אירועי דיומא – 14.05.2021: אופניים, כדורגל אמריקאי, אולימפיאדה, טניס, ו-סרטים!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A0BA8448-3904-4AB0-8DC0-A9D4F29DFB78.jpeg

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 7

קטע 6 של אתמול היה עוד קטע טיפוס עם מזג אוויר מחורבן לחלוטין. כמו בקטע הטיפוס הקודם, גם כאן הייתה לנו קבוצת בריחה גדולה למדי, שהלכה והידלדלה עם הקילומטרים, עד שהורכבה משלושה רוכבים – באוקה מולמה, דאריו קטאלדו וג'ינו מאדר. אלא שהעניין המרכזי היה בדבוקה מאחור, שם קבוצת אינאוס ניצלה עד תום את מזג האוויר הסוער, והכתיבה בטיפוס הלפני אחרון קצב רצחני במיוחד בחזית (בפרט המנוע הראשי, פיפו גאנה). הקצב הזה הביא לפיצול של הדבוקה לכמה קבוצות, כשהקורבן הראשי היה המוביל במירוץ, אלסנדרו דה מארקי. דה מארקי לא שמר על מיקום בחזית, כפי שמובילים אמורים לעשות בתנאים אלה, מה שגרם לו לאבד בצורה גרנדיוזית את החולצה הוורודה. אינאוס המשיכה להכתיב את הקצב בחזית, והתקרבה לבריחה, אלא שהעובדה שרוב הפייבוריטים נותרו מלפנים, הביאה להורדת קצב מסויימת. בערך בזמן זה, ג'ינו מאדר התנתק משני חבריו לבריחה, והמשיך כל הדרך אל הניצחון בקטע. השוויצרי הצעיר היה קרוב בעבר לזכיות בקטעים במירוצים יוקרתיים (כולל בוואלטה האחרונה), אך הצליח תמיד להגיע רק שני. בדבוקת הפייבוריטים מאחור, העניינים התלהטו עם התקפה של איגן ברנאל, שאליו הצטרפו אוונפול, מרטין וצ'יקונה. הארבעה המשיכו יחדיו, כשברנאל ומרטין הגיעו ראשונים על מנת להשלים את הפודיום. פייבוריטים אחרים כייטס, ולאסוב וקארתי הגיעו 20 שניות לאחר מכן. מי שמצא במפתיע את עצמו בחולצה הוורודה היה ההונגרי הצעיר אטילה ואלטר, ששידרג את מעמדו מלובש החולצה הלבנה. הוא כעת מוביל במירוץ לפני אוונפול (11+), ברנאל (16+), ולאסוב (24+), ורוואקה (25+), קארתי (38+), קארוזו (39+), צ'יקונה (41+), מרטין (47+) וייטס (49+).

קטע 7 מחזיר את המירוץ אל המישורים. קטע שטוח ברובו, בעיקר בחלקו השני והקובע, כשהסיום הוא בעלייה קלה. על הנייר קטע למיאוץ המוני, כנראה עם עדיפות למאיצים בעלי כח בעלייה, כמו סאגאן, ניצולו, יואן ואולי גם צ'ימולאי. המסלול של הקטע מתנהל לאורך החוף, כך שייתכן שגם היום נראה פיצולים בדבוקה, שעשויים להשפיע בהחלט על הקטע ואולי גם על המירוץ. שידור ביורוספורט ב-13:45.

כדורגל ארה"ב / מנחם לס

אטלנטה יונייטד פותחת את איצטדיונה לרווחה. ביום שבת היא תשחק נגד מונטריאול לעיני 40,000 צופים. היום, אחרי שה-CDC הוריד את החובה לחבוד מסכות מכל המחוסנים, ובאטלנטה מעל 50% מהתושבים כחוסנים, האיצטדיון ייפתח לרווחה בשבוע אחרי, וקהל של 70,000 למשחק – אחד הממוצעים הגבוהים בכל העולם – ימשיך להגיע לאיטטדיון מרצדס בנס המפואר מכולם, באחד הדברים המוזרים ביותר בספורט כשקבוצה כמו אטלנטה מליגת ה-MLS – שבעולם הגדול מעט מאד מתחשבים בה – מביאה יותר צופים מהענקיות של העולם.

אולימפיאדה:

ראש ממשלת יפאן יושיהייד סוגה טוען שוב – כנגד דעות מדענים ורופאי-על – שהאולימפיאדה תהווה 'בטוחה מאד' למשתתפיה, ולקהל הצופים. מומחי מדע ורפואה ביפאן מזהירים שהעובדה שרק 1% מהתושבים מחוסנים נגד הנגיף, היא הסיבה לחשש גדול מהמחיר שהאולימפיאדה תיגבה.

טניס:

סרינה ויליאמס שיחקה אתמול את משחק הטורניר ה-1,000 הרשמי שלה. ובכן, בסיבוב השני היא שיחקה את משחקה ה-1,000, והפסידה לארגנטינאית נדיה פודורוסקה באליפות איטליה 6-7 ו-5-7. גם המדורגת השנייה נעמי רוסקה הפסידה לג'סיקה פגולה האמריקאית.

סרטים:

קודם זה היה "הריקוד האחרון", ועתה ג'יני באס הודיעה על סרט ב-9 המשכים על 40 השנים האחרונות של הלייקרס. בסרט ישתתפו כל הגדולים מקרים ומג'יק ג'ונסון ועד שקיל אונ'יל ולברון ג'יימס, וכן המאמנים פט ריילי,ופיל ג'קסון,

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט