יומן ממפיס – תעודת שני שליש / מאת הגולש אסף

יומן ממפיס – תעודת שני שליש / מאת הגולש אסף

היומן הראשון היה בסימן דובוני אכפת לי חביבים. היומן השני, כיאה לציון דרך של שני שליש עונה שחלפה לה, ובהתאם לבחירה המקצועית שבחרתי בחיים כמורה (לחינוך מיוחד), יעסוק בחלוקת תעודות וגיליון ציונים לדובים.

ואם כבר תעודות אי אפשר בלי דעתה של המלכה האם הבלתי מעורערת של ילדותי ציפי שביט:

אז מה היה לנו עד כה?

מאז היומן הראשון ובעצם לאורך העונה עד כה ממפיס שומרת על יציבות וסביב מאזן חצוי לאורך כל הדרך. היציבות נשמרת באופן יחסי גם כאשר מסתכלים על היריבות בניצחונות אל מול אלו שבהפסדים. ממפיס מפסידה לקבוצות הבכירות ממנה ומנצחת את אלו שכביכול ברמתה ומטה. דווקא את חודש אפריל פתחה הקבוצה בשלושה ניצחונות נאים על פילי, מיאמי ואטלנטה שהובילו לכך שנכון לכתיבת שורות אלו מגיעה הקבוצה למאזן חיובי של 26-23 וממוקמת 8 במערב.

כמו בחיים גם כאן נשמור על כלל הברזל הלא כתוב – תמיד להתחיל את התעודה בנק' החיובית ולכן נפתח במספר תחומים בהם ממפיס בולטת לטובה

אסיסטים – ממפיס מספקת משחק קבוצתי משובח. הקבוצה אמנם ירדה מעט בדירוג הכללי ביחס ליומן הקודם אך עדיין מדורגת 6 בליגה, עם כמעט 27 אס' למשחק, ולמרות שהיא משחקת בקצב די מהיר (5 בליגה), היא ממוקמת רביעית בליגה ביחס אסיסטים / איבודים עם יחס חיובי מצוין של 2 אס' על כל איבוד.

הגנה קבוצתית – ממפיס מדורגת 6 בליגה במדד defensive rtg. הקבוצה שנייה בליגה מבחינת כמות האיבודים למשחק שהיא כופה על היריבות שלה, ומנצלת את זה בהתאם (3 בליגה מנק' כתוצאה מאיבודים שנכפו על היריבה). בנוסף הדובים כמעט ולא מאפשרים לקבוצות שמולם ריבאונד התקפה, (4 בליגה), או נק' מריבאונד התקפה (3 בליגה).

רוטציה רחבה – לממפיס 10-11 שחקני רוטציה לגיטימיים שחולקים את המעמסה ומשחקים בממוצע בין 20 ל-30 דק' למשחק. מוראנט מוביל עם 32 דק' והרוקי טילמן סוגר את הרשימה עם 19 דק'. 7 מבין שחקני הרוטציה קולעים בספרות כפולות! והרוקי, דזמונד ביין, נושק לכך עם 9.5 נק' למשחק. כתוצאה מכך לממפיס רגליים טריות על המגרש כמעט בכל זמן נתון. יתרה מזו, כמעט בכל ערב נתון מבליח כוכב אורח תורן.

טעון שיפור בתחום הקבוצתי

קליעה מחוץ לצבע וקליעה משלוש בפרט – ממפיס מדורגת במקום ה-21 בליגה ב%eFG עם 52.5 בלבד. בקליעה מחוץ לקשת, הכה חשובה בימינו, המצב בעייתי כאשר ממפיס במקום ה-25 מבחינת קליעות לשלוש (כ-11 למשחק), ובמקום ה-20 מבחינת אחוזי קליעה לשלוש (כ-35.5%).

תעודות אישיות בולטות

ג'ה מוראנט – מצד אחד ג'ה לוקח בשמחה את תפקיד השחקן המוביל של הקבוצה והפנים שלה בעתיד, והאמת שגם עושה את זה בבגרות רבה ומפתיעה יחסית לציפיות. מצד שני, למרות שמוראנט מוביל ביד רמה את המשחק ההתקפי הקבוצתי המשובח, המספרים די דומים לעונה החולפת, כך שמי שציפו ממנו לקפיצת מדרגה עשויים להתאכזב. הידית לא מאד מאופסת, בעיקר לנוכח 25% מעבר לקשת, ב-3.5 זריקות למשחק בממוצע. ציון – טוב

קייל אנדרסון – בעונתו השביעית בליגה מספק עונת קריירה כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית, הפך לשחקן חמישייה לגיטימי ובורג מרכזי בקבוצה בשני צידי המגרש, ובמדבר הקליעה משלוש של ממפיס, סלו-מוט מרוויח נק' זכות על היותו קלעי אמין עם 37% מעבר לקשת. ציון – טוב מאוד

דילון ברוקס – ממצב את עצמו כסגן של בר כוכבא, יציב מאוד בשני צידי המגרש ,הן בהתקפה והן בהגנה כגארד המגן הבכיר של הקבוצה. עדיין טעון שיפור בקליעה מבחוץ. ציון – טוב מאוד

יונאס ולצ'יונאס – מר דאבל-דאבל בשבילכם. יעיל מאוד בצבע בשני צידי המגרש, ציר מרכזי בשליטה של ממפיס בריבאונד, בגיל 28 יש לו PER  של 23, הגבוה בקריירה. ציון – מצוין

גרייסון אלן – בעונתו השלישית בליגה מתחיל להצדיק חלק מהציפיות שנתלו בו כאשר נבחר בדראפט. בצוותא עם ברוקס ואנדרסון, גרייסון משלים הגנתית משולש שחקני כנף שעושה עבודה לא רעה בכלל. בהתקפה גרייסון מהבודדים בקבוצה עם קליעה יציבה ואמינה מחוץ לקשת. עשה קפיצת מדרגה בחודש האחרון והשתדרג לחמישייה. ציון – טוב

ברנדון קלארק – האיש השישי. המספרים של קלארק די דומים לשנת הרוקי למרות שהוא מקבל מעט יותר דק' ומשחק עם ביטחון יחסית לשחקן שנה שנייה בליגה. אך בדומה למוראנט גם במקרה שלו חשבתי שיעשה קפיצת מדרגה שטרם קרתה. ציון – כמעט טוב

דזמונד ביין ואקסבייר טילמן – צמד הרוקיז שנבחרו בסוף הסיבוב הראשון ובתחילת הסיבוב השני נותנים תפוקה לא רעה בכלל, ומקבלים דק' משמעותיות מהצפוי. ביין כמחליף לגארדים וקלעי 3 אמין (44%), וטילמן כמחליף מתחת לסלים. מסתמנים כגניבות דראפט טובות של ממפיס. ציונים – טוב מאוד לביין, וטוב לטילמן

דאנתוני מלטון וטיוס ג'ונס – צמד שמשום מה במרבית הזמן מרגיש לי כאחד. שניהם לסירוגין נותנים דק' מנוחה למוראנט ולפרקים לברוקס. ג'ונס יותר מנהל משחק עם 4 אסיסטים למשחק ומלטון יותר סקורר עם 45% בקליעה מחוץ לקשת. ציון – טוב לשניהם

טיילור ג'נקינס – האיש על הקווים. בעונתו השנייה כמאמן ראשי הוא עושה עבודה נהדרת, מתאים את שיטת המשחק לכלים שברשותו, משדרג לא מעט שחקנים מעל לפוטנציאל שלהם, ומקדם את הצעירים המוכשרים. יצר יחידה שהשלם בה עולה על חלקיה. ציון – מצוין

סרטון מצוין של the ringer על העתיד של ממפיס

אז מה צופן כדור הבדולח לתקופה הקרובה?

עד סוף אפריל לממפיס לו"ז לא קל הכולל עימותים עם יריבות מצמרת המערב – 2 דנבר, 3 פורטלנד, 1 עם הקליפרס, וכן משחק נגד הבאקס החזקים. בנוסף מחכים לדובים מפגשים מול קבוצות ברמתם, פחות או יותר – פעמיים נגד הבולס, ומפגש אחד מול הניקס ,דאלאס ואינדיאנה. בפינת המשחקים הקלים עומד מבויש משחק בודד נגד הנמושה מאורלנדו.

בסה"כ הקבוצה החלה את אפריל ברגל ימין, העומק והגיבוש שלה משחקים לטובתה, ולכן אני מאמין שבמשחקים שנותרו החודש הקבוצה יכולה להשיג 6-8 ניצחונות שיקבעו אותה אי שם במקומות 7-8 בצמרת קבוצות הפליי-אין.

ולסיום חייבים איזה שיר של המלך הבלתי מעורער של הרוקנרול וממפיס:

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. כיף לקרוא ניתוח כזה מקיף על כל הקבוצה! במיוחד בתור אוהד ממפיס.
    מאמין שיסיימו בין 8 ל-10. כמו שכתבת הלו"ז באפריל קשוח מבחינת הקבוצות שמולן ישחקו, אני חושב שיהיו עכשיו ברצף הפסדים. כמו כן, במאי יש להם 11 משחקים ב-16 ימים מתוכם 3 בק-טו-בק ועוד שלושה משחקים בשלושה ימים מול יריבות ישירות על הפליי-אין.
    לדעתי ההפתעה הכי הגדולה בחודש וקצת האחרונים ומי שצריך לקבל את הציון הכי גבוה הוא דווקא ד'אנתוני מלטון. בשנה שעברה הביקורת עליו הייתה שהוא קלע נוראי והחוזה שקיבל נראה לרבים מוגזם (35 ל-4 שנים. לדעתי כבר אז זה היה חוזה מצוין), אבל בתקופה האחרונה הוא פשוט התפוצץ – 51% לשלוש עם 4.4 זריקות ו-50% מהשדה, וחטיפות, ריבאונדים ואסיסטים בדיוק מתי שהקבוצה צריכה במהלך המשחק. רק שישחק קצת יותר!

      1. לא רק הם, גם לספרס יש 11 משחקים ב-16 ימים – ארבעה בק-טו-בק.
        נראה לי שלכל הקבוצות יש בין 9 ל-11 משחקים במאי, ולפחות שני בק-טו-בק.
        זו עונה מיוחדת.

  2. טור מעולה, כיף לקרוא. ממפיס מאוד מרשימה, במיוחד אם חושבים על מי שלא מופיע (ובצדק) בפוסט, ג'ארן ג'קסון. מוזר מאוד מה שקרה לקליעה של קלארק שהייתה טובה עד לבועה ודעכה מאז

  3. טור יפה. מודה שקצת ציפיתי שזה יהיה "כמו בחיים גם כאן נשמור על כלל הברזל הלא כתוב – תמיד להתחיל את התעודה בנק' החיובית ולכן נפתח במספר תחומים בהם ממפיס בולטת לטובה" ואז פשוט שבשום שלב לא תגיע לנקודות השליליות. כי עם העונה הזו של ממפיס הן לגמרי מתגמדות.

  4. תודה Ljos. די מסכים אתך, לכן גם נראה לי שבעיקר התייחסתי רק לעניין הקליעה מבחוץ. מי שטרם צפה בהם העונה ממליץ בחום להתחיל לעשות זאת.

  5. יופי של טור אסף אני אוהב מאד את ממפיס אבל מעט מאוכזב. יש לה קולקציה של שחקנים מצויינים, מעט דפוקים בראש, שחורים ולבנים והייתי בטוח שהעונה הם הופכים לאחת הקבוצות המלהיבות והמעניינות בליגה. מספיק שיש לך ג'ה וגרייסון אלן – שהיה אחד משחקני המכללות השנואים ביקום (משהו כמו ג'יידג'יי רדיק: לבן שמתעלל במגניו השחורים – אפילו הלבנים של המכללות שנואו זאת, והוא בחיוך הממזרי שלו ממשיך לעשות את השטיק שלו.
    דווקא בממפיס הוא הוא הפך לדי נורמלי. הוא היה צריך להמשיך ב'סוואגר' שהיה לו בדוק. היום הוא פשוט שחקן די טוב. הייתי בטוח שהוא וג'ה, עם קייל אנדרסון, דילון ברוקס, דזמונד ביין ודנטוני מלטון הם יהפכו להצגה הגדולה ב-NBA.(ואסור לשכוח את ולצ'יונאס שגם לו חסר בורג קטן בראש).
    אני מחזיק מטיילור ג'נקינס כאחד מהמאמנים האלמונים ועדיין הטובים ביותר ב-NBA. לך תדע: אולי הוא החליט לשכוח שהם משחקים בעירו של אלוויס פרסלי ובמקום להוביל קבוצה ל-SHOW ותעלולים, הוא החליט להשתיל שקט תעשייתי ומכין קבוצה רצינית ממש לעונה הבאה.
    אני מודה: ציפיתי לקצת ג'אז בעיר הג'אז הזאת ובמקום קבלתי קבוצה הנבנית להיות קבוצה רצינית בלי השואו וההצגות שדי ציפיתי להן.

  6. תודה מנחם. אל תשכח שזו קבוצה צעירה יחסית. מלבד אנדרסון ווליציונאס רוב החברה עדיין צעירים. מאמין שעוד עונה או שתיים הם יהיו חזק בצמרת. אגב לא מצאתי בחיפושיי אם מישהו יודע האם עוד נזכה לראות את טריפל J על הפרקט העונה? תחיית מתים אחת כבר ראינו עם חזרתו של וינסלו בחודש וחצי האחרונים לפרקט ..(בנתיים שוב הספיק לחזור לשבת בצד)

  7. טוב לדעת .אגב לא הזכרתי אותו ביומן אבל גם קליימן ה-GM הצעיר עושה אחלה עבודה בשנתיים שלו בתפקיד. מוביל יופי את תהליך הבנייה מחדש.

  8. מעולה אסף קבוצה שמוציאה 200 אחוז מעצמה חלשה על הנייר וגם מוראנט די חלש מאז הפציעה ועדיין מנצחת.
    המון קרדיט למאמן.
    יונאס משחק בממפיס הכי טוב שראיתי אותו משחק ממשחק הקפיץ את הרמה ב2 צידי המגרש למרות שזה אולי לא ניכר בסטט.
    קבוצה שחייבת sf וpf ברמה גבוהה אם היא רוצה לעלות רמה. וגם ספסל טוב

  9. קבוצה שאני מאוד אוהב (וגם כתבתי את הפריוויו שלהם בשנתיים האחרונות), אז אני מאוד שמח על ההצלחה שלהם, וגם על הפוסט המצוין הזה

  10. תודה על הקומפלימנטים. אין ספק שהשלם עולה על חלקיו. מקווה שמוראנט יעלה מהלך בשליש האחרון. הם חייבים את זה.

  11. מצוין אסף, תודה רבה. הם נמצאים איפה שאנחנו היינו יכולים להימצא אם היינו מוכרים את דרוזן ואולדריג' לפני שנתיים – הרבה בחירות מוצלחות שמתחילות לקיים, כמה שחקנים מוצלחים מסביב, והרבה אופטימיות לעתיד. כרגע אנחנו בעיקר עם המסביב ובלי יותר מדי אופטימיות, וחבל.

  12. מסכים מאנו . הצליחו לחתוך את גאסול וקונלי על הקשקש שהיו בעלי ערך (במיוחד גאסול) ועשו בנייה מחדש יחסית לא ארוכה מדי ומוצלחת. אגב לא מעט בחירות דראפט מאוחרות מוצלחות בשנים האחרונות (ברוקס, קלארק, ביין , טילמן)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט