משנה מקום, משנה מזל – מצב הקווטרבקים בכל 32 קבוצות ליגת הNFL / עידו יצחקי

משנה מקום, משנה מזל – מצב הקווטרבקים בכל 32 קבוצות ליגת הNFL / עידו יצחקי

"טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה ולצפות לתוצאה שונה" אמר פעם אלברט איינשטיין ברוב גאונותו. הקלישאה אומרת שתמיד כשרוצים להתחיל לבנות משהו חדש צריך להתחיל מהבסיס. ובכן, כשהגונג נשמע ברחבי ליגת הNFL והעונה הקודמת מסתיימת אנו עדים למשחק כיסאות מוזיקליים בקרב מחזיקי התפקיד החשוב בליגה – הקווטרבק. בחודשים הללו, בין פברואר עד לסיום הדראפט בסוף אפריל, מחליטים בעלי הקבוצות בידי מי הם מעוניינים להפקיד את המושכות שיוביל את העגלה קדימה ככל האפשר. זוהי לא תמיד החלטה קלה, ולבטח כזאת שטעונה המון מחשבה לפני שלוקחים אותה. כשלושה שבועות לפני הדראפט, שיכניס לחיינו עוד לפחות חמישה קווטרבקים מובילים ע"פ התחזיות, בחרתי לנתח ולהציג בפניכם את מצב הקווטרבקים בכל קבוצות הליגה (נכון לעכשיו). 11 קבוצות החליפו את הקווטרבק הפותח (!!) שני קווטרבקים בכירים פרשו, ורק כ21 קווטרבקים פותחים הצליחו לשמור על מקום העבודה שלהם גם ב2021.

קשה להסביר את חשיבות התפקיד של הQB ביחס לענפים אחרים בספורט הקבוצתי. נדמה כי בשום ענף אין דמות כל כך חשובה במגרש בו נמצאים על המגרש 22 שחקנים. הקווטרבק הוא גם הפוינט-גארד של הקבוצה שצריך לרכז את המשחק, אבל בו בעת גם חלוץ מרכזי שמצופה ממנו להבקיע שערים. קבוצות משלמות בבחירות דראפט מחירים מופקעים רק בכדי למצוא את האיש שאולי יתפתח להיות המוביל של הקבוצה לעשור הקרוב. בלא מעט מקרים, המשימה נכשלת. וותיקי הענף בוודאי זוכרים כיצד הג'איינטס נתנו לצ'ארג'רס את פיליפ ריברס ו3 בחירות דראפט בכדי לקחת את איליי מאנינג בבחירה הראשונה שנת 2004. מאנינג הוליך את הג'איינטס לשתי אליפויות, וניתן רק לדמיין מה היה קורה אילו ארני אקרוסי (הGM של הענקיים דאז) לא היה מבצע את העסקה שהותירה את עולם הפוטבול פעורי פה. קשה עד בלתי אפשרי להגיע להישגים ללא פרנצ'ייז קווטרבק איכותי וככל שעובר הזמן קבוצות מבינות את זה יותר ויותר. לא נתפלא כלל אילו בכל ארבעת הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב ייבחרו קווטרבקים – משהו שלא קרה מעולם בהיסטוריה של הליגה. כאשר חשיבות העמדה עולה ומטפסת, חשוב במיוחד להכיר את המציאות של הקבוצות לפני שהן ניגשו אל האוף-סיזן שעברנו או המציאות אליהן הן נכנסות בדראפט הקרוב.

סיאטל סיהוקס (מאזן בעונה שעברה: 4-12) – ראסל ווילסון, בן 32, עונה עשירית בקבוצה.

סיאטל יצאה לאוף-סיזן על רקע שמועות לפיהן ראס רוצה לעזוב את הקבוצה ודורש מהם להעבירו בטרייד. שיקאגו הגיעה ראשונה עם הצעה אדירה שכללה שלוש בחירות סיבוב ראשון ושני שחקנים פותחים בהגנה, אך הסיהוקס כמובן סירבו. מיום ליום שעובר במהלך הפגרה נראה שזעמו של ווילסון על המערכת הולך ופוחת והוא ישוב לשחק בסיאטל גם בעונה הנוכחית.

לוס אנג'לס ראמס (מאזן בעונה שעברה: 6-10) – מת'יו סטאפורד, בן 33, עונה ראשונה בקבוצה.

הטרייד הראשון ששבר את השוק העוה בNFL הגיע בשלהי ינואר, כאשר לי סניד, הGM של הראמס החליט שהוא הולך על אליפות אול-אין והחליט למשכן את עיתד הקבוצה בעבור מת'יו סטאפורד. הוא נתן את ג'ארד גוף (שהוליך אותם לסופרבול לפני שנתיים), שתי בחירות סיבוב ראשון ובחירת סיבוב שלישי בכדי לקבל קווטרבק בן 33, שבכל הקריירה הארוכה שלו שיחק רק בשלושה משחקי פלייאוף – ובכולם הוא הפסיד. סטאפורד, הבחירה הראשונה בדראפט 2009 נפל קורבן לארגון הכי גרוע בתולדות הNFL, אך לא ברור האם הוא מסוגל להיות אקס-פאקטור אמיתי עבור הראמס, שמחפשים להגיע לריקוד הגדול בכל מחיר. אגב, הפעם האחרונה בה בחרו הראמס בסיבוב הראשון הייתה אי שם ב2016 – אז בחרו בקבוצה את ג'ארד גוף. מאז הם מקפידים בדריכות לבצע טריידים על בחירות בסיבוב הראשון, והבצורת תימשך עד 2024 לפחות.

Lions to trade Matthew Stafford to Rams in blockbuster deal involving Jared  Goff, picks
מת'יו סטאפורד וג'ארד גוף. יסתדרו במדים החדשים?

אריזונה קארדינאלס (מאזן בעונה שעברה: 8-8) – קיילר מארי, בן 23, עונה שלישית בקבוצה.

הקארדס ימשיכו עם הבחירה הראשונה בדראפט 2019, אחרי שהציג יכולת טובה יותר בשנתו השנייה בליגה וזכה לחיבור יוקרתי עם דיאנדרה הופקינס, שיימשך גם בעונה הקרובה.

סן פרנסיסקו פורטיניינרס (מאזן בעונה שעברה: 10-6) – ???????

הניינרס חוו ב2020 את תופעת 'סופרבול האנגאובר' הידועה לשמצה והתקשו מאוד לשחזר את היכולת מהשנה שעברה שהובילה אותם לסופרבול. הפציעות ומגיפת הקורונה הכו שוב ושוב בקבוצה, אך קשה היה להתעלם לאורך העונה מהיכולת החלשה של ג'ימי גארופולו (בן 29, עונה חמישית בקבוצה). לאחר חרושת שמועות שכללו טרייד על החוזה הדרקוני של ג'ימי ג'י, הניינרס הצליחו לטפס לבחירה השלישית בדראפט הקרב בטרייד עם הדולפינס בו נתנו את הבחירה ה12, בתוספת שתי בחירות סיבוב ראשון בשנתיים הבאות ובחירת סיבוב שלישי. מחיר יקר, אך בכדי לקחת את קווטרבק העתיד של המועדון צריך לשלם. גארופולו עדיין נותר במועדון, וכולם ממתינים לראות את מי לינץ' ייבחר בבחירה השלישית – ג'סטין פילדס נחשב למומעד המוביל למערכת של שאנהאן, אולם ככל שמתקדמים יותר ויותר פילדס נופל במוק דראפט של פרשנים רבים. אוהדי הקבוצה וודאי מקווים לנפילתו של זאק ווילסון לידיהם, כשגם מאק ג'ונס נחשב למועמד מוביל להיבחר על ידי הניינרס.

ניו אורלינס סיינטס (מאזן בעונה שעברה: 4-12) – ג'יימיס ווינסטון, בן 27, עונה שנייה בקבוצה.

הסיינטס נפרדו לשלום מהפנים של הקבוצה בעשור האחרון – דרו בריס, לאחר שהקווטרבק בן ה41 האגדי הודיע על פרישה מהמשחק אחרי עונת פרידה חלשה יחסית. במהלך הפגרה, הקבוצה האריכה את ההתקשרות עם ווינסטון בחוזה של 12 מיליון דולר, כשגם טייסום היל (בן 30, עונה חמישית בקבוצה) עם סיכויים גבוהים מאוד לפתוח את העונה כ1QB. בעונה שעברה, בזמן שבריס היה פצוע, היל הצליח להוביל את הסיינטס לניצחונות מרשימים, אך הגימיק לא יחזיק להערכתי למשך שנה שלמה. יהיה מעניין אצל הקדושים. 

טמפה ביי באקנירס (מאזן בעונה שעברה: 5-11) – טום בריידי, בן 43, עונה שנייה בקבוצה.

הסיפור שאינו נגמר מקבל שנה נוספת, כשטמפה הגיעה לסיכום עם בריידי על חוזה חדש, והוא ישוב לשחק במדי האלופה המכהנת גם ב2021.

קרוליינה פנת'רס (מאזן בעונה שעברה: 11-5) – סאם דארנולד, בן 23, עונה ראשונה בקבוצה.

הטרייד הגדול של השבוע החולף הציב את דארנולד במרכז, ובו גילה כי הקבוצה שבחרה בו בבחירה שלישית לפני כ3 שנים – הניו יורק ג'טס, שולחת אותו לפנתרים. הפנת'רס בתמורה, העבירו לג'טס בחירת סיבוב שני, רביעי ושישי. סאם הגיע לליגה כהבטחה גדולה אך לא הצליח לממש את הפוטנציאל במדי הג'טס – שגם לא העניקו לו את הכלים המתאימים בכדי להצליח. לאחר שחווה נסיגה מסוימת ביכולת בעונה הנוכחית, החליטו בג'טס לוותר על דארנולד והוא יינסה לשקם את הקריירה במדים התכולים. בקרלויינה, שמחזיקים בבחירה השמינית בדראפט, העדיפו להמר על דארנולד, ולא לחכות ולראות מי יהיה הקווטרבק הרביעי/החמישי שיישאר על הלוח. טדי ברידג'ווטר, שחתום על חוזה לעוד שנתיים נוספות עשוי לפתוח את העונה על הספסל.

49ers: Sam Darnold to Panthers confirms key question for NFL Draft
סאם דארנולד יממש את ההבטחה הגדולים במדי הפנת'רס?

אטלנטה פאלקונס (מאזן בעונה שעברה: 12-4) – מאט ראיין, בן  35, עונה 14 בקבוצה.

הפאלקונס נמצאים בצומת דרכים קריטית וייאלצו לקבל החלטה גורלית בשבועות הקרובים. מצד אחד, מאט ראיין הוא עדיין קווטרבק טופ 15 בליגה, עדיין לא הראה את הנסיגה המצופה מקווטרבק בגילו, וייתכן והוא יכול להוביל את המועדון לפחות ל5 שנים הקרובות. מצד שני, עם הבחירה הרביעית בדראפט ביד, ולנוכח השעון הביולוגי המתקתק של ראיין, סיכוי לא רע שבאטלנטה יקוו לראות אם פילדס ייפול לידיהם, או אפילו בחירה בטריי לאנס/מאק ג'ונס יכולה להתקבל כלגיטימית. במידה ובקבוצה יעדיפו להמשיך עם ראיין, טרייד דאון על הבחירה הרביעית בתמורה לשק מתנות מפנק יכול להיות אופציה נהדרת עבורם.

וושינגטון פוטבול טים (מאזן בעונה שעברה: 9-7) – ראיין פיטצפאטריק, בן 38, עונה ראשונה בקבוצה.

פיטצמאג'יק מגיע לתחנה התשיעית בקריירה ומצטרף אל קבוצה שהליחה להגיע עם הציפורניים לפלייאוף בעונה החולפת. הפוטבול טים וויתרו על אלכס סמית'  ודוויין האסקינס (נחתכו) ובחרו להמר בקסם של הקווטרבק המזוקן, בתקווה שיצליח לשחזר את ההישג של הקבוצה מ2020.

ניו יורק ג'איינטס (מאזן בעונה שעברה: 10-6) – דניאל ג'ונס, בן 23, עונה שלישית בקבוצה.

הג'איינטס ממשיכים לבטוח בבחירה השישית בדראפט 2019, למרות שחווה עונה חלשה ביחס לעונת הרוקי. ג'ונס שיפר בעונה האחרונה את משחק הריצה, והצליח להימנע מפאמבלים מטופשים, אך לא ברור האם הוא יכול להיות הפייס אוף פרנצ'ייז של הענקיים מהתפוח הגדול. העונה הקרובה תהיה עונת מפתח עבור הקריירה של השחקן הצעיר.

פילדלפיה איגלס (מאזן בעונה שעברה: 10-6) – ג'יילן הרטס, בן 22, עונה שנייה בקבוצה.

פילדלפיה בוחרת לא לזכור חסד נעורים לקרסון וונץ, ושולחת אותו בטרייד לאינדיאנפוליס בתמורה לבחירות בסיבוב השני (אופציה לראשון) והשלישי. וונץ התקשה לשוב אל היכולת שאפפה אותו ב2017, ומאז הוא בצניחה מתמדת, והאיגלס ייפתחו את העונה הקרובה עם הרטס- הבחירה ה53 בדראפט 2020, כשג'ו פלאקו, אלוף בדימוס, ייגבה אותו על הספסל. הסיוכיים הקלושים שבפילי יהמרו על קיובי בדראפט נמוגו, כשלפני שבועיים הקבוצה נתנה את הבחירה השישית לדולפינס בתמורה לבחירה ה12 ובחירה בסיבוב הראשון בשנה הבאה. קשה לי להאמין שהרטס יתפתח להיות פרנצ'ייז קווטרבק בליגה, לנוכח היכולת הבסירה מינוס שגילה בעונה שעברה במשחקים בהם פתח.

Jalen Hurts changes jersey number: Eagles quarterback ditches No. 2 to be  team's new No. 1 - CBSSports.com
ג'יילן הרטס. האיש של פילדלפיה לשנים הקרובות?

דאלאס קאובויז (מאזן בעונה שעברה: 1-10-4) – דאק פרסקוט, בן 27, עונה שישית בקבוצה.

פרסקוט שיחק תחת הפרנצ'ייז טאג בעונה שעברה וחווה פציעה כואבת למדי בשבוע 5 שסיימה עבורו את העונה. זה לא מנע מג'רי ג'ונס להפתיע ולפתוח עבורו את הכיס עם חוזה מפנק על סך 160 מיליון דולר ל4 השנים הקרובות – כולל מענק חתימה על סך 66 מיליון (הגבוה ביותר בתולדות הNFL).

גרין ביי פאקרס (מאזן בעונה שעברה: 3-13) – אארון רודג'רס, בן 37, עונה 17 בקבוצה.

הMVP של עונת 2020 סיים את העונה בטעם חמוץ מאוד, כשהוא כועס על מאט לה-פלור המאמן, שלא נתן לו את ההזדמנות לנצח את הבאקס ולהעפיל לסופרבול. הוא בוודאי גם כועס על כך שהבחירה בסיבוב הראשון בשנה שעברה 'התבזבזה' על קווטרבק מחליף (ג'ורדן לאב) ולא סייעה לרודג'רס לבנות התקפה טובה יותר. למרות שמועות על עזיבה פוטנציאלית, אהרל'ה נשאר בגרין ביי, ויינסה להחזיר את הלומברדי לאחד הארגונים המפוארים ביותר בליגה.

מינסוטה וייקנגס (מאזן בעונה שעברה: 9-7) – קירק קאזינס, בן 32, עונה רביעית בקבוצה.

על אף האכזבה העצומה במועדון מאי-ההעפלה לפלייאוף הליגה בשנה שעברה, קאזינס ממשיך לקבל את המושכות בעונתו הרביעית במועדון.

דטריוט ליונס (מאזן בעונה שעברה: 11-5) – ג'ארד גוף, בן 26, עונה ראשונה בקבוצה.

הליונס נפרדו לשלום מסטאפורד לאחר 12 עונות בהן הוליך את הקבוצה. הבעיה של האריות בוודאי לא הייתה טמונה בקווטרבק – שהציג יכולת גבוהה כמעט לאורך כל התקופה. אולם, בהיעדר הישגים מקצועיים – בדטוריט פעלו נכון, כשבחרו בלקבל חבילת פיצויים נהדרת מהראמס, בתוספת קווטרבק צעיר (יחסית) שבעזרת בנייה נכונה סביבו יכול להצליח – כפי שראינו ב2018. החוזה הרעיל של גוף פוגע באופן יחסית מינורי בליונס – להם יש המון כסף מתחת לתקרה. 

שיקאגו ברס (מאזן בעונה שעברה: 8-8) – אנדי דלתון, בן 33, עונה ראשונה בקבוצה.

רייאן פייס התלבט והתלבט וזה לקח לו 4 שנים בהן אוהדי הברס התרעמו כמעט בכל סנאפ התקפי, אך לבסוף נפל הפור, ומיצ'ל טרוביסקי לא זכה להארכת חוזה במדי הקבוצה שבחרה בו בבחירה השנייה בדראפט 2016. מיצ' אכזב שוב ושוב ולא הצליח להגיע לרמה המצופה לקווטרבק פותח בליגה. במקומו, שיקאגו הולכת על הג'ינג'י המבוגר שמגיע אחרי עונה סבירה במדי דאלאס.

בפאלו בילס (מאזן בעונה שעברה: 3-13) – ג'וש אלן, בן 24, עונה רביעית בקבוצה.

אמנם בNFL אין תואר של 'שחקן משתפר של העונה', אך אם היה כזה – אלן היה זוכה בקליליות העונה החולפת. אלן שיפר את הדיוק שלו באופן היסטורי, קבלת ההחלטות שלו ויכולת האלתור טיפסו והפכו להיות טופ 5 בליגה מבין שאר הקולגות, ובפאלו תמשיך להינות מפירותיו של השחקן הצעיר גם בשנה הקרובה, לקראת חוזה עתק שעתיד להיחתם עמו בשנה הקרובה. מיצ'ל טרוביסקי הוחתם כבק-אפ.

ניו ירק ג'טס (מאזן בעונה שעברה: 14-2) – ????

הסילונים ניסו לרקום עסקה לאורך על הפגרה שתחזיר אותם לקדמת הבמה. דשון ווטסון היה האופצייה הראשונה על הלוח, אך יוסטון הייתה נוקשית. לאחר מכן, הג'טס קיוו לקבל בחירת סיבוב ראשון על דארנולד, אך גם הניסיונות הללו עלו בתוהו. לבסוף, דארנולד נשלח לפנת'רס בתמורה לבחירות בסיבוב השני, רביעי ושישי. כל עוד לא תהיה הפתעה מיוחדת בליל הדראפט – הג'טס ייבחרו בזאק ווילסון, מי שאכן נחשב לפרוספקט השני בטיבו בקלאס.

ניו אינגלנד פטריוטס (מאזן בעונה שעברה: 9-7) – קאם ניוטון, בן 31, עונה שנייה בקבוצה.

הפאטס יצאו לדרך חדשה עם עזיבתו של טום בריידי, וקאם ניוטון נבחר להוביל את הספינה. אחרי עונת בכורה מלאה בירידות ועליות (וקורונה שפגעה בתפקודו) בליצ'ק האריך את החוזה של ניוטון בשנה נוספת. שמועות על טרייד פוטנציאלי עם אטלנטה על הבחירה הרביעית מציפות את האינטרנט, כשמקביל- בפאטס בוודאי מקווים שמישהו מהטופ 5 קווטרבקים של המחזור (לורנס, ווילסון, פילדס, ג'ונס, לאנס) ייפול אליהם לבחירה ה15 בדראפט. אחרי הפגרה המשוגעת של ביל, בה החתים שחקנים ושפך כסף ללא הרף, צפו להפתעות נוספות.

מיאמי דולפינס (מאזן בעונה שעברה: 6-10) – טואה טאגווילואה, בן 23, עונה שנייה בקבוצה.

דשון ווטסון היה חלומו הוורוד של כל אוהד מיאמי, אך ככל שעבר הזמן התברר כי האופציה שיוסטון תשחרר אותו קלושה. לאחר מכן, הדולפינס התעסקו בשאלה האם לבחור קווטרבק בבחירה השלישית או להמשיך ולבטוח בטואה, למרות עונת רוקי מתעתעת ופרופיל פציעות בעייתי. לבסוף, הדולפינס החליטו למשיך עם טואה, לתת את הבחירה השלישית לניינרס בתמורה לבחירה ה12, רק בכדי לעלות חזרה אל הבחירה השישית בטרייד עם האיגלס, וכך הרוויחה הקבוצה נכסים נוספים לקראת העתיד, וממילא היא צפויה להתחזק בהתקפה באחד מהשחקנים המוכשרים בדראפט בעמדה שהיא לא קווטרבק (פני סוול, ג'מאר צ'ייס, קייל פיטס).

Dolphins QB Tua Tagovailoa reached out to Joe Burrow following injury -  Cincy Jungle
טואה טאגווילואה. מיאמי תתחרט שלא בחרה קווטרבק בבחירה השלישית?

קנזס סיטי צ'יפס (מאזן בעונה שעברה: 2-14) – פטריק מהומס, בן 25, עונה חמישית בקבוצה.

הקווטרבק הכי טוב בליגה ומי שמאיים להפוך לפנים של הNFL בשנים הקרובות, זכה בקיץ שעבר לחוזה עתק וקשר את עתידו בקנזס לעשור הקרוב.

דנבר ברונקוס (מאזן בעונה שעברה: 11-5) – דרו לוק, בן 24, עונה שלישית בקבוצה.

בכלל לא בטוח שמי שיעמוד מאחורי הסנטר במדים של הברונקוס בשבוע 1 יהיה דרו לוק, אך נכון לעכשיו, נראה שאלווי ייתן את המפתחות ללוק גם העונה. היכולת המחרידה שגילה הקווטרבק בשנה האחרונה והוביל את הליגה באיבודים לא נראה כמי שמסוגל לפתוח בקבוצת NFL ובוודאי בדנבר היו שמחים להיפטר ממנו לו רק הייתה להם האופציה. סיכוי טוב מאוד שהברונקוס ייבצעו טרייד עם אטלנטה על הבחירה הרביעית בדראפט או לחלופין, ימתינו לראות מי ייפול אליהם בבחירה התשיעית.

לאס ווגאס ריידרס (מאזן בעונה שעברה: 8-8) – דרק קאר, בן 30, עונה שמינית בקבוצה.

דרק קאר הפגין יכולת מצוינת ב2020 עם שיאי קריירה ביארדים וברייטינג, והוא מקווה להוביל את הריידרס לפלייאוף בעונה הקרובה.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (מאזן בעונה שעברה: 9-7) – ג'סטין הרברט, בן 23, עונה שנייה בקבוצה.

רוקי העונה ההתקפי של העונה החולפת ישוב גם לעונתו השנייה בליגה כקווטרבק הפותח של הצ'ארג'רס, ויקווה לפרוח שוב יחד עם צוות האימון החדש.

פיטסבורג סטילרס (מאזן בעונה שעברה: 4-12) – בן רות'ילסברגר, בן 39, עונה 18 בקבוצה.

ביג בן חווה נסיגה משמעותית ביכולת בעונה החולפת והחל לקרוס לקראת סיומה. עם זאת, בהיעדר תחליף ראוי, פיטסבורג החתימה אותו על חוזה חדש ומופחת, והוא ייפתח את עונתו ה18 במדי המועדון השחור-צהוב.

בולטימור רייבנס (מאזן בעונה שעברה: 5-11) – למאר ג'קסון, בן 24, עונה רביעית בקבוצה.

'רץ שמשחק קווטרבק' נוהגים אוהדי הריבות לכנות את למאר ג'קסון, הMVP של 2019 בשבילכם. ובכן, למאר חווה נסיגה משמעותית במשחק המסירה העונה, כשבפלייאוף הציג משחק נפל באוויר נגד בפאלו בסיבוב הדיוויז'ן. עם זאת, הוא עדיין אחד מהטובים בליגה בתפקידו, ויינסה לקחת את בולטימור שני צעדים קדימה משנה שעברה.

קליבלנד בראונס (מאזן בעונה שעברה: 5-11) – בייקר מייפילד, בן 25, עונה רביעית בקבוצה.

הקריירה ההפכפכה של מייפילד עדיין מציבה המון סימני שאלה בנוגע ליכולת שלו להיות יציב ולהוביל קבוצת פלייאוף. אחרי עונת פריחה ב2018, קריסה מקצועית ב2019 וחזרה לתלם ב2020 בייקר מגיע לעונת מפתח שעשויה לקבוע את גודל החוזה העתידי שייקבל בבראונס, שאחרי שנים של חיפושים במדבר מקווים שמצאו את הקווטרבק שלהם לשנים הקרובות.

סינסינטי בנגלס (מאזן בעונה שעברה: 1-11-4) – ג'ו בוראו, בן 24, עונה שנייה בקבוצה.

הבחירה הראשונה אשתקד הראה ניצוצות של פוטנציאל להפוך לקווטרבק טופ 10 בליגה, לפני שקרע את הACL בשבוע 11 ולא חזר כמובן לשחק מאז. הבנגלס מקווים שהוא יוכל לפתוח את העונה ולחזור לכושר של לפני הפציעה. במידה ובוראו לא יהיה כשיר, ברנדון אלן יתפוס את מקומו.

ג'סונוויל יאגוארס (מאזן בעונה שעברה: 15-1) – ????

הסימני שאלה שמופיעים בצד השם של הקבוצה כמובן חסרי כל משמעות. הג'אגס היו חכמים יותר מהג'טס בכדי לסיים במאזן הגרוע בליגה ולזכות בבחירה הראשונה בדראפט – טרוור לורנס. כבר מזמן לא הגיע פרוספקט כ"כ שלם ומוכן לליגת הNFL, ואם הכל יתנהל כשורה לורנס אמור לככב כבר משבוע 1. במידה וג'קסונוויל תחליט לתת לו קצת זמן להתבשל, גרנדר מיינשו עדיין מאייש את הספסל (הפטריוטס או דנבר יעשו טרייד?) וגם סי ג'יי בת'הרד הוחתם מהניינרס.

The Jacksonville Jaguars Have Clinched The No. 1 Pick In The 2021 NFL Draft  - Daily Snark
טרוור לורנס יככב גם במדים של ג'קסונוויל?

טנסי טייטאנס (מאזן בעונה שעברה: 5-11) – ראיין טנהיל, בן 32, עונה שלישית בקבוצה.

אחרי 7 שנים סולידיות במיאמי טנהיל נחת בטנסי ומאז הוא אחד מהבולטים בעמדה בליגה. שתי עונות רצופות עם רייטינג למעלה מ105, והגעה לגמר הAFC לפני שנה וחצי. הטייטאנס יכולים לחיות בשקט עם טנהיל לשנים הקרובות.

אינדיאנפוליס קולטס (מאזן בעונה שעברה: 5-11) – קרסון וונץ, בן 28, עונה ראשונה בקבוצה.

פיליפ ריברס הודיע על פרישה לאחר עונה בינונית מינוס במדי הקולטס, ואינדי מחפשת את הפנים החדשות שיובילו אותה מאז פרישתו המפתיעה של אנדרו לאק. אז קרסון וונץ, אחד השחקנים הכי מושמצים בליגה בשנתיים האחרונות נוחת באינדיאנפוליס בכדי לתקן את המוניטין. וונץ הוביל את האיגלס לעונה חלומית ב2017 והיה מועמד מוביל לזכייה בMVP, אלא שקרע ברצועה הצולבת בשבוע 14 של אותה עונה השביתה אותו למשך שנה, ומאז וונץ מתקשה לחזור ליכולת המקורית. החוזה העצום שחתם עם האיגלס התגלה כאחד הגרועים בליגה, ופילדלפיה תשלם לוונץ גם העונה עשרות מיליוני דולרים, למרות שהוא כבר לא משחק בשורותיהם. אינדי שילמה על וונץ סיבוב שני (אופציה שיהפוך לראשון) ושלישי – מחיר סביר לקיובי שכבר הוכיח שיכול לשחק ברמות הגבוהות. האם פרנק רייך יצליח לשקם את קרסון?

יוסטון טקסאנס (מאזן בעונה שעברה: 12-4) – ????

על פניו, מתבקש לכתוב את שמו של דשון ווטסון כקווטרבק הפותח של הקבוצה. עם זאת, אירועי החודש האחרון מטילים ספק רב האם ווטסון ייפתח את העונה בכלל כאזרח. ווטסון ניפק עונה היסטורית במדי הטקסאנס, הוביל את הליגה ביארדים באוויר וביארדים פר מסירה, המשיך להיות מדוייק הרגלו וכיום הוא הקווטרבק בעל אחוזי הדיוק בקריירה הגבוהים ביותר בהיסטוריה של הNFL. עם זאת, מאזן עגום של 12-4, הוביל אותו למשרדי ההנהלה בדרישה לעזוב בטרייד מיידי. חרושת השמועות הלכה והתרחבה בכל הליגה, כשהג'טס והדולפינס הוזכרו כמועמדות בכירות לקלוט את ווטסון. עם זאת, שחקנים בקליבר שלו לא עוברים בטרייד כמעט אף פעם בNFL ואפילו רעיון של שביתה עמד על הפרק ע"פ מקורבים לשחקן. חמתו של ווטסון שככה עם הזמן, עד שב16 למרץ הגיש עו"ד טוני בזבי תביעה אזרחית בשם מעסה מיוסטון, שטוענת שווטסון הטריד אותה מינית. בימים שלאחר מכן, כמו פטריות אחרי יום גשום החלו לצוץ עוד ועוד מעסות שטוענות כי ווטסון הטריד אותן. נכון לעכשיו, מס' הנשים המתלוננות עומד על 22, כשהשבוע נודע כי חברת ההנעלה 'נייק' וחברת האוזניות 'ביטס' מפסיקות את חוזה הפרסום עמו בשל החשדות האמורים. אין עשן בלי אש אומרת הקלישאה, ובמקרה של ווטסון העשן הולך ונהיה סמיך יותר ויותר מיום ליום. במצב הנוכחי אין שום קבוצה שתסכים לעשות טרייד עליו. יוסטון החתימה את טיירוד טיילור באוף-סיזן האחרון, ובמידה ואכן ווטסון ישוחרר מהקבוצה – טיילור ייתפוס את מקומו. נמשיך לעקוב, יהיה מעניין.

Deshaun Watson accused of being a 'serial predator' as 14 masseurs file  sexual assault complaints | Marca
דשון ווטסון. איך תסתיים הסאגה הגדולה של הפגרה?

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. * סיאטל – כנראה שלא הסתיים הסיפור של ווילסון. אנחנו לא שומעים מאף אחד בקבוצה אמירה ברורה בנושא, וכנראה השמועות יתחילו לצוץ שוב לקראת הדראפט.
    * סן פרנסיסקו – דווקא שם כנראה שנמשיך לראות את גראפלו פותח, לפחות לעוד עונה. ההנחה במסדרונות הליגה היא שם יבחרו ק"ב ויעדיפו שיישב על הספסל בשנה הראשונה שלו. שאנהאן היה מאוד כנה לגבי זה במסיבת העיתונאים, ואפילו אמר שהוא לא מבטיח שג'ימי ג'י יהיה הפותח בעוד שנתיים, אבל השנה התפקיד שייך לו.
    * קרוליינה – כנראה שאנשי המקצוע שם נלחצו מהטרייד של הניינרס, והלכו על דארנולד, שקשה להגיד שהוא שיפור על מי שנמצא שם כרגע. יותר מזה, עכשיו יש להם 53 מיליון דולר תחת תקרת השכר בחוזים לשני הק"ב שלה. לא מצב אידיאלי בשנה שבה הורידו את תקרת השכר…
    * וושינגטון – אהבתי את ההתנהלות שלהם. הם מבינים שאיפה שהם עומדים כרגע (בחירה 19) יהיה קשה למצוא את ק"ב העתיד והם עשו פאנט לעונה הבאה, אבל עדיין שמרו לעצמם את האפשרות לבחור ק"ב אם אחד מהחמישה ייפול אליהם.
    * שיקאגו – רק לשם השוואה: עונת הפרובול של טרוביסקי זהה לעונה השניה-הכי-גרועה של דלטון בקריירה. האם הם הפתרון לטווח הארוך? כנראה שלא. אבל הוא היה האופציה המועדפת על ההנהלה כבר בשנה שעברה, אך הוא העדיף להעביר את "שנת הקורונה" קרוב למשפחתו בטקסס. לעומתו, אומנם טרוביסקי מגיע למקום האופטימלי עבורו, אבל השוק הראה מה הוא חושב עליו ועל המשך הקריירה שלו…
    * לגבי הדראפט – אנחנו כנראה יודעים מי יהיו שתי הבחירות הראשונות, כשלורנס יילך לג'אגס (מתאים כמו כפפה לצוות האימון החדש שם) ו-ווילסון יילך לג'טס, שם בניגוד לדארנולד, יהיה לו צוות מסייע משופר.
    * יוסטון – מה נשאר כבר להגיד?…

  2. מעולה עידו, סקירה משובחת. לגזור ולשמור ואני מסכים עם הציפור מעלי, כתוב ברמה מקצועית ומעולה, רואים שאתה שוחה בחומר ובמדיה.

  3. לגבי "טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה ולצפות לתוצאה שונה"

    1. אינשטיין לא אמר את זה
    2. לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאה שונה זה פחות או יותר ההגדרה של להתאמן, הביטוי הזה הוא טיעון טוב לעצלנים אולי.

    אחלה כתבה חוץ מזה, אני פשוט שונא את הציטוט הזה😂

  4. הקוורטרבק של הגרין-ביי פקרס כבש את הטלוויזיה. הוא מנחה את תכנית JEOPARDY הסופר-פופולרית (חידון ידע ברמה גבוהה) בצורה יוצאת מין הכלל לתקופה של שבועיים. הוא עצמו בעל-ידע והוא ממש משחק אותה. מפליא לראות קווטרבק שולט עד כדי כך בשטחים שונים, והוא עושה זאת בנינוחות, רוגע, והרייטינג שלו פורץ שחקים!!!

    1. מועמד מושלם לתפקיד. הוא היה בעבר הזוכה של התכנית כשאירחו סלבריטאים, והוא נוהג לעשות תחרויות טריוויה על הקווטרבקים המחליפים שלו במהלך העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט