פריוויו פלייאוף 2021 – מילווקי באקס (3) – מיאמי היט (6) / רועי ויינברג

מפגש חוזר לסדרה מהשנה שעברה שנגמרה ב-4:1 להיט. מילווקי השתדרגה מאז, מיאמי לא אותה קבוצה ואנחנו לא בבועה באורלנדו או בשיא ימיה של הקורונה. מה יהיה בסדרת הסיבוב הראשון השנה? בואו נתחיל.

הצד של מילווקי

בניגוד לשנתיים הקודמות, הבאקס לא דרסו את העונה הרגילה. הם סיימו במקום השלישי במזרח עם 26:46 (קצב של 52 ניצחונות מ-82) והתמודדו עם פציעות. יאניס אנטדקומפו פספס 11 משחקים, ג'רו הולידיי 13. ההגנה שלהם ירדה מהמקום הראשון בליגה אשתקד לתשיעי השנה, בזמן שההתקפה עלתה מהמקום השמיני לחמישי.

למרות זאת, יש הרגשה שהם יותר מסוכנים בהשוואה לשנים הקודמות בהן דרסו את הליגה בעונה הסדירה והודחו בפלייאוף מול טורונטו ומיאמי. זה מתחיל מג'רו הולידיי, שהגיע במקום אריק בלדסו שאכזב במשך שנים בפוסט סיזן. הולידיי נתן עונה טובה מאוד עם 17.7 נקודות באחוזים גבוהים ו-6.1 אסיסטים למשחק לצד הגנה אישית נהדרת על הכוכבים של הליגה. גם כאן וגם בסדרה נגד ברוקלין, אם יעברו, ההגנה שלו תהיה מרכזית.

הולידיי לא כל הסיפור. ראינו את מילווקי מתאימה את עצמה לפלייאוף. היא עשתה הרבה יותר חילופים בהגנה, משהו שהיה נדיר מאוד בשנים הקודמות, ככל שהעונה התפתחה. קריס מידלטון לקח תפקיד מרכזי יותר בהנעת הכדור והפעיל בכמה מהלכים את יאניס אנטדקומפו, ה-MVP לשעבר שצפוי להיבחר לחמישיית הליגה הראשונה. יאניס לא התחיל לקלוע מרחוק, אבל ההתקפה של הבאקס הייתה טובה יותר השנה כשהוא לוקח פחות זריקות.

השאלה הגדולה ביותר בקשר למילווקי, אחרי החתימה של יאניס על חוזה סופר-מקס שמשאיר אותו בבאקס, היא המאמן מייק בודנהולזר. בודנהולזר נחשב לאחד ממאמני העונה הסדירה הטובים באן.בי.איי, אבל לא הצליח לעשות את ההתאמות הנדרשות בפלייאוף של 2020 מול מיאמי או בפלייאוף של 2019 מול טורונטו. הסגל של מילווקי השנה "מתאים" יותר לפלייאוף עם הולידיי, בנוסף לפי ג'יי טאקר, ברין פורבס ובובי פורטיס. היכולת לעשות שינויים, במיוחד בסדרה נגד קבוצה שכבר פגשה אותה בפלייאוף ומאומנת ע"י אחד המאמנים הטובים בליגה, יכולה לעלות במשרתו בסיום העונה.

הצד של מיאמי

אחרי הפגרה הקצרה ביותר בהיסטוריה של הספורט האמריקאי, 71 ימים, מיאמי לא התחילה טוב את העונה. ההיט הפסידו 14 מ-21 המשחקים הראשונים שלהם וסבלו מקורונה ופציעות של שחקני מפתח, אבל ניצחו 33 מ-51 הבאים (נתון זהה למילווקי וקרוב מאוד ל-17-33 של הסיקסרס באותה תקופה). מיאמי מגיעה בכושר טוב למשחק אחרי 12 ניצחונות מ-16 משחקים מאז ה-17 לאפריל, נתון שמושפע מלוח משחקים קל באותה תקופה.

ההגנה של מיאמי הייתה יחסית עקבית לאורך כל העונה, בשנה נהדרת של באם אדביו שהיה בכל מקום בצד ההגנתי של המגרש ולקח על עצמו יותר בהתקפה. הסיפור הוא ההתקפה. ג'ימי באטלר (19:33 במשחקים בהם שיחק השנה) העלה הילוך וגם שחקנים כמו גוראן דראגיץ' וטיילר הירו העלו הילוך בזמן הנכון.

מצד אחד, זאת פחות או יותר אותה קבוצה שהגיעה לגמר בשנה שעברה אחרי פלייאוף עצום בו ניצחה 3 מדורגות בכירות ממנה והפסידה ב-6 משחקים ללייקרס. דראגיץ' נתן כמה משחקים טובים השנה והיה מדהים בפלייאוף אשתקד, ויש תחליפים לא רעים לשחקנים שעזבו עם טרבור אריזה במקום ג'יי קראודר ודווין דדמון במקום קלי אוליניק. אחרי ריצה אחת מוצלחת ביחד, בה עברו את הבאקס, הם יכולים להיות אופטימיים.

מצד שני, הקבוצה לא הייתה טובה לאורך חלק ארוך מהעונה ואיבדה הרבה כדורים. היו לא מעט ניסיונות שכשלו (טיילר הירו כרכז, למשל) והיה אפשר לצפות מקונטנדרית, או לפחות קבוצה שתופסת מעצמה כאחת, למאזן טוב יותר מ-32-40. ההיט איבדו לא מעט כדורים ומאזן שלילי של 22-14 נגד קבוצות עם מאזן חיובי הוא לא סימן טוב לפני הפלייאוף.

המצ'-אפ

אחת השאלות הגדולות ביותר היא מה השתנה מהשנה שעברה. הבאקס ספגו מעל 110 נקודות בכל אחד מארבעת המשחקים הראשונים בסדרה (החמישי נגמר ב-94:103 למיאמי), אבל הקליעה של ההיט לא הייתה טובה לאורך העונה. טיילר הירו היה חלוד עד למשחקים האחרונים של העונה, דאנקן רובינסון ירד מ-44.6% ל-40.7% וגם דראגיץ' לא מה שהיה, לפחות לפי העונה הסדירה. גם אם באטלר יצליח להתפוצץ בדומה למשחק הראשון והשלישי מהסדרה הקודמת בהם קלע 40 ו-30 נקודות, לא בטוח שזה יספיק. הנוכחות של ג'רו הולידיי עשויה למנוע ממנו ללכת לקו בתדירות גבוהה.

שאלה גדולה אחרת היא איך מיאמי עוצרת את יאניס. בפלייאוף הקודם זה עבד לה מצוין כשהוא לא שיחק בדקות הטובות ביותר של הבאקס בסדרה ונעצר על 21.8 נקודות למשחק, אבל השנה אין למיאמי את קראודר אלא את טרבור אריזה ששוקל 11 ק"ג פחות. הוא חודר בשיעור דומה לשנה שעברה, סימן טוב למיאמי.

בסופו של דבר מה שיכריע זאת היכולת של בודנהולזר, כאמור, לסגור סדרה. אריק ספולסטרה נחשב לאחד ממאמני הפלייאוף הטובים בליגה וניסה חמישייה שונה במשחק האחרון נגד מילווקי (שניצחה 1:2 בסדרה העונתית, באטלר לא שיחק ב-3 המשחקים) עם נמניה בייליצה לצידו של באם אדביו. זה לא עבד, אבל ספו מאמן מנוסה שהגיע ל-5 גמרים והוכיח בעקביות יכולת להתאים את עצמו. המצב אצל בודנהולזר שונה. הוא עם הקבוצה הטובה יותר והיה צריך, לפחות לפי העונה הסדירה, להגיע כבר פעמיים לגמר.

היכולת הרעה של חלק מהשחקנים בפלייאוף – גם בלדסו שעזב, אבל גם קריס מידלטון והנטייה של יאניס להעלם ממשחקים חשובים – השפיעה, אבל הכל מתחיל כמובן מהאיש שנמצא על הספסל. מילווקי ניסתה דברים שונים לקראת הפלייאוף ויש לה שחקנים קצת יותר מנוסים, אבל עכשיו היא צריכה להראות את יכולת השינויים הזאת בשלב החשוב באמת של העונה.

הולכת להיות סדרה טובה. אני אופתע אם היא תגמר בפחות מ-6 משחקים. השאלה היא מי תנצח, ולדעתי הסיכויים הם משהו באזור 55% לבאקס ו-45% להיט. הקליעה של מילווקי טובה יותר ונראה שהקבוצה הזאת טובה מדי בשביל לעוף בסיבוב הראשון, אבל יכול להיות שאותו דבר נכון גם בקשר למיאמי שהגיעה לשיא בזמן הנכון. קשה מאוד להכריע, אבל הניסיון של באטלר, באם, דראגיץ' וספולסטרה יכול לעשות את ההבדל. מיאמי ב-6.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה רועי.
    אחד הקרבות השקולים בסיבוב הראשון והקרב המרתק מכולם.
    לבאקס יש גם מה להוכיח בסיבוב הראשון וגם רצון עז לנקום. השאלה היא, האם המדים של ההיט והפרצוף של קואץ' ספו, לא יגרמו להם לפיק ברכיים שוב, היה ויפלו לפיגור שוב.
    לא ככ זוכרים, אבל הבאקס היו אשתקד, בכושר איום ונורא גם בבועה, ולא ממש הרשימו בסדרה מול אורלנדו. השנה הם מגיעים בכושר טוב בהרבה, עם מגוון גדול הרבה יותר בהתקפה. דווקא ההגנה שלהם בסימן שאלה. וזו ההגנה שדי התפרקה מול מיאמי גם בעונה שעברה.

  2. תודה על הסיקור. מאמין שיהיה בדיוק הפוך (4-2 למילווקי). השנה נראה שסופסוף מילווקי מתייחסת לעונה הרגילה כהכנה לפלייאוף ולא לדבר המרכזי + ההתאמות שהם עשו בסגל עם תגבור הקליעה מסביב ליאניס. מיאמי במומנטום טוב, אבל אני לא רואה אותם משיגים יותר מהפסד מכובד

  3. תודה רועי!
    בעייני הסדרה המעניינת ביותר יחד עם הסדרה 3 נגד 6 במערב. עם כל הכבוד והאהבה למיאמי, הבאקס עמוקים ומנוסים יותר העונה. החמיישיה עם יאניס וטאקר בגבוהים (חמישייה שלא ראינו ממנה יותר מדי העונה) תוכל להיות האקס פקטור מול באם והקלעים של ההיט. בודנהולצר יצטרך לעשות שחמט לספולסטרה ואחרי כשלונות בפוסט סיזן, אני מאמין שיצליח לקפוץ מעל המשוכה.
    הימור שלי- באקס ב6.

  4. תודה רועי,
    זה יקום ויפול על שיפור בחוסן המנטאלי של באד ושות' מול הנסיון של ההיט להתפקס כמו בשנה שעברה ולהפיק את המקסימום.
    הם יותר מוכשרים, אבל ההיט יותר קשוחים.
    לדעתי נדע לאן זה הולך תוך משחק או שניים, נקווה שלא יוכרע על פציעות

  5. תודה רבה.
    לשיפוט יהיה משקל מכריע – כיצד ישפטו את העבירות תוקף של יאניס?
    עד כה תמיד בפלייאוף הוא איבד את הגנת השופטים וכשהכניסות הברוטליות שלו על שחקנים הסתיימו פתאום בנו-קול או בתוקף, במקום בעבירת מגן – מילווקי נקלעה לבעיה וכל ההתקפה שלה יצאה מאיפוס.
    אם השופטים חפצים ביקרו – ייתכן שמילווקי תיקח.
    אם זה יהיה הוגן – אני מהמר על 4-2 או 4-3 למיאמי.
    כמו שרועי כתב, הם הגיעו לשיא בדיוק בזמן הנכון, כולם סוף סוף בריאים, וספו נגד באד אלה שני קצוות של מאמני פלייאוף, והיה פה שח-מט.

  6. תודה רועי
    .
    אני רוצה לתת פרספקטיבה קצת אחרת
    .
    בודנהולצר: אני לא מצליח להבין את הדיבורים על זה שהוא לא מאמן פלייאוף טוב. עם אטלנטה הוא הלך עד איפה שלברון נתן לו. ב2019 כולנו זוכרים את בלדסו מנגר למוות + קוואי מבלה על הקו על כל נשיפה שעברה לידו. וזה נגמר סופר צמוד מול קבוצה שעל הנייר היא הרבה יותר כשרונית.
    .
    שנה שעברה היא סטייה מבחינתי. ההגנה של הבאקס שהייתה פסיכית עד להפסקת הליגה פשוט קרסה בבועה, ולדעתי זה לא יקרה עוד הפעם. אצל מיאמי קרה תהליך הפוך והכל התחבר – הירו שהיה שחקן טוב עד הפלייאוף הפך לסוג של אולסטאר לתקופת הפלייאוף וגם דרגיץ' היה בלתי עציר. לא חושב שיש סיכוי גבוה להישנות.
    .
    יאניס מוגבל נקודה

    1. נקודה מעניינת. הוא עשה עבודה לא רעה באטלנטה של גמר המזרח ובסדרה ב-2014 שהוציאה את היברט מהצבע. הבעיה היא שקריס מידלטון לקח אצלו צעד גדול אחורה בפלייאוף, אחרי שהיה מדהים בסדרה ב-2018, ואולי גם זה שיאניס מוגבל בפלייאוף למרות שהוא דורס את הליגה. קבוצה שכל כך דומיננטית בעונה הסדירה לא צריכה לקרוס ככה בפלייאוף שנה אחרי שנה, תזכור גם שב-2019 ללאורי הייתה תדמית של צ'וקר וקוואי הגיע אחרי עונה של ניהול עומסים ולא היה ברור כמה הוא יכול לסחוב.
      .
      זאת העונה השלישית שלו בבאקס. בשנתיים הקודמות הוא היה בקצב של 60 ניצחונות ולא עשה גמר, אם זה יקרה שוב השנה? כנראה הבעיה אצלו.

    2. הפרספקטיבה אכן נכונה, אבל.
      אטלנטה נראתה רע (למעט משחק 3) מול קליבלנד פצועה וזה גם לרעתו.
      הבאקס ב2019 הובילו 2-0 והפסידו אחכ משחקים צמודים (אחד בהארכה), אבל הגיבו רע למטמורפוזה שעברה טורונטו של נרס, וזה לזכותו נרס השינוי, באותה מידה שבודנהולצר התקשה יותר.
      ועדיין התחושה, שבעונה סדירה התכנית שלו מתאימה יותר, הן בהגנה והן בהתקפה ושהוא מתקשה לאלתר. מה שמציב סימן שאלה על היכולת שלו בפוסט סיזן

    3. לדעתי הירו היה רוקי שנה שעברה ואמור רק להשתפר בפלייאוף הנוכחי.
      שנה שעברה זה היה כל כך חד צדדי שקשה להאמין שמשהו משמעותי השתנה.
      אני לא חושב שיאניס מוגבל. פשוט מאמן שלא מצליח להוציא ממנו את המקסימום בפלייאוף.
      גם לי יש תחושה שבאד פשוט לא מתאים לפלייאוף. שיטת המשחק שלו טובה אבל הוא חלש בזיהוי מיסמאצי'ים/ האיש החם ובביצוע התאמות ממשחק למשחק.
      גם שנה שעברה – מה הוא שינה בין המשחקים שעזר לקבוצה? יש קבוצות בלי כלים, אבל למילווקי היו הרבה כלים ויכל לשנות גם בהגנה וגם בהתקפה.

  7. שינוי חשוב שמילווקי עבדה עליו העונה – כשקבוצות ירדו אחורה והחלו לבנות את החומה הבצורה הרגילה כדי למנוע מיאניס להגיע לסל, המהלך מיד הפך ל-DHO מהיר וחסימה לגארד הקרוב שעלה לזריקה מהירה. לא תמיד נכנס, אבל כמעט תמיד תפס את ההגנה לא מוכנה בדיוק בנקודה החלשה.

  8. בס"ד
    תודה רבה על קדימון מושקע.
    במיאמי מה שעשה את ההבדל בשנה שעברה זה הירו ודראגיץ', שנראים פחות טוב השנה, וקראודר שאיננו.
    נראה לי שתהיה סדרה צמודה, ושוב לטובת מיאמי.

  9. אני מאמין שמילווקי ינצחו ב5-6,מיאמי נחלשה משנה שעברה והבאקס התחזקו,בעיקר הולידיי שהוא שדרוג גדול על בלדסו גם בהגנה ובמיוחד בהתקפה.
    שחקן אחד שלא דיברת עליו זה ברוק לופז שבסדרה עונה שעברה היה מצויין התקפית עם 18 נק' בממוצע ואחת הסיבות להפסדים היא שלא שיחקו עליו מספיק,במיוחד בדקות שההתקפה הייתה תקועה.
    גם במשחק לפני כמה ימים הוא עשה מה שהוא רוצה בצבע (ואפילו לא זרק שלשה אחת,בפעם הראשונה מאז שהגיע לבאקס) ולמיאמי אין באמת מישהו שיכול לשמור עליו,מצד שני היא יכולה לחשוף אותו הגנתית כמו בעונה שעברה אז נראה איך בודנהולצר מתכונן לזה.

  10. תודה רועי.
    להתייחס לעונה הסדירה לא תמיד נותן לך מדד לפלייאוף, כמו שאמרת – מיאמי פתחה גרוע,ללא מנוחה ועם מלא פצועים, איך זה קשור להיום ?
    נראה לי שהם יצטערו שקראודר הלך … הרוקיז שלהם גדלו ונראה שהם במצב די טוב,
    הבאקס לעומתם מראים שהם הבינו מה שחשוב – לנצל את העונה הסדירה כדי ללמוד דברים ולתרגל אותם. הם הביאו את השחקנים שהיו חסרים להם, עכשיו נראה אם הם התגברו על הבעיה המנטלית (ההפסד שלהם לטורונטו היה מביך, הם עשו שם כל טעות אפשרית) אם הם ייקלעו לפיגור בסדרה זה עלול להלחיץ אותם.
    הימור שלי – באקס ב 5 או 6

  11. פריוויו מעולה, תודה רבה
    מיאמי היא אחת מהקבוצות שלא מומלץ להמר נגדן, איכשהו הם תמיד מצליחים להוציא עוד משהו מעצמם, בדרך כלל קשיחות (מתכון טוב לפלייאוף). בסופו של דבר, הם לא בהרבה יותר נחותים ממילווקי. למרות זאת אני הולך עם הבאקס, כי הגיע הזמן (להוריד את הקוף מהגב, או להשלים עם מצב ולהתחתן איתו. כך או כך, צריך לעשות משהו עם הקוף הזה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט