פריוויו פלייאוף 2021 – ניו יורק ניקס (4) – אטלנטה הוקס (5) / שחר צ'קוטאי

בפעם האחרונה שהניקס וההוקס נפגשו לסדרת פלייאוף היה זה בעונת 99. אז ניו יורק רמסה את אטלנטה 0-4. העונה הקבוצות נפגשו 3 פעמים, בשלושתן הניקס ניצחו. האם רצף הניצחונות וזיכרון העבר ישפיע על הסדרה?

3 bold predictions for Knicks-Hawks in 2021 NBA Playoffs

ניו יורק ניקס – מקום רביעי

מאזן: 31-41

בעונה שעברה הם היו בתחתית המזרח בדרך לאשפתות, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום. בקיץ מונה מאמן העונה של עונת 11-12 תום תיבודו, וחולל פלאים שגרמו לשמעון לברך "ברוך מחיה המתים".

את העונה היא פתחה חלש ולאט לאט הרכיבים התחברו והמכונה המשומנת של הניקס החלה לעבוד. ב-27 משחקים עצרו הכתומים את היריבה על 100 נק' ופחות, רק בחמישה מהם היא הפסידה.
קצב המשחק שלהם הוא הנמוך ביותר בליגה. הקבוצה סופגת כ-104 נק' בלילה, הנתון הטוב בליגה. גם המדד ההגנתי שלהם הוא השלישי בטיבו בליגה. ההגנה הטובה שלהם מצליחה להחזיק את היריבות על 33% משלוש ו-44% מהשדה, קללת תיבודו עובדת.

בצד ההתקפי של התפוח הגדול שבעה שחקנים קולעים בספרות כפולות כאשר בראשם ג'וליוס "MIP" רנדל. האחרון נותן עונת קריירה בנקודות, בריבאונדים ובאס' וכל זה ב-45.6% מהשדה, ו-41% משלוש.
בנוסף לרנדל עוד ארבעה שחקנים קולעים 40% ומעלה משלוש, כאשר כולם יחד זורקים בממוצע למשחק כ-24 זריקות מחוץ לקשת.

שחקנים מרכזיים –

  • ג'וליוס רנדל – 71 משחקים, 37.6 דק'. 24 נק', 10.2 ריב', 6 אס' בתוספת חטיפה. רנדל הפך להיות הבורג המרכזי בחבורה של תיבודו. העלה את כל המדדים שלו – בנקודות, בריב' והכי חשוב – באס'. הוא מוביל את הליגה בדקות משחק ובאופן מפתיע (במיוחד אצל תיבודו) הוא עמיד מאוד.
  • ר.ג'י. בארט – שיחק 72 משחקים, 34.6 דק'. 17.6 נק', 5.8 ריב', 3 אס'. שחקן השנה השנייה שהיה בעונה שעברה מושא ללעג, הפך להיות כלי חשוב במכונה המשומנת של הניקס. הוא נותן הגנה טובה על כוכבי היריבה, וכלי התקפי שאסור להשאיר לבד.
  • די – רוז – 35 משחקים, 26.8 דק'. 15 נק', 4.2 אס'. חזרתו של הפרח למדיסון סקוור גארדן עשתה טוב גם לרוז וגם לקבוצה. הוא עולה מהספסל ונותן את הנקודות שלו לא משנה מה. על הדרך הוא גם יחלק כמה אס'. הוא מוסיף ניסיון על המגרש ונחת למאמנו מימי קדם.
  • נרלנס נואל – 64 משחקים, 24 דק' בערב. 5.1 נק', 6.4 ריב', 2.2 חס', 1.1 חט'. אם תשאלו איך שחקן כל כך אפור נכנס לרשימת השחקנים החשובים אענה לכם בקצרה: עוגן הגנתי. ובאריכות: בהיעדר מיטשל רובינסון שנפצע במהלך העונה הפך נואל לשחקן הגנה מטורף והיה לשחקן היחיד בליגה שמעמיד ממוצע של 2 חסימות וחטיפה.

אטלנטה הוקס (מקום חמישי)

מאזן: 31-41

בעונה שעברה הם היו בתחתית המזרח בדרך לאשפתות. עם עתיד, עם תקווה עם חלום. את העונה הנוכחית של הניצים אפשר לחלק לשני חלקים – לפני הפיטורים ואחרי הפיטורים.
היא התחילה את העונה רע מאוד והתייצבה כבר בתחתית המזרח עד שנמאס למנהל המקצועי שפיטר את לויד פירס. במאזן 20-14 השתנתה הקבוצה מעירו של הדוק מקצה לקצה, המאמן החדש בקבוצה עשה מהפכה מיידית ובבת אחת אטלנטה ניצחה 8 משחקים רצופים. את שארית העונה היא סיימה במאזן 11-26 ומקום חמישי שהבטיח את עלייתה לפלייאוף.

הקבוצה של מקמילן עם המאזן השלישי בטיבו מאז המינוי, כמו כן היא עלתה לטופ 10 בליגה בקליעת נקודות עם 114 למשחק (מקום שלישי באחוזים לשלוש – 38.7%).
אטלנטה היא אחת הקבוצות הנפיצות בליגה, היא קלעה מעל 120 ב-15 משחקים בתקופה הזאת, המאזן שלה כאשר היא קולעת מעל 120 עומד על 2-13.

לאטלנטה ישנם תשעה שחקנים שקולעים בדו-ספרתי, בתוכם גם 5 שחקנים שקולעים ב-40% ויותר (כמובן אי אפשר לשכוח את סנל שעומד על 51-56-100). והם בעלי כוח אש כאשר כל אחד יכול להתפוצץ בכל יום נתון. אם נוסיף לזה את ההגנה (שאמורה להיות, אם ישחק ויהיה בסדר) של דאן והקבוצה יכולה לקרוע את העיר הגדולה.

הסגל שהיה מופרד ומסוכסך בתחילת העונה השלים והחל להתהדק כאשר כל אחד יודע את מקומו. קאפלה בעונה נהדרת ביצע את תפקידו מתחת לסלים כשהוא קוטף 14.3 ריב' למשחק. קולינס מילא את תפקידו בחצי מרחק ובצבע. בוגדנוביץ' שחזר מפציעה הוסיף ניהול משחק וקליעה שהייתה חסרה, וויליאמס נחת מהטרייד ועזר לו. הצמד הורטר את האנטר החלו לקבל יותר דקות ולעזור בהגנה ובהתקפה, וטריי יאנג הפך לאול-סטאר בדרך להיות כוכב נוסק בליגה. על הדרך הוא מסיים את העונה בתור השחקן המצטיין של השבוע האחרון.

שחקנים מרכזיים:

  • טריי יאנג – שיחק 63 משחקים, 33.7 דק'. קלע 25.3. חילק 9.4 אס' וקטף 4 ריב' – טריי מאז השינוי בעמדת המאמן החל להיות השם החם במזרח, תוך שהוא נותן משחקי "אייס בלד". ההשתלטות שלו על משחקים היא מהטובות בליגה והוא ממטיר שלשות מכל מקום על המגרש.
  • ג'ון קולינס – 63 מש'. 29.3 דק'. 17.6 נק', 7.4 ריב' וחסימה למשחק – הטייס שריסק את הכנף עבר את התהליך וכעת הוא מרסק את היריבה. השילוב שלו עם יאנג הפך להיות אחד הקטלניים בליגה והוא בדרך לחוזה שמן.
  • קלינט קאפלה – 63 משחקים, 30 דק' בערב. 15.2 נק', 14.3 ריב', 2 חס' – הסנטר שהגיע מיוסטון עושה בדיוק מה שציפו ממנו, הוא הופך להיות עוגן הגנתי ושחקן לאלי-הופים.
  • בוגדן בוגדנוביץ' – שיחק 44 משחקים, 29.7 דק'. 16.4 נק', 3.3 אס', 3.6 ריב' – הסרבי שהגיע בקיץ החסיר בפתיחת העונה הרבה אך הוא חזר לקצב ושיחק בכל ריצת הניצחונות החל ממרץ. הוא מספק לניצים קלע יציב ונאמן מכל הטווחים ואם צריך גם ניהול משחק.
  • קלעי השלשות – גאלינרי שעולה ונותן נקודות טובות. קווין הורטר שמשלים את החמישייה מצוין, ולו וויליאמס שהגיע מל.א. ומוכן לכל תפקיד.

תחזית –

בעונה כזאת מוזרה ומבלבלת שמפגישה את שתי הקבוצות שבעונה שעברה לא עלו למפגש ישיר, ורק אחת תמשיך להיות הסינדרלה. הסדרה יכולה ללכת לכל כיוון, גם לכיוון סוויפ, הכול תלוי בהכנה של המאמנים והמוכנות של השחקנים לפלייאוף. על הנייר הניקס מנוסים יותר וקשוחים יותר אך לא הייתי מזלזל בהתקפה של ההוקס. יש בסדרה הזאת קרב גדול בין הגנה להתקפה, בין אש לקרח ובין סינדרלה מג'ורג'יה לבין שלגיה מהתפוח הגדול.

מי לדעתכם תנצח את הסדרה?

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה חיים היקר על ההשקעה, הזמן והמאמץ, ועל הע-ביות. כל הכבוד.

    יקפצו עליי כולם אבל אני מספיק חזק אז אומר זאת כך:
    לא זכורה לי שנים סדרה כל כך משעממת כמו זו, בין שתי קבוצות שלא משנה מי מהן תנצח בסיבוב הראשון היא תודח בבושת פנים בסיבוב השני, וזה אפילו בלי לדעת נגד מי אחת מהן צפויה לשחק בסיבוב השני..
    מבין את הנוסטלגיה והערגה למנהטן, ואת הקרבה הגיאוגרפית של הדוק לאטלנטה, אבל רבאק, ומישהו צריך לומר את זה: מ-ש-ע-מ-ם!!

  2. מעולה ציקו.

    לניקס יש תיבס ביתיות ורנדל לכן אני מעניק להם 2 נצחונות.
    ההוקס חסרי ניסיון וצעירים ופלייאוף ראשון יקח להם קצת זמן להרגיש את ההרגשה.
    4 2 להוקס.

    הפסד של ההוקס בסידרה יפיל אותי מהכסא הם קבוצה הרבה הרבה הרבה יותר טובה מהניקס ואין להם טריי.
    זה יהיה כשלון עצום קודם על הראש של טריי אחכ מקמילן ואז ההוקס.
    טריי היה טוב העונה אבל רק טוב. הוא לא התפוצץ כפי שציפיתי. אני ציפיתי ממנו לעשות קרוב למה שעושה סטף בגולדן. הרבה מזה נובע שהשלשות שלו לא הולכות פנימה. 34 אחוז מה 3 לשחקן כזה זה עקב אכילס וזה אמור היה להיות נק החוזק שלו. אני מצפה להתפוצצות ממנו בפלייאוף.

    אנשים פה משתפכים על דריימונד גרין נואל עושה אותה עבודה עם הגנה יותר טובה בניקס הקטע שהוא אחד מהבודדים בליגה שיותר נגר בהתקפה מדריי.
    לניקס חסר כוח אש. את ההוקס יהיה קשה לעצור 4 משחקים על 100 נק.
    רנדל בהחלט יטחן את קולינס ויקרצף אותו, ההוקס רכים אבל זה יהיה הכנה טובה לאמביד 😎

        1. נו זה סתם המשפט שקפלה אמר. לדעתי אחרי הפלייאוף הזה יאנג ידורג קצת יותר גבוה בכל דירוגי הקדם אמצע סוף עונה.
          מה פספסתי עם התמונה?

            1. אה? גם דרוזן וגם מארי לא מספיק?

            2. אוקי הבנתי עכשיו שהם פשוט תוספת מאוחרת יותר של אוהדי הספארס

  3. תודה חבר.
    .
    את האובססיה שלי להוקס וליאנג אני לא צריך לציין לכן ברור שהתפיסה שלי היא מוטית מאוד. אחרי שציינתי את זה.. חשוב לציין שההוקס היו אחת הקבוצות הכי פצועות השנה, ואיכשהו כל הכוכבים הסתדרו להם לפני הפלייאוף כשכמעט כולם בריאים (רדיש כנראה סיים את העונה אבל הוא לא באמת בורג משמעותי) כשהחזרה הכי חשובה היא של האנטר. אמנם קפלה הוא העוגן ההגנתי של ההוקס אבל לדעתי השחקן השני בחשיבתו של ההוקס הוא דווקא האנטר. סטופר שיכול לשמור על 4 עמדות בצורה שלדעתי תתן פייט לקוואי בעתיד הלא רחוק מהבחינה הזו. גם התקפית הוא היה כלי מאוד משמעותי להוקס עד הפציעה שלו. בניגוד לקפלה אין להוקס שום תחליף אליו. החזרה שלו היא שובר שוויון.
    .
    אם כבר האנטר במשחק מול יוסטון ההוקס תרגלו אותו על אוליניק שגבוהה ממנו בלא מעט סנטימטרים. האנטר עשה עליו עבודה טובה ויהיה מעניין לראות את מי ההוקס זורקים על רנדל (האנטר? קפלה? קולינס?)
    .
    עוד מאצ' אפ מעניין הוא דריק רוז יהיה מעניין לראות אם מקמילן נותן לקריס דאן דקות בשביל להאט את רוז.
    .
    הוקס ב6

    1. נקודה טובה שהעלת וארצה להרחיב לגביה –
      מתוך שלושת המפגשים העונה פעמיים רנדל עבר את ה-40 נק'. קולינס לא מסתדר איתו בפוסט. יהיה מעניין לראות את מי מקמילן יזרוק עליו.

      1. קולינס!שחקן רך מאד. ורנדל סוס. קולינס תמיד מנוגב עי שחקן גדולים וחזקים.
        העונה הסדירה לא מדד לכלום טריי נפצע באחד מהם וביתר העגל אימן אותם. לא הייתי מסיק מהם כלום חוץ מזה שרנדל ימשיך לשים 40😎
        להוקס יספיק 120 נק לשים

    2. דאן לא יראה פרקט אלא אם ההוקס יכנסו לצרות לא נעימות….
      את קאפלה לא כדאי לבזבז על רנדל אתה מאבד רים פרוטקטור סתם. האנטר עליו יהיה מעולה ולדעתי יגביל אותו ולעיתיםצקולינס. מעניין באיזה כושר האנטר

  4. תודה שחר.
    הסדרה הזאת יכולה להפוך לצמודה וכיפית בלי הרבה לחץ של הקהל, כי מדובר בסך הכל ב-2 קבוצות סימפטיות שגם ההגעה לכאן מהווה הצלחה משמעותית עבורן העונה. מכיוון שכך, כשאני בוחן את ההעדפה האישית שלי אני מנסה לשאול את עצמי למי יש יותר סיכוי להפריע בהמשך, כנראה לסיקסרס. יש סיבות להאמין בכל אחד מהצדדים, אבל ההגנה של הניקס יכולה לעשות צריך לפילדלפיה יותר מאשר ההתקפה של אטלנטה לדעתי.

  5. פריוויו מעולה שחר לסדרה שיכולה להיות הטובה בפלייאוף. אני חושב שיהיה ליאנג קשה מול ההגנה של הניקס ולכן הניו יורקרים ינצחו ב-5 משחקים, אבל כמו שאמרת גם 6-7 לאחת הקבוצות אפשרי לגמרי

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    הערכה שלי, ניקס ב 6 או 7.
    קאפלה שחקן מפתח. אם ישאב ריאבונדים ויתן הגנה חזקה, זה יכול להפוך את הסדרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט