נקודות עניין ליום ג' בקונפרנס המערבי/שחר אלוני

נקודות עניין ליום ג' בקונפרנס המערבי/שחר אלוני

לכתוב על המערבי זה קצת כמו לכתוב על ליגת האלופות ביחס לליגה האירופית. חשבתי שהשנה המזרח יצמצם פערים, אבל נראה שהם רק גדלים. לדעתי זה זמני והצמצום יגיע אם לא השנה אז בשנה הבאה. כרגע יש במזרח 3 קבוצות עם מאזן חיובי ובמערב יש 8. פילדלפיה מוליכת המזרח נסעה למערב ונראתה כקבוצת צעירה שעדיין לא גיבשה חוסן מנטאלי בהפסדים לפורטלנד ופניקס, כאשר בהפסד ליוטה אמביד לא שיחק.

איך אפשר לבחור מה הכי מעניין במערב לפוסט?
לא אכתוב על הלייקרס שמנצחים כל פעם 1-0 קטן ואיבדו כרגע את דייויס לכמה שבועות. גם לא על מכונת הקליפרס שנראית טוב, אבל הכל תלוי איך יגיע ג'ורג' לפלייאוף. אפילו לא על יוטה שבנתה תלכיד מדהים שדורס את הליגה, וזה עוד שמיטשל לא בשיאו וקונלי עכשיו פצוע. הם מזכירים בסינרגיה שלהם כמה עונות עבר של גולדן והספרס.
גם לא נתעכב כרגע עד דאלאס שבתחתית או על מינסוטה חסרת המזל ששוב משחקת רוב הפעמים בלי טאונס או ראסל. גם לא על כמה הפתעות טובות כמו ממפיס, סן אנטוניו, הקינגס של השבועות האחרונים או כרמלו.



פניקס סאנס

משהו טוב קורה באריזונה. השמשות שלא היה בפלייאוף מזה זמן רב נותנים עונה טובה מאד. כריס פול בעל החוזה המושמץ הגיע לעיר ובן לילה לקבוצה יש מנהיג, נסיון ואופי. שינוי אחד משמעותי בסגל יוצר היררכיה בריאה שבה פול הוא ה-ווטרן שמקבל את ההחלטות על המגרש. בוקר הוא הסקורר המוביל וכל האחרים כולל אייטון צעירים למדי ונטולי אגו, ותורמים משני צידי המגרש בכל אספקט שמתבקש. פניקס כרגע במקום הרביעי במערב, עם מאזן של מעל 65% נצחונות שזה יותר ממוליכת המזרח פילי, ששיחקה רוב הזמן מול קבוצות מהמזרח.
את כל זה פניקס משיגה כשנראה שיש לה עוד אפסייד משמעותי: פול, בוקר ואייטון נראים עדיין לא בשיאם, ויש להם עוד הילוך להעלות, וגם סאריץ' הצטרף עכשיו לאחר העדרות של כמה שבועות.
קצת סטטיסטיקה:
בוקר: 24.5 , 4 , 4 , 55% אפקטיבי
פול: 16.7 , 5 , 8 , 53% אפקטיבי
אייטון: 14 , 12 , 2, 59% אפקטיבי
בריגד'ס 14 , 5 , 2 , 60% אפקטיבי
בנוסף גם קראודר, קמרון ג'ונסון וסאריץ' (בפחות משחקים) קולעים בספרות כפולות.




גולדן סטייט ווריורס

העונה של גולדן נראתה בסימן שאלה כשקליי תומפסון נפצע שוב, אך נראה שיש מקום לאופטימיות באוקלנד.
סטף קרי חזר לכושר על של שחקן הסטורי שעושה ככל העולה על רוחו על המגרש גם כשההגנה יכולה להתמקד רק בו כל ערב. וויגינס משתפר ומגלה אחריות משני צידי המגרש מעבר למצופה. ווייזמן הרוקי נכנס לעניינים וגם פסקל ממשיך את צבירת הנסיון. אוברה עדיין לא בשיאו, אבל זה רק אומר שיש אפסייד.

לצד כל זה, ומתחת לרדאר, הפאוור פורוורד דריימונד גרין מצא מודל חדש לחיקוי בשבועות האחרונים – מג'יק ג'ונסון. הוא מנפק לאחרונה משחקים של 10-15 אסיסטים, כאשר הרבה מהם בדרגת קושי גבוהה: מסירות מהירות שמנצלות מרווח של כמה עשרות סנטימטרים. אם מדברים על ניהול המשחק של לברון ויוקיץ', חייבים להתרשם ממש שגרין עושה בתחום כל ערב.
לקראת שנה הבאה יש הרבה מקום לאופטימיות, יש עוד אפסייד לפסקל, וייסמן, אוברה (אם לא יעבור בטרייד) וגם לוויגינס, ולצד כל זה גרין מלבד האסיסטים, משחק כהרגלו בהילוך שני בהתקפה, כל עוד זה לא פלייאוף.
הקבוצה במקום 8 במערב הצפוף עם מאזן של מעל 53%, שהיה מקנה להם מקום רביעי במזרח, ונראה שהם בדרך לפלייאוף, גם בלי קליי.

קרי: 30 , 5 , 6 , 62% אפקטיבי (!) וזה אחרי פתיחה מהוססת במשחקים הראשונים של העונה
וויגינס 17 , 4.5 , 2 , 53% אפקטיבי
אוברה 14 , 6 , 1.5, ו 43% אפטיבי נמוך בינתיים
וייזמן 12 , 6 , 1 , ב 21 דקות למשחק , עם 53% אפקטיבי
כאשר גם פסקל קולע בספרות כפולות, ודריימונד בינתיים עם 8 אסיסטים למשחק.



אוקלהומה סיטי תאנדר

ומילה לסיום על או.קיי.סי. הקבוצה שיחררה בפגרה את רוב יצרני הנקודות שלה ברוטציה ואת רוב שחקני החמישיה. התחושה היתה שהם הולכים ל"טאנקינג" בסגנון הפרוסס שהיה בפילדלפיה, רק קצת יותר דיפלומטי וקצר, עם עונות שמאיימות לשבור את שיאי ההפסדים. בפועל זה לא מה שקורה.
שישיית הקלעים המובילה שלהם כוללת את שג"א, הרכז הצעיר שהפך למוביל בקבוצה. אל הורפורד המאד מושמץ שהיה נוכח-נפקד בפילי אשתקד, עד שהם חיפשו איך אפשר "להיפטר" ממנו. חמידו דיאלו, שחקן מאד צעיר שנודע עד לאחרונה בעיקר כאלוף תחרות ההטבעות. לוגדונץ דורט, שחקן שלא נבחר לליגה והוקפץ לאוק' אשתקד על תקן של שחקן הגנה שלא זורק כמעט לסל. שחקן צעיר מאד נוסף – דאריוס בייזלי, שמקבל הזדמנות ,והשישי הוא לא אחר מאשר ג'ורג' היל.
ביחד איתם תורמים יפה גם מייק מוסקאלה שהקריירה שלו בשנים האחרונות הדרדרה בהתמדה עד למחוזות הכמעט לא רלוונטי. אייזאה רובי, ג'סטין ג'קסון, קנריך וויליאמס ותיאו מאלדון. זו לא טעות, לא מדובר בחמישיה השניה והשלישית של קבוצת מרכז טבלה כלשהיא, אלא בשחקנים המובילים של מועדון עם מאזן זהה לניו אורלינס (עם ציון ואינגראם) וטוב יותר מאשר של מיאמי ואטלנטה שמשחקות במזרח.
למעשה מאזנה של אוק' היה מאד קרוב כרגע לכניסה לפלייאוף במזרח.
יהיה מעניין לעקוב אחרי הבנייה שלהם בשנים הקרובות עם כמות מסחרית של בחירות דראפט, במחזורים האיכותיים שעתידים להגיע בשנים הקרובות, כשמוביל אותם מנג'ר שנודע כאחד הטובים אי פעם בבחירות דראפט.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
43 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
צ'יקו
16/02/2021 21:45:16

תודה שחר, נקודות מצויינות.
שלוש קבוצות סופר מעניינות. אוקלוהמה מסרבת לקבל את רוע הגזירה ולהיות בטנקינג, והם עדיין בתמונת הפלייאוף.
לראות התפוצצות של קרי זה לראות סופרנובה

Dor
Dor
17/02/2021 17:58:24
הגב ל  צ'יקו

תודה שחר. אחלה נקודות. אני לא מסכים לגבי okc. עם שחקנים כמו שג״א, הורפורד, דורט (נתן פלייאוף מעולה), דיאלו, ביזלי והיל זה לא תנקינג (בטח לא כמו פילי בפרוסס עם טוני רוטן כגו-טו-גאי). פרסטי עשה עבודה יפה ובנה בסיס טוב + מיליון בחירות דראפט. השנה הם יוותרו על הפלייאוף ואחכ אלוהים גדול

אור
אור
16/02/2021 21:49:02

לילי אל תכעסי אבל יוטה מזכירה לי את אותה אטלנטה של בודנהולצר שהייתה מקום ראשון במזרח וקיבלה סוויפ מלברון. מה דעתכם?

אור
אור
16/02/2021 22:05:21

כן, לא אומר שזה מה שיקרה, אלא שהם יישארו נאיבים בעיניי עד שיוכיחו אחרת

צ'יקו
16/02/2021 22:20:02
הגב ל  אור

אני מקווה שהגאז יקבלו את שחקן החודש כמו אטלנטה 2016

אור
אור
16/02/2021 23:14:19

כל החמישייה חחח

לילי
לילי
16/02/2021 23:21:14
הגב ל  אור

שני הבדלים משמעותיים:
1. ליוטה העונה יש הגנה טופ 5 בליגה (כרגכ מקום 2 אבל זה זז כל לילה עדיין).
2. ליוטה בניגוד להוקס יש סופרסטאר שיכול להשתלט על משחקים ולקלוע נקודות כשהמשחק נתקע (מיטשל כמובן).
(ואני מחזיקה מסניידר משמעותית יותר מאשר בודנהולצר).
.
אבל בתכלס? ברור שחובת ההוכחה היא בפלייאוף, אין שאלה בכלל.
אוסיף גם שאם יוטה שומרת על המקום שלה בסוף העונה (וה – LA's יפגשו בחצי גמר) אז פחות מגמר מערב (והופעה מכובדת מאוד) מול מי שתנצח מביניהן זאת אכזבה רצינית (לפחות בעיני).

אור
אור
16/02/2021 23:33:30
הגב ל  לילי

מסכים עם הכל. סתם משהו שעלה לי לראש

etayle
etayle
17/02/2021 0:13:28
הגב ל  לילי

נכון, ובגלל זה ההקבלה כמובן יותר מתאימה למילווקי. למרות ההבדליםצהניכרים בין יאניס לבין

אור
אור
17/02/2021 1:06:31
הגב ל  etayle

הקבלתי להוקס כי פתאום הם פרצו לעונה אחת (בניגוד לבאקס למשל) ושתי הקבוצות משחקות כדורסל מאוד קבוצתי שצריך לראות איך הוא יעבוד בפלייאוף מול לברון וחבריו

לילי
לילי
17/02/2021 11:30:26
הגב ל  אור

יוטה אבל לא פתאום פרצה – זה תהליך שאנחנו כבר עוברים 4 שנים (מאז הפריצה של מיטשל) ובתכלס מאז שסניידר הגיעה.
בהקבלה הזאת אנחנו יותר דומים לגולדן באליפות הראשונה – שהשיפור שלהם קרה מהר אבל הבסיס היה שם כבר לפני.
למי שעוקב אחרי הקבוצה זה היה ברור שיוטה תהיה מאוד מאוד טובה השנה – היא כן מפתיעה בעד כמה, אבל אישית הציפיות שלי לעונה היו טופ 3 במערב ובמינימום הופעה מרשימה מול אחת מהקבוצות של אל איי.
וזה לא כי אני אוהדת, זה באמת כי הסגל פשוט מצויין.

Jonathan
17/02/2021 11:39:19
הגב ל  אור

קר ודוראנט טענו שכדורסל קבוצתי נוטה להיחלש ככל שמתקדמים בפלייאוף. עדיין צריכים לדעת איפה לעמוד אבל יש הרבה יותר צורך במי שיכול לקחת משחקים על עצמו. די ראו את זה בשני הגמרים הראשונים של ג"ס מול קליבלנד.
וכן – יוטה משחקים דומה. תענוג לעיניים.
אבל אם באטלנטה של אז עסקינן – להם באמת לא היה את דונובן מיצ'ל.

פיני
17/02/2021 1:55:00
הגב ל  אור

יש בזה קצת… אבל ליוטה יש הגנה טובה בהרבה, מאמן פלייאוף טוב יותר משמעותית והם נראים פחות פריכים.
אגב, אטלנטה 15' איבדה שחקני מפתח במהלך הסדרה (קורבר וקארול כמדומני), לא בטוח שאיתם הם היו חוטפים סוויפ.

רועי ויינברג
16/02/2021 21:51:30

אחלה טור שחר. פניקס היא הקבוצה היחידה במערב שיכולה למנוע מ-4 הקונטנדריות (יוטה, דנבר, לייקרס וקליפרס) להגיע לסיבוב השני לדעתי. סיכוי קטן יותר שפורטלנד יכולה, אבל ההגנה שלה לא מספיק טובה בשביל זה

לילי
לילי
16/02/2021 23:26:40

מסכימה.
פורטלנד עוד יכולה להפתיע עם איזה מהלך + אם נורקיץ ומקולום יהיו בריאים הם מאוד מאוד מסוכנים.
בתקווה שיפגשו ב4-5 לסדרה מצויינת בסיבוב הראשון (ודנבר 6-7 ישירות לLA 🤭🤭).

asaf
16/02/2021 23:01:18

תודה שחר. בעיניי עד כה העונה זו העונה ההתקפית הכי מרשימה של סטף ,בטח שאין עוד קליבר התקפי בסדר גודל של תותח על לצידו כמו שהיה בתחילת שושלת גולדן עם קליי ואח"כ עם קליי ודוראנט. כל הפוקוס ההגנתי עליו והוא עדיין קולע באחוזים מעולים.
שג"א ממשיך את הצמיחה שלו מהעונה שעברה, גם אחוזי הקליעה בעלייה נאה מאוד, אני חושב שהבנייה מחדש של okc תהיה מהירה מהצפוי, משהו שקצת דומה בתהליך למתרחש בממפיס.

לילי
לילי
16/02/2021 23:24:06

תודה שחר, נקודות טובות!
.
איך שקרי משחק גורם לי לרצות לבכות שתומפסון פצוע.
איזה מבאס זה, יכלו להיות כל כך הרבה יותר טובים איתו.
.
פיניקס טובים, לדעתי יגיעו לחצי גמר המערב ויפסידו למי שיפגשו שם.

ירון, החלום
ירון, החלום
16/02/2021 23:51:31

בס"ד
שלום עליכם.
ונכון, המערב מרתק ותחרותי.
פורטלנד, סיפור עצוב של פציעות בכל עונה, וחבל סגל חזק ביותר יש להם.
פיניקס, נראים טוב עם פוטנציאל גבוה. השאלה מה יהיה בפלייאוף.

Wave Bull
17/02/2021 0:26:47

כלייקירסט אני לוקח כל יום את השמשות בחצי גמר המערב (רק לא הקליפס). נראים הכי פחות מאיימים ופחות מפורטלנד ואפילו מוורירס לא פצועים.

פיני
17/02/2021 1:58:02

מסכים שהקליפרס בהרכב מלא ובכושר, הקבוצה שהכי שווה ללייקרס. אולי אפילו טובה יותר

גיא רוזן
17/02/2021 5:41:27

עקב חששות מבוססים (לניחוס…),
כל שנותר לי לכתוב זה –
.
תודה, שחר.
אחלה פוסט.
.
ולהוסיף בהמשך לדיון בתגובות –
יוטה הם "על באמת".
קל לשכוח שבפלייאוף האחרון הם היו ללא שחקן משמעותי, ועדיין היו קרובים מאוד להדיח את דנבר.

מנחם לס
17/02/2021 5:47:51

הי שחר,
פוסט מעולה ותמונות מצויינות. מעניין מהיכן השגת אותן. מאתרי הקבוצות עצמן?

golan
golan
17/02/2021 13:47:07

אחלה נקודות העלת פה, אהבתי את הניתוח שלך – תודה רבה.
סטף באמת מדהים. אני אוהב את המשחק של דריימונד, עושה מה שצריך כדי לנצח, יש קלעים יותר טובים ממנו והוא מפנה להם את הבמה.
פורטלנד ממש מאכזבת, גם בגלל פציעות, אבל ההגנה שלהם גרועה, לא מתאים להם.
יוטה עברו תהליך שלם, עכשיו נותר לראות אם זה חישל אותם מנטלית ואם ידעו להתעלות בפלייאוף.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אחלה פוסט, תודה רבה שחר. הספרס יקלקלו לחלק מהקבוצות כאן את התכניות לפלייאוף. שלא תגיד שלא אמרתי
😉