דירוג העוצמה 2021 – 10 / עמיחי קטן

השבוע העשירי של העונה כבר עבר, מה שאומר שאנחנו כבר יותר מחודשיים בתוך העונה, ובעונה הנוכחית אפשר לומר שכמעט חצי מהעונה עברה כבר. בעונה הנוכחית יש הרבה יותר חוסר יציבות אצל הקבוצות, בין אם בהשפעת איבוד הביתיות, דחיות והשבתות של משחקים או כל דבר אחר, ולכן ההתמקדות של הדירוג הזה בכל שבוע בנפרד מעניקה לכל קבוצה את המגיע לה. כך למשל, הקבוצה שתופסת את הפסגה כאן לא נכנסה אפילו לטופ 25 בדירוג העוצמה של nba.com.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: קליבלנד קאבלירס: מאזן 4- 0 השבוע ו-14- 21 העונה (לא דורגו – 4).
הקבוצה היחידה שניצחה 4 משחקים השבוע היא זו שזוכה לכבוד כאן. שניים מהניצחונות היו קלילים על יוסטון, אך האחרים, על אטלנטה ופילדלפיה, היו קשים וצמודים יותר. את שניהם הקאבס הצליחו להכריע בקלאץ', כולל סל ניצחון של למאר סטיבנס נגד ההוקס.

2: מילווקי באקס: מאזן 3- 0 השבוע ו-21- 13 העונה (לא דורגו – 2).
אחרי ניצחון קל על מינסוטה ואחד צמוד יותר על הפליקנס הגיעה גולת הכותרת של השבוע מבחינת הבאקס, והיא המפגש עם הקליפרס. מי שקפץ על ההזדמנות הוא יאניס שהכריע כמעט לבדו את המשחק לטובת מילווקי ברבע האחרון, והם עכשיו קרובים מאוד ל-2 הראשונות במזרח.

3: מיאמי היט: מאזן 3- 0 השבוע ו-17-17 העונה (7 – 7).
ההיט סופרים כבר 6 ניצחונות רצופים, והשבוע הם ניצחו את טורונטו שהגיעו בכושר מעולה, ואת יוטה שמחזיקה במאזן הטוב בליגה. ג'ימי באטלר בכושר מצוין אחרי פתיחת עונה רעה וההיט שוב במקום החמישי במזרח (בשוויון עם בוסטון) ממנו הם כבר העפילו לגמר בעונה שעברה.

4: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-23- 12 העונה (9- 1).
הסיקסרס ממשיכים לשמור על המקום בראשות המזרח למרות הקרב הצמוד של ברוקלין, ועכשיו גם מילווקי, ואפילו ההפסד לקליבלנד ייזכר בעיקר בגלל השלשה הרביעית בקריירה של בן סימונס, וגם בגלל המחסור בעזרה לאמביד שקלע 42 באותו משחק.

5: ברוקלין נטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-23- 13 העונה (2 – 1).
דוראנט פצוע ונשמר בכפפות משי, אך בדיוק עבור רגעים כאלה הובא הארדן שעושה את מה שהמאמן שלו היה עושה כשחקן, רק עם כ-10 נקודות יותר למשחק. קיירי עושה את שלו כסקורר שלא צריך לנהל את המשחק ואפילו ההגנה נראית לפעמים פחות גרועה.

6: דנבר נאגטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-19- 15 העונה (לא דורגו – 1).
הנאגטס במאזן 6- 2 כשהג'וקר רושם טריפל-דאבל וכשמארי בכושר קליעה כזה של 20 לפחות ב-10 המשחקים האחרונים באחוזי 90-50-50 קשה מאוד להכריע את הנאגטס, ובשביל זה צריך שהם יקבלו יתרון של 3 על 1 במתפרצת כנראה.

7: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-19- 16 העונה (לא דורגו – 7).
נגד הניקס, אינדיאנה ושארלוט ההגנה של גולדן סטייט עשתה את העבודה כשהרייטינג ההגנתי של הווריורס באותם משחקים עמד על 105, 100.9 ו-108 בהתאמה, וגם בתבוסה נגד הלייקרס ההגנה עשתה את העבודה והרייטינג שלה היה 108.3. כל זה סייע לווריורס לצבור ניצחונות גם בשבוע בו סטף קלע ב-40.8% מהשדה בלבד.

8: ניו-יורק ניקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-18- 17 העונה (לא דורגו – 8).
אחרי הפסד לגולדן סטייט הניקס הראו שגם התקפה הם יודעים לעשות עם 140 נקודות על הקינגס, וההגנה אחר כך עשתה את עיקר העבודה נגד אינדיאנה ודטרויט. התוצאה של השבוע הזה היא שהניקס עם מאזן חיובי והמקום הרביעי במזרח בעונה שעולה על כל הציפיות.

9: דאלאס מאבריקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-17- 16 העונה (לא דורגו – 5).
לוקה דונצ'יץ' בכושר מצוין כבר תקופה והצוות המסייע תורם את שלו במרבית המשחקים, וזה כולל אפילו את פורזינגיס ששיחק בשני הניצחונות על ברוקלין ואורלנדו. נציין גם את ברונסון שקלע השבוע 17.8 נקודות ב-60% מהשדה ו-55% לשלוש.

10: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-24- 11 העונה (לא דורגו – 2).
הפציעה של דיוויס הולידה רצף הפסדים ותחושה שאולי יש משבר אצל האלופה, אך שני הניצחונות הקלים על פורטלנד וגולדן סטייט החזירו אותם למסלול. ההבדל המרכזי הוא דניס שרודר שנעדר מ-4 ההפסדים הרצופים בגלל חובת בידוד, וחזר בדיוק בזמן כדי לתת תרומה משמעותית בשני הניצחונות האחרונים.

המפתיעות:

1: קליבלנד קאבלירס: גם בלו"ז יחסית נוח כמו שהיה להם השבוע אף אחד לא ציפה שהם יהיו עם 4 ניצחונות רצופים. מכירת החיסול כנראה תתחיל עוד מעט בכל מקרה, אך עכשיו זו ההזדמנות של הצעירים להוכיח שכדאי לבנות עליהם לעתיד.

2: ניו-יורק ניקס: בתוך חוסר היציבות של המזרח והעובדה שיש רק 4 קבוצות במאזן חיובי, הניקס הם לא אלו שהיינו מצפים לראות שם, וכך גם מי שהאמין שההגעה של ת'יבודו היא שידוך מוצלח. הטרייד על דרק רוז הביא עוד קצת כוח אש התקפי נדרש והשילוב בין ת'יבודו לרוז הוביל גמר מזרח בשיקגו ופלייאוף במינסוטה. כרגע נראה שגם הניקס בדרך לפלייאוף.

3: ממפיס גריזליס: לפני תחילת העונה הדיבור היה על כמה רחוק מוראנט מסוגל לקחת את הסגל הקצר ומוגבל יחסית שלידו, ועכשיו השאלה היא כמה רחוק מסוגל הצוות המסייע המגוון והארוך ביותר בליגה לסחוב קבוצה שהכוכב הראשי שלה לא מצליח לחזור לכושר והשני עוד לא שיחק העונה. בינתיים זה שווה 50% הצלחה נאים.

המאכזבות:

1: יוסטון רוקטס: כל תירוץ יכול להיות נכון ולהתקבל, אבל רצף של 12 הפסדים זה דבר שלא יכול לשמח את האוהדים ובמיוחד לא תבוסה שבה הספסל של היריבה קלע יותר מכל הקבוצה שלך.

2: אטלנטה הוקס: הציפיות היו גבוהות, אך בינתיים העסק לא זורם והטבלה כבר מתחילה לברוח. פיטוריו של לויד פירס אמש הראו שההנהלה מודעת לבעיות ולא מרוצה מהמצב.

3: אינדיאנה פייסרס: עד לפני שבוע-שבועיים הפייסרס היו הקבוצה הבטוחה בפלייאוף יחד עם 3 המוליכות של המזרח, אך כעת הסגל הקצר שוב נותן את אותותיו ואינדיאנה פתאום במקום ה-9 במזרח.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה חיים.
    כאוהד יוסטון בהחלט אני מאוכזב מהרצף הלא נגמר הזה, במיוחד כשחלק מהיריבות (כמו קליבלנד?) היו מספיק ״נוחות״ כדיי לשבור אותו. אז נכון, ווד פצוע, ויש אווירת טנקינג, ובכל זאת הנחיתות שהם מפגינים לא ברורה, אחרי שפתחו את העונה לא רע.
    אז כן, כולי תקווה שנקבל בחירה טובה בהגרלה, אבל מה שקורה כרגע זה בזיון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט