דירוג העוצמה 2021 – 6 / עמיחי קטן

שישה שבועות מאז תחילת העונה, והשבוע היו לנו כמה קבוצות מפתיעות, קצת חוסר יציבות אצל רוב הקבוצות המובילות, ועוד כל מיני מומנטומים חיוביים או שליליים של קבוצות.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-15- 6 העונה (5 – 1).
הסיקסרס צלחו שבוע עם משחקים לא פשוטים בכלל נגד הלייקרס ואינדיאנה, ועל הדרך גם חגגו קצת בניצחון קל על מינסוטה. אמביד הוא מועמד לגיטימי ל-MVP בשלב הזה של העונה, ויש סיכוי לא קטן שייבחרו 3 נציגים של פילי לאולסטאר.

2: יוסטון רוקטס: מאזן 4- 0 השבוע ו-10- 9 העונה (7 – 7).
אפקט פטריק יואינג עושה את שלו גם ביוסטון, כאשר הרוקטס מגלים פתאום קבוצה טובה ומפתיעה שרושמת כבר 6 ניצחונות רצופים ופתאום הרוקטס במאזן חיובי. כריסטיאן ווד נראה כמו אולסטאר, ג'ון וול נראה טוב מהצפוי והשלשות צוללות פנימה.

3: ממפיס גריזליס: מאזן 2- 0 השבוע ו-9- 6 העונה (לא דורגו – 2).
ממפיס הפסידו לאחרונה ב-7/1, וגם השבתה לקרוב לשבועיים ופציעה של מוראנט בחלק מהזמן הזה לא מנעו מהם להשיג ניצחון בכל פעם שהם עלו לפרקט כבר קרוב לחודש. כעת זה גם בא לידי ביטוי במאזן שממקם אותם בצמרת הגבוהה של המערב, לפחות בינתיים.

4: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-16- 5 העונה (3 – 3).
הקליפרס ממשיכים בשלהם, כאשר ההפסד לאטלנטה הגיע במשחק ללא הכוכבים, וכעת הם מחזיקים במאזן הטוב ביותר בליגה, אם כי על זה אין טעם לבנות להרבה זמן בגלל המרחק הקטן מאוד מהיריבות.

5: יוטה ג'אז: מאזן 3- 1 השבוע ו-15- 5 העונה (4 – 3).
רצף הניצחונות של יוטה נגמר על 11 עם הופעת ענק של יוקיץ', אבל עוד קודם לכן הספיקו הג'אז להשיג ניצחון נאה כפול על דאלאס ועוד ניצחון על הניקס. מה שמרשים ביוטה זה בעיקר התפוקה שהם מקבלים מהסגל הרחב, בראשות ג'ורדן קלארקסון שכנראה מוביל כרגע במירוץ לשחקן השישי.

6: פיניקס סאנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-11- 8 העונה (לא דורגו – 4).
השבוע שהתחיל בהפסד ביתי לאוקלהומה המשיך טוב יותר עם ניצחון קל על גולדן סטייט וניצחון כפול על דאלאס, כולל שלשת ניצחון של בוקר אמש. יש הרבה מקום לשיפור אצל הסאנס, אבל כל עוד ההגנה טובה והניצחונות מגיעים האוהדים יקחו את זה בנחת.

7: שארלוט הורנטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-10- 11 העונה (לא דורגו – 1).
משבוע עם לו"ז קשה יוצאים ההורנטס עם אחוזי הצלחה מצוינים, כאשר אינדיאנה יצאה בתיקו אחד, אבל על מילווקי ומיאמי ההורנטס גברו. פציעה של רוזיר אפשרה ללאמלו לפתוח בחמישייה לראשונה נגד ההיט, אבל דווקא מונק הצטיין במשחק הזה.

8: סקרמנטו קינגס: מאזן 3- 1 השבוע ו-9- 11 העונה (לא דורגו – 7).
ההגנה של סקרמנטו עדיין לא כל כך טובה, אבל ההתקפה מצליחה עכשיו לייצר מספיק כדי להשיג ניצחונות, ובעיקר פוקס שנראה נפלא ומנהיג גם את טבלת הקלעים של הקינגס וגם את האחרים דרך המסירות שלו.

9: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 2-2 השבוע ו-16- 6 העונה (2 – 2).
שבוע פחות טוב במונחי האלופה, כאשר הלייקרס הפסידו לפילדלפיה מסל ניצחון של טוביאס האריס ולדטרויט בצירוף של כמה אירועים קוסמיים, במה שהיו 2 הפסדי החוץ הראשונים שלהם העונה, אבל תיקנו עם ניצחונות בבוסטון ואטלנטה. השבוע הפחות מוצלח הוריד אותם למקום ה-3 במערב, אבל אף אחד לא יעשה מזה עניין, אלא אם איזה אוהדת תציק לו.

10: דנבר נאגטס: מאזן 2- 1 השבוע ו-12- 8 העונה (1 – 1).
הנאגטס ניצחו את מיאמי בסגל חסר והפסידו לספרס, אבל אז הגיע המשחק נגד יוטה ו-22 הנקודות של הג'וקר ברבע הראשון, שהן שיא קריירה אישי עבורו לרבע, בדרך להשוואת שיא הקריירה האישי של 47 נקודות, וניצחון שעצר את הרצף של יוטה ושומר את דנבר מספיק קרוב לצמרת המערבית.

המפתיעות:

1: יוסטון רוקטס: לא הקבוצה שהיינו מצפים לראות ממנה 6 ניצחונות רצופים, אבל אפקט פטריק יואינג עובד גם כאן.

2: סקרמנטו קינגס: פוקס נותן עונה אישית נהדרת, אבל עכשיו גם הילד ובארנס שיפרו את הקליעה שלהם וההתקפה מצליחה לנצח את ההגנה לאורך רוב השבוע האחרון.

3: שארלוט הורנטס: ההורנטס הם מאוד לא צפויים העונה, ודווקא בשבוע שהם משחקים נגד אלופת המזרח המכהנת, הקבוצה הכי טובה בעונות הסדירות האחרונות ופעמיים עם עוד קבוצת פלייאוף זה נגמר באופן מאוד מוצלח.

המאכזבות:

1: דאלאס מאבריקס: רצף של 6 הפסדים ומתחילה להצטבר תחושה שמשהו בתהליך ההתפתחות והגידול הטבעי של הקבוצה תקוע או אפילו הלך לאחור.

2: אורלנדו מג'יק: הפציעות שממשיכות להתרחב הן תירוץ הוגן למצב, אבל ווצ'ביץ' עלול להרגיש בקרוב שמגיע לו יותר. הבעיה היא בעיקר בהגנה שהייתה בצמרת בשנתיים האחרונות וכעת מדורגת 20 בלבד בליגה, וההתקפה הייתה טובה לאחרונה לפני עשור.

3: וושינגטון וויזארדס: מתוך 4 משחקים השבוע הוויזארדס ניצחו את האחד בו גם היריבה שלהם חברה באצ"ל או בלח"י (מתנגדת להגנה מטעמים אידיאולוגיים…), ובשאר המשחקים גם ההתקפה שלהם הייתה מאוד רעה, למרות שהשחקן שקולע (וגם זורק) הכי הרבה בליגה לא החמיץ אף משחק בתקופה הנתונה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה חיים.
    מריח לי שפילי נמצאים מרחק טרייד/החתמה טובה מאליפות, או לפחות אליפות המזרח. ותסמכו על מורי שהוא ינסה למצוא כזה. אז אוהדי פילי – לא להתלהב יותר מדיי מהחב׳רה הצעירים בקבוצה, סיכוי סביר שמישהו מהם יעבור תמורת וטרן עם ניסיון פלייאוף..

  2. משהו לא טוב קרה – וקורה – במיאמי. האחראי? תמיד המאמן, כי זה הזמן בו מאמן נחוץ. כשהכל הולך חלק, מאמן רק צריך להחליף שחקנים ולקחת טיים-אאוטים!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט