סיכום השבוע בבייסבול: מתחילים לקבל צורה / יוני לב ארי

שיקגו ווייט סוקס, אוקלנד אייז, ניו יורק מטס וסיינט לואיס קארדינלס. ארבע הקבוצות האלה מוליכות כל אחת את הבית שלה, ולראשונה מתחילת העונה, כחודש וחצי בפנים, יש לבתים צורה שמזכירה את התחזיות. גם בשני הבתים האחרים דברים נראים פחות או יותר סביר.

מי יעצור את הגרביים? (צילום: sunjournal.com)

נתחיל בבית המזרחי של האמריקן ליג. כאן תמצאו את הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה, לא תאמינו, הבוסטון רד סוקס. החבורה של אלכס קורה מדהימה את כולם, אך עדיין, המסורת, הניסיון ולא מעט שחקנים טובים, ואולי גם לוח משחקים חביב בפתיחת העונה, הביאו את הגרביים ל-14:22, כשלפני ההפסד לפנות בוקר הם רשמו ארבעה ניצחונות ברציפות. ג'יי.די מרטינס וקסנדר בוגארטס בעונה נפלאה, מובילים את ההתקפה של הסוקס.

הברונקס מתעורר

דולקת בעקבות בוסטון היא קבוצת הפסים מניו יורק, שמתחילה להיראות כמו שכולם חשבו שהיא תראה. עם תשעה ניצחונות מ-12 המשחקים האחרונים, הרבה בזכות פיצ'ינג טוב, היאנקיז במקום השני בבית, שלושה משחקים מבוסטון. השבוע אוהדי הפינסטרייפס נקמו מעט ביוסטון, עם ניצחון 1:2 בסדרה, הרבה שריקות בוז וקריאות נוספות לעבר חוסה אלטובה, שהגיב מצידו בהום ראן-ניצחון במשחק האחרון.

אוהדי היאנקיז מתחילים לסגור חשבון (צילום: baseball-is-life.com)

הבית הברור מכולם מסתמן כמרכזי. הווייט סוקס, שאמורים היו לפי התחזיות להוליך את הבית, אכן במקום הראשון, כשקליבלנד (מרחק משחק אחד) וקנזס סיטי (3.5) בתמונה. לעומת זאת, הטווינס (7) הם בהחלט ההפתעה הרעה ביותר של הבית, אולי של הליגה כולה, כשבדטרויט (10) כבר הלכו לים. הסוקס ניצחו בשבעה מעשרת המשחקים האחרונים, חוסה אבראו וירמין מרסדס (חובט 373.) מובילים את אחת ההתקפות הטובות בליגה (מקום רביעי בממוצע חבטות, 255.).

המלאכים לא פוגעים

המערב, עדיין פרוע. המוליכה היא אמנם הקבוצה שאמורה להיות הטובה ביותר, אוקלנד, אחרי שבוע בינוני של 3:4. יוסטון, עם אחת ההתקפות המלהיבות של הליגה, וסיאטל, מהפתעות העונה, דולקות אחריה מרחק 2.5 משחקים, כשלשתיהן מאזן של 5:5 בעשרת המשחקים האחרונים.

מרצדס, ארבע דלתות (צילום: thesportsbank.net)

ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוונם של האיינג'לס, שהיו אמורים להיאבק על הפסגה. כרגע הם נועלים את הבית, עם מאזן של 18:16, כולל חמישה הפסדים משבעה עד לפני יומיים. החדשות הטובות: הם רחוקים ארבעה משחקים בלבד מהאייז. השבוע הקרוב, כולל סדרה ביוסטון ועוד אחת בבוסטון, יראה האם LA מסוגלת לחזור לעצמה. בינתיים חתכו האיינג'לס את אלברט פוהולס, מהחובטים הגדולים בדור הנוכחי, שכנראה נשאר ללא גז בטנק.

אגב, טבלת מוליכות ההום ראנס באמריקן ליג מראה עד כמה קשה לסמוך על הכלי הזה. במקום הראשון, טורונטו, עם 48 דינגרס, נמצאת במקום הרביעי בבית שלה, רחוקה 4.5 משחקים מבוסטון. שניה – לוס אנג'לס איינג'לס (46), עליה דיברנו הרגע, וצמוד צמוד – היאנקיז (46), שרק עכשיו מתחילים לחזור לעצמם.

ביי ביי אלברט (צילום: popculture.com)

עלילות יעקב בליגה הלאומית

נעבור נשיונלה. בבית המזרחי, המטס ניצלו שבוע מוצלח, עם חמישה ניצחונות ברציפות, ושבוע חלש של המוליכה ביום שלישי שעבר – וושינגטון, שרשמה חמישה הפסדים בשישה משחקים, וכעת הכתומים מוליכים את הבית, כשהאלופים מ-2019 פתאום במקום האחרון. איזה בית משוגע… החשש הכבד בניו יורק הוא מפציעה משמעותית של ג'ייקוב דגראם. דבר כזה יטרוף כמובן את כל הקלפים.

הברייבס מתחילים לעשות קולות של קאמבק, עם חמישה ניצחונות משישה משחקים, כולם בתוך הבית (על הנשיונלס והפיליס), ופתאום הם עם מאזן של 500. (17:17), רחוקים משחק וחצי מהמטס. הברייבס, אגב, מוליכים את הליגה כולה עם 49 הום ראנס, אך מקום 23 בלבד ב-ERA עם 4.54.

תהייה בריא. דגראם (צילום: nypost.com)

מיילי ולו?

בבית המרכזי שתי קבוצות בלטו מעל כל שאר הבית. המוליכה, סיינט לואיס, עם 14:21, המאזן הטוב בנשיונל ליג (ביחד עם הג'איינטס), מגיעה לרגע זה עם תשעה ניצחונות מ-11 המשחקים האחרונים. הסדרה הבאה של הקארדס במילווקי, שם תחכה לה הקבוצה במקום השני, מרחק שני משחקים, לאחר שהפסידה שישה ברציפות, זאת לפני שניצחה פעמיים את המארלינס.

הקבוצה השניה היא שיקגו – הקאבס ניצחו השבוע שלוש פעמים את הדודג'רס, ועוד פעמיים את פיטסבורג, ומתחילים לשים בצד את הפתיחה הגרועה, הרבה בזכות עונת MVP של מי אם לא קריס בראיינט. כרגע הקאביס עם מאזן 17:17, רחוקים 3.5 משחקים מסיינט לואיס.

ווייד מיילי. מברוק (ציילום: realitycircuit.com)

סינסינטי, אגב, עברה שבוע שגרתי, עד שהגיע ווייד מיילי. הסטארטר היה לרביעי השנה שזורק No Hitter, וזה מבלי לספור את מדיסון באמגארנר, שזרק שבעה אינינגים כאלה בלבד, אבל בגלל דאבל הדר. מיילי זרק תשעה אינינגים של נו היט מול האינדיאנס, עם שמונה סטרייק אאוטס, כשהוא רחוק הולכה אחת ממשחק מושלם. זה No Hitter כהלכתו.

יושבים בסן פרנסיסקו על המים

במערב, הג'איינטס, עם שבוע הפכפך, מצליחים כרגע לשמור על הפסגה בעיקר כיוון ששתי היריבות שלה לא מצליחות לייצר רצף חיובי. הדודג'רס הפצועים וחבולים, הפסידה חמישה משחקים מהשישה האחרונים, כולל שניים בדרבי לאיינג'לס, ולמעשה רשמו הפסדים בחמשת הסדרות האחרונות.

גם הפאדרס מתקשים לייצר רצף, כשהשבוע הם אמנם ניצחו 1:11 את מוליכת הבית, אך זה הגיע אחרי שני הפסדים לענקים. כל זה מייצר מצב בו הג'איינטס עדיין בפסגת הבית, עם 14:21, כשהחבורה מסן דייגו (מרחק שני משחקים) וזו מלוס אנג'לס (3) מנסות לסגור את הפער. אריזונה, שהפסידה בשישה משבעת המשחקים האחרונים, תתקשה להתקרב לצמרת בצורה הזאת.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה יוני, נראה שאולי אפריל היה פסיכי, אבל בסוף מאי נתחיל להבין מי נגד מי בליגה. או שהבלגן ימשיך ותהיה לנו עונה פסיכית. כך או כך יהיה מעניין

  2. תודה יוני, הדודג'רס ממשיכים להתדרדר בעיקר בהתקפה, מצד שני הפסידו 10 מתוך 14 משחקים שהוכרעו על חודו של ראן אחד לכן יש תקווה להתאוששות בהקדם

  3. יוני, קרא מה ששלחתי לכולם. אני רוצה שבייסבול יהיה חלק מהמפגש. דן רוזנבלום אמר שהוא ידאג לאלת בייסבול וכמה כדורים. אולי תצליח לעודד כמה אנשים לבוא ולחבוט כמה כדורים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט