אירועי דיומא – 15.02.2021 מטניס וכדורגל, עד נסק"אר, סנוקר, פוטבול, בייסבול וכדורסל מכללות!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא דיומא-3.png

היום – ביתר ירושלים פוגשת את מכבי חיפה בליגת העל.

כדורגל ישראלי / ניר מועלם :

ליגת העל – מחזור 21 :

19:00 קריית שמונה – מכבי נתניה, 5 לייב : קרב שכל כולו על המקום בפליאוף העליון כי כרגע נתניה שבמקום השישי רחוקה 2 נקודות מקריית שמונה, אך לק"ש יש כבר שלושה משחקים חסרים ועל פניו מצבה הרבה יותר טוב מאשר של נתניה, איך ניצחון היום של נתניה יפתח פער של 5 נקודות ביניהן, מה שעדיין לא יבטיח את מצבה, אך בהחלט יתן לה קצת אוויר מקריית שמונה שלא בטוח שיספיק. קריית שמונה מגיעה אחרי 1-1 מול הפועל תל אביב, במשחק שהיה לפני שבועיים עקב בעיות קורונה בקבוצה ויהיה מעניין לראות אותם חוזרים לשחק היום, ומנגד נתניה מגיעה אחרי הפסד 2-1 לביתר ירושלים ואחרי 2 משחקים ללא ניצחון. הימור – תיקו שכולו הפסד לנתניה.

20:15 הפועל תל אביב – בני יהודה, ספורט 1 :הדרבי הקטן של תל אביב שהיום יהיה עם שני סימנים מרכזייים: הראשון חזרתו של יוסי אבוקסיס לדרבי, ומהצד הכתום דווקא, והסימן השני והפחות טוב עבורן הוא שזהו קרב תחתית חשוב לשתיהן כאשר בני יהודה האחרונה בטבלה רחוקה 3 נקודות מהפועל תל אביב, אך לבני יהודה יש גם 2 משחקים חסרים, כך שבמקרה ונראה ניצחון כתום אז מצבה של הפועל תל אביב יורע עד מאוד. הפועל תל אביב מגיעה אחרי 2-0 על מכבי פתח תקווה ואחרי שלא הפסידה כבר חמישה משחקים רצופים, ואילו בני יהודה מגיעה אחרי הפסד 2-0 להפועל חיפה שהיה הפסדה השלישי ברציפות, וגם המשחק העשירי ברציפות שהיא לא מצליחה לנצח. הימור – יוסי יחנה אוטובוס בהגנה ויגנוב את הניצחון.

*שווה צפייה* 20:45 ביתר ירושלים – מכבי חיפה, ספורט 5 : מכבי חיפה הזמינה את הלחץ והיא גם קיבלה אותו, כאשר היא מגיעה למשחק היום מהמקום השני, אחרי שהיא יודעת שהצהובים מתל אביב ניצחו ועלו למקום הראשון ומחכה להם משחק לא קל בטדי נגד ביתר שחולמת על הפליאוף העליון. ביתר נמצאת בתקופה יחסית טובה והיא מגיעה אחרי ניצחון 2-1 על נתניה, ומנגד מכבי חיפה לא ממש יציבה, ולמרות זאת היא מגיעה אחרי ניצחון 2-0 בדרבי על הפועל אבל לא בטוח שזה יספיק לה היום מול ביתר. הימור – מכבי חיפה לא מנצחת את המשחק וממשיכה להסתבך בטבלה מול הצהובים.

פרמייר ליג/ צפריר אוזדובה

צ׳לסי- ניוקאסל יונייטד (22:00)

מתי אזכה להגיד שניוקאסל פייבוריטית למשחק? צ׳לסי מאז הגעת טוכל עם 4 ניצחונות מ 5 משחקים. וניוקאסל למרות הניצחון על סאוטהמפטון במחזור הקודם (שהגיעה פצועה אחרי התבוסה ליונייטד) הייתה ברצף נוראי של 13 משחקים ללא ניצחון! בכל אופן צ׳לסי נקודה פחות מליברפול וניצחון ישים אותה ברביעיה הראשונה.

ווסטהאם- שפילד יונייטד (20:00)

ווסטהאם שבמקום ה 6 עם אותו מספר נקודות כמו צ׳לסי ונקודה פחות מליברפול תארח את האחרונה בטבלה.

הצמרת באנגליה-

  1. מנצ׳סטר סיטי 53
  2. מנצ׳סטר יונייטד 46
  3. לסטר 46
  4. ליברפול 40
  5. צ׳לסי 39
  6. ווסטהאם 39

טניס /אלכס דוקורסקי

אליפות אוסטרליה הפתוחה – המשך שמינית הגמר

עם תום המשחקים ביום שני, יושלם הרכב העולים לרבע גמר המייג'ור הראשון של השנה. דומיניק תים, סגן אלוף הטורניר לפני שנה והזוכה באליפות ארה"ב הפתוחה, הודח בשלוש מערכות לגריגור דימיטרוב הבולגרי, שהגיע לחצי גמר הטורניר לפני 4 שנים. האלוף היוצא של הטורניר והמדורג מס' 1 בעולם, נובאק דג'וקוביץ', גבר על מילוש ראוניץ' הקנדי על אף תלונות מצדו של הראשון על הפציעה שמפריעה לו לשחק ברמה הגבוהה ביותר. אסלן קראצב הרוסי, שגר בישראל מספר שנים בצעירותו, המשיך להיות ההפתעה הנעימה של הטורניר. המדורג 114 בעולם, שהעפיל לאליפות מהמוקדמות, חזר מפיגור של שתי מערכות מול פליקס אוג'ה אליאסים הקנדי ועלה לרבע הגמר. גם אלכסנדר זברב הגרמני ברבע הגמר, לאחר שניצח את דושאן לאיוביץ' הסרבי.
סרינה וויליאמס גברה על אחת השחקניות החזקות בסבב, ארינה סבאלנקה הבלארוסית, ועלתה, בגיל 39, לרבע הגמר. סימונה האלפ, סגנית אלופת הטורניר לפני 3 שנים, חזרה מפיגור מערכה מול איגה שוויונטק הפולניה, אלופת הרולאן גארוס, והעפילה אף היא לשלב שמונה האחרונות. שחקנית מפתיעה למדי שתשחק בשלב זה היא סו-ויי סייה, הטאיוונית בת ה-35, שניצחה את מרקטה וונדרושובה הצ'כית. אלופת הטורניר לפני שנתיים, נאומי אוסאקה היפנית, גברה על סגנית האלופה מלפני שנה, גרביניה מוגורוזה מספרד, על אף ששמטה את המערכה הראשונה.

גברים
רפאל נדאל (ספרד)-פאביו פוניני (איטליה)
סטפנוס ציציפאס (יוון)-מתאו ברטיני (איטליה)
דניאיל מדבדייב (רוסיה)-מקנזי מקדונלד (ארה"ב)
אנדריי רובליוב (רוסיה)-קספר רוד (נורבגיה)

נשים
אלינה סביטולינה (אוקראינה)-ג'סיקה פגולה (ארה"ב)
אשלי בארטי (אוסטרליה)-שלבי רוג'רס (ארה"ב)
דונה וקיץ' (קרואטיה)-ג'ניפר בריידי (ארה"ב)
אליז מרטנס (בלגיה)-קארולינה מוכובה (צ'כיה)

סנוקר/ אסף צרפתי

אליפות ווילס הפתוחה היא הרביעית והאחרונה מבין ארבע התחרויות המרכיבות את סבב ה home nations. למנצח בארבע התחרויות כולן מובטח פרס עצום בגודלו של מיליון ליש"ט – אך פרס זה מעולם לא חולק כיוון שלא היה זוכה בודד לארבעת התחרויות. גם השנה המצב דומה כיוון ששלוש התחרויות הקודמות הסתיימו בניצחון של שני שחקנים שונים (ג'אד טראמפ באנגליה וצפון אירלנד ומארק סלבי בסקוטלנד).
בשל המגיפה המשתוללת רובן המכריע של התחרויות העונה התקיימו בעיירה מילטון קיינס שבאנגליה אך לראשונה מאז אליפות העולם האחרונה שנערכה באוגוסט, טורניר סנוקר ייערך במקום חדש, העיירה ניופורט שבווילס. אמנם גם הפעם התחרות תיערך ללא קהל אך סביר להניח שעבור רוב השחקנים המשתתפים יהיה זה שינוי מרענן להתארח בעיר חדשה שתספק הזדמנות להתאוורר ברחובות ובתי מלון שונים, אולם חדש ופאבים חדשים. (ישראל היא המדינה המערבית היחידה בעולם שאין בה ולו פאב אחד פתוח כבר חצי שנה).התחרות היא כמובן תחרות דירוג ובה 128 משתתפים, הסיבוב הראשון ייערך היום ומחר בפורמט הטוב מ7 (פורמט זה יישמר עד לרבע הגמר). נכון לעכשיו לא נרשמו פרישות או חיסורים וכל בכירי הענף אמורים ליטול חלק בתחרות. נדון בקצרה בשמות הבולטים :

ג'אד טראמפ  –  המדורג ראשון והשחקן הטוב בעולם בשנתיים האחרונות שזוכה כמעט בכל דבר שזז הוא הפייבוריט המובהק גם בתחרות זו. ינסו לעמוד בדרכו :

אלוף העולם והשחקן המעוטר בהיסטוריה הרוקט רוני אוסאליבן.

 מארק סלבי הקשוח ההגנתי והפדנט.

ניל רוברטסון – האוסטרלי המעוטר הוא אלוף בריטניה שנמצא בכושר טוב, אם כי שיחק מעט לאחרונה.

 שון מרפי – האלוף המכהן (אם כי סיכוייו לחזור על הזכייה לא גבוהים).

בין שאר בכירי הענף נציין את מארק אלן, ג'ון היגינס מארק וויליאמס, סטיוארט בינגהאם, קיירן ווילסון ואחרים. כדאי לשים לב לשני שחקנים שנמצאים בעונת שיא מבחינתם – ג'ק ליסובסקי החביב וההתקפי והסיני זוכה המאסטרס הטרי יאן בינגטאו. הסיקור באתר יהיה מקיף יותר החל מהסיבוב השני שיפתח ביום רביעי שידורים ביורוספורט 1 ו 2 לאורך כל היום צפייה מהנה.

NASCAR – DAYTONA 500 / מנחם לס

דייטונה 500 היום: ערימה של 16 מכוניות במהירות של 180 מייל לשעה-פלוס (270 קמ"ש) מתנגשות אחת בשנייה

פוטבול / מנחם לס

*טום בריידי, מנצח הסופרבול, 'מתחכם' וזורק את גביע 'וינס לומברדי' לקבוצה המנצחת, מסירה אחת לסירה שנייה, בחוסר אחריות משווע. בארה"ב מעשהו הביא לתגובות חמורות ביותר נגדו. מה אם הגביע המהולל והיקר הזה היה פוגע בסירה? מה אם נפל למים? מסתבר שבריידי היה שיכור כלוט. הוא כבר נתבע למשפט על חוסר אחריותו. הוא אחד מאותם אנשים שיש להם הכל, והכל לא מספיק.

בתו של פסל 'וינס לומברדי טרופי' קיטרכ=גה קשות את בריידי. נמנכ"ל של הבוקנירס שלח לה טוויטר בחזרה: "תירגעי בבקשה!":

*טרבור ללורנס, הקוורטרבק של קלמסון, הפליא ב'הצגת 52 זריקות' של הקוורטרבקים המועמדים לדראפט, באורלנדו. הוא היה – ברמות – טוב יותר מכולם גם במרחקי הזריקות וגם בדיוקם. רוב מאמני ה-NFL היו שם, בלט כמובן מאמן ג'קסונוויל אורבן מאייר שתהיה לו בחירת דראפט ראשונה. הוא הרים אצבע לעבר לאורנס. לאורנס החזיר לו קריצת עין. מי שנהנה מכל ההצגה היה מאמן קלמסון דיבו סוויני – חבר טוב של מאייר עוד מהימים שאימן באוהיו סטייט. בחירת הדראפט היא ב-29 לאפריל. הניבחר הראשון? טרבור לורנס, לג'סונוויל ג'גוארס. אפשר ללכת ישר לבחירה השנייה.

כדורסל מכללות / מנחם לס

אפילו בזכוכית מגדלת לא תמצאו את ה-'BLUE BLOOD של כדורסל המכללות – דוק, צפון קרולינה, ובעיקר קנטקי, שאחרי ההפסד לטנסי היא 12-5. המאמן ג'ון קלפרי מאשים את נגיף הקורונה במה שקרה לקבוצתו. "אין לי רשות להאשים את השחקנים. המגיפה הרסה לנו את כל תכנית המשחקים והאימונים.

אני רוצה רק להזכיר לו שזה קרה לכולם.

1Gonzaga (55)18-01,5671
2Baylor (8)17-01,5202
3Michigan13-11,4384
4Ohio State15-41,3657
5Villanova12-21,2813
6Illinois13-51,23912
7Texas Tech14-51,10213
8Houston16-21,0605
9Virginia13-396914
10Missouri13-396618
11Alabama15-591110
12Oklahoma12-58639
13Texas11-58416
14West Virginia13-582417
15Iowa13-67578
16Tennessee13-469011
17Florida State10-351420
18Virginia Tech14-448616
19Creighton14-546515
20Southern California15-3411NR
21Wisconsin14-635819
22Loyola Chicago17-3200NR
23Oklahoma State12-5181NR
24Purdue13-78524
25Rutgers11-665

בייסבול / מנחם לס

הלוס אנג'לס דודג'רס החתימו את הפיצ'ר הוותיק טרבור באור לשלוש שנים על 102 מיליון. לשנת 2021 – 40 מיליון, ל-2022 45 מיל, ולשנה השלישית – שישנה לו אופציה לבטל אותה, דבר שבטוח יעשה – 17 מיליון. הוא זורק ימני שזרק בשלוש השנים האחרונות עבור סינסינטי. עתה, עם הרוטציה של וולקר ביולר, קלייטון קרשנאו, טרבור באור, דייויד פרייס, וחוליו יוריאס – אין לאף קבוצה רוטציה שאפילו מתקרת לזו של הדודג'רס. כמעט בא לי להגיד "לא כוחות".

באור בילה את רוב הקריירה בקליבלנד אינדיאנס אבל את השלוש עונות האחרונות בסינסינטי רדס.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה רבה לאסף צרפתי על הפריוויו לאליפות ווילס הפתוחה. התרומה שלך מעשירה את דיומא ויתכן שבהשראתו של הסיקור כתב את הרוזן ממונטה כריסטו

  2. תודה רבה לכולם
    מחמם לב
    עוד היום ב.מינכן מארחת את בילפלד בליגה הגרמנית (21.30) במשחק השלמה למחזור 21.
    מינכן מגיעה לאחר שזכתה בתואר אלופת לקבוצות לאחר 0-1 בגמר על טייגרס המקסיקנית משער של פבאר .

    בכך השלימה מינכן זכייה בכל ששת התארים והשתוותה לברצלונה 09 בדאבל וסופר קאפ המקומי והאירופאי וכן בליגת האלופות ובאליפות עולם קבוצות .

    מינכן אמנם לא תוכל להגן על כל ששת התארים שכן הודחה במפתיע מהגביע .
    אבל ניצחון היום יגדיל ל 7 הפרש את הפער בפסגה
    מלייפציג השנייה ויאפשר לקבוצה להתמקד בלאציו בשמינית גמר האלופות בשבוע הבא.

    עוד בכדורגל נציין בקצרה
    בצרפת פ.ס.ז חלפה על ליון וצימקה לנקודה את הפער מליל .

    באיטליה ערב הדרבי הגדול אינטר חלפה על פני מילאן בטבלה ייפגשו בראשון ב16.00

  3. תודה לדיומאים איזה כיף לראות את המגוון, ממש שקשוקה.
    יש עוד משחק השלמה היום בבונדסליגה. באיירן תרצה להוסיף עוד ניצחון לרזומה ב 9:30 הפעם מול ארמינייה מהעיר בילפלד. עיר די חביבה מוקפת בשדות ועם כמה הרים. ביקרתי שם לפני 25 שנה ושהיתי בגרמניה כמעט 3 שבועות.
    נשארו הזכרונות וזכרם של שני פרופסורים יואב ויזל מאוניברסיטת תל אביב וסיגמאר ברקל'ה, אנשי אשכולות ובוטנאים גדולים. ניצחון והם שוב עם 7 נקודות מעל לשנייה לייפציג. דורטמונד לא תהיה פקטור גם השנה.

  4. תודה אלכס. וואללה שאני נהנה מטניס הנשים, לא פחות מהגברים. אתמול הקנדי (שמו ברח לי; ממוצא יוגוסלבי או משהו כזה) נגד ג'וקוביץ'? הוא חבט חבטת פתיחה אחת שדרשמו אותה 228 קמ"ש. אני לא מאמין שזהנייתכן. מה שבטוח הוא שאת חבטות הפתיחה שלו בקושי ניתן לראות. אצל הנשים יש יותר משחק מחבטות פתיחה.

    1. תודה מנחם. מילוש ראוניץ' הוא הקנדי, ממוצא מונטנגרי, שמצטיין בחבטות ההגשה שלו. שחקן מעולה, שסבל מפציעות שפגעו בהתקדמותו. הוא הראשון מבין ילידי שנות התשעים (יליד 1990), ששיחק בגמר טורניר גרנד סלאם (הפסיד למארי בווימבלדון 2016).

  5. הקשקוש הזה על בריידי הוא בדיחה אמריקאית טיפוסית.
    לא רואה שום בעיה במה שהוא עשה.
    רבאכ, מה מצפים היום מבני אדם?? שיפסיקו לחיות? שיפסיקו להינות? די.
    ותודה לחבר'ה הנהדרים של דיומי

  6. תמיד מעניין לראות את הפילוח של העולים לרבע גמר גרנד סלאם.
    אז – אצל הגברים כמעט אין הפתעות, כש-6 מבין ה-8 מדורגים ראשונים עלו לרבע. תים הודח בסיבוב האחרון כך שגם היה קרוב. כל השמונה אירופאים (לא ממש חדש השליטה הזו…), ושלושה מהם רוסים. מעניין. פעם הרוסיות היו בצמרת. עכשיו אלה הרוסים.
    .
    בנשים תמיד היו יותר הפתעות, אבל הפעם כל 3 המדורגות ראשונות עלו, אך הן היחידות מבין ה-8 הראשונות. ישנן 3 אמריקאיות, יפנית (שהיא חצי אמריקאית), טאייוואנית ואוסטרלית. כלומר רק שתי אירופאיות, ושליטה של בנות ארה"ב.

    1. ניתוח מעניין. טניס הגברים הרוסי עובר אכן רנסנס, לאחר הימים הגדולים של יבגני קפלניקוב, מראט סאפין וניקולאי דוידנקו. מדבדייב ורובליוב משחקים היטב ובצורה יציבה. מי שמעט פחות יציב בשנה וחצי האחרונות הוא קארן חצ'אנוב, שזכה ב-2018 בטורניר המאסטרס של פאריז ושבר בצורת ארוכה למדי של בני ארצו בטורנירים מדרג זה.
      גם השחקן המפתיע של הטורניר מגיע מרוסיה והוא כמובן אסלן קראצב, שהגיע מהמוקדמות עד רבע הגמר, לפחות.

      מסכים כמובן גם לגבי חוסר יציבותו של טניס הנשים, לעומת מקבילו הגברי. אם כי ישנן מספר שחקניות יציבות כמו סימונה האלפ וסרינה ויליאמס, שאמנם לא זוכות כבר זמן מה במייג'ורס, אך עדיין מגיעות לרוב לשלבים מאוחרים בטורנירים הללו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט