פריוויו פלייאוף 2021 – ברוקלין נטס (2) – בוסטון סלטיקס (7) פריוויו / דור בלוך

פריוויו פלייאוף 2021 – ברוקלין נטס (2) – בוסטון סלטיקס (7) פריוויו / דור בלוך

ברוקלין נטס:

מאזן: 24-48.

חמישייה: אלוהים יודע, אבל לצורך העניין: הארדן, קיירי, האריס, דוראנט, גריפין.

מחליפים בולטים: לאנדרי שאמט, ג'ף גרין, דיאנדרה ג'ורדן, ניקולאס קלקסטון, ברוס בראון.

היסטוריה: 2 אליפויות ABA, ושני גמרים בעידן שלאחר האיחוד, אבל למען האמת זה לא ממש רלבנטי כי ההיסטוריה של הנטס אותחלה עם הגעתם של קיירי ודוראנט תחילה, ולאחר מכן עם התוספת של הארדן, שבנו את קבוצת ההתקפה הכי מוכשרת בהיסטוריה של הכדורסל.

בצד המעניין יותר של ההיסטוריה רצף הטריידים בין הקבוצות והשחקנים שעברו בין הקבוצות מסחרר, ומעמידים באור מרשים פחות את ה-GM של בוסטון שרק לפני 5 שנים נחשב לגאון הגדול של הליגה, וכעת בעיני רבים הרבה פחות.

העונה:

קצרה היריעה והעניין מלפרט את כל מה שקרה בעונה המופרעת הזאת של הנטס, אבל בזרם תודעה, העונה התחילה עם מאמן חדש בדמות סטיב נאש ועם קיירי ודוראנט שהובילו את הדרך עם ספנסר דינווידי, כריס לוורט, ג'ראט אלן וג'ו האריס.

לאחר 12 משחקים הקבוצה הלכה למהלך הגדול שלה ושלחה את לוורט ואלן לאינדיאנה ויוסטון כדי להביא את הארדן ולהשלים את הביג 3 שלהם. הקבוצה רצה ל-14 מ-15 והמשיכה לנצח בצורה סבירה גם כאשר השלושה כמעט לא שיחקו יחד, עם רצף פציעות, מנוחות וגם "חופשות מנטליות".

בדרך הקבוצה החתימה את בלייק גריפין ולמרקוס אולדרידג', איבדה את דינווידי לפציעה, ואת למרקוס אולדרידג' לפרישה.

באופן לא מפתיע הנטס סיימו במקום הראשון ביעילות התקפית בליגה, אבל רק 23 ביעילות הגנתית כשהיא עומדת מאחורי האמירה שלא משנה כמה היריבה תקלע, הם יוכלו לקלוע יותר.

ושוב, כל זה, כאשר ההרכב החזק שלה לא משחק ביחד כמעט בכלל.

למה כן:

אם הייתם דורשים ממני 100 סיבות למה כן הייתי נותן לכם, אבל בואו נסתפק ב-5:

  1. זה אנסמבל הכדורסל הכי מוכשר התקפית שנאסף מאז הדרים טים. נקודה. סוף.
  2. נראה שסטיב נאש עושה את הפיל ג'קסון בצורה מושלמת, הוא מבין שהוא לא הסיפור, הוא מבין שהתפקיד שלו זה לנהל אגואים, והוא נתן לשחקנים את המנוחה והחופש שהיו צריכים, את הפירות הוא אמור לקצור עכשיו.
  3. זאת קבוצה שנבנתה על ידי ולדרישת השחקנים שמשחקים בה מה שאומר שה-buy in שלהם גבוה מאוד, והסיכוי שהם יריבו על כדורים וזריקות נמוך יותר, הם החליטו שהם רוצים לשחק ביחד, הם יפתרו את הבעיות שלהם ביניהם.
  4. בשקט בשקט הנטס יכולים להיות קבוצת הגנה טובה יותר ממה שרבים מצפים, מקום 23 זה לא מאוד מרשים, אבל זה כשדוראנט, שחקן ההגנה הטוב בקבוצה שיחק מעט וגם כששיחק קשה להגיד שהוא היה לוקד אין בהגנה. כשמסתכלים על מצ'אפים, נראה שדיאנדרה ג'ורדן ובלייק הם שניים שיכולים לתת גוף על כמעט כל אחד בצבע, כשגם קלקסטון מגבה, בפורוורד ג'ף גרין ודוראנט שניהם שחקני הגנה נהדרים, ובגארד לאנדרי שאמט הוא שחקן הגנה טוב מאוד. מבלי להידרש לקלישאה (שאני לא ממש מסכים איתה) שהארדן הוא שחקן הגנה טוב משחושבים, ברוקלין אמורה להיות טובה יותר ממה שהיא נראתה בעונה הסדירה בחלק הזה, ובינינו, למי ששם לב, היא לא נראתה עד כדי כך גרוע.
  5. הכוכבים נחו מלא, כמעט לא היה אפשר לבחור אף אחד מהם לאחת מהחמישיות פשוט כי הם נחו כל כך הרבה, בנוסף הם הולכים לנוח בסיבוב הראשון בפלייאוף כך שהעייפות או היעדרה אמורה להיות יתרון גדול עבורם.

למה לא:

כוכבית קטנה היא שלפילי יש דרך קלה יותר לגמר המזרח מלהם, אבל זה לא אמור לשנות. הן אמורות להיפגש שם בכל מקרה.

הכוכבית הגדולה יותר היא כשירות ופציעות. בסוף אף אחד לא באמת יודע מה מצב הפציעות של קבוצת NBA, ועד שלא נראה אותם על פני 4 סיבובים, לא נדע.

בשקט בשקט בלייק גריפין הפך להיות שחקן ממש חשוב שם, פציעה שלו, עלולה להיות מכה קשה עבורם גם אם שלושת הכוכבים יצליחו להישאר בריאים.

בוסטון סלטיקס:

מאזן: 36-36.

חמישייה: קמבה ווקר, מרקוס סמארט, אוון פורנייה, ג'ייסון טייטום, רוברט וויליאמס ה-3.

מחליפים בולטים: טאקו פול. ברצינות, הבחור בולט. אם הוא ישב במסעדה, הוא לא יבלוט לכם? חוץ מזה אין. יושבים שם כל מני טריסטן תומפסון, גרנט וויליאמס, סמי אוג'ילה וכיו"ב, אבל הספסל של בוסטון הוא כתב האישום החמור ביותר נגד דני איינג'.

היסטוריה: טריליון אליפויות וטריליאד אליפויות מזרח. למי אכפת. ההווה של הקבוצה נראה דיי מזופת וזה לא היה אמור להיות ככה. אבל הקבוצה שהצליחה לבחור בדראפט שני כוכבים אמיתיים בדמות טייטום וקמבה ווקר, ולפנות מקום בתקרת השכר במהלכים מבריקים נכשלה במבחן הכי חשוב – בחירת הכוכבים וניהולם.

היא איבדה את אל הורפורד תמורת כלום, אחד הגבוהים האהובים עליי בליגה. היא הלכה עם המקס שלה על קיירי והייוורד מה שלא הסתדר להם, כל אחד מסיבותיו, ונאלצה להמיר אותם, בעלות לא מבוטלת בקמבה ווקר על מגבלותיו, כאשר ברגע האחרון הצליחה לצרף גם את פורנייה על מגבלותיו שלו.

וכך ההיסטוריה הקרובה של הקבוצה הובילה אותה למקום מאוד מאוד בעייתי, בוודאי בסדרה הזאת, אבל גם בהסתכלות קדימה יותר.

העונה:

זאת הייתה העונה מהגיהנום, ובעצם, כנראה שכולנו ציפינו מהם ליותר מדי.

טייטום חלה בקורונה אבל לאחריה היה מופלא, לא פחות. ג'יילן היה פשוט נהדר לפני שנפצע, אבל גם סמארט נפצע, והאופי של הקבוצה היה נראה פריך מאוד כאשר היא נקלעת פעם אחר פעם לפיגור של 20 נקודות.

הפתיחה דווקא הייתה טובה עם 8 ניצחונות ב-11 הראשונים אבל אז באו 3 הפסדים רצופים, כולל 3 לפילדלפיה, שסימנו את תחילתה של עונה שהייתה יציבה בחוסר יציבותה עם רצפים של הפסדים שרודפים רצפים של ניצחונות. האובדן של טייטום שגם לקח לו זמן לחזור לעצמו היה קשה, אבל עם חזרתו, בוסטון שוב נראתה טוב ונצחה 9 משחקים מתוך עשרה במהלך אפריל, רק כדי להתדרדר בחזרה לבינוניות, לאבד את בראשון ולהפסיד 5 מששת המשחקים האחרונים של העונה.

רבים, כולל הח"מ, חשבו שוושינגטון תעבור את בוסטון בפלייאין או לפחות תאתגר אותה אבל התפוצצות של טייטום עם 50 לצד משחק טוב ויעיל של קמבה שקלע 29 למול משחק מחריד של ביל ווסטברוק אפשרו לבוסטון לנצח בקלות ולהעפיל מהמקום ה-7 רק כדי לפגוש שם את היריבה שהכי פחות רצו לפגוש.

למה כן:

אין סיבה, הם לא יעברו.

למה לא:

גם כאן היה אפשר לכתוב 100 סיבות אבל בואו נלך על 5 לשם האחידות:

  1. הפציעה של בראון, זה מדהים כמה יעיל הוא היה עבורם העונה, בלעדיו הפוקוס על טייטום יהיה בלעדי.
  2. סמארט מרגיש מדי פעם שהוא צריך להציל את המולדת וגרוע מכך – שהוא יכול. אפילו מול וושינגטון היו לו 1 מ-5 מחוץ לקשת, אם הוא היה מוריד את המרכיב הזה מהמשחק שלו, ההגנה שלו וההשפעה המנטלית יכלו להיות חיוביים בהרבה עבור הסלטיקס.
  3. היעדר עומק, למעט תומפסון אף אחד לא שיחק יותר מ-14 דקות מהספסל של בוסטון, ואף אחד לא תרם יותר מ-3 נקודות. במשחק 1 זה יכול להיות לא נורא. בסדרה זה מתכון לאסון. לא רואה מי הולך להתרומם שם.
  4. soft baby – חוץ מסמארט אין שם אף אחד שיעמוד פנים אל פנים עם קיירי ברגע של עימות, הם ייסגו בכל פעם.
  5. לא שיש מישהו בליגה שיכול לעשות את זה, אבל לא ברור לי מי אפילו מנסה לשמור על דוראנט במצ'אפ הזה. קמבה וטייטום הם שחקני הגנה לא רעים, ויכולים לפחות לעמוד מול קיירי והארדן, ואולי גם סמארט יכנס לקלחת הזאת, אבל אף אחד מהם לא מספיק ארוך כדי לעמוד מול דוראנט לאורך משחק שלם.

מפתחות:

  1. הבריאות של שחקני הנטס, אם הם בריאים יתר המפתחות לא ממש משנים.
  2. ההגנה על טייטום – בהיעדר בראון הוא השמש והכוכבים, אף אחד לא ישכנע אותי שקמבה ופורנייה ינצחו… אף קבוצה בעצם.
  3. השחקנים המשלימים של הנטס – התיאוריה של לנצח את הנטס אומרת שאחד מהשלישייה יהיה ביום חלש או שתצליח לעצור אותו, השניים האחרים יעשו את מה שהם יעשו, ואתה תצליח לחנוק לחלוטין את היתר. הבעיה היא שאפילו לעשות את זה, זה קרוב לבלתי אפשרי כאשר היתר הזה הוא קלע השלשות באחוזים הטובים ביותר ב-2 מ-3 העונות האחרונות – ג'ו האריס. הגארד קולע 51.5% בקץ' את שוט מחוץ לקשת. מפחיד.

תחזית:

הביאו את הנגרים, כדי שיבנו את ארון הקבורה של הסלטיקס, ואם יישאר להם עץ, שיבנו גם מטאטא.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה דור. הניתוח כנראה הרבה יותר מעניין מהסדרה עצמה.
    איך אומרים בשכונה? לא כוחות… ברוקלין ב-5 אחרי משחק התפוצצות מטורף אחד של טייטום, סמארט וקמבה…

  2. שיחקת אותה, דור. אלג'יר והנגרים. גדול!
    .
    מה יש לומר על הסדרה הזו?
    שלנטס מאזן מצוין למרות שהם החסירו הכי הרבה ניצחונות כתוצאה מפציעות במהלך העונה.
    .
    או במילים אחרות –
    גם אם הסלטיקס היו בריאים …

  3. תודה רבה.
    סיכמת נכון לגבי בוסטון "הם לא…"
    לא ינצחו יותר מאחד, לא בנויים נכון, לא משתמשים נכון בספסל,
    חבל. קבוצה שהיו לה מלא אופציות … הפסידה את אל הורפורד, הייורד נפצע, נפלה עם קיירי ולא השכילה לבנות סגל מסייע טוב במקום מיליון בחירות בעתיד …

  4. שוב בוקר טוב לכולם ותודה לדור על קדימון מעולה
    1.רוצה לצנן קצת את ההתלהבות . בוסטון הרבה יותר טובים מהמאזן
    שלהם.ברוקלין , בתור אוהד שלא החמיץ דקה שלהם העונה , תעלומה גדולה . אני חושב שהסדרה הזו תהיה הרבה יותר צמודה מהצפוי .
    2.צפוי פה מץ' אף מעולה שמומלץ לא להחמיץ בין ההווה ( העבר ? ) של הליגה לבין העתיד של הליגה בעמדה 3 .
    3.אני שוב אומר,למרות ההייפ העצום , כשלון של ברוקלין לא יסתם את הגולל על הקבוצה ולא יפרק אותה . הקבוצה נבנתה לחלון של 3 שנים , ולאחראים יש סבלנות ( מן הסתם יותר מאשר לאוהדים )
    4.אני די בטוח , שאיש בארגון הזה לא חשב לפני העונה שהקבוצה תוזכר בכלל בין המועמדות לאליפות. אם מישהו שכח , אני אזכיר שהאיש שסביבו הכל נבנה חזר מהעדרות של שנה וחצי כתוצאה מהפציעה האכזרית ביותר בספורט .
    5.פלייאופ מהנה לכולם.

    1. זה נכון בהרכב מלא של הסלטיקס אך היא ללא בראון 'הוא השחקן השני בחשיבותו ומשני שחקני ההגנה הטובים ביותר בסלטיקס.

  5. ״הקבוצה שהצליחה לבחור בדראפט שני כוכבים אמיתיים בדמות טייטום וקמבה ווקר״ – התכוונת טייטום ובראון כנראה

  6. תודה רבה, כמובן שאני בעד שדוראנט ינצח.
    ומאוד מקווה שהוא יביא פליאוף כמו שצריך. רק להיזכר שהדקות האחרונות שלו בפליאוף היו טייפון על טורונטו.
    הסדרה הזאת אפילו לא חימום, לקרב הגלדיאטורים שהולך להיות בין הבאקס לנטס. יש מתח בריא בין הארדן ליאניס, הולך להיות כיף.

      1. מי שבירך לעמו ישראל הוא שיברך שחקני וואשינגטען וייזרס וישלח הצלחה בכפם ויחזק קליעתם וישמור ריבאונדם ויצמח פורקני ויקרב משיחי. ויינגף מפניהם הנפיל יואל מארץ כוש כנפול גלית לפני דוד המלך זי"ע.

  7. תודה דור, אחלה פריוויו
    לבוסטון אין אפילו חמישייה. לא רואה איך הם לוקחים משחק. תביאו מטאטא (מחילה רזיאל ואברי, הייתם צריכים לעשות 'וושינגטון' ולברוח מזה, מה עבר לטייטום וסטיבוט בראש בחצי השני?)

    1. לפני כמה שנים היינו בכפר נופש באגם גארדה, היו שם ביתנים נחמדים עם מטבח והכל. בכל ביתן היו גם כלי ניקוי למיניהם. שם ניתקלתי לראשונה בשילוב מעניין של מטאטא וסמרטוט, משהו מוזר – כנראה בשביל האיטלקים העצלנים חחח 😂
      בכל מקרה, כיוון שהיה שילוב של מטאטא וסמרטוט – נתתי לו כינוי: מַטׇאטוּט
      .
      בקיצור – הכינו את המטאטוט
      🙂

      1. אמיתי – בסרמיונה ראיתי פעם אדם קופי דינו מנגין, גובה ופרצוף, אשכרה ברחוב אוכל גלידה. כדי לא לפדח את הילדות לא הלכתי אליו לתת לו חתימה

      2. אני רק שאלה.
        למה לא מטרטוט? לא נשמע יותר טוב?
        לפני שנתיים והצי הייתי באגם לארגו בצפון בסדנת פלישות ימיות במימון האיחוד האירופי אבל האיחוד מימן מלון ברמה בלי מטר-תותים.

  8. בכל אוהד יש ווישפול על הקבוצה שלו.
    אז כן, אני מקווה שהבוט יוכיח קבל עם ועדה שאני רפה הבנה ושהוא מאמן יוצא מהכלל שהכין את הסלטיקס לכל תרחיש והצליח לעבור את מפלצת 3 הראשים.
    כמו כן שיוכיח שפסקי זמן שהוא לוקח באיחור, או אוגר למשחק הבא, הם לא האישו לכך שברוקלין בורחת לו ואין מושיע.
    נראה בסופו של דבר מי הוא רפול או רפונזל בגרעת ומי באמת בבטן יש לו בן בקטה הסנגלית. עלק מחבר חמשירי זממה….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט