דירוג העוצמה 2021 – 11 / עמיחי קטן

בשבוע שעבר לא עלה דירוג בגלל מיעוט משחקי הליגה, כיאה לשבוע של פגרת האולסטאר. השבוע דירוג העוצמה חוזר, והוא יקח בחשבון את 2 השבועות האחרונים, בהם ראינו לא מעט קבוצות, לרוב מזרחיות דווקא, נכנסות למומנטום, כך שכעת יש 8 קבוצות במאזן חיובי במערב מול 6 במזרח, לעומת 10 מול 4 לפני שבועיים.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: אטלנטה הוקס: מאזן 5- 0 השבוע ו-19- 20 העונה (לא דורגו – 2).
פיטוי המאמן הוכיחו את עצמם בינתיים וההוקס ניצחו את כל 5 המשחקים מאז. שלשת ניצחון של טוני סנל הביאה את הניצחון הצמוד ביותר על טורונטו, והקליעה של טריי יאנג נכנסה קצת יותר טוב בשבועיים האחרונים.

2: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 4- 0 השבוע ו-27- 12 העונה (4 – 1).
הסיקסרס אמנם התבשרו שאמביד יחמיץ כשבועיים-שלושה לפחות, אבל בניסיון הראשון בלעדיו הם דרסו את הספרס ושומרים בינתיים על פסגת המזרח במירוץ הדו-ראשי עם ברוקלין.

3: ברוקלין נטס: מאזן 4- 0 השבוע ו-27- 13 העונה (5 – 1).
ג'יימס הארדן מתחיל אט אט להשתלט גם על ברוקלין, ואולי אפילו להיכנס למירוץ ל-MVP, מה שיהפוך אותו לראשון ששיחק את אותה עונה ב-2 קבוצות שונות וזוכה בתואר. בזכות הכושר הטוב של הארדן וקיירי, הנטס מאפשרים לדוראנט להתאושש בנחת מהפציעה, כי אותו הם יצטרכו בכושר בפלייאוף.

4: מילווקי באקס: מאזן 4- 0 השבוע ו-25- 14 העונה (2 – 2).
יאניס כבר עם 3 טריפל-דאבלים רצופים, והבאקס נהנו מלו"ז שסידר להם 2 מפגשים רצופים עם וושינגטון, יחד עם משחקים נגד הניקס וממפיס. הגנתים הם עדיין קצת מקרטעים, אבל התקפית מילווקי כבר נמצאים בדיוק בקצב הרצוי.

5: שארלוט הורנטס: מאזן 4- 0 השבוע ו-20- 18 העונה (לא דורגו – 1).
היוורד, רוזיר ולאמלו מחלקים ביניהם את העבודה באופן די מאוזן, ושארלוט פתאום מוצאים את עצמם במאזן חיובי ובמקום טוב באמצע הפלייאוף המזרחי. היוורד מזכיר שפעם הוא היה אולסטאר, רוזיר נותן את הקליעה ולאמלו פתח פער כמעט בלתי מחיק במירו לרוקי העונה.

6: פיניקס סאנס: מאזן 4- 1 השבוע ו-26- 12 העונה (לא דורגו – 4).
הסאנס ממשיכים בשלהם במקום השני במערב, כשהניצחון על הלייקרס לפני שבועיים נתן להם קצת אוויר, והיחידים שגברו על הסאנס לאחרונה הם הפייסרס במשחק החזרה של לברט, מה שהופך את זה למחווה נאה של בוקר, פול וחבריהם.

7: דנבר נאגטס: מאזן 4- 1 השבוע ו-23- 16 העונה (6 – 1).
עבור כל מי שטוען שהדבר היחיד שחסר ליוקיץ' כדי להיות מועמד אמיתי ל-MVP זה המאזן הקבוצתי, נא לשים לב לזה שהוא כבר נראה בסדר גמור. עם אמביד בחוץ לתקופה מסוימת, המשך המומנטום החיובי של הג'וקר והנאגטס עשוי להביא את המירוץ למקום צמוד יותר.

8: מיאמי היט: מאזן 4- 1 השבוע ו-21- 18 העונה (3 – 3).
ג'ימי באטלר בכושר קטלני, ההיט ניצחו 10 מתוך 11 האחרונים, וכעת הם נמצאים במקום בו הם היו רוצים להיות גם בסוף העונה הסדירה, המקום בו הם גם היו בעונה שעברה לפני הפלייאוף שהסתיים עבורם בגמר.

9: בוסטון סלטיקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-20- 18 העונה (לא דורגו – 4).
מרכוס סמארט חזר מהפציעה והסלטיקס חזרו למאזן חיובי אחרי תקופה קשה. קיירי אמנם הפגיז עליהם 40 נקודות, אבל עם הקליפרס וטורונטו הם הסתדרו יפה, וקיבלו פרס בדמות חגיגה על יוסטון.

10: פורטלנד טרייל בלייזרס: מאזן 3- 2 השבוע ו-22- 16 העונה (לא דורגו – 3).
הבלייזרס נראים בדרך הקרובה להופעה שמינית ברציפות בפלייאוף, הישג שרק טורונטו יכולים להשתוות אליו העונה, אם יצליחו להעפיל לפלייאוף, וקצב הניצחונות נשמר גם כשמקולום ונורקיץ' בחוץ וכרמלו מקבל הזדמנות להשתחל לטופ 10 של קלעי כל הזמנים.

המפתיעות:

1: אטלנטה הוקס: מסתבר שגם ב-NBA פיטורי מאמנים נותנים אפקט, לפחות לטווח הקצר. נייט מקמילן הוכיח את עצמו באינדיאנה כמאמן לא רע בכלל, לפחות לעונה הסדירה, שזה בדיוק מה שההוקס צריכים עכשיו.

2: שארלוט הורנטס: לאמלו עולה על הציפיות ורושם עונת רוקי שמתחילה קצת להידמות לשחקנים גדולים מהעבר, ולידו בעיקר היוורד ורוזיר שמצליחים לתת תרומה חשובה בלי שאף אחד יפריע איש לרעהו.

3: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: השחקנים לא מתואמים עם ההנהלה ומביאים יותר מדי ניצחונות. עם קצת יותר רצינות אפשר לומר שהת'אנדר ממשיכים להיות קבוצה בה השלם עולה על סך חלקיו, ואמנם כעת הפירוק גדול מדי, כך שפלייאוף כנראה לא יהיה להם, אבל עדיין מדובר בקבוצה מאוד מסקרנת לעתיד, הקרוב והרחוק.

המאכזבות:

1: אורלנדו מג'יק: המג'יק חזרו לסורם אחרי כמה ניצחונות, וכעת הם שוב עם רצף של 8 הפסדים, מה שאומר שאפשר להתחיל לשקול ויתור על הפלייאוף ופירוק של הקבוצה תמורת נכסים עתידיים.

2: טורונטו ראפטורס: הקנדים רק עם 5 הפסדים רצופים, אבל במקרה שלהם זה כולל תבוסות לא פשוטות נגד דטרויט ושיקגו, וגם סל ניצחון של טוני סנל מאטלנטה.

3: וושינגטון וויזארדס: עוד קבוצה שהתקרבה לפלייאוף עם רצף חיובי לפני האולסטאר, ובמרץ נראית רע מאוד, בעיקר בהגנה במקרה של הוויזארדס, מה שבעצם נכון כל העונה. שני מפגשים רצופים עם מילווקי ודאי לא עשו את זה קל יותר, אבל גם בהמשך הלו"ז לא יהיה קל, אז התירוץ הזה לא יעזור.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט