לבחור נכון – סיכום דראפט הNFL / עידו יצחקי

לבחור נכון – סיכום דראפט הNFL / עידו יצחקי

דראפט הNFL הוא כמו מים באמצע המדבר עבור אוהדיה הרבים של הליגה. בחודשי האביב והקיץ המשעממים, במהלך פגרה אין-סופית בת שבעה חודשים, נהנים האוהדים מאירוע טלוויזיוני שכל כולו צועק 'אמריקה', עם שואו אדיר שלא מבייש את טקס האוסקר. בשנה שעברה אירוע הדראפט היה לאירוע הספורט היחיד בעולם בזמן הקורונה ששודר בלייב, וזכה לרייטינג גבוה במיוחד. השנה, למרות ירידה קלה של כשלושה מיליון צופים ביחס ל2020, זכה הדראפט ל12.56 מיליון צופים בשידור חי, מה שהציב אותו במקום השני בדראפט הכי נצפה בהיסטוריה של הליגה. על מה הייתה כל המהומה? מי ניצח ומי הפסיד? ניסיתי לסכם בכתבה מתומצתת שלושה ימים של אירוע השיא של האוף-סיזן, הלוואי שהצלחתי.

כמה דקות לאחר 3 בלילה שעון ישראל עלה רוג'ר גודל לבמה והכריז:

With the first pick in 2021 NFL draft, the Jacksonville Jaguars select Trevor Lawrence!"

Trevor Lawrence ready to 'earn the right' to lead the Jaguars - Big Cat  Country
הבחירה הראושנה והצפויה בדראפט, טרבור לורנס.

לורנס אמנם בחר להחרים את האירוע הגרנדיוזי בקליבלנד ולצפות בשידור חי מהטלוויזיה שבביתו, אך הוא הוציא לדרך את דראפט 2021, שהלך ונהיה מעניין יותר. הג'טס לא הפתיעו כשבחרו בזאק ווילסון– שבשבועות האחרונים זכה לקונצזוס עצום סביב הבחירה בו. אני יכול להעיד על עצמי שהאמנתי בווילסון מהרגע בו החל לפרוח במכללות, אך נראה שהבאזז סביבו ברשתות החברתיות ניתק מעט את המציאות. לווילסון יש לחלוטין את את הפוטנציאל להגיע רחוק והג'טס עשו את הבחירה הנכונה – אבל לא נתפלא אם מי שעד לפני כמה חודשים היה ספק בחיררת סיבוב ראשון, ייכשל במדים הירוקים. אחרי שתי בחירות צפויות למדי, החל האקשן לבעבע באולם, עם סימני השאלה הרבים שצפו סביב הבחירה השלישית של סן פרנסיסקו פורטיניינרס. שנה חלשה של ג'ימי ג'י הכריעה מחינת ג'ון לינץ' שהחליט שהוא רוצה פרוספקט חדש שיוביל את הניינרס. הוא שילם הון תועפות למימאי דולפינס בכדי לטפס לבחירה השלישית ולבחור בקווטרבק השלישי בטיבו בדראפט. תחילה, כולם היו בטוחים שמדובר בג'סטין פילדס, אלא שככל שעבר הזמן, מסך העשן הלך ונהיה סמיך יותר סביב הבחירה. טריי לאנס ומאק ג'ונס הופיעו במרבית המוקים שניסו לחזות במי ייבחרו לינץ' ושאנהאן. לבסוף הפור נפל על טריי לאנס, לקול רגשותיהם המעורבים של האוהדים מהמפרץ. ניתן להגיד בוודאות ששאנהאן סומך על לאנס – וזה אספקט שאמור להיות מעודד מאוד עבור הניינרס. הוא לא 'סתם' טיפס לבחירה השלישית. הפרונט אופיס של סן פרנסיסקו משוכנע שלאנס, עם שלל מגבלותיו מסוגל להיות הקווטרבק המוביל של הארגון בעשור הקרוב. על אף שהביטוי 'באסט' נועד עבור שחקנים כמו לאנס, קשה לי להתווכח עם קייל שאנהאן – מי שנחשב לאחד ממאני הקווטרבקים הטובים בליגה, וימים יגידו האם הבחירה שלהם בו הייתה מוצלחת או טעות איומה. בכל מקרה, על האומץ לשלם את המחיר הכבד שכרוך בטיפוס במעלה הדראפט, ההודאה בטעות של החוזה של גארופולו והבחירה בלאנס למרות רוחם של האוהדים – מגיעים ללינץ' מחיאות כפיים. עכשיו הזמן לעבוד במגרש. גארופולו צפוי להיות הקווטרבק הפותח ב2021, ולאחריו לאנס יקבל את המושכות ויינסה להצדיק את האמון שניתן בו.

NDSU quarterback Trey Lance goes to 49ers with third pick in NFL draft |  Star Tribune
טריי לאנס. יובל את הניינרסלסופרבול בשנים הקרובות?

לאחר שבפעם הראשונה מאז תחילת המילניום נבחרו שלושה קווטרבקים בשלוש הבחירות הראשונות, הגיע התור של הפריקים ההתקפיים להיבחר בזה אחר זה. אטלנטה לא וויתרה על קייל פיטס, טייטאנד שיכול לשחק גם כרסיבר ומפלצת אתלטית שתקשה מאוד על הליינבקרים והסייפטיז שיינסו לשמור אותו על הקו. השמועות על טרייד של חוליו ג'ונס הופרכו נכון לעכשיו, ולאטלנטה יש כישרון עצום בעמדות הסקילס כעת. סינסנטי הגיעה לבחירה החמשיית כשמטרת העל היא לעזור עד כמה שניתן לג'ו בוראו להתפתח. למרות שכל הסימנים הראו שמדובר בפני סוול – שחקן קו ההתקפה הטוב ביותר בדראפט, סינסי החליטה לבחור בג'מאר צ'ייס. תופס אדיר, שיהפוך להיות המטרה מס' 1 של בוראו, בתקווה שזה יחזור לשחק פוטבול כבר בפתיחת העונה הנוכחית. צ'ייס ישדרג את התקפס הבנגלז, אך אני סבור שמוטב היה אילו הכתומים-שחורים היו מהדקים את ההגנה סביב היהלום שמתחת לסנטר. מיאמי ירדה מהבחירה השלישית ל12, רק בשביל לעלות חזרה לבחירה השישית ולבחור בג'יילן וואדל, שכל ההשוואות מדברות על טייריק היל. וואדל, שמתמחה במהלכים גדולים ותפיסות לעומק אמור להיות המטרה מס' 1 של טואה בעונה הקרובה, והמהירות שלו תסייע לו להשתלב בקלות בליגה הטובה בעולם. השאלה היא האם הוא שווה את המחיר שמיאמי שילמה כדי לעלות ל6, ובהנחה שסיוכי סביר שהיה נשאר על הלוח גם בבחירה ה12. הליונס ארבו בבחירה שביעית, סירבו לכל הצעות הטרייד-אפ שזרמו אליהן ובחרו בפני סוול, לקול צהלות השמחה של הצוות המנהל של דטרויט. ג'ארד גוף יקבל הגנה מתאקל הכי טוב בדראפט הנוכחי.

בדטרויט היו מרוצים מאוד מהבחירה בסוול:

מס' שעות בודדות לפני תחילת האירוע, קרוליינה שלחה את החוזה היקר של טדי ברידג'ווטר לדנבר בתמורה לבחירה בסיבוב השישי בלבד. הפנת'רס החליטו שהם בוטחים בדארנולד לעונה הקרובה, ואילו ג'ון אלווי מעריך כי הקווטרבק הרביעי שיישאר על הלוח לא יכול להתפתח לכדי שחקן פרנצ'ייז ועדיף להסתפק בטדי לבינתיים. פילדס היה עדיין על הלוח עבור שתי הקבוצות, אך בקרוליינה ודנבר העדיפו לבחור בשני הקורנרים הבכירים במחזור – ג'ייסי הורן לתכולים, פטריק סרטיין לכתומים. אוהדי שתי הקבוצות יצאו מאוכזבים. הטרייד הראשון שבוצע בליל הדראפט עצמו הגיע דווקא בבחירה העשירית, בלב בית הAFC מזרח. האיגלס טיפסו שני מקומות על חשבון דאלאס והוסיפו את הבחירה ה84 כדי לבחור בזוכה ההייזמן של 2020 – דיבונטה סמית' מאלבאמה. תופסים מפס הייצור של ניק סייבן הם כבר מזמן מניה בטוחה, ופילי הרוויחה תופס פנטסטי שיעזור לייצר מטרות עבור ג'יילן הרטס.

בבחירה ה11 התרחש הרגע המשמעותי ביותר של הערב. רייאן פייס השכיל להבין באוף-סיזן שמיצ'ל טרוביסקי לא יכול להיות QB1 בליגה הזו. כשראה את ג'סטין פילדס מתגלגל למטה החליט ללכת על זה בכל הכח. פייס שילם מחיר עצום (יחסית) בכדי לעלות מהבחירה ה20 לבחירה ה11 – שכלל גם בחירה בסיבוב הראשון והרביעי ב2022 כדי לבחור בקווטרבק של אוהיו סטייט. ג'סטין פילדס, אתלט-על ונייד מאוד, שיודע לתפקד גם לא רע כמוסר מתוך הפוקט (בניגוד לכמה קווטרבקים שיודעים רק לרוץ) ונמצא איפשהו על הציר בין קאם ניוטון לדאק פרסקוט, מגיע למערכת של שיקאגו ויירצה להקפיץ את הדובים אל מחוזות בהן הם לא היו מזמן. אם ייתנו לו את הכלים הנכונים (חוזה חדש לאלן רובינסון למשל), שיקאגו תוכל לנוח על זרי הדפנה בשנים הקרובות בעמדה החשובה במשחק. מילה טובה מגיעה גם לגטלמן, הGM של הג'איינטס שביצע טרייד דאון ויצא עם תמורה נאה מאוד עבור ירידה של תשעה מקומות בלבד.

Bears' Justin Fields: 'I expect myself to be a franchise QB' - Chicago  Sun-Times
שיקאגו עם המהלך הבולט בדראפט. מהלך העשור? ימים יגידו.

הקאובויז ניצלו את הבחירה ה12 בשביל לבחור במיקה פארסונס, ליינבקר מבטיח מאוד אך עם לא מעט סימני שאלה שמרחפים מעליו. פארסונס הוא ליינבקר מהסוג החדש- שיכול למלא כמעט כל תפקיד שנדרש בקו השני, ואם דאלאס תשתמש בו נכון היא מרוויחה שחקן נפלא. הצרג'רג'ס הורידו מהלוח את התאקל השני בטיבו, ראשן סלייטר שיסייע לשמור על הרברט. החלטה נבונה של הברקים. בבחירה ה14 ראינו טרייד נוסף, ובו הג'טס נתנו לוויקינס את הבחירה ה23,66 ו86 על מנת לבחור בגארד אלייז'ה ורה-טאקר. רכש חשוב עבור זאק ווילסון, אך אני בספק האם היה שווה להקריב שתי בחירות בסיבוב השלישי רק כדי לבחור בו.

ביל בליצ'ק המתין בסבלנות עם ידיים שלובות עד אשר הגיע תורו לבחור. השמועות הרבות שהתרוצצו סביב טרייד אפ לא עניינו אותו. קשרי הידידות המפורסמים של בליצ'ק עם מכללת אלבאמה גרמו לביל לבחור במאק ג'ונס, קווטרבק שזכה באליופת עם משחק אדיר גמר המכללות ונחשב לגרסה פחות טובה של טום בריידי. ג'ונס יודע לקרוא הגנות מצוין, מדוייק מאוד (77.4 אחוז !!! השלמה בשנתו האחרונה במכללה) והיה מצוין ב2020, במערכת הכי טובה שיכל לקבל. הבעיה היא שבמערכת שמתפקדת קצת פחות טוב, כמו הפטריוטס הנוכחיים הוא עשוי להתקשות. קווטרבק שלא יודע לצאת מהפוקט הוא לעולם בעייתי, ושיפור במהירות הזריקה שלו יהיה האספקט הראשון עליו יש לעבוד עמו. אילו מאק ג'ונס היה האיש הבלעדי של בליצ'ק לדראפט הקרוב אני יכול להניח שהיינו רואים את הפטריוטס קופצים קדימה כדי לבחור בו. מכיוון שזה לא נעשה, אני רק יכול לשער שהפטריוטס בחרו בו 'כי אין ברירה' והלחץ התקשורתי לבחור בקווטרבק עשה את שלו. הסרטון שייצא מחדר הדראפט מבהיר היטב לדעתי עד כמה הפטריוטס היו מאופקים עם הבחירה בו. ג'ונס וניוטון, שני הקיוביז של הקבוצה לעונה הקרובה הם שונים לחלוטין ויהיה מעניין לראות אך ג'וש מקדניאלס, המתאם ההתקפי של הפאטס, יתמודד עם הכלים שיש לו.

התגובה המאופקת של הפטריוטס לבחירה במאק ג'ונס:

ג'ונס היה הקווטרבק החמישי והאחרון שנבחר בסיבוב הראשון, ולמעשה סגר את הדרמות האפשריות של ליל הדראפט. וושינגטון, שרבים חשבו שתבחר בקווטרבק גם כן, לבסוף הסתפקה בג'מין דיוויס בבחירה ה19, שיוכל להשתלב היטב במערכת הנהדרת של רון ריברה. הג'איינטס היו צריכים תופס והביאו את קדריוס טוני, שיודע להתשחרר מהשומרים בלקליות ויעשה לדניאל ג'ונס חיים קליום יותר, יחד עם גוליידי שהגיע בפגרה. עוד בחירה מעניינת שכדאי לשים לב אליו הוא הקורנר קיילב פארלי, שהגיע לטנסי בבחירה ה22. יש לו סייז מצויין ומהירות מספקת כדי לשמור תופסים, ורק בעיות בריאות גרמו להדרדר עד לסוף הסיבוב. טנסי מהמרת ויכולה להרוויח שומר מצויין לסקנדרי. ההחלטות הגרועות של הערב הגיעו עם בחירות של פיטסבורג וג'קסונוויל בשני רצים בבחירות ה24 וה25 –  נאג'י האריס וטראוויס אטיין. במיוחד לאור העובדה ששתי הקבוצות ישנם חוסרים גדולים יותר בעמדות אחרות, ולבטח כששווי עמדת הרץ הוא בשפל של כל הזמנים, וניתן להשיג רצים מצויינים גם בסיבובים המאוחרים. קליבלנד בראונס זכתה למחמאות על הבחירה בקורנר גרג ניוסם, והרייבנס הנחיתו בבחירה ה27 את התופס ראשיד בייטמן, שנחשב בעיניי רבים לתופס הרביעי בטיבו בדראפט.

כ6 שעות לפני תחילת הדראפט הגיעו דיווחים מוזרים מאוד בטוויטר של אדם שפטר ואיאן רפפורט – שני הפרשנים הבכירים ביותר כיום בליגה. "אארון רודג'רס הודיע לראשי הפאקרס כי הוא לא מעוניין לשוב ולשחק בקבוצה בשנה הבאה". הפתעה מוחלטת. מנהלים מכל הליגה התקשרו לפאקרס שהתייחסו בביטול לכל הצעת טרייד שהיא. בדיחות ושמועות בנוגע לעבודה במשרה מלאה בשעשעון JEOPARDY החלו להתרוצץ. טרם ידוע מה יעלה בגורלו של רודג'רס, שעדיין כועס על הבחירה בג'ורדן לאב בסיבוב הראשון של השנה שעברה, ובינתיים הפאקרס בחרו בבחירה ה28 את הקורנר אריק סטוקס מג'ורג'יה, ושוב הותירו את רודג'רס יתום מחיזוק התקפי בסיבוב הראשון. סוער בוויסקונסין. האלופה המכנהת, טמפה ביי באקנירס נעלה את ליל הדראפט עם הבחירה בג'ו טיירון – ליינבקר חיצוני שיוסיף עוד עומק לעמדה.

Hosting 'Jeopardy!' was a 'surreal experience' for Aaron Rodgers
אארון רודג'רס בדרך למשרה מלאה בשעשעון?

בסיבובים המאוחרים יותר כבר ניתן למנות מס' גניבות שעל פי הפרשנויות עשויים להיות משמעותיים מאוד. הג'טס הרוויחו מן ההפקר את אלייז'ה מור, התופס הנהדר שיעזור לזאק ווילסון. הפטריוטס טיפסו שמונה מקומות לבחירה ה38 כדי לבחור בכריסטיאן בארמור, דיפנסיב תאקל מאלבאמה שהיה אמור לרדת מהלוח כבר בסיבוב הראשון. הריידרס לדעתי עשו בחירה מצויינת בטרבון מורהיג בבחירה ה43, שסומן כסייפטי הטוב במחזור (במחזור גרע בעמדה), ונחשב לשחקן אדיר שיכול לכסות שטחים גדולים מעמדת הפרי סייפטי. היאגוארים התחזקו עם תאקל שייגן על לורנס בבחירה ה45 – ווקר ליטל מסטאנפורד. הג'איינטס המשיכרו בדראפט המצויין שלהם לטעמי, עם הבחירה באדג' עזיז אוג'ולארי (בחירה 50), כשגם קליבלנד המשיכה לחזק את ההגנה עם בחירה בג'רמייה אווסו-קורמואה (בחירה 52), שלדעת רבים היה צריך להיבחר כבר ביום חמישי. טמפה ביי נעלה את הסיבוב השני עם הבחירה בקווטרבק קייל טראסק, שייקבל שיעורי הכנה לליגה מהקווטרבק הטוב בעולם.

מינסוטה וויקינגס מכינה את הקרקע ליום שאחרי קירק קאזינס עם הבחירה בקלן מונד בבחירה ה66, קווטרבק שהופיע בסוף הסיבוב הראשון בכמה מוקים. מיד לאחריה, הטקסאנס בחרו בפעם הראשונה בדראפט 2021 גם כן בקווטרבק – דיוויס מילס מסטאנפורד. כנראה שביוסטון חוששים מאוד לגורלו של דשון ווטסון. וושינגטון פוטבול טים הופתעה בבחירה ה82 שנפל לידיה התופס דיאמי בראון – שנראה כמו התאמה מושלמת לרייאן פיטצפאטריק. הפאקרס סוף סוף בחרו תופס ביום שישי (לראשונה מאז 2018) כשלקחו את אמארי רודג'רס מקלמזון בבחירה ה85. הפטריוטס עם עוד בחירה שנחשבת לטובה בבחירה ה96 – האדג' רוני פרקינס מאוקלהומה. אדג' נוסף שהדרדר ואמור להיות משמעותי בליגה הוא כריס ראמפ, שהגיע לצ'ארג'רס מהבחירה ה118. הסיינטס הוסיפו גם כן קווטרבק בשם איאן בוק בבחירה ה133, שאמור לתת פייט לג'יימיס ווינסטון וטייסום היל בקרב על חולצת ההרכב הפותח.

אם למנות את המנצחות הגדולות מבחינתי בדראפט – שיקאגו ברס, מיאמי דולפינס וניו יורק ג'טס. כל אחת בדרכה שלה הצליחה להתחזק בעמדות הנצרכות, הצליחו לבצע כמה גניבות בסיבובים המאוחרים (ביחס לציפיות) ולא היו אגרסיביות מדי.

המפסידות הגדולות-  לוס אנג'לס ראמס, קרוליינה פנת'רס וסיאטל סיהוקס.

 כל אחת בדרכה שלה הצליחה לחרב לעצמה את התקוות. הראמס עם דראפט תמוהה, ללא חיזוק לקו ההתקפי, קרוליינה וויתרה על פילדס וג'ונס, ולא בחרו באף ליינבקר והסיהוקס עם שלוש בחירות בלבד שלבטח לא ישפיעו על הקבוצה.

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. נהדר עידו.
    .
    המצב בגרין ביי רק מחמיר – יאן ראפפורט דיווח אתמול שעכשיו רודג'רס מתנה את החזרה שלו בפיטורים של ה-GM, דרישה קצת בעייתית בקבוצה שאין לה בעלים…
    .
    לגבי ווטסון – בערך באותו הזמן אדם שפטר מ-ESPN דיווח שההערכות בקרב הליגה הם שהוא כנראה לא יעלה השנה על המגרש, ולכן יוסטון היו כ"כ לחוצים לבחור ק"ב (מעשית – לפני האחרון שנבחר, כאשר לא בטוח איזו עמדה ישחק סם אלינג'ר מטקסס). הטקסנס הולכים להריסה ובנייה מחדש, וכרגע הם רק מתפללים שיצליחו להוציא משהו בטרייד על ווסטון…

    1. צודק. תוקן. הכתבה נכתבה במהירות ומשום מה היה זכור לי שראיתי זאת באיזשהו מקום. אולי דיברו שם על ארבע הבחירות הראשונות… בכל מקרה, זו הפעם הראשונה מאז 1999.
      תודה על התיקון!

  2. אוהדי הג׳טס באופוריה, או שהגיוס החדש של ווילסון וההתקפה הטריה יקח אותם גבוה גבוה, או שלא ואז שוב בחירות גבוהות בדראפט הבא! ווין-ווין!

    1. הכוונה לג׳טס. החמאתי לג׳איינטס על טרייד דאון מצוין בשבילם, שבעיקר חיזק אותם בבחירות נוספות לדראפט הבא, ועל בחירה נוספת נהדרת שלהם להגנה. אך הג׳טס יצאו מנצחים גדולים מהדראפט הנוכחי לדעתי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט