דירוג העוצמה 2021 – 7 / עמיחי קטן

בשבוע השביעי של הליגה קיבלנו לא פחות מ-6 קבוצות שלא הפסידו במהלך השבוע, חלקן מפתיעות, ולפחות במערב אנחנו רואים בכל שבוע שינויים רציניים במרכז הטבלה, איפה שאמורים להיערך קרבות הפלייאוף.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: יוטה ג'אז: מאזן 4- 0 השבוע ו-19- 5 העונה (5 – 3).
הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה שרושמת שבוע נוסף נקי מהפסדים ורושמת 15 ניצחונות ב-16 המשחקים האחרונים. הג'אז מראים איזון בכל התחומים, מדורגים 3 בהגנה ו-4 בהתקפה, מציגים 6 קלעים בדאבל-פיגרס ובתקופה הקרובה מצפה להם לו"ז קשה במיוחד, אז זו ההזדמנות לתת להם את המקום הראשון כאן.

2: מילווקי באקס: מאזן 4- 0 השבוע ו-16- 8 העונה (לא דורגו – 6)
הבאקס מחזיקים בהתקפה הטובה בליגה העונה, בעוד שדווקא להגנה, שהייתה הטובה בליגה בשנתיים הקודמות, לקח קצת זמן להיכנס לעניינים. הבאקס כעת עם רצף של 5 ניצחונות בהפרש ממוצע של יותר מ-20, ורק הנאגטס קלעו נגדם יותר מ-110 ברצף הזה, כך שניתן לומר שגם ההגנה עכשיו נראית טוב יותר.

3: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-19- 6 העונה (9 – 2).
האלופה ממשיכה בשלה, ואחרי 2 הפסדים בשבוע שעבר מגיע הפעם שבוע מושלם בטור הניצחונות. עם זאת, מדובר היה בשבוע לא פשוט כלל מבחינת הלייקרס, והוא כלל שני משחקים שהגיעו להארכה לפני שהם העלו הילוך וניצחו.

4: סאן-אנטוניו ספרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-14- 10 העונה (לא דורגו – 7).
הספרס שרדו השבוע 3 קרבות צמודים בדרגת קושי עולה של קבוצות – מינסוטה, יוסטון וגולדן סטייט – ובינתיים הם שומרים על מאזן חיובי ומקום גבוה יחסית במערב באופן יציב. דרוזן מוביל 7 קלעים בדאבל-פיגרס והפך רשמית למוביל כדור עם 6.8 אסיסטים, כמעט כפול מממוצע הקריירה שלו.

5: סקרמנטו קינגס: מאזן 3- 0 השבוע ו-12- 11 העונה (8 – 7).
הקינגס בשבוע שעבר ניצחו 3 מ-4, אז השבוע הם עושים 3/3 ועולים למאזן חיובי עם ניצחון שביעי מתוך 8 האחרונים. השבוע הם גם עברו דרך יריבות קשות מאוד בדמות בוסטון, דנבר והקליפרס, ובכל המקרים היה זה פוקס שסחב את הקינגס בקלאץ', בזמן שהאליברטון נראה כמו גניבת הדראפט הגדולה והכל מתחבר בהתקפה.

6: ניו-אורלינס פליקנס: מאזן 3- 0 השבוע ו-10- 12 העונה (לא דורגו – 7)
הפליקנס סגרו את השבוע שעבר בהפסד לסקרמנטו, וכנראה קיבלו מהם את המומנטום, מה שהוביל לניצחון קל על פיניקס, ועוד שניים צמודים יותר על אינדיאנה וממפיס. השילוב בין אינגרם לזאיון משתפר ככל שמתקדמים, והשבוע הם קלעו יותר מ-50 נקודות משותפות ב-64.8% אפקטיבי משותף.

7: פיניקס סאנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-14- 9 העונה (6 – 4).
ההגנה של הסאנס ממשיכה גם העונה בתהליך השיפור ומדורגת בטופ 5 בליגה כרגע, כך שגם אי אלו קשיים בהתקפה שקיימים לפעמים לא מפריעים להם להתמקם כעת במקום הרביעי במערב. ב-2 מהניצחונות השבוע הסאנס החזיקו את היריבות על 91 ו-92 נקודות בהתאמה, וזה כולל משחק נגד ההתקפה הטובה של בוסטון.

8: טורונטו ראפטורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-11- 13 העונה (לא דורגו – 6).
פרד ואן-וליט שבר השבוע את שיא המועדון של טורונטו עם 54 נקודות וקבע למעשה שיא עבור שחקן שלא נבחר בדראפט. הראפטורס אמנם התמודדו עם לו"ז יחסית נוח השבוע, אבל גם ניצחו את ברוקלין כשקיבלו משחק מאתגר יותר.

9: דאלאס מאבריקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-11- 14 העונה (לא דורגו – 5).
לוקה השווה את שיא הקריירה שלו כדי להביא למאבס ניצחון נגד 57 נקודות של סטף, וקיבל עזרה בניצחונות על אטלנטה ומינסוטה. מעניין לראות שדאלאס במאזן 3- 1 חיובי השבוע, אבל מאזן הסלים שלהם עומד על מינוס 18 והם ספגו 129.25 נקודות למשחק השבוע, ככה שההגנה זקוקה לשיפור משמעותי בהמשך. בינתיים אפשר לשמוח על הניצחונות.

10: פורטלנד טרייל בלייזרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-12- 10 העונה (לא דורגו – 7).
הבלייזרס בלי מקולום ונורקיץ' כבר שלושה שבועות, שזה חצי מהעונה כמעט, והשבוע גם לילארד נעדר מהמשחק נגד פילדלפיה. עם כל זאת, הבלייזרס עדיין שומרים על מאזן חיובי ומקום בפלייאוף המערבי, ואפילו ניצחו את המשחק בלי 3 הכוכבים שלהם נגד פילי, כאשר טרנט ומלו היו אלו שהצטיינו. דרך אגב, טרנט קלע השבוע 23 נקודות למשחק, וזה אחרי שההגנה הטובה של הניקס פגעה בממוצעים שלו.

המפתיעות:

1: סקרמנטו קינגס: 7/8 האחרונים, מאזן חיובי וזה אחרי שבוע עם לו"ז קשה ביותר. אולי כדאי לתת ללוק וולטון עוד צ'אנס לפני שכולם כאן ממליצים לפטר אותו.

2: ניו-אורלינס פליקנס: השילוב ההתקפי של אינגרם וזאיון מתחיל להיראות כמו איך שדיוויד גריפין חלם כשהוא שחרר את דיוויס ללייקרס. הם לא ישמרו על אחוזים כאלה כנראה, אבל היעילות ההתקפית של שניהם תאפשר לפליקנס לבנות קבוצה הגנתית טובה לידם.

3: סאן-אנטוניו ספרס: לפני 5 שנים הספרס סיימו עונה עם הפסד בית אחד בלבד, שווה לשיא שקבעו הסלטיקס של בירד (נראה מי יודע בדיוק באיזה עונה…). העונה החבורה של פופ עם מאזן 7-7 בבית, ודוקא במשחקי החוץ הם משיגים את הניצחונות שממקמים אותם 5 במערב כבר תקופה.

המאכזבות:

1: ממפיס גריזליס: בשבוע שעבר הם דורגו 4 במערב ו-3 בדירוג העוצמה. השבוע הגיעו 4 הפסדים רצופים, הגריזליס יצאו מהטופ 10 של המערב וניכר שמוראנט עוד לא בכושר שציפינו ממנו.

2: דנבר נאגטס: ההגנה חזרה לסורה השבוע, כשהיא ספגה כמעט 120 נקודות למשחק, וכך גם ההפסדים, למרות שיא קריירה של 50 נקודות מצד יוקיץ'. הנאגטס לא רוצים לחזור למוד פתיחת העונה בו יוקיץ' נותר לבד במערכה והנאגטס מפסידים.

3: קליבלנד קאבלירס: קיבלו השבוע לו"ז קשה והפסידו לקבוצות טובות בדמות הקליפרס, מילווקי ופיניקס, אבל כעת הקאבס עם ניצחון אחד בלבד ב-7 המשחקים האחרונים ו-2 מתוך 10. ההתקפה אמנם נהנית מסקסטון וגארלנד, אך עדיין מדורגת 29 בליגה וזקוקה לשיפור כדי שקליבלנד באמת יוכלו להתחרות על הפלייאוף.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט