AL EAST – דולרים בטורונטו / יוני לב ארי

"לי אין פה מה לעשות ציגלה, אני הולך לטורונטו"

"לטורונטו?"

"לטורונטו"

"מה יש לך לעשות בטורונטו?"

"דולרים"

"דולרים בטורונטו?"

"דולרים בטורונטו!!!"

"מנדווצ'קס בטורונטו!"

צילום: Jays Journal

כך ניסה פיקסלה, שייקה מהגשש בשבילכם, לשכנע את השותף שלו ציגלה, פולי כמובן, שכשהם ייצאו מהכלא הם יברחו לטורונטו, במערכון הבלתי נשכח "בעבור חוקן דולרים". בסוף הם נשארו בארץ, ומכרו את ה"דובו-מט", "זה הדב הצועד עם הבנק", למיליונר עם מעצמה גרעינית של פיצוחים. חובה לשמוע.

אז בדיוק כמו שפיקסלה חשב, גם אוהדי הבלו ג'ייז מאמינים שסוף סוף יש דולרים בטורונטו, אחרי שהקבוצה שלהם שפכה מזומנים והחתימה כמה שחקנים מצוינים, לצד סגל צעיר. טורונטו, בכך אין ספק, היא האטרקציה של האמריקן ליג איסט בעונת 2021. אז הנה, בלי יותר מדי הקדמות, התחלנו בסדרת הכתבות לקראת פתיחת העונה, כשהשבוע: הבית המזרחי של האמריקן ליג.

ארון ג'אג' (משמאל) וג'יאנקרלו סטנטון (צילום: theshadowleague.com)

ניו יורק יאנקיז: העיקר הבריאות.

מאזן ב-2020: 27:33, מקום שני.

פלייאוף: הודחו בסדרת הדיוויז'ן מול טמפה ביי רייז.

הרכש המשמעותי: קורי קלובר. עצוב להגיד את זה, אבל השחקן החדש המשמעותי ביותר של היאנקיז, קבוצה עם רוטיישן מאוד לא ברור, הוא פיצ'ר שלא ממש שיחק בשנתיים האחרונות. קלובר, אייס בדימוס, מסוגל לחזור לעצמו ולהפוך למספר 2 נפלא לצד גאריט קול. אבל אני לא הייתי שם את הז'יטונים שלי על זה.

עזיבה משמעותית: מסאהירו טנאקה. שלוש חמישיות מהרוטיישן של ניו יורק ב-2020 כבר לא שם. אך בזמן של-ג'יי האפ וג'יימס פאקסטון לא ממש יתגעגעו בברונקס, לטנאקה כנראה שכן. הפיצ'ר היפני נתן ליאנקיז שקט תעשייתי במשך שבע עונות, תוך שיפור היכולות במאני טיים. יהיה מאוד קשה למצוא לזה מחליף. אולי אולי דייוי גארסיה.

דבר אחד בטוח, הוא ייאלץ להתגלח. קלובר (צילום: CBSSports.com)

הימור נועז: קלובר לא ינצח יותר מחמישה משחקים. איכשהו עד היום, בכל פעם שבראיין קאשמן הימר על פיצ'ר שהתקרה שלו גבוהה, הוא היה הרבה יותר קרוב לרצפה. האפ ופאקסטון הן דוגמאות נפלאות. לא רואה סיבה שדווקא קלובר יהיה אחרת.

חולשה: הרוטיישן. מעבר לקול, אין מישהו שבאמת אפשר לסמוך עליו. קלובר, ג'יימסון טיילון, חבורת צעירים בהנהגת דייוי גארסיה, מייקל קינג וקלארק שמידט, ובהמשך אולי גם לואיס סוורינו ודומינגו הרמן. יהיה קשה.

געגועיי למסאהירו. טנאקה (צילום: Pinstripe Alley)

עוצמה: אמצע הליינאפ. השילוב בין ארון ג'אג' וג'יאנקארלו סטנטון בריאים, גלייבר טורס ולוק ווייט מייצר 2-3-4-5 מפחיד. השמיים הם הגבול עם הרביעייה הזו.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: עוד עונה בה הבריאות של הסלאגרים הגדולים תשפיע רבות. האם הם יכולים סוף סוף לתת עונה שלמה, והאם סוף סוף אפשר להצליח בפלייאוף?

הימור: 67:95.

טורונטו בלו ג'ייז: מלכת החורף.

מאזן ב-2020: 28:32.

פלייאוף: הודחו בוויילד קארד על ידי טמפה ביי רייז.

וולקאם. ספרינגר (צילום: wsanews.com)

הרכש המשמעותי: ג'ורג' ספרינגר. קבוצה מפוצצת בצעירים חסרי מנוח, חיפשה את המבוגר האחראי שייתן ניסיון, שקט וכמובן יכולת. לא בטוח שהסכומים ששולמו עליו שווים את זה, אבל ספרינגר בהחלט עונה על דרישות התפקיד.

עזיבה משמעותית: טאג'ואן ווקר. למעשה הג'ייז השאירו את רוב הסגל, בטח שאת השחקנים החשובים שבו. ווקר, סטארטר יציב שהיה מהטובים של טורונטו בעונה שעברה, עדיין שחקן חופשי. הבלו ג'ייז מעוניינים בו, אבל גם המטס בולעי השחקנים, אז לך תדע…

אייס אוף בייס? רוארק (צילום: Bluebird Banter)

הימור נועז: טאנר רוארק יהפוך להיות אייס. סטארטר שלא ירד מ-ERA של 4 מאז 2016, אך הפוטנציאל טמון. אולי דווקא בעונה סדירה ונורמלית בקנדה הוא יחזור להיות מה שהיה בתחילת דרכו. אני הולך על 15 ניצחונות ו-ERA מתחת ל-3.3.

חולשה: העומק. מעבר לרנדל גריצ'וק, שגם הוא שחקן חביב ולא יותר מזה, אין לבלו ג'ייז פתרונות על הספסל. פציעה אחת והם בבעיה. אבל יש עוד חודש וחצי, ויש כמה שמות נחמדים על הספסל, כך שזה עוד עשוי להשתנות…

מפלגת יש עתיד. מימין: בישט, גוררו ג'וניור וביג'יו (צילום: Pinterest)

עוצמה: הדור הבא. השלישייה המובילה והצעירה של טורנטו, קאוון ביג'יו, ולדימיר גוררו ג'וניור ובו בישט, כאמור, לצד הניסיון של ספרינגר, יכולים להפוך את הקנדיים למועמדים לאליפות תוך שנה שנתיים. עוד קצת ניסיון והשמיים הם הגבול.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: השילוב בין כוכבים צעירים מבטיחים והחתמת שחקנים חופשיים מצוינים, מייצרת קבוצה מרגשת. אך האם הם מסוגלים להתקדם עוד צעד ולאיים על פסגת הבית?

הימור: 70:92.

טמפה ביי רייז: שוב הכל, כמו מהתחלה.

מאזן ב-2020: 20:40.

פלייאוף: הפסידו בוורלד סירייס ללוס אנג'לס דודג'רס.

מראות שכנראה לא יחזרו באוקטובר הקרוב. הרייז עולים לוורלד סירייס (צילום: BusinessWorld)

הרכש המשמעותי: מייקל וואצ'ה. הרייז בעיקר איבדו שחקנים, פחות החתימו כאלה. וואצ'ה אמור למלא את החלל שהשאירו בלייק סנל וצארלי מורטון ברוטיישן, הוא לא באמת מסוגל, אך מדובר בפיצ'ר מנוסה (29) שכבר ראה דבר או שניים בבייסבול.

עזיבה משמעותית: בלייק סנל. כנראה הפיצ'ר הטוב ביותר באמריקן ליג, ברח לנשיונל ליג, הכי רחוק שאפשר (סן דייגו). סנל משאיר אחריו חתיכת חור ברוטיישן של קווין קאש, אבל קאש, כמו תמיד, איכשהו גורם לנו לא להרגיש בחסרונו.

רחוק מהעין, רחוק מהלב. סנל (צילום: elcapitalista.es)

הימור נועז: טיילר גלסנואו יזכה בסיי יאנג. סוף סוף לא בצל של סנל, גלסנואו מקבל את המושכות ב-טופ אוף דה רוטיישן, וצפוי לנצל את המעמד החדש שלו עד תום. היכולת מ-2019, פלוס ניסיון עשויים להספיק.

חולשה: הרוטיישן. מעבר לגלסנואו, לא נראה שיש לרייז עומק מספיק להתמודד עם אריות הבית מניו יורק וטורונטו, בטח בעונה של 162 משחקים. וואצ'ה, ריץ' היל וכריס ארצ'ר שחוזר הביתה, ינסו, אבל לא באמת יצליחו.

כמו קוסם ששולף שפן. קאש (צילום: The New York Times)

עוצמה: ההגנה. קווין קירמאייר מוביל חבורה של לוחמים על המגרש, עם ברנדון לואו, רנדי ארוזארנה, ג'ואי וונדל, ווילי אדאמס ומייק זונינו. קשה למצוא סגלים הגנתיים מזה.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: ממש כמו קווין קאש במשחק השישי של הוורלד סירייס, נראה שטמפה ביי נטשה את המאבק על האליפות. אך האם נותר להם קסם נוסף במגבעת?

הימור: 74:88.

בוסטון רד סוקס: Down Town.

מאזן ב-2020: 36:24.

פלייאוף: לא.

מתי נראה את פנוויי ככה? (צילום: Dreamstime)

הרכש המשמעותי: אלכס קורה. המנג'ר, שהוביל את הגרביים לאליפות חלומית ב-2018, חוזר לאחר עונת השעיה, כשכרגע נראה שזה הצעד המשמעותי ביותר שהסוקס עשו במהלך הפגרה. את 2019 קורה יעדיף לשכוח, כעת נשאר לראות מי מהעונות תואמת יותר את היכולות שלו כמנג'ר.

עזיבה משמעותית: ג'קי ברדלי ג'וניור. אחד משחקני ההגנה הטובים במשחק (סנטר פילד) עדיין שחקן חופשי, ועשוי בקונסטלציה מסוימת גם לשוב לבוסטון. בינתיים נותר חור גדול במרכז האאוטפילד של הסוקס, תפקיד שכנראה יינתן לאלכס ורדוגו הצעיר.

יתגעגעו בבוסטון להגנה שלו. בראדלי ג'וניור (צילום: Over The Monster)

הימור נועז: רפאל דברס יזכה ב-MVP. מכל הליינאפ הדי בינוני של בוסטון, בבסיס שלישי תמצאו כוכב. דברס הראה ב-2019 מה הוא מסוגל לעשות, עם ממוצע חבטות 311. ו-32 הום ראנס (הביא הביתה 115 רצים בעונה לא טובה של בוסטון). השנה הוא יבריק מעל כולם בפנוויי.

חולשה: כח. ג'יי.די מרטינז כבר לא נראה מה שהוא היה, ועושה רושם שחוץ מדברס וקצת קסנדר בוגארטס, אין לבוסטון מישהו שיפחיד את הפיצ'רים ממול. אלא אם אלכס קורה יודע משהו שאנחנו לא, וזו בהחלט אפשרות סבירה.

אוטאבינו. חיזק את הבולפן, כל עוד זה לא פלייאוף (צילום: Bronx Pinstripes)

עוצמה: בולפן. מצד אחד, אין לסוקס קלוזר קלאסי. מצד שני יש שם חבורה של רליברים מצוינים, כמו אדם אוטאבינו (עד הפלייאוף), ראיין ברייזר, מאט בארנס, פיליפ ואלדס וג'וש טיילור, שיכולים לעשות את העבודה כולם ביחד וכל אחד לחוד.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: הקמצנות הובילה אותם לנקודת שפל, בזמן שהם רואים את כוכב העבר שלהם (מוקי בטס) זוכה באליפות. עוד עונה קשה צפויה במסצ'וסטס.

הימור: 81:81.

בולטימור אוריולס: שקט, כאן בונים.

מאזן ב-2020: 35:25.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: יולמר סאנצ'ס. בולטימור, כהרגלה בקודש, לא ממש השקיעה ברכש, כששחקן הבסיס השני הגיע מהווייט סוקס ויסגור פינה. בעונה שעברה הוא חבט 313., אבל בואו, זו לא ממש עונה להסתכל עליה…

הכי דומה לרכש. יולמר סאנצ'ס (צילום: Chicago Tribune)

עזיבה משמעותית: האנסר אלברטו. את אותה עמדה שסאנ'צס יתפוס, פינה אלברטו, שהמשיך הלאה לקנזס סיטי, לחפש את דורותי וטוטו. אלברטו לא היה איזה שחקן על, אבל הציג מספרים טובים יותר מאלה של המחליף שלו, כשב-2019 הוא חבט 305.. ועדיין, לא נראה שיתגעגעו אליו בבולטימור.

הימור נועז: כריס דייויס ייתן עונה מצוינת. זה הימור ממש ממש נועז, אולי אפילו טפשי. אבל היי, זה הקטע פה, לא? הסלאגר, שירה הום ראנס כאילו זה בילוי על החוף, לא מסוגל לחבוט בכדור ים בשנתיים וחצי האחרונות, אך דווקא עכשיו, ואין לי סיבה מקצועית להסביר את זה, הוא יחזור לכושר של פעם, יעבור את ה-30 הום ראנס ויביא למעלה מ-100 רצים הביתה.

אולי די עם הבאסה הזאת? דייויס (צילום: sportscasting.com)

חולשה: בייסבול וניסיון. טוב, אולי קצת נסחפתי, אבל לאוריולס חסרים כל כך הרבה שחקנים, ובעיקר כאלה עם ניסיון, כך שקשה לבחור היכן הם צריכים להתחזק. הייתי מתחיל בסטארטר אמין ובסלאגר מאיים.

עוצמה: ברנדון הייד. המנג'ר הצעיר (47) הוביל את הכתומים בעונה שעברה לתוצאות הרבה יותר טובות ממה שכולם חשבו. השחקנים אוהבים לשחק בשבילו, ונראה שכרגע הוא ה"אייס" שלהם.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: יחסית לסטנדרטים שלהם, האוריולס הציגו קבוצה תחרותית וטובה ב-2020. האם הם יכולים להמשיך להתקדם?

הימור: 85:77.

ואם הגעתם עד לכאן, אז תזרקו איזה מברוק. "דולרים בטורונטו" היא המהדורה ה-100 של שבת בבסיס! החל מ-29 במארס 2019 ועד היום, כל יום שישי, בחורף, בקיץ בסתיו או באביב, אני איתכם פה קבוע. בתקווה להמשיך עוד אלף לפחות (:

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. שאפו יונתן, מאחל לך שתשבור את השיא של בונדס, רק עוד 662…
    הרבה להוסיף אין מה, כרגיל אצלך אתה עושה סדר בבלגן. אחת הנקודות ששווה להתעמק בה היא שאנחנו, לדעתי, מצויים בעיצומו של תהליך שאפשר לראות אותו אצל הרייז, מעבר מרוטציה של כוכבים לקאדר מתחלף יותר של זורקים, התלות של קבוצות בשמות גדולים עולה להם בדם, ומספיק חוזה אחד לא במקום להפוך רוטציה מפחידה ל״מסוכנת פלוס״. מצד שני מוסד הסטארטר עדיין ימיו כימי הבייסבול המקצועני, ונכון שכל הזמן מקצצים בכנפיהם, אבל עדיין מהלך כמו שעשתה טמפה עם סנל זה היוצא מהכלל המעיד על הכלל. בטור ה500 שלך נהיה יותר חכמים…
    כפי שציינתי, אני חושב שהיאנקיז עדיין מסוכנים, שהאוריולס לא מקבלים מספיק קרדיט, שהרד סוקס מקבלים יותר מדי קרדיט, ושהבלו ג׳ייז פחות טובים משהם עצמם כנראה חושבים. ואצלי זה ככה, מי שמאכיל אותי, אני מרים לו. עונה קודמת אמרתי שהרייז יתרסקו, והם אכן התרסקו… בגיים 6 של הוורלד סירייז. אז מבחינתי כל עוד לא יוכח אחרת, הרייז הם המועמדת שלי לאליפות הדיוויז׳ן.

  2. העזיבה התיאורטית של נז׳ואן ״גרייב״ ווקר לא תיאורטית, חתם במטס, 23 מליון לשלוש עונות עם אופציה לצאת אחרי שנתיים.

  3. לי אין יותר זמן וסבלנות לעקוב אחרי הבייסבול כמו פעם אז אני עוקב אחרי היאנקיז בעיקר, הקבוצה שלי. הבעייה שלהם בשתי העונות האחרונות היתה חוסר חובטים שמאליים. כמובן שהם מנצחים יותאר מ-100 משחקים גם כך, אבל 2-3 חובטים שמאליים היו מ\עוזרים מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט