דירוג העוצמה 2021 – 9 / עמיחי קטן

השבוע יש לנו כמה הפתעות בדירוג. למשל, השבוע הראשון העונה בו הלייקרס לא נכנסים לדירוג, בעיקר בגלל הפציעה של דיוויס וההפסדים שבאו בעקבותיה, שתי קבוצות שעוד לא דורגו העונה נכנסו לראשונה לטופ 10, עוד אחת חוזרת לדירוג לראשונה מאז השבוע הראשון של העונה והדבר המפתיע ביותר הוא קיומה של קבוצה מזרחית נוספת עם מאזן חיובי.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: טורונטו ראפטורס: מאזן 4- 0 השבוע ו-16- 15 העונה (לא דורגו – 6).
הקבוצה המזרחית החמישית בסך הכל עם מאזן חיובי עושה זאת אחרי שפתחה את העונה עם 8 הפסדים מ-10 משחקים, ומאז הפסידה 7 ב-21 משחקים. בשבוע האחרון הגיע ניצחון כפול על מילווקי ואחד נוסף על פילדלפיה, ככה שהראפטורס מצליחים גם נגד יריבות מאתגרות.

2: ברוקלין נטס: מאזן 3- 0 השבוע ו-20- 12 העונה (6 – 1).
הנטס ממשיכים במומנטום הנהדר שלהם גם בלי דוראנט, כאשר ההגנה משתפרת קצת, אך בעיקר הארדן מוצא את מקומו כשחקן שדואג לאיזון ההתקפי כשהוא גם יכול לקחת על עצמו אם צריך. כעת הם במרחק חצי משחק בלבד מראשות המזרח.

3: אורלנדו מג'יק: מאזן 3- 0 השבוע ו-13- 18 העונה (לא דורגו – 3).
אפשר להתייחס גם ללו"ז שסידר לאורלנדו מפגשים עם הניקס, הפיסטונס והווריורס, אבל ההגנה הייתה נהדרת בשני המפגשים המזרחיים וראינו את ווצ'ביץ' ופורנייה חוגגים נגד גולדן סטייט. אולי בכל זאת יש לאורלנדו מה לתת גם עם כל הפצועים.

4: וושינגטון וויזארדס: מאזן 3- 0 השבוע ו-11- 18 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
לפני שבוע וחצי אמר סקוט ברוקס שבקרוב יגיע רצף ניצחונות של וושינגטון, ויש מי שיטען שזו עוד הוכחה לגמרא במסכת בבא בתרא (יב:) "אמר רבי יוחנן מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים ולתינוקות". בכל מקרה, בוסטון, יוסטון, דנבר, פורטלנד והלייקרס הפסידו לוויזארדס שעכשיו כבר מתחילים להרגיש שוב שיש סיכוי להוציא משהו מהעונה.

5: פיניקס סאנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-20- 10 העונה (4 – 4).
זה השבוע הרביעי ברציפות שהסאנס עם הפסד אחד בלבד או פחות ונכנסים לדירוג. ההתקפה משתפרת ונכנסה כבר לטופ 10 בזמן שההגנה ממשיכה להיות נקודת החוזקה של הסאנס ומדורגת כרגע רביעית בליגה. ההפסד היחיד השבוע היה נגד ברוקלין אחרי מחצית שנייה רעה מאוד, אך את שאר המשחקים פיניקס ניצחו בהפרש ממוצע של 27 נקודות.

6: שיקגו בולס: מאזן 3- 1 השבוע ו-14- 16 העונה (לא דורגו – 10).
דטרויט, סקרמנטו ויוסטון הן אמנם קבוצות ששיקגו גם אמורה לנצח על הנייר, אבל גם לעמוד בציפיות זה טוב, ומעניין שזה קורה למרות הפציעות של מרקאנן ואוטו פורטר. זאק לאבין קלע 30 לפחות בכל אחד ממשחקי השבוע ובאחוזים טובים בשקלול השבועי והוא מוביל את החבורה הצעירה של בילי דונובן למקום ששווה פלייאוף, לפחות כרגע.

7: מיאמי היט: מאזן 3- 1 השבוע ו-14- 17 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
אלופת המזרח המכהנת מופיעה לראשונה בדירוג בשבוע 9, וזה אומר הרבה על הקשיים שההיט נתקלו בהם לאורך העונה. ג'ימי באטלר נכנס סוף סוף לכושר הרצוי עם 3 טריפל-דאבלים רצופים, אדבאיו מוביל את קלעי מיאמי והחזרה של נאן לחמישייה על חשבון הירו היטיבה עם שניהם.

8: יוטה ג'אז: מאזן 2- 1 השבוע ו-25- 6 העונה (1 – 1).
אחרי שבועיים רצוף במקום הראשון, הפסד אחד לקליפרס הספיק ליוטה כדי למצוא את עצמה רק עם 66.7% הצלחה השבוע, מה שהוריד אותם כמה מקומות. אמש, הג'אז שברו את שיא המועדון עם 28 שלשות נגד שארלוט, כולל שיא NBA של 19 שלשות שנקלעו על ידי שחקני ספסל, מה שמראה את העומק הרב שיש ליוטה. ייתכן שהם כבר הגיעו לשלב שצריך לשאול האם מה שהצליח בעונה הסדירה יכול לעבוד גם בפלייאוף.

9: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-20- 11 העונה (לא דורגו – 1).
הסיקסרס ממשיכים בשלהם בנחת, כאשר הם כמעט שמטו יתרון 29 נגד יוסטון, אבל התעשתו וניצחו, אמביד קלע שיא קריירה של 50 נקודות עם 17 ריבאונדים בניצחון על שיקגו, ואחר כך הגיע הפסד לטורונטו. פילי בינתיים שומרים על ראשות המזרח, אבל הפער כבר מאוד הצטמצם.

10: אטלנטה הוקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-13- 17 העונה (לא דורגו – 2).
מבחינת אטלנטה זה היה שבוע בסימן טריי יאנג חוגג על ההגנות החלשות של בוסטון ודנבר, כאשר הוא רשם ממוצע של 33.7 נקודות ו-11.3 אסיסטים עם לפחות 30 נקודות ו-8 אסיסטים בכל אחד מהמשחקים. אחד מצמד המשחקים נגד בוסטון אמנם נגמר בהפסד, אבל התקפית ההוקס עשו את שלהם השבוע.

המפתיעות:

1: וושינגטון וויזארדס: ב-5 המשחקים האחרונים ווסטברוק עם 20 נקודות ו-12 ריבאונדים ואסיסטים למשחק ושיפור משמעותי בבחירת הזריקות והאחוזים, אך הסיפור הגדול הוא ההגנה שהייתה מצוינת בכל הרצף, למעט הניצחון על דנבר. נציין שדני אבדיה ומו ואגנר הם היחידים בוושינגטון שגם ההגנה וגם ההתקפה טובות יותר איתם על הפרקט מאשר בלעדיהם.

2: אורלנדו מג'יק: המג'יק ניצחו 4 מתוך 20 המשחקים שקדמו לשבוע האחרון, ואז פתאום הם הבליחו עם 3 ניצחונות מ-3 ניסיונות השבוע. ווצ'ביץ' ממשיך בעונה הנהדרת, אבל הוא יזדקק להמשך הסיוע ההתקפי מפורנייה ורוס ולהמשך של ההגנה הטובה שראינו נגד הניקס והפיסטונס.

3: טורונטו ראפטורס: עבר לא מעט זמן מאז שהראפטורס היו אחרונים במזרח עם מאזן 2- 8, אבל גם כשהחלה ההתאוששות נדמה היה שטורונטו לא מספיק טובים כדי לעשות את הצעד הבא, במיוחד כשלאורי פצוע, אך הקבוצה לקחה צעד קדימה עם שבוע מושלם ופתאום הם במאזן חיובי, מה שמספיק כרגע למקום החמישי במזרח.

המאכזבות:

1: סקרמנטו קינגס: לפני שבועיים ניחסנו אותם כשהזכרנו שהם עם רצף של 7 ניצחונות מתוך 8 משחקים, אז מאז הם הפסידו 7 רצופים וצנחו שוב לתחתית המערב. ההתקפה אמנם די טובה, אך ההגנה היא הכי גרועה בליגה ובפער משמעותי, כאשר הפער בינם ובין המקום ה-29 כמעט זהה לפער בין המקום ה-29 למקום ה-24.

2: מינסוטה טימברוולבס: עם כל הנסיבות המקלות, ולא חסרות כאלו, מינסוטה ציפו ליותר מהמקום האחרון בליגה, ולכן גם הלכו על פיטורי המאמן. כשיש קבוצות שהולכות לטנקינג כמעט מוצהר, ואתה לא אחד מהם, אתה צריך להיות לפחות מעל הקבוצות האלה, וזה לא קורה בינתיים. אולי עם החזרה לעניינים של טאונס גם נראה שיפור קבוצתי.

3: לוס אנג'לס לייקרס: לא באמת מאכזבת, אלא יותר מודאגת מהפציעה של דיוויס והבידוד של שרודר שמשמעותם סגל חסר מאוד ולברון שנאלץ לעבוד יותר קשה ממה שהוא היה רוצה. ההפסדים הם באמת החלק הפחות חשוב בעניין, אבל אף אחד לא אוהב להפסיד.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

    1. בס"ד
      מנחם מה יהיה?
      הבטחת לא לכתוב על פוליטיקה, ולעזוב את הלייקרס בשקט.
      השבוע אתה 0 – 2, ככה לא תיכנס לדירוג של חיים.

  1. תודה חיים. טורנטו בתנופה מאז ההברקה של נרס להעביר את סיאקם לעמדה 5. גם ההקפצה של במברי לחמישייה מוכיחה את עצמה. מכניס,מלא אנרגיות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט