שבת בבסיס: פותחים עונה #3 / יוני לב ארי

גאריט קול עמד, נעץ מבט לתוך הכפפה של גארי סאנצ'ס, ושיגר את הפאסט בול הראשון של המשחק. כשעה לה לפני כן, כל אוהד הוציא את חולצת המזל שלו, שהיתה בהקפאה פגרה שלמה, את הגבריים המסריחים במיוחד עם הלוגו של הקבוצה, את הקמע האישי המשעשע שעדיף שאף אחד לא יכיר. ומי שנמצא בארה"ב, מי ביפן, ומי בלב תל אביב החל להרגיש את הדופק עולה – עונת 2021 במייג'ור ליג בייסבול יצאה לדרך.

האנק ארון עושה היסטוריה ביום פתיחת העונה (צילום: BBC)

אז קודם כל כמה נתונים. נכון, כולם רוצים לנצח בערב הפתיחה, זה נותן בוסט של ביטחון, ובכלל, זה כיף לנצח. אך שימו לב לזה: ב-21 העונות הראשונות של המילניום, רק 11 קבוצות שהמשיכו לזכייה באליפות ניצחו בערב הפתיחה, בערך חצי (או כמו שאמרו הגששים – "אנחנו פה בסך הכל שניים, חמישים אחוז זה כמעט אחד"). כך שבאופן מפתיע – כולן עדיין בתמונת האליפות.

בשבע העונות האחרונות ב-MLB זכו באליפות שבע קבוצות שונות (רצף שאוהדי הדודג'רס ישמחו להפסיק): הג'איינטס ב-2014, ולאחריהן לפי הסדר הרויאלס, הקאבס, האסטרוז, הרד סוקס, הנשיונלס והדודג'רס. מגוון מרשים מאוד.

מאז שהג'איינטס חגגו אליפות ב-2014 קיבלו בכל עונה אלופה חדשה (צילום: sodomojo.com)

מעבר לכך, החל מתחילת המילניום זכו באליפות 14 קבוצות שונות! בנוסף לשבע שהוזכרו חגגו בסיום העונה גם: הקארדינלס, היאנקיז, הפיליס, הווייט סוקס, המארלינס, האיינג'לס והדיימונדבאקס. לצורך ההשוואה, ב-NBA זכו בתחילת המילניום רק עשר קבוצות. אלופת הזכיות במילניום הנוכחי היא בוסטון עם ארבע כאלה, סגניתה מגיעה מסן פרנסיסקו עם שלוש. לקארדינלס יש שתי זכיות, כל השאר עם אחת.

ה-Openers הזכורים ביותר:

ה-25 באפריל 1901

קאמבק מהסרטים (אבל מהסרטים של פעם)

היה זה המשחק הראשון בתולדות הדטרויט טייגרס. הפתיחה היתה לא נעימה, וכשהקבוצות נכנסו לאינינג התשיעי המילווקי ברוורס הוליכו 4:13. אך אז החלו המארחים להתעורר, ריצה אחת, ועוד אחת, ועוד, והופ – עשר ריצות, והטייגרס ניצחו 13:14. עד היום, 120 שנה מאוחר יותר, זה הקאמבק הגדול ביותר שנרשם ביום פתיחת העונה.

מתנת חג לגולשי האתר – פוסטר של הטייגרס 1901 (צילום: blogspot.com|)

ה-14 באפריל 1910

אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

כמה מכם מכירים את וויליאם הווארד טאפט, הנשיא ה-27 של ארה"ב? מודה, אני לא הכרתי. לבחורצ'יק היו לא מעט הישגים (יש לו חתיכת ויקיפדיה), אנחנו נמנה רק אחד מהם. טאפט, אוהד בייסבול מושבע, היה לראשון שזרק את זריקת הפתיחה של משחק בייסבול, כשנכח במשחק פתיחת העונה של הוושינגטון סנטורס ב-1910 (העדיף לא לנסוע רחוק מדי). גם לרונלד רייגן, הנשיא ה-40 של ארה"ב יש נקודות בתחום, כשהוא היה לראשון שזרק את כדור הפתיחה מהמגרש עצמו ולא מהיציע, כפי שעשו עד 1984.

טאפט נכנס לעיתון של מחר (צילום: Walmart)

ה-18 באפריל 1923

רות'. בייב רות'

לא סתם קוראים ליאנקי סטדיום הישן "הבית שרות' בנה". עד לפתיחתו של האצטדיון ב-1923 היאנקיז היו עם אפס תארים, וג'ורג' הרמן היה שחקן טוב, אך לא מעבר. ב-18 באפריל באותה השנה נחנך המגרש הביתי החדש של היאנקיז, וכבר באותו היום רות' העיף 3 ראן הום ראן, על הראש של האקסית מבוסטון. הוא ימשיך ויעיף עוד 258 כאלה באצטדיון הביתי שלו, והיאנקיז ימשיכו ויזכו ב-26 אליפויות במגרש הזה, הראשונה כבר ב-1923.

היאנקי סטדיום נפתח, אפריל 1923 (צילום: Digital Collegian)

ה-13 באפריל 1926

שניים במחיר אחד

אתה יודע מתי תגיע למשחק בייסבול, אך אתה אף פעם לא יודע מתי תצא ממנו. אוהדי הוושינגטון סנאטורס והפילדלפיה את'לטיס פתחו את עונת 1926 עם לא פחות מ-15 אינינגים, בסופם הסנאטורס ניצחו 0:1, אך זה לא נגמר כאן.

שימו לב לזה: שני הפיצ'רים הפותחים במשחק, וולטר ג'ונסון מוושינגטון ואדי רומל מפילי, זרקו את כל 15 האינינגים! ג'ונסון, אחד הפיצ'רים הגדולים שידע המשחק, רשם שורה סטטיסטית שנחשבת לאחת המטורפות עד היום: 15 אינינגים, שישה היטס, אפס ריצות, שלוש הולכות, תשעה סטרייק אאוטס, וניצחון מתוק. וואו.

ג'ונסון. וולטר ג'ונסון (צילום: National Baseball Hall of Fame and Museum)

ה-20 באפריל 1937

Gee!!

ג'י ווקר היה שחקן די סטנדרטי. האאוטפילדר החביב חבט קריירה 294., עם 124 הום ראנס. בעונת 1935 הוא היה חלק מהאליפות של הטייגרס, וב-1936 נתן את עונת השיא שלו, עם ממוצע חבטות של 353.. אך את עונת 1937 הוא פתח עם סימן קריאה. הטייגרס התארחו אצל האינדיאנס, כשהחבר ווקר התלבש על קליבלנד, ורשם סינגל, דאבל, טריפל והום ראן – הסייקל היחיד עד היום במשחק פתיחת עונה.

תכירו, ג'י ווקר (צילום: sabr.org)

ה-16 באפריל 1940

הפלא ופלר

מעטים השחקנים שזורקים No Hitter בקריירה. אז תארו לכם מה זה, לעשות זאת כבר ביום הפתיחה של העונה? היום פיצ'רים באמצע העונה בקושי מגיעים לאיינינג חמישי, אז ב-אופנר? אחרי שלושה כבר יורדים. לא בוב פלר, לא ב-1940, במדי האינדיאנס.

שימו לב מה הוא עשה נגד הווייט סוקס במשחק הפתיחה של העונה: תשעה אינינגים, אפס חבטות, אפס ריצות, שמונה סטרייק אאוטס, וחמש הולכות. אה, כן, והאינדיאנס ניצחו 0:1. עד היום פלר, שזרק בינתיים עוד שני נו היטרס, הוא היחיד שזרק אחד כזה ביום הפתיחה של העונה.

היחיד עד היום. פלר (צילום: Cleveland.com)

ה-15 באפריל 1947

שלכם, 42

עולם הבייסבול האמריקני נחלק לשניים, עד ה-15 באפריל 1947, ולאחריו. באותו יום בהיר (מודה, לא בדקתי, מהמר שהיה בהיר), עלה לראשונה ג'קי רובינסון לשחק בספורט הכי אמריקני שיש, שבר את מחסום הצבע והמשיך לקריירה מופלאה. אמנם באותו היום כוכב הברוקלין דודג'רס הסתפק ב-0 מ-3, אך היכולת הגיעה בהמשך, עם ממוצע חבטות 311..

ה-4 באפריל 1974

מחבט אהרון

לא בכל יום אתה שובר שיא של בייב רות'. וכשזה קורה במשחק של פתיחת העונה, על אחת כמה וכמה. תשאלו את האנק ארון, שהעיף במשחק הפתיחה של 1974 את ההום ראן ה-714 בקריירה, ובכך הוריד את רות' למקום השני בכל הזמנים. ארון, שחקן האטלנטה ברייבס הגדול ביותר אי פעם, נעצר רק ב-755 הום ראנס, שני נכון להיום רק לבארי בונדס והכוכבית.

ה-4 באפריל 2005

צעיר לנצח

היו לא מעט תצוגות תכלית ב-"אופנרס". אך זו של דימיטרי יאנג, בעיני, הגדולה מכולן. שימו לב מה עשה ה-DH של דטרויט נגד הרויאלס: 4 מ-4, שלושה הום ראנס, הביא הביתה חמישה רצים, בדרך ל-2:11 ענק של הטייגרס.  

ה-1 באפריל 2013

וולטר ג'ונסון, הגרסה המודרנית

קלייטון קרשואו כנראה ראה יום לפני פתיחת העונה מה עשה ג'ונסון ב-1926, וחשב לעצמו: איך אני יכול לשכלל את זה? את האייס של הדודג'רס רשם "רק" תשעה אינינגים מול הג'איינטס, כי זה מה שהקבוצה שלו נתנה לו. אפס ריצות, שבעה סטרייק אאוטס, ארבעה היטס, אפס הולכות. ו…הדובדבן שבקצפת – הום ראן באינינג השמיני, האיניניג היחיד בו היו ריצות.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. גם פתיחת העונה אתמול תיכנס לספרים. קודי בלינג'ר חובט כדור מעבר לגדר וזה לא הומראן…מיגואל קבררה חובט כדור מעבר לגדר וחייב להתחלק לעבר הבסיס השני. זאת היתה פתיחת עונה נורמלית לחלוטין – – – ל-20 דקות, לא יותר. אחרי זה הכל התהפך. טרוף שאפילו בבייסבול היה יום מיוחד. יכולתי למלא 5 עמודים עם כל הטרופים של אתמול.
    וולקאס בייסבול!!!

  2. כיף יוני, תענוג לקרוא. תמיד מעניין מה היה, ולך תדע מה יהיה, זה הכיף של אופנינג דיי, הכל עוד פתוח, כולן אלופות על הנייר, כולן בפלייאוף… חודש חודשיים התמונה תתחיל להתבהר, אבל עד אז ה-כ-ו-ל באוויר. לא רק הכדורים של בלינג׳ר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט