוקה כששמר עליו מישהו שכשיר למלאכה המורכבת הזאת ובין היכולת שלו כששחקן ההגנה לא עמד בקריטריונים. הטבלה מהסדרה בין הקבוצות בעונה שעברה תשקף זאת:

שומרנקודות לוקהאחוזי שדהאחוזי 3
פול ג'ורג'25 – 4.2 למשחק9/17 – 52.9%2/8 – 25%
פטריק בברלי10 – 10 למשחק4/4 – 100%X
ג'מייקל גרין8 – 1.3 למשחק3/7 – 42.9%1/4 – 25%
מונטרז הארל15 – 2.5 למשחק7/14 – 50%0/3 – 0%
רג'י ג'קסון27 – 4.5 למשחק8/14 – 57.1%3/6 – 50%
קוואי לנארד22 – 3.7 למשחק8/16 – 50%3/5 – 60%
טרנס מאןX0/1 – 0%X
מרכוס מוריס34 – 5.7 למשחק10/20 – 50%3/4 – 75%
לנדרי שאמט9 – 1.5 למשחק4/6 – 66.7%1/1 – 100%
לו וויליאמס11 – 1.8 למשחק3/4 – 75%2/3 – 66.7%
איביצ'ה זובאץ'20 – 3.3 למשחק7/22 – 31.8%1/9 – 11.1%
סך הכל גארדים57 – 9.5 למשחק21/29 – 72.4%6/10 – 60%
סך הכל פורוורדים89 – 14.8 למשחק30/60 – 50%9/21 – 42.9%
סך הכל סנטרים35 – 5.8 למשחק14/38 – 36.8%1/12 – 8.3%
סך הכל בסדרה186 – 31 למשחק64/128 – 50%16/44 – 36.4%

המסקנה הברורה היא שהפורוורדים, שהם שחקני ההגנה הבכירים של הקליפרס, צריכים לשמור על לוקה. אלו יכולים להיות קוואי, ג'ורג' או מוריס בקלות, ולא לחשוש מעזרה של הגבוהים בחילוף, כי זובאץ' עשה עבודה נהדרת שנה שעברה בעזרה על לוקה ואם יש גבוה שאפשר לסמוך עליו בתחום הזה אז קוראים לו איבקה. במקרה של הגארדים, עדיף לשמור עליהם רחוקים ועל שחקני הכנף הפחות מסוכנים התקפית.

קלבר, פיני-סמית וריצ'רדסון על קוואי וג'ורג': דאלאס צירפו את ריצ'רדסון לרשימת שחקני הכנף ההגנתיים שלהם, יחד עם קלבר ופיני-סמית ששמרו על קוואי וג'ורג' בעונה שעברה. בעונה שעברה נעשתה לפרקים הגנה טובה מצד דאלאס על שני הכוכבים של הקליפרס, אבל בפועל קוואי עשה את שלו די בקלות. השאלה היא האם המאבס יכולים להקשות עליו יותר.

קליעה מחוץ לקשת: הקליפרס מובילים את הליגה השנה באחוזים מבחוץ עם 41.1% לעומת 36.2% בלבד של דאלאס (מקום 18), בזמן שבהפסדים דאלאס יורדים ל-32% (מקום 26) והקליפרס ל-35.8% (מקום 2) ובניצחונות הקליפרס עולים ל-44% (מקום ראשון) לעומת 39.1% של דאלאס (מקום 20). אצל הקליפרס מדובר בנושא יותר קריטי להתקפה, אבל דאלאס יותר קרובים לשיתוק כללי של התחום.

האקס-פקטורים – ראג'ון רונדו נגד טרי בורק: רונדו הוכיח שוב בעונה שעברה שהוא מסוגל להעלות הילוך בפלייאוף ולתת תרומה משמעותית, והפעם הוא בקבוצה שנואשת לרכז ומנהל משחק. בצד של דאלאס, הרייטינג ההגנתי צונח ל-107.7 בדקות בהן דונצ'יץ' על הספסל, ומישהו יצטרך לדאוג לקליעה. בפלייאוף שעבר מי שעשה את זה בהפתעה עצומה היה בורק שקלע 12.3 למשחק עם 2 אסיסטים באחוזים נהדרים מהשדה ולשלוש. זה יכול באותה מידה להיות ריצ'רדסון, הארדווי או מישהו אחר, אבל דווקא בורק נראה לי אפשרות מעניינת מאוד.

פורזינגיס ובאטום: פורזינגיס נדחק לכאן כתוצאה מחוסר היכולת שלו להיות בריא לאורך זמן. כאן נמצא הנציג מכל קבוצה שיכול פוטנציאלית לתרום בתחומים שחסרים מאוד לקבוצה שלו, אבל הסבירות לכך לא גבוהה. דאלאס חסרים קצת כוח בצבע, והגם שנגד הקליפרס זה פחות קריטי, יכולת של פורזינגיס לעשות את זה יכולה להיות משמעותית. במקרה של באטום, מדובר בשחקן שנראה העונה הרבה יותר טוב מאשר בשנים קודמות, ועדיין קשה לראות אותו משחזר את הימים בהם הוא היה פורוורד מוסר ומנהל משחק מהמובילים בליגה, והקליפרס משוועים לכל ניהול משחק שהם יכולים למצוא.

תחזית:

זו סדרה שיכולה ללכת לכל כיוון, כולל סוויפ מכל אחד מהצדדים תיאורטית. הקליפרס קצת יותר טובים על הנייר, ובשנה שעברה זה הספיק להם לניצחון בסדרה הזאת. מאז שתי הקבוצות שיפרו את הסגל לכאורה, אבל הקליפרס עוד צריכים להעלות הילוך כדי להראות לנו את זה, ודאלאס מגיעים בכושר קצת יותר טוב. אני אלך על 3-4 לקליפרס, אבל האמת היא שהכל יכול להיות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה על עוד ניתוח מעולה חיים. הולך עם ההימור שלך.. בדאלאס גם רדיק עם הקליעה והנסיון יכול להיות אקס פאקטור רציני. במידה ורונדו נותן פלייאוף כמו זה שנתן אשתקד זה חתיכת שדרוג לקליפרס.

    1. תודה.
      משהו עם רדיק לא ברור מאז שהוא בדאלאס. זו הזדמנות מצוינת מבחינתי להיכנס לעניינים, אבל אני נוטה להאמין שדאלאס יחפשו הרכבים הגנתיים יותר

  2. אם… העונה הסדירה משמשת מדד אז לדעתי דלאס לוקחים.
    אך כפי שהספרטנים טוענים ..אם…
    ולכן מדובר על הימור מוחלט – איזה לוקה נקבל (שנה שעברה הוא השתדרג בפליאוף) ובעיקר איזה ג'ורג' ואיזה רונדו…וכמה ישפיע העדרו של לו.
    השילוב של רונדו עם ג'ורג' יכול בהחלט להביא לכך שסוף סוף הוא לא יאבד את המוג'ו שלו…

  3. פריוויו פשוט נפלא!
    אני אלך עם הקליפרס בשישה. מחזיק אצבעות לדאלאס. מה שהקליפרס עשו שנה שעברה ללוקה, היה מכוער מאוד. קבוצה של ערסים.

  4. חחח… אין לקליפרס אוהדים בשומקום.. זו פיקציה של קבוצה..
    הדבר היחיד שמצפים מהם, זה אולי לעצור את לברון וחבורתו.

  5. תודה חיים וואחד הספק אתה נותן עם כל כך הרבה טורים.
    .
    אני חושב שהפלייאוף בשנה שעברה היה חריג גם בסדרה הזו וגם בסדרה של מיאמי באקס. לקליפרס יש מאצ' אפ מצוין עם דאלס, והם אמורים לקחת את הסדרה הזו די בקלות. כמובן שחובת ההוכחה על ג'רוג' אחרי מספר פלייאופים מחורבנים אבל הם עדיפים על דאלס גם הגנתית וגם התקפית כאשר לדאלס פשוט אין מי שיכול להאט את קוואי באופן משמעותי עם כל הכבוד לפיני סמית וריצ'רדסון. בצד השני יש את לקליפרס את קוואי וג'ורג' כמגיני עלית ואת מוריס כמגן טוב על מנת לשמור על הקסם
    .
    לדעתי האקס פאקטור של הקליפרס הולך להיות קאנרד. שחקן פצץ.
    .
    קליפרס ב5

    1. תודה.
      הקליפרס ומילווקי הן שתי הקבוצות שנכשלו בפלייאוף שעבר ואמורות לכאורה לתקן, ואין ספק שהמאצ'-אפ על הנייר יחסית נוח לקליפרס, אבל כדי להתקדם מעבר לניצחון בסדרה הזאת הם יצטרכו שיפור ביחס לעונה שעברה, בעיקר מג'ורג', אבל לא רק.

  6. תחושת הבטן שלי שלוקה מעיף את המדדה אבל קשה לי להמר על זה לכן אלך שמרני קליפרס ב7.
    השנה אין הארל ולו במקומם יש באטום ורונדו שחקנים הרבה פחות טובים.
    המפתח זה האם קרלייל למד משנה שעברה ויביא דאבל טים על המדדה לאורך כל הסידרה ולא יאפשר לו להתמקם בספוטים. אחרת הוא יבטח בהם כמו שנה שעברה.
    פורזי עדיף שיפצע לפני פתיחת הסידרה זה יעלה את הסיכויים של לוקה לנצח את הסידרה.

    1. במקום הארל הגיע איבקה – שדרוג די רציני
      במקום לו וויל הגיע רונדו – שחקן קצת פחות טוב, אבל נותן דברים שיותר חסרים לקליפרס.
      תוסיף את באטום וקיבלת קליפרס שעל הנייר אפילו קצת השתפרו.
      קרלייל צריך ללמוד ממה שדנבר עשו בעונה שעברה בתחום קוואי, כי להם זה עבד.

  7. אחלה פריוויו לסדרה.
    התחושה שלי שעם כל הכבוד ללוקה,
    הקליפרס מגיעים עם גורילה על הכתפיים (מאותו סוג שסוחב יאניס מול מיאמי).
    ולשמחתם יש להם את רונדו, שיהדק להם את הברגים הרופפים.
    הם יהיו מאוד אגרסיביים וחדים.
    לדעתי הם יגיעו לגמר המערב.
    בקיצור – הקליפרס ב-6 (מקסימום).

  8. לא ממש ראינו משהו מהקליפרס העונה, כך שקשה לי להעריך מה יהיה איתם. הפוטנציאל שלהם גבוה בהרבה משל דאלאס. אני מניח שהקליפרס יקחו את הסדרה, גג בשישה משחקים אם להמר, אני רק מקווה שנראה תצוגות מלוקה.
    תודה רבה על הפריוויו המשובח

  9. תודה חיים, סדרה מאוד מסקרנת רק בגלל לוקה, לא רואה אותו הולך הבייתה לפני המשחק השישי. מבחינתי האקס פאקטור מהספסל הוא קאולי סטיין, שחקן מאוד חכם. איבקה מהצד השני זה שחקן שהיה מאוד משמעותי בהצלחה של טורונטו ולדעתי עושה את ההבדל אצל הקליפרס, שחייבת להצליח השנה לםחות עד בגמר האיזורי ולזכות בטיפת כבוד שמעולם לא קיבלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט