אירועי דיומא – 16.05.2021

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A0BA8448-3904-4AB0-8DC0-A9D4F29DFB78.jpeg

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר רומא – גמר הנשים והגברים

15:30 (צ'רלטון): קארולינה פלישקובה (צ'כיה)-איגה שוויונטק (פולין) – אלופת הרולאן גארוס, ילידת ורשה, שתחגוג 20 בסוף החודש, נאלצה לשחק שני משחקים מלאים בשבת בעקבות הגשם שירד על בירת איטליה וגרם לדחיית המשחקים. תחילה גברה על אלינה סביטולינה האוקראינית ברבע הגמר ובהמשך, בחצי הגמר, ניצחה את קוקו גאוף, האמריקאית בת ה-17. יריבתה של שוויונטק במשחק על התואר תהיה קארולינה פלישקובה. עבור הצ'כית בת ה-29, שמדורגת תשיעית בעולם וזכתה בטורניר זה לפני שנתיים, יהיה זה הגמר השלישי ברציפות בבירת איטליה והיא תפגוש בו, כאמור, לראשונה אי פעם, את איגה שוויונטק הפולניה.

18:00 (צ'רלטון): נובאק דג'וקוביץ'-רפאל נדאל – נדמה שאין ממש צורך להרחיב, היות ומדובר בשניים מגדולי הספורטאים בכל הזמנים, אשר חולקים ביניהם 38 גרנד סלאמים וייפגשו בפעם ה-57, יותר מכל צמד שחקנים אחר. המדורג מס' אחת בעולם והאלוף המכהן של הטורניר (סה"כ 5 זכיות) מסרביה שיחק משחק וחצי אמש. הוא התחיל את היום בהשלמת רבע הגמר מול סטפנוס ציציפאס, אחד השחקנים המצטיינים בסבב, שבו חזר מפיגור מערכה בדרך לניצחון ועליה לחצי הגמר. בשלב ארבעת האחרונים הוא נדרש גם כן למערכה מכרעת מול לורנצו סונגו האיטלקי, שהצטיין בעצמו בטורניר כשניצח ברבע הגמר את אנדריי רובליוב הרוסי. רפאל נדאל, שזכה לראשונה בבירת איטליה לפני 16 שנה, גבר בחצי הגמר על ריילי אופלקה האמריקאי, שמתנשא למעלה מ-2.10מ'. ברבע הגמר, הספרדי, שמחפש תואר עשירי ברומא, גבר על אלכסנדר זברב, לו הפסיד לפני למעלה משבוע בטורניר מדריד.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 9

קטע 8 של אתמול כלל מספר טיפוסים מהרמה הבינונית, כולל בסיום, מה שהיה צפוי לעניין בעיקר קבוצת בריחה, וכך אכן היה. עוד קודם לכן, התבשרנו על פרישתו מהמירוץ של קיילב יואן, שאחז בחולצת המאיצים הסגולה, עקב כאבים בברכיים. בהמשך, קיבלנו כצפוי קבוצת בריחה ששלטה בקטע מתחילתו, והיה ברור שהמנצח יגיע מתוכה. כך, על הטיפוס המסיים, ראינו בתחילה בריחה של ויקטור קמפנארטס וג'ובאני קארבוני, כשבריחה של האחרון קדימה נראתה מבטיחה מאד בדרך לניצחון. אלא שאז הגיח מאחור ויקטור לאפאי, שהצליח לעקוף את כל מי שבדרך, והמשיך אל ניצחון נאה מאד. לצרפתי מקבוצת קופידיס זהו הניצחון הראשון בדרג הוורלד טור. חבורת ה-GC מאחור הגיעה יחדיו כחמש דקות לאחר מכן, מה שאומר שלא קיבלנו שינוי בתמונת ה-GC. לפיכך אטילה ואלטר עדיין מוביל במירוץ לפני אוונפול (11+), ברנאל (16+), ולאסוב (24+), ורוואקה (25+), קארתי (38+), קארוזו (39+), צ'יקונה (41+), מרטין (47+) וייטס (49+).

*המלצת צפייה* קטע 9 של המירוץ הוא קטע שהמילה GC כתובה עליו באותיות קידוש לבנה. הקטע הוא קצר אמנם, 160 ק"מ בלבד, אך בעל שישה טיפוסים (שניים מהם לא מדורגים), ובפרט הפנינה בסיום – הקאמפו פליצ'ה. זהו טיפוס של 6 ק"מ ב-6 אחוזי שיפוע בממוצע, לא משהו מיוחד לכתוב עליו הביתה, אבל הקילומטר האחרון שלו הוא כבר בשיפוע של 10%, ואם לא די בכך – הוא על דרך עפר, אלמנט שנראה עוד בהמשך ביתר שאת, מייד לאחר יום המנוחה של מחר. אנו כמובן צפויים כאן לקרב משובח ב-GC, בפרט בין מה שמסתמן כדו קרב של המירוץ הזה, בין איגן ברנאל לרמקו אוונפול (כשסביר מאד שמישהו מהם ילבש את החולצה הוורודה בתום הקטע). קארתי, ולאסוב, ייטס, צ'יקונה, בארדה וכל השאר ינסו בהחלט להישאר אף הם בתמונה. השיפוע בסוף בהחלט מתאים לדן מרטין שלנו, אם כי לא בטוח שתוואי העפר מתאים אף הוא לאירי חובב הנפילות. בכל מקרה, מדובר בקטע שאסור להחמיץ. שידור ביורוספורט ב-13:10.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. היום יהיו שני שידורים של משחקים מעניינים מהליגה הארגנטינאית (זה מעין טורניר גביע וזהו שלב רבע הגמר).
    1. ולס-ראסינג. ספורט 2. שעה 17.55.
    2. הסופר קלאסיקו בין בוקה ג'וניורס לריבר פלייט. ספורט 3. שעה 23.25.

  2. תודה לכולם מרגיש קצת לא נעים שעזבתי אתכם בעונה החמה.
    המצב בארץ גרם לי להיות טרוד בדברים אחרים .
    בימים כאלו יש לי פחות פניות לספורט ..כן עקבתי פה ושם אחרי התוצאות אך כמעט ולא צפיתי ולא היה לי זמן לכתוב .

    מקווה שנדע ימים יותר בקרוב
    הלוואי לקראת שבוע הבא שיהיה מרתק עם הפיינל פור יורוליג גמר הגביע שלנו גמר אירופאית וגמר אלופות בהפרש של כמה ימים .

    בכל הקשור להיום נציין בקצרה
    שליל ואתלטיקו יוכלו לזכות באליפות צרפת וספרד ומאידך בקונסטלציה אחרת פ.ס.ז וריאל יוכלו להעפיל לראשות הטבלה 90 דק לסיום העונה .

    חג שמח ורגוע לכולם .

    ותזכרו שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה !.

  3. איגה שוויונטק הפולניה זכתה בטורניר רומא לאחר ניצחון בתוצאה לא שגרתית למדי, קל וחומר עבור מעמד הגמר, 6-0, 6-0, על קארולינה פלישקובה הצ'כית בארבעים ושש דקות בלבד.
    הזכייה ברומא תכניס את שוויונטק לראשונה בקריירה לעשירייה הראשונה בדירוג. ימים יגידו אם תצליח לשחזר גם את הטורניר הנהדר שלה ברולאן גארוס בשנה שעברה (אז נערך בסתיו בגלל הקורונה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט