יומן הלייקרס 3 – קבוצה חליפית מתגבשת/שחר אלוני

יומן הלייקרס 3 – קבוצה חליפית מתגבשת/שחר אלוני

עד כה היו רק שני יומני לייקרס (בארבעה חודשים) אבל לפי קצב הארועים, נראה שיהיו יותר בהמשך.
בפוסט הקודם, ראינו את תחילת השינוי בקבוצה שנגרם בגלל מה שנראה אז כשיא המשבר, פציעה של דייויס, וביחד איתו העדרות לשבוע שבועיים של שרודר עקב פרוטוקול הקורונה, שני שחקנים שהיו שווים כמעט 40 נקודות למשחק.

אז אכן אותם שבוע-שבועיים היו מאתגרים, והקבוצה הפסידה 3 ברצף ו 4 מתוך 5, ואף איבדה את ראשות המערב, עד ששרודר חזר לשחק. כשהרכז האקספלוסיבי חזר העניינים התייצבו ונראה היה שהקבוצה תסתדר עם העדרות לחודש חודשיים של דייויס, ותסיים 1-3 במערב החזק.

לקדמת הבמה – שרודר והראל



אולם אז נפצע גם לברון, ואיתו גם גאסול. הקבוצה איבדה את שני הכוכבים שלה לחודש לפחות, ואת שני הגבוהים הדומיננטיים.
לברון ודייויס שווים ביחד יותר מ 45 נקודות, 10 אסיסטים ו 15 ריבאונדים למשחק, בנוסף לחטיפות, חסימות ובעיקר תפקיד הבעל בית והמוציאים לפועל העיקריים בהתקפה. בלי שניהם הקבוצה נראתה כאוסף של שחקנים משלימים שמתקשים לייצר סל. בצד השני של המגרש ההגנה התייצבה באופן סביר, מלבד העובדה שללא דייויס וגאסול נעלמה לה ההגנה מתחת לסל כמעט כליל.

בהתחלה היה נראה שהקבוצה תפסיד בערך את כל משחקיה עד שאחד הכוכבים יחזור אי שם לקראת הפלייאוף, ועלולה לרדת לפחות למקום 6 במערב, ואולי אפילו למקום 7 המוביל לפליי-אין. לברון בינתיים הפסיד כנראה סיכוי לתואר אמ.וי.פי נוסף של העונה הרגילה שמתווסף לעוד כמה תארים כאלה מהעבר שיש החושבים שיכל לקבל. בקיצור, העתיד לפני שבועיים שלושה לא נראה מרנין.

דראמונד ומקלמור מצטרפים




כל זה חייב את ההנהלה למהלכים נמרצים בחלון הטריידים וההחתמות. אנדריי דראמונד הצטרף משוק הביי אאוט, ומדובר בשחקן של 15, 15 פלוס נוכחות הגנתית שטובה לפחות כמו של גאסול. אולם גם הוא נפצע לכמה משחקים מיד עם הגעתו. הקבוצה החתימה גם את בן מקלמור הוורסטילי ששוחרר מיוסטון, אך מה ששינה את התמונה היה אחר.
מה שקרה הוא ששחקני הסגל, שעד אז נראו כשחקני משנה, העלו הילוך, בשל העובדה שהקבוצה הפכה להיות בנויה עליהם. קוזמה, הראל ושרודר הפכו למוציאים לפועל העיקריים, גאסול חזר ונתן את המשחק הטוב ביותר שלו העונה, פופ עשה זאת כמה ימים אחרי זה והגיע לעונה לראשונה מאז הקיץ. הורטון-טאקר שהוא למעשה רוקי, הפך לשחקן רוטציה חשוב, ודראמונד בדיוק הספיק לחזור מהפציעה לפני יומיים.

כל זה לא הפך כמובן את הלייקרס לקבוצת צמרת, אבל היה מספיק בשביל לעלות ממרתפי הליגה ביכולת, לקבוצת מרכז טבלה, עם נצחונות על קבוצות שאינן מהצמרת, ומשחקים סבירים מול השאר.
במשחק האחרון, מול מיאמי בהרכב מלא (ואפילו עם אולדיפו), הקבוצה עלתה בלי לברון, דייויס, קוזמה, הורטון-טאקר, דאדלי וגאסול, כאשר דראמונד רק חוזר מפציעה (ומסתבך בעבירות), מרקיף מורחק לקראת הסיום, קארוסו נפצע לחצי שעה בזמן המשחק, ושרודר נקלע ליום שבו סל השדה הראשון שלו נכנס ברבע הרביעי. למרות כל זאת היה משחק שקול לגמרי, עם יתרון קטן מאד למיאמי, ומעל הכל הגנה יציבה ואיכותית בניצוחו של המאמן ווגל.



נעיף מבט בכמה סטטיסטיקות כלליות לכל העונה:
הלייקרס עדיין מקום ראשון ברייטינג הגנתי
מקום שלישי בליגה באחוז קליעה אפקטיבי
מקום שלישי בליגה באחוז הריבאונדים שהם לוקחים בהגנה

לברון: 8 , 8 , 25
דייויס: 3 , 8 , 23
שרודר: 5 , 3.5 , 15
הראל: 1 , 7 , 15 (ב 25 דקות, ו 63% אפקטיבי)
קוזמה: 1.5 , 7 , 12.5
ויש עוד שמונה(!) שחקנים שקולעים כ 5 נקודות למשחק ומעלה (עד 10 נק' למשחק)



מנוחה במהלך העונה – גם זו לטובה

במבט לעתיד, נראה שהקבוצה בתסריט הכי גרוע תיפול למקום 6 בשיא הירידה, מה שיאפשר לה לשפר למקום 4-5 עם חזרת הכוכבים. אך מה שיותר חשוב הוא הנסיון הרב שהתקופה הזו נותנת לשחקני המשנה, וכן השילוב של דראמונד שיוסיף לקבוצה הרבה כבר בטווח הקרוב, ושל מקלמור.
בנוסף יש גם ערך רב למנוחה שזוכים לה לברון ודייויס לאחר ההפסקה הקצרה שהיתה בין העונות. שניהם יוכלו לצאת נשכרים ממנוחה כזו של חודש-חודשיים באמצע העונה, ובהנחה של העדר פציעות משמעותיות נוספות, נראה שעדיין הלייקרס הם בין המועמדות המרכזיות, אם לא המרכזית מכולן, לזכיה באליפות העונה.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. עד תחילת מאי, הן לברון והן דייויס חוזרים לשורות הליקרס
    (חוזרים אחרי החלמה מלאה וזהירות יתרה).
    .
    מבט על הקבוצה ללא הצמד, על התחרות, ועל המאזנים,
    מלמד שהניחוש הסביר הוא שהקבוצה תסיים את העונה במקום 5 – 6.
    .
    בפלייאוף נטול קהל משמעותי, כאשר המטרה הברורה היא אליפות,
    אין באמת משמעות למיקום כל עוד הוא מחוץ לפלייאין (צריך להפחיד כל קבוצה. במשחק בודד, הכל יכול לקרות).
    .
    השורה התחתונה?
    לטעמי, הלייקרס היו, ונשארו, הפייבוריטים לזכייה באליפות.
    יש להם סגל שעם צוות האימון הנוכחי נותן את ההגנה הטובה בליגה. כאשר מוסיפים למשוואה דייויס + לברון,
    מקבלים מתכון לאלופה.
    .
    תודה, שחר.

    1. תודה גיא, מסכים עם הניתוח. מעריך שיסיימו 4 או 5 כאשר 5 יותר סביר. היום ניצחו את ברוקלין עם דוראנט. מקלמור ודראמונד מוסיפים הרבה גם עכשיו וגם עם חזרת הכוכבים

  2. תודה שחר. יומן מצוין. מקומות 4-6 נראים כנראה המיקום הסופי. מסכים מאוד עם התגובה של גיא .זו עדיין בהנחה שלברון ודיוויס חוזרים הקבוצה לעבור במערב. מה שבטוח טיול יחסית כמו שנה שעברה שהיה עד הגמר לא יהיה להם השנה.

    1. תודה אסף, מסכים שהם משחקים טוב גם עכשיו יחסית לאפשרויות.
      במערב זה תלוי גם בהגרלה, אבל כן, המיקום הסופי לא יהיה הפקטור המרכזי

  3. הצוות המסייע של הלייקרס, הרבה יותר טוב השנה, למרות שדני גרין, כן קצת חסר בהגנת הפרימטר. הצוות המסייע, הרבה יותר סקורר וזה בולט לעין; בעונה הקודמת, למעט לברון ודייויס, רק קוזמה נתן תרומה דו ספרתית של נקודות וגם זה, קרוב מאוד לחד ספרתי (12.8 בעונה הסדירה, 10 נקודות בלבד בפלייאוף). השנה יש את שרודר והארל, כמובן קוזמה ועכשיו הוסיפו את דראמונד. כולם ספקי נקודות טובים יותר ואמינים יותר. הם חסרים את בראדלי (לא הגיע לבועה) ואת רונדו, ששניהם ידעו להוליך כדור ולרונדו גם היו לא מעט מניות באליפות של הקבוצה, כשחקן חכם, עם יכולת מסירה פנטסטית, קריאת וניצול מיס-מאצ'ים והגנה לא רעה בכלל בפלייאוף האחרון. השנה יש להם את הורטון טאקר (איזה שיחוק! יכול להתפתח לשחקן מצוין, עם הגנה טובה, יש לו יכולת מסירה טובה למדי והוא יכול להפוך לסקורר לא רע) שלמעשה הוא רוקי ואת ההחתמות הטובות בשוק הבייאאוט (דראמונד בוודאי ומקלמור עם הקליעה מחוץ לקשת).
    כל תוצאה מלבד דגלון מס' 18, תיחשב לכישלון.

    1. תודה פיני, כן, מסכים לגבי הניתוח. דראמונד ומקלמור היו משמעותיים כבר הלילה מול ברוקלין. הובלת כדור באמת יש קצת פחות. בונים על שרודר וקארוסו כרגע.
      שרודר גם משתכלל בהגנה. טאקר אכן שיחוק, הוא בחירת סיבוב שני לדעתי. הם בנויים טוב

  4. אחלה טור
    תודה רבה

    אם לאחר החזרה מהפציעות לא יהיו עוד פציעות משמעותיות הם יהיו המועמדים הטבעיים לאליפות

  5. יומן מצוין תודה רבה שחר, שמתי לב שהם מסתדרים, ובאמת לא הבנתי בדיוק איך ולמה, וסגרת לי את הפינה הזו. זה בדיוק הערך של יומן קבוצה 👍
    .
    בנוגע להמשך – מצד אחד אפשר להיות מעודדים עקב ההצלחה בלי שני המובילים, מצד שני הם יצטרכו למצוא מחדש את ההרכבים, חלוקת הדקות, התפקידים וההיררכיות. אין מי שיודע לעשות את זה כמו לברון, ועדיין תמיד יש ספק. בנוסף – צריך לראות באיזה כושר חוזרים הפצועים. בנוגע ללברון שוב לא צריך לדאוג יותר מדי, האיש מכונה מנוסה ומשומנת, בנוגע לדייויס זה פחות ברור.

    1. בכיף מאנו, תודה
      מסכים שזה משנה את ההיררכיות וצריך לבנות את זה שוב ושחקנים יצטרכו להיות בלי אגו כשהתפקיד שלהם יקטן, מאמין שזה יהיה בסדר.
      לגבי החזרה מפציעות, כן, צריך לראות איך זה יהיה בעיקר עם דייויס. גם לא קל לחזור ממנוחה ישר לפלייאוף, אז עדיף כמה משחקים קודם

  6. לייקרס קבוצת ההגנה מספר 1 בליגה. זה על ווגל וצוות האימון. תענוג לראות אותם משחקים הגנה גם כשההתקפה מקרטעת. קיי סי פי, קארוסו ווהורטו טאקר מגינים מעולים. מקווה לפגוש את פיניקס בסיבוב הראשון ולא את דנבר או הקליפס

    1. מסכים, מאד מאומנים, ווגל (עם לברון?)עובד טוב עם השחקנים, כולם משתדרגים ומשחקים טוב, בטח בהגנה. המורל והמוטיבציה שם גבוהים שזה חשוב.
      שרודר למשל נהיה שחקן הגנה רציני עם חטיפות וסחיטת עבירות תוקף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט