מחשבות טריידים של שבת / רועי ויינברג

דד-ליין הטריידים מגיע ביום חמישי וזאת הזדמנות טובה לדבר על השחקנים והקבוצות שיכולים להיות משמעותיים בשבוע הקרוב, נוסף לטריידים שראינו עד עכשיו.

השחקנים המעניינים ביותר

ויקטור אולדיפו (יוסטון). השחקן השני הטוב ביותר מכל אלה שמוזכרים תדיר אחרי קייל לאורי. אולדיפו היה טוב מאוד באינדיאנה העונה ופחות טוב ביוסטון שהפסידה 19 משחקים ברצף, אבל הוא מראה סימנים של חזרה מפציעה קשה עם 5 ריב' ו-5 אס' למשחק. הוא מעולם לא היה שחקן יעיל במיוחד וזה בולט לרעה גם ביוסטון, אבל בקבוצה אחרת עם התקפה טובה יותר סביר שהאחוזים שלו יעלו והוא יזרוק פחות. אולדיפו מסיים חוזה בסוף העונה ולא ימשיך, ככל הנראה, ברוקטס, כך שזאת יכולה להיות הזדמנות לקבוצה טובה שתנסה להשאירו בקיץ. מיאמי וגולדן סטייט עשויות להתאים.

ארון גורדון (אורלנדו). גורדון על חוזה לא רע של 34 מיליון לשנתיים. תמיד הרגשתי כאילו הוא יכול להוציא מעצמו יותר בהתקפה שתשחק על היכולות שלו באזור הסל. השנה יש לו 41.1% מהשלוש ב-4.3 ניסיונות, אבל הוא מספיק אתלט בשביל להיות מסוכן בפיק-נ'-רול או בחיתוכים לצבע, נוסף ליכולת מסירה טובה מאוד לשחקן בגובה שלו. בקבוצות כמו שרלוט או דאלאס הוא יכול לתרום, כשמצד שני הוא רק בן 25, לא מבוגר מדי מהשחקנים הצעירים והפצועים של אורלנדו.

ג'רמי גרנט (דטרויט). לא הוזכר בשיעור דומה לאחרים, אבל אפשרות מעניינת. גרנט משחק העונה כמו אול-סטאר וכבר הוכיח את עצמו כשחקן שמשפיע לטובה בפלייאוף. הוא קולע 23.2 נקודות למשחק ומקבל רק 20 מיליון דולר לשנה, כשבמקביל הוא בן 26 ויותר מבוגר מהשחקנים הצעירים יותר של דטרויט (קיליאן הייז, סקו דומבויה וסאדיק ביי בני 21 או פחות). זאת עשויה להיות ההזדמנות של דטרויט למכור אותו ברווח שיא בשביל שחקנים צעירים ובחירות סיבוב ראשון, כשאולי שמות כמו טיילר הירו או ג'ון קולינס, שחקן חופשי מוגבל בסיום העונה, יעשו את הדרך ההפוכה. גרנט לא עלה בשמועות טרייד באותה תדירות כמו השניים הראשונים, אבל טרייד שלו עשוי להיות גיים צ'יינג'ר משמעותי מאוד.

הקבוצות המעניינות ביותר

אוקלהומה. ראינו את הת'אנדר אוספים נכסים לעתיד כשהם השיגו בחירות סיבוב שני על האמידו דיאלו ועל טרבור אריזה (שלא שיחק העונה). יש שם עוד שחקנים שיכולים לעזור לקונטנדריות כמו ג'ורג' היל, אולי מנהל המשחק שהקליפרס צריכה, מייק מוסקלה וקנריץ' וויליאמס, יקיר המערכת. אם קבוצות יהיו מוכנות לשלוח עוד בחירות לקבוצה שאוהבת אותן יותר מהכל זה יכול להשפיע על מירוץ האליפות. חושב שזה יקרה.

טורונטו. עלו מצד אחד כקבוצה שמחפשת טרייד על קייל לאורי, השחקן הגדול בתולדות המועדון ואחד שיכול להפוך קבוצה טובה מאוד לקונטנדרית גם במצבו הנוכחי. מצד שני, מרחק 4 משחקים מהמקום החמישי במזרח ועכשיו קיבלו את כל הסגל בחזרה אחרי הקורונה. ראינו את הראפטורס עושים טריידים גדולים בדד-ליין בעבר ועכשיו נראה שהם עומדים בפני צומת מעניינת, אם ניסיון לחזק את הקבוצה בשביל עונה נוספת בפלייאוף או מהלך לטווח הארוך יותר כשיש להם בחירות בסיבוב הראשון מעכשיו ועד 2027, משהו שיכול להשפיע על טרייד לעונה הנוכחית.

בוסטון. השילוב בין חריגת טרייד גדולה (28.5 מיליון דולר), שחקנים צעירים שלא משמעותיים כרגע (רומאו לנגפורד, ארון נייסמית', במידה פחותה רוברט וויליאמס), בחירות סיבוב ראשון וקבוצה שמאכזבת עד כה הופך את בוסטון למועמדת מעניינת במיוחד לטרייד גדול. ג'רמי גרנט שהוזכר מקודם יכול להיות אפשרות ואולי גם כריסטיאן ווד או נורמן פאוול מטורונטו.

הטריידים שהיו

מילווקי מקבלת את פי ג'יי טאקר. אני אוהב את המהלך הזה. נותן לבאקס אפשרות לשחק עם הגנת חילופים ועם הרכבים נמוכים יותר, כשטאקר פאוור פורוורד לצד יאניס שמשחק כסנטר. סיכוי לא רע שבדומה לניקולס באטום נראה את טאקר משחק הרבה יותר טוב בקבוצה עם שאיפות, כשהמשחק ההתקפי שלו עשוי גם להתאים. מילווקי מאמינה ביותר תנועה מיוסטון, אבל ברגע שהוא עומד בפינה ומרווח ליאניס את המגרש החיים יהיו קלים יותר. יכול להיות מעניין אם הבאקס ישתמשו בו כחוסם בפיק-נ'-רול כשמידלטון או יאניס מובילי כדור, אבל יפתיע אותי אם זה יקרה. מילווקי ויתרה על די ג'יי אוגוסטין וצריכה רכז מחליף. איזייאה תומאס חופשי וטוען שהוא בכושר שיא. הוא אפשרות לא רעה, בהנחה שהם מצליחים להחביא אותו בהגנה.

פניקס מקבלת את טורי קרייג. קרייג לא פקטור בהתקפה ולא הצליח להיות משמעותי במילווקי העונה, אבל ההגנה שלו על גארדים לא רעה בכלל ולכן הוא יכול להיות שימושי מהספסל של הסאנס, קבוצת הגנה טובה מאוד גם לפניו. בהתחשב בזה שהם לא ויתרו על שחקן בשבילו הוא תוספת נחמדה מאוד לספסל ואולי גם יקבל דקות בפלייאוף, למרות שהיה רע בדנבר שעשתה גמר מערב אשתקד.

מיאמי מקבלת את טרבור אריזה. לא שיחק העונה ולא בלט במשחק הראשון שלו במיאמי (0 נקודות ב-6 דקות), אבל בתיאוריה שחקן הגנה טוב שיכול לקלוע מהפינות ולתת דקות לא רעות כ-3 או 4, בסגנון של ג'יי קראודר בשנה שעברה. אריזה פחות טוב מקראודר ואולי גם מטאקר, אבל ההיט קיבלו אותו במחיר נמוך מאוד: מיירס לנארד, שלא ישחק העונה, ובחירת סיבוב שני ב-2027. אריזה היה טוב בפורטלנד בתקופה בה שיחק שם בעונה שעברה, לא כולל הבועה, אבל לא שיחק בפלייאוף מאז אותו 0 מ-9 ידוע לשמצה מהשלוש נגד גולדן סטייט ב-2018. תוספת נחמדה לרוטציה, לא גיים צ'יינג'ר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אהרון גורדון שחקן מעולה!! מאמן טוב יוציא ממנו המון המון גם בהתקפה.
    הוא אתלט על צעיר על חוזה זול ומצויין, שומר נהדר, לא צריך כדור ובקבוצה טובה שישמרו עליו כמו על דריימונד הוא גם יחגוג בהתקפה. יהיה מעולה בחיתוכים לובים. יש לו גם שלשות לפעמים.
    אני חושב שהוא ישדרג את הנטס לרמה אחרת. המגיק לפי הבנתי לא מבקשים עליו יותר מידי רוצים סיב 1. אמנם אין את זה לנטס אבל דינויידי+2 בחירות סיב 2 יפתרו את הבעיה.
    למגיק אין השנה שאיפות למעט בחירה גבוהה ואם ישכנעו את דינווידי ויפנקו אותו במזוודה יפה ירוויחו גם גאריד נהדר.

    אח"כ נמצאית פורטלנד שלדעתי הוא הופך אותה לקונטנדרית. אני במקום פורטלנד נותן את נורק ו3 בחירות סיב 1 ואת סיימונס גם על גורדון ו-ווצביץ והופך את דיים לקונטנדר כמו שצריך.
    הטרייד הזה
    https://tradenba.com/trades/BaXXvlx0m

    או זה
    https://tradenba.com/trades/gwentJIeQ

    האם המנגרים מאשריים?

      1. מסכים לא נשאר לדיים עוד הרבה זמן הם חייבים מהלך כזה בשבילו. המגיק לא ששים לשחרר את ווצביץ אבל 3 בחירות לדעתי יעשו את העבודה גם במציאות
        יאללה מנגר פורטלנד הנה טרייד מאוחר. תזכור שאם אתה לא מאשר דיים מפטר אותך, הוא לא יהיה שמח. אני אגב הייתי מעדיף את הורייד השני ולא לתת את דרק גונס בטרייד ה1 אם הייתי פורטלנד אבל לשיקולך

    1. מסכימה לגמרי לגבי גורדון, הלוואי שיביאו אותו במקום בוגי אצלנו ב4 (שאני אוהבת אבל הוא מאכזב נורא).
      ברור שהוא לא ישמור על ה41% מ3 (מעולם לא עבר את ה35%) אבל אם יתייצב על 37-8 + ההגנה המצויינת והגיוון ההתקפי שהוא יוסיף לדעתי הוא יכול להיות שיפור מצויין ליוטה ובדיוק בעמדה שחסר.
      .
      ההצעה שלי היא בוגי + סיבוב 1 ב24 ואם ממש מתעקשים אז גם את הסיבוב 2 של גולדן הקיץ.

      1. לילי ממך לא ציפיתי. בוגי על גורדון? אין תחליף לקליעה של בוגי. ולא ליכולת שלו ליצור לעצמו. אחד החוזים הכי טובים בליגה לדעתי, לצד ברוגדון (שמועד לפציעות ולכן לדעתי החוזה הנמוך)

  2. תודה רבה רועי, מחשבות מעניינות.
    .
    שתי קבוצות שנראות כמי שחייבות לעשות משהו:
    .
    בוסטון – כבר פחות בשביל העונה הזו, ויותר כדי שלא להתפרק לגמרי בקיץ. קבוצה במשבר עמוק. חשבתי שעשו טעויות במהלך השנים, אבל לא חשבתי שזה יגיע לשפל שכזה. צריך להבין מה ישאיר את טייטום ובראון בבוסטון ולעשות את זה. חד וחלק.
    .
    קליפרס – עוד שנה של העדר הישגים ממשיים והם יהפכו להיות לוב סיטי 2.0, ובסרט הזה כבר היינו. לא חושב שקוואי יעזוב כל כך מהר, בעיקר כי אין לו לאן, אבל מה שהם עושים שם לא עובד מספיק טוב, כבר שנה וחצי, וצריך לעשות שינוי.
    .
    מיניסוטה – עם כל הכבוד למחזור הדראפט הנוכחי, ולמצוקה של קאט בשנה האחרונה, הם בפול גז ברוורס, ובסוף זה ישפיע גם על ערך השחקנים שלהם בשוק. לא הייתי פוסל להטריד את קאט, לבוסטון האומללה, ולעשות לדני איינג' דני איינג' – למכור ביוקר כי אין לו הרבה ברירות אלא לקנות.

    1. מסכים, במיוחד בקשר לבוסטון. כתבתי על הקליפרס (ומחקתי) כי ההארד קאפ פוגע בהם. יהיה להם קשה לעשות טריידים. כל טרייד כנראה יכלול ויתור על בברלי או מוריס. גם אם הם יעשו טרייד, אין הרבה שחקנים שבאמת יהיו גיים צ'יינג'ר בהנחה שהם לא יביאו את לאורי, וזה כנראה לא אפשרי בהתחשב במצב החוזים שם. נתקעו

    2. יודע מי לדעתי יכל לעשות עבודה טובה בסלטיקס? בן סימונס.
      מעין פוינט-פורוורד שייתן להם גובה בלי להאט אותם ויימצא את טייטום ובראון לקליעות.
      אבל זה לאחרי מועד ההעברות.
      שייקוו להתפרקות פוטנציאלית של פילדלפיה בפלייאוף ואז זה אולי יהיה פתוח. לא חסר סיכוי…
      *
      כרגע אני לא יודע מי ייקח מהם מישהו שאינו בראון/טייטום תמורת נכס שמביא נצחונות. על איזה שחקן רציני מישהו היה מוותר תמורת חבילת שחקנים אחרים מבוסטון?

  3. הקליפרס ממש בבעיה, יש סיכון גם אם קטן שקוואי חותך בקיץ ואז הם מתרוקנים.
    גם עם קוואי הם נראים בלי רוח במפרשים.

      1. האמת היא שגמר אזורי זה הישג טטב לבאקס אירי הפלייאוף הקודם, יש מצב שישיגו זאת ועדיין יחליפו אולי מאמן.
        קשה לי לראות את פילי או נטס בגמר הכללי, אבל אין לדעת

        1. למה קשה לך לראות?
          מילווקי קבוצה מוגבל שברגע שעוצרים קצת.את יאניס ומשחקים הגנה טובה מעיפים אותם
          הייתי אומר פילי בגלל ההגנה ונטס בהתקפה יעיפו אותם ב 4 – 5 משחקים

          1. אולי, אבל פילי עוד צריכים להוכיח חוסן מנטאלי, הם לא עברו בגלגול הנוכחי שום סדרת פלייאוף שקולה (רק 2 קלות בסיבוב ראשון).
            נטס מאד לא מאוזנים, בפלייאוף ילמדו אותם, ולהם אין כלים מספיקים בהגנה.
            נראה, אולי זה יראה אחרת השנה

  4. מאמין שיוג'ירי מבשל מהלך על לאורי. הוא לא אחד שמהסס לגעת גם בכאלה שנתפסים כסמלים (ד"ש מדרוזדן) וכאן יש גם עושה רושם רצון מלאורי לעוד סיכוי לטבעת. באליפות ההיסטורית באמצע העונה הוא הביא את גאסול שלפחות הגנתית היה חתיכה חשובה מאוד בדרך לטבעת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט