דירוג העוצמה 2021 – 8 / עמיחי קטן

כחלק מההשתדלות שלי לעשות את הדירוג בימי שלישי, מה שלא צלח הפעם בשל חוסר זמן ותקופת מבחנים, הדירוג לא יתייחס כלל למשחקי הלילה האחרון.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: יוטה ג'אז: מאזן 4- 0 השבוע ו-23- 5 העונה (1 – 1).
הג'אז ניצחו 19 מתוך 20 משחקיהם האחרונים וממשיכים להחזיק בגאון במאזן הטוב בליגה. אין צורך להוסיף הרבה מעבר לזה, אבל נציין שהג'אז מדורגים 4 ברייטינג התקפי, 2 ברייטינג הגנתי וכמובן ראשונים בנט רייטינג כולל, ועל הדרך גם מובילים את הליגה בריבאונדים.

2: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 4- 0 השבוע ו-21- 8 העונה (לא דורגו – 3).
הקליפרס זכו ליריבות נוחות יותר השבוע וחזרו למסלול הניצחונות עם קליעה של 40% ויותר מחוץ לקשת בכל אחד מהמשחקים, תוך כדי שלו וויליאמס שיחק טוב יותר מאשר ברוב משחקיו הקודמים העונה.

3: פורטלנד טרייל בלייזרס: מאזן 4- 0 השבוע ו-16- 10 העונה (10 – 7).
הבלייזרס אמנם סובלים מפציעות של מקולום ונורקיץ', אך כרמלו וטרנט באו לעזור ללילארד במשא ההתקפי וההגנה הייתה גרועה גם לפני זה, מה שלא מונע מהבלייזרס להשיג את הניצחונות.

4: פיניקס סאנס: מאזן 3- 0 השבוע ו-17- 9 העונה (7 – 4).
התיאום ההתקפי בין בוקר ופול ממשיך להשתפר, וכעת הסאנס נכנסו לטופ 10 של הרייטינג ההתקפי יחד עם המקום ה-6 בהגנה. כן כדאי לשים לב לכך שהסאנס נוטים לאבד יתרונות גדולים לעיתים.

5: דנבר נאגטס: מאזן 3- 0 השבוע ו-15- 11 העונה (לא דורגו – 1).
הדבר היחיד היציב בדנבר הוא יוקיץ', אבל כשהאחרים וההגנה מספיק טובים גם מאזן הניצחונות נראה בהתאם, וכך היה בשבוע האחרון, כמובן אם לא נכלול את המשחק אמש נגד בוסטון.

6: ברוקלין נטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-17- 12 העונה (לא דורגו – 1).
דוראנט נעדר בכל פעם מסיבה אחרת, אבל השילוב בין הארדן וקיירי כרגע מספיק טוב כדי לייצר התקפה קטלנית ביותר ולהביא לברוקלין ניצחונות, כאשר מדי פעם גם רואים אפילו מעט הגנה.

7: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-15- 13 העונה (לא דורגו – 9).
סטף קרי מרחק 0.1% מהשדה מ-30 נקודות למשחק באחוזי 90-50-40, הישג שהיחיד בהיסטוריה שהגיע אליו הוא… סטף קרי כמובן ב-2016, אבל אולי כדאי לשים לב דווקא להגנה שמדורגת חמישית בליגה, וכעת אפשר כבר לתלות את זה יותר בשיטה ופחות בסגל.

8: ניו-יורק ניקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-14- 15 העונה (לא דורגו – 8).
הזכרנו הגנה, אז עכשיו תור ת'יבודו והניקס. כרגע ההגנה הניו-יורקית מדורגת 3 בליגה, וזה מספיק לייצר נט רייטינג חיובי אפילו כשההתקפה היא השביעית מהסוף באיכותה על פי הסטטיסטיקה. הצירוף של דרק רוז יכול לשפר את ההתקפה ולהפוך אותה למספיק סבירה כדי לתת להגנה לנצח משחקים באופן תדיר יותר, אבל מי חשב שהניקס ידורגו 6 במזרח אחרי 29 משחקים…

9: דטרויט פיסטונס: מאזן 3- 1 השבוע ו-8- 19 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
שבוע הגנתי מצוין של הפיסטונס שעצרו את ההתקפה המצוינת של ברוקלין על 111 ואת זו הפחות טובה של בוסטון על 102, וקינחו בניצחון שלישי השבוע על הפליקנס, אחרי 5 בלבד קודם לכן העונה. מי שבלט השבוע הוא הרוקי סאדיק ביי שגם נבחר לשחקן השבוע במזרח, על אף שקלע השבוע 15 נקודות למשחק פחות משחקן השבוע במערב, דווין בוקר.

10: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-22- 7 העונה (3 – 2).
הקורא הנבון ודאי שם לב לכך שהלייקרס הופיעו כאן בכל אחד מהדירוגים, אך גם לכך שהם לא דורגו ראשונים בשום שלב. הסיבה לכך היא שהלייקרס עושים את שלהם ומשיגים את הניצחונות, אך משחקים בהילוך שני ולא מייצרים רצפים משמעותיים במיוחד. עכשיו מטרידה אותם הפציעה של דיוויס יותר מאשר המאזן, וכשמדובר באלופה המכהנת כל זה בהחלט מותר לה.

המפתיעות:

1: דטרויט פיסטונס: מתבונן מן הצד עוד עלול לחשוב שבלייק גריפין הוא הרוקי שמסופסל וסאדיק ביי הוא הכוכב שמקבל את המושכות ומוביל את דטרויט לשבוע החיובי הראשון העונה. בינתיים הבחירה בצעירים גם הביאה כמה ניצחונות.

2: ניו-יורק ניקס: גם מי שהאמין שת'יבודו יכול להצליח עם הניקס לא חשב שכבר בעונה הראשונה הם יהיו בתמונת הפלייאוף, ואפילו אולי ללא צורך בפליי-אין. כל מה שלא הצליח במינסוטה עובד כעת מצוין בתפוח הגדול, והיריבות כבר לא יכולות לנגוס ממנו בנחת.

3: וושינגטון וויזארדס: בסך הכל 50% הצלחה של הוויזארדס השבוע, אבל ראינו לראשונה העונה רצון לעשות הגנה גם ממי שאינו רוקי ישראלי, ובמיוחד במשחק נגד בוסטון. החולשה של המזרח כרגע אולי מעניקה לאוהדים תקווה להשתחל לפלייאוף, אבל וושינגטון מאוד רחוקים משם עדיין.

המאכזבות:

1: בוסטון סלטיקס: במזרח יש כרגע 4-5 קבוצות שנחשבות קונטנדריות, ואם במקרה של מיאמי ההעפלה לגמר אשתקד נותנת להם הצדקה לפתיחת העונה המגומגמת, אז בוסטון הם אלו שנושאים באחריות לכך שאמש היו במזרח רק 3 קבוצות במאזן חיובי.

2: קליבלנד קאבלירס: קליבלנד פתחו את העונה כאחת הקבוצות המרעננות של הליגה, אך כעת הם כבר עם 8 הפסדים רצופים ודראמונד נשלח ליציע עד שימצאו לו טרייד.

3: יוסטון רוקטס: הטרייד על הארדן העניק רוח חיים זמנית לטריו של וול, ווד ואולדיפו, אך זה היה זמני בלבד, וכעת הם חזרו למקום הטבעי לסגל שלהם בתחתית המערב, כאשר בינתיים רצף ההפסדים עומד על 6.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה חיים.
    השאלה היא, האם יוטה זה הדבר האמיתי, בדומה לווריורס 15', או שפשוט הם הגיעו לשיא מוקדם מידי. גם שנה שעברה הייתה להם תקופה של רצף ארוך ונאה. השנה כמובן הם נראים הרבה יותר טוב… וממש כיף לראות אותם.
    ההשערה שלי, שזה איפשהו באמצע.. בכל מקרה במצב הדברים הנוכחי, כל תוצאה מלבד גמר המערב, תהיה אכזבה.

  2. תודה חיים. אם מתייחסים לכל שבוע בנפרד הלייקרס אכן מקום עשירי, אבל אם מדברים על מכלול אין מצב שהם רק 10 בליגה ועוד מתחת לדטרויט. מסכים איתך בקשר לפורטלנד שממש מפתיעה לטובה

    1. אני מתייחס בעיקר לכל שבוע בנפרד, אבל משתדל גם לקחת בחשבון את המכלול, כך שבין קבוצות במצב דומה בשבוע האחרון אני אעדיף את אלו שטובות יותר במכלול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט