מחשבות כדורסל של רביעי / רועי ויינברג

טירים במזרח

יש הפרש קטן מאוד בין המקום הרביעי ל-13 במזרח. לא אתייחס כרגע ל-3 הראשונות (ברוקלין, פילדלפיה ומילווקי) או 2 האחרונות (אורלנדו ודטרויט), כי אופתע מאוד אם הן לא ישארו באזור הזה בסיום העונה. בואו נדבר על השאר.

דרג שני: מיאמי וטורונטו. הן טובות, אבל אני לא חושב שמספיק טובות בשביל לסגור את הפער מ-3 הראשוונת. בסגלים מלאים יש לשתיהן מאזנים טובים ושתי הקבוצות הראו חיבור טוב אחרי הקורונה. במיאמי ג'ימי באטלר חזר לעצמו אחרי פתיחת עונה איטית ואותה קורונה, טורונטו המציאה את עצמה מחדש עם הרכב נמוך אחרי פתיחת עונה בעייתית. יש למיאמי לוח קל בשאר העונה, גם של טורונטו לא קשה במיוחד ויש להן את האופי והמאמנים שיעשו חיים קשים בפלייאוף. אופתע אם הן לא יסיימו במקומות 4-6.

ווילד-קארד (דרג 3): בוסטון ואינדיאנה. כרגע הן לא כל כך טובות. הפייסרס סובלים מהעדרם של כריס לברט וטי ג'יי וורן, כשלא ברור מתי ואיך הם יחזרו בעונה הסדירה, ובוסטון משחקת בלי סמארט ואיבדה הרבה משחקים. שתיהן היו מדהימות בתחילת העונה ויחסית רעות עכשיו, אבל החזרה של ווקר לכושר והאפשרות שהפצועים יחזרו באינדיאנה הופכות את האפשרות של ריצה בסיום העונה לריאלית לחלוטין, וכל אחת מהן שתגיע למקום השישי או החמישי יכולה גם לעבור סיבוב.

דרג 3.5: שרלוט ואטלנטה. בצד של שרלוט יש מאזן טוב והתקפה חכמה במיוחד שהכריעה הרבה משחקים צמודים. השילוב של גרהאם-בול-רוזייר-היווארד עובד מצויין הודות לראיית המשחק של ארבעתם, בפרט בול והיווארד, ותענוג לראות אותם משחקים. ההגנה חלשה, אבל הם מתחברים לאורך העונה ויכולים להיות איום רציני בפליי-אין. מתוך 16 משחקים צמודים הם ניצחו 11, אחד הנתונים הטובים בליגה.

הסיפור באטלנטה שונה. ההגנה וההתקפה רעות, אבל הם יכולים להיות טובים יותר. נייט מקמילן מאמן מעולה שיכול להשפיע כבר בזמן הקרוב, הן בהגנה והן בהתקפה שתהיה יותר קבוצתית ממה שראינו עד כה, ויש לא מעט פצועים שישנו את המשחק אם יחזרו. יכול להיות שזה לא יצליח, אבל מבחינת כישרון על הנייר הם טובים מהקבוצות האחרות כאן. תוסיפו לזה מאמן שהגיע לפלייאוף ב-7 העונות האחרונות אותן סיים על הקווים ופצועים שיחזרו וקיבלתם קבוצה עם תקרה גבוהה.

דרג 4: ניו יורק, שיקגו, וושינגטון, קליבלנד. השם המפתיע ביותר הוא כנראה הניקס, עם מאזן של 18-18 בעת כתיבת שורות אלה. בשלבים מוקדמים יותר של העונה, כשהניקס היו באזור המקום הזה, חשבתי שהשאלה הגדולה היא השלשות. היריבות של הניקס קולעות (לא כולל המשחק מול הספרס מהלילה) ב-33% מהשלוש, הנתון האחרון בליגה. הניקס מאפשרים יותר שלשות פתוחות לגמרי מכל קבוצה אחרת אחרי שרלוט והפליקנס. אם הם מצליחים לשמור על האחוז הזה גם בחצי השני של העונה הם ישארו במירוץ הפלייאוף ואולי אפילו לא יצטרכו לעבור דרך הפליי-אין, אבל אני לא חושב שזה יקרה, במיוחד בהתחשב בכך שיש להם את לוח המשחקים הקשה ביותר מבין המזרחיות הרלוונטיות.

שיקגו אולי השם המסקרן מכולם. הם מתמודדים עם פציעות יחסית בהצלחה ומראים עומק, אבל הם קבוצה של שחקן אחד (זאק לאבין) ואיבדו כבר כמה יתרונות לאורך העונה. ההפרש בין הטירים לא גדול וקבוצות מכאן יכולות להגיע גם למקום 6 או 7 בסיום העונה, אבל אני פחות מחזיק מהם גם כשמתחשבים ברצף הניצחונות האחרון.

קליבלנד יחסית מאחורה. הם השתפרו מאז שדין וויד, השחקן האהוב עליי מאז דווין דוראנט, עבר לחמישייה. העומק יחסית חלש ורצף הניצחונות הזה כלל שני משחקים מול הרוקטס. אני לא חושב שזה יחזיק לאורך זמן וכשהם מרחק שני משחקים מהמקום העשירי לא בטוח שהם יצליחו לסגור את הפער. אותו דבר מתייחס גם לוושינגטון – מרחק של שני משחקים ויש שם את ווסטברוק וביל, אבל השאלה היא מה יקרה אחרי שהרצף האחרון יגמר או אם יהיו פציעות של ביל/ראסל. הן שתי הקבוצות שיהיו מחוץ לפליי-אין, כמו שאני רואה את זה כרגע. קשה להמר על השלישית.

פיק-נ'-רול

כדורסל יכול להיות משחק פשוט. לא תמיד צריך להמציא את הגלגל בשביל לנצח, לפעמים פיק-נ'-רול בין שני השחקנים הטובים ביותר שלך עושה את העבודה. כאן למשל מילווקי עושה פיק-נ'-רול נהדר בין יאניס ומידלטון:

זה נשק קטלני. כאן ההגנה מגיבה טוב לתנועה של יאניס, אבל הוא מצליח למצוא את דיויצ'נזו לשלשה פנוייה. מילווקי לא משתמשת במהלך הזה בתדירות גבוהה וחבל, כי זה יכול לפתוח את ההגנה גם אם סוגרים את יאניס בכניסה לצבע. קבוצות אחרות עושות אותו דבר, זה למשל קרה במשחק נגד מילווקי:

ברגע ששני השחקנים הטובים ביותר מעורבים, עם מספיק אפשרויות שירווחו את המגרש ויכולות להוביל לשלשה פנויה כשההגנה מתכווצת. במקרים האלה, ואולי גם אצל קבוצות אחרות (הלייקרס עם דיוויס ולברון, מיאמי עם באטלר ואדביו) כל השחקנים המעורבים מספיק פיזיים ויודעים לשלוט בכדור בשביל להפוך את המהלך. יכול להיות שנראה את זה יותר בפלייאוף, בדומה למה שהיה בשנים הקודמות.

בשני המקרים תגובות מהירות יותר של השחקנים היו יכולות להפוך את המהלך ליעיל יותר, ובדיוק בשביל זה יש את העונה הסדירה, כדי לתרגל דברים לקראת המאני טיים. אין סיבה שזה לא יקרה.

נכסים לטרייד

שחקנים שיכולים להיות מועמדים למעבר עד ה-25.3.

מאליק מונק (שרלוט). מצד אחד נותן עונת קריירה עם 47% מהשלוש ו-16.4 נקודות למשחק מאז שחזר לרוטציה של ההורנטס, אבל מצד שני יש לשרלוט הרבה גארדים (רוזייר, גרהאם, בול ועוד מוביל כדור בדמות היווארד) והוא מסיים חוזה השנה, כך שיכול להיות שנראה את ההורנטס מעדיפים להשקיע כסף בסנטר בקיץ. אפשרויות כמו רישון הולמס או הימור ארוך טווח על מישהו כמו זאק קולינס יכולות להיות לא רעות בכלל, כשהראשון יתרום להורנטס גם העונה. ההפרש בין מקומות 4-10 צמוד ויש לשרלוט קבוצה שיכול הלנצח משחקים צמודים, אז לא יפתיע אותי לראות אותם עושים מהלך נוסף בשביל להיות חזקים יותר בטווח הקרוב. המקום הרביעי במזרח והסיבוב השני בהחלט בהישג יד. ההורנטס לא עברו סיבוב בפלייאוף מאז 2002.

אריק בלדסו (ניו אורלינס). העלייה של לונזו בול בולטת במשחקים האחרונים, ונראה שהוא יכול לשחק עם שוטינג גארד יותר טוב לידו, אחד שיכול לקלוע בצורה אמינה מהשלוש ולעשות הגנה טובה. בלדסו אמנם קולע העונה ב-39.3% מהשלוש, שיא קריירה, אבל לתת לבול את המפתחות יכול לעשות להם רק טוב, גם בטווח הקרוב והטווח הארוך. בלדסו עדיין יכול לתרום. הוא שחקן הגנה טוב ופוינט גארד לא רע שיכול להשתלב בקבוצות שרוצות לשפר את ההגנה ולהשיג ניצחונות בעונה הסדירה. יכול להיות שאצל מאמן אחר הוא יהיה הרבה יותר טוב בפלייאוף, בדומה לדמאר דרוזן (2019 והקלאץ' השנה) או קייל לאורי (2019, 2020) בלי דווין קייסי. הבעיה היא החוזה, 54 מיליון דולר ל-3 שנים עבור רכז נמוך בן 31.

ווין אלינגטון (דטרויט), קנריך וויליאמס (אוקלהומה סיטי), חסן וויטסייד (סקרמנטו), קם בירץ' (אורלנדו). ארבעתם באותה קטגוריה כי יש דמיון, בהתחשב בכך שהם משחקים בקבוצות רעות על חוזים קטנים, עד 3.5 מיליון דולר, ומסיימים חוזה השנה. הקבוצות שלהם יכולות להרוויח 2 בחירות סיבוב שני מקונטנדרית, בין אם היא צריכה את הקליעה האבסולוטית של אלינגטון, את השלשות וההגנה של וויליאמס או עוד מסה מתחת לסל עם בירץ' או וויטסייד. יש לי תחושה שאחד מהם, או שחקן באותו סגנון, יסיים את הדד-ליין הזה בלייקרס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. מאלינק מונק עם בעיות הסמים זה הימור מסוכן הוא נראה לי מחשש קבוע. אבל יש לו מובס קבוצה שצריכה סקורר מהספסל שישים נק המ…ההוקס, הבאקס.

    בבלדסו טיפש מי שנוגע מחליש כל קבוצה בליגה

    פיק אנד רול זה המהלך הכי קטלני מימים ימימה בכדורסל ועד היום המהלך היחיד שטוב ממנו זה ISO של כוכב. פרטים אצל ברט בראון.

    אינדיאנה זה סתם פח, ביום טוב שלהם שהם בריאים הם עפים בסיבוב 1 ב6 משחקים במקסימום. יותר מידי שמות בינוניים, נצחונות בפלייאוף מביאים כוכבים לא אסופות ונילים.
    גם בפתיחת העונה הם גירדו נצחונות דחוקים על קבוצות פח.

    בוסטון לדעתי השנה עפה סיב 1 אם לא תפגוש את טורנטו, לא רואה מצב שהיא תעבור את מיאמי, פילי, באקס, נטס בסידרה בשום מצב אם אין פציעות אצלן. טורנטו היא החלשה מכולן, לוחמת קשוחה אבל יותר מידי נגרים ואין כוח אש בהתקפה, הם צריכים איזה לוקה כזה במקום לאורי והם על הגל 🙂

    ההוקס אולי ישתחלו לפלייאוף מה שאני לא מאמין אבל זה לא יהיה הישג, מקום 6 זה המינימום שהם היו צריכים לסיים. את בוסטון לצערי כבר לא יצא להם לפגוש בפלייאוף והאחרות לדעתי יתנו להם מטאטא
    שארלוט מאומנת טוב ולדעתי תהיה בפנים יחד עם הניקס.

    1. הוא הצליח לפרוץ אחרי הבלאגן עם הקוקאין, לא יודע כמה זה מסוכן עכשיו (אבל כן שיקול). בטורונטו אין אף כוכב אבל יש שחקנים שיכולים לשים נקודות, למרות שאני מסכים איתך שהם מרחק סטאר אחד מתחרות אמיתית על האליפות. הבעיה היא שהכוכב הגדול היחיד שיהיה חופשי זה קוואי…

      1. בראדלי ביל, תפור להם וכולם גם יעבדו בשבילו, הוא הסקורר שחסר להם לנצח משחקים. זה לא לאליפות אבל נותן להם תקרה הרבה יותר גבוהה
        ושחקנים כאלה שמסניפים ומחששים חוזרים לזה מהר בד"כ, לא יודע החוזה שלו לא ארוך אז אפשר לקחת סיכון עליו, אם אני הבאקס אני הולך על זה, הוא עוד יצרן נק שיכול לשים סלים בפלייאוף מהספסל

          1. כן ברור שלא יספיק, זה סתם הבאתי לאורי בטוח יהיה חלק מטרייד כזה אם כבר והרבה בחירות. אני לא חושב שווש יקבלו איזשהו כוכב על ביל אבל הם כן יקבלו הרבה בחירות דראפט. ביל סתם מתבזבז שם. עך הדרך הייתי דוחף לטורנטו גם את ראס ומתחיל בנייה מחדש 🙂

  2. אחלה מחשבות.
    לא יודע… יש לי חיבה יתרה לבירץ'. מרגיש לי כמו האח האבוד שמעולם לא היה לי….
    יש לי אחות אבל היא לא שריל מילר
    🙂

  3. מצוין, תודה רבה רועי.
    מאמין שהניקס צריכים להיות בטיר מעל, או לפחות קרוב לשם, נראים נהדר העונה והורדת הקצב עוזרת, ובמיוחד מתאימה לרנדל שנהנה מהסיטואציה.
    מונק יכול להיות נכס טרייד לקבוצות שצריכות סקורר טוב כשהמשחק תקוע או כשצריך תרומה מהספסל, אולי לקליפרס כתחליף ללו וויל שנחלש העונה, ההורנטס יכולים להשיג את זובאץ עליו וזה טרייד ששני הצדדים מרוויחים בו, מצד אחד ההורנטס מקבלים גבוה צעיר ומוכשר עם הגנה טובה בצבע, הקליפרס מקבלים שחקן ספסל טוב שיכול להתפוצץ ולהיות האקס פקטור.

    1. זובאץ יכול להיות מעולה בשרלוט, לא חשבתי על זה אבל יעזור להם מאוד. אם הקליפרס יכולים להשיג סנטר אחר בפרי אייג'נסי/ביי-אאוט (אם וויטסייד למשל חופשי הוא יכול להתאים) אז זה מהלך שהם ירוויחו ממנו

  4. מצוין רועי.
    .
    לגבי אינדיאנה – על הנייר, עם חמישייה של ברוגדון, לאברט, וורן, סאבוניס וטרנר, הם יכולים לעשות המון צרות אבל לאברט אמור לחזור אולי עוד שבועיים ועד שייכנס לעניינים, וורן בכלל צפוי להיעדר עוד חודש לפחות והעונה הולכת ונסגרת עליו. מבאס, רציתי מאוד לראות מה התקרה שלהם בלי להחזיק אף כוכב.
    .
    שיקגו – מרקאנן צפוי לחזור אחרי האולסטאר אבל הוא כל כך לא יציב שקשה לחזות מה נראה ממנו. בעקרון הוא יכול להוריד עומס מלאבין וקובי וויט ולתת להם עוד אפציה בהתקפה אבל הבעיה שלהם היא בהגנה.
    .
    בוסטון – אני מאמין שעם החזרה של סמארט ושיפור מצד קמבה, הם אמורים לתת חצי שני טוב בהרבה.
    הם לא כל כך רחוקים מהבאקס וברוקלין, דוראנט עוד בחוץ ואם קיירי או הארדן יחסירו משחקים גם הם לא סגורים במקומות 1-2.

    1. יכול לקבל את זה במקרה של בוסטון. קמבה טוב וסמארט אמור לחזור, אבל שאר הסגל חלש ואני לא יודע כמה אפשר לסמוך על הבריאות שלהם. אם ינצלו את האקספשן, ואני חושב שהם ינצלו, הם יכולים גם לסיים במקום השלישי. מצד שני יכולים גם לסיים במקום 8. באמת חבל מה שקורה עם אינדיאנה, אבל זה אומר שהמבחן שלהם יהיה בעיקר בשנה הבאה. הסגל הזה בבריאות מלאה, עם מקדרמוט, לאמב ומקונל מהספסל, יכול לתת יופי של ריצת פלייאוף

      1. לא מסכים שהסגל שלהם חלש – תייס משלים חמישיה מצויינת של שניים וחצי כוכבים ושני שחקני משנה מצוינים.
        פריצ'רד, טריסטן, טיים לורד, אוג'ליי, גרנט ויליאמס זה ספסל סביר שאמור לתת בעיקר הגנה כשיש שלושה ספקי נקודות טובים בהתקפה ושניים על המגרש בכל רגע נתון (טייטום, בראון, קמבה).

        1. רובם לא באמת טובים (אוג'ליי, טיג) או עקביים העונה. אולי באשמת הפציעות של קמבה וסמארט שהכריחו אותם לקחת תפקיד גדול יותר. אני כן חושב שגרנט וויליאמס והטיים לורד צריכים לקבל יותר דקות ויכול להיות ספסל נורמלי, אבל תלוי בבריאות של 4 המרכזיים. העונה הם שיחקו רק 28 דקות ביחד

        2. מאחורי החמישיה אין כלום. אין סקורר מהספסל, אין גבוה נורמלי ובקיצור אין בכלל עומק. זה חבל כי עוד שני שחקנים מנוסים סטייל קראודר או 3&D נוסף והם קונטנדרים

  5. קצת פרופורציות עם התחזיות. בוסטון בתקופה שחורה אבל אין סיבה להאמין שזה יותר מתקופה רעה. אני שם את כבודי על הקו (לא הרבה, אני יודע) שהם גומרים טופ 4 ועוברים לפחות סיבוב אחד.
    לגבי הספסל – בוא נראה מה יעשו עם החריגה (אם יעשו משהו), אבל בגדול זה יותר גרוע ממה שציפיתי, ויותר טוב ממה שגילרי טוען. פריצ'ארד ו-וויליאמס זה כבר שני שחקנים שתורמים ואף אחד לא ספר בתחילת העונה, ולדעתי עד סיום העונה או לנגפורד או נייסמית' יצטרפו גם כן. המצב לא כזה נורא ויהיה יותר טוב.

  6. בס"ד
    תודה רבה רועי.
    אני מאמין 'הפניקס יעשו פלייאוף, אפילו ישיר בלי פליי אין.
    אינדיאנה, כל שנה הפציעות גומרות אותה, זה לא מפתיע.

  7. תודה רועי
    מעניין איך כל אלה יראו בפלייאוף.
    פילי מול מיאמי זה יכול להיות כמו באקס מיאמי אשתקד. הדינמיקה בפלייאוף תקבע הרבה, קשה לצפות מה יהיה שם

  8. תודה רבה רועי,
    מסכים לגמרי לגבי הפיק אנד רול. יש תחושה שכמות גדולה מהמאמנים הם בקיצון. או משתמשים ביותר מדי פיק אנד רול, או לא משתמשים כמעט בכלל. הייתי מצפה שמאמנים ברמה הזאת ידעו להשתמש כמו שצריך ובכמות הגיונית במהלך הזה שהוא אחד היעילים והפשוטים ביותר במשחק אבל כנראה שזה לא פשוט כמו שזה נראה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט