מחשבות כדורסל של שני / רועי ויינברג

ההתקפה של דאלאס

בשנה שעברה דאלאס הייתה קבוצת ההתקפה הטובות בליגה ואחת הטובות בהיסטוריה (בעונה הסדירה). השנה היא נפלה מ-115.9 נקודות ל-100 פוזשנים לנתון נמוך יותר של 109.8 נקודות, המקום ה-19. אז מה השתנה?

קודם כל, זה מתחיל בשינוי הפרסונלי. סת' קרי וה-45% מהשלוש עזבו, מה שמשפיע יותר ממה שחשבו בדאלאס. אנחנו רואים בהרבה קבוצות שחקנים כמו קרי שמרווחים את המגרש ונותנים אוויר לכל התקפה, בין אם דאנקן רובינסון במיאמי, מאליק ביזלי במינסוטה או כמובן קליי תומפסון בזמנו בגולדן סטייט.

זה לא רק קרי. רוב קלעי השלשות האחרים של המאבס לא טובים: טים הארדוואי אמנם ממשיך לקלוע עם כמעט 40% מהשלוש ב-8 ניסיונות למשחק, אבל דונצ'יץ' (7.1 ניסיונות, 31.7%), פורזינגיס (6.2, 31.3%), ריצ'רדסון (30.1%, 5.5) ופיני-סמית' (33.3%, 5.8) לא פוגעים. בעוד שאצל דונצ'יץ' ניתן לתלות חלק מהאשמה בקושי היחסי של הזריקות, השאר מחטיאים מצבים נוחים. דאלאס אחרונה העונה באחוזים משלשות במסירה, אחרי שהייתה במקום הרביעי אשתקד. רק הניקס קולעים באחוז נמוך יותר בשלשות חופשיות לחלוטין, בהן המגן רחוק יותר מ-6 פיט, 1.82 מ', מהזורק.

לא בטוח שבעיית הזריקות תפטר. פיני-סמית' קולע לאורך הקריירה ב-33% מהשלוש, אצל ריצ'רדסון זה 35% ואצל פורזינגיס זה 35.6%. גם אם הם יקלעו באחוזים דומים למה שהם עושים בד"כ, זה לא יהפוך אותם לקבוצת ההתקפה שהם היו בשנה שעברה. יש העשויים לטעון כי הבעיה מגיעה בכלל מכיוון אחר.

מייק פראדה, יקיר המדור ואחד מכתבי ה-NBA הטובים בעולם, פרסם טור מעניין ערב העונה על ההתקפה של דאלאס בקלאץ'. בשנה שעברה המאבריקס היו עם מאזן רע של 24-17 שלילי בקלאץ', כשהיעילות ההתקפית שלהם צונחת והתנועה מאטה. זה בולט גם השנה, לא רק בקלאץ' (6-4 שלילי).

התקדים הזה ממשיך. דאלאס זורקת יותר זריקות בשניות האחרונות של ההתקפה ונראה שפשוט נתקעת בלי התנועה הנכונה שפותחת את המהלך או מפנה את סת' קרי לשלשה, אחד המהלכים המסוכנים ביותר באן.בי.איי. האיטיות הזאת במשחק העומד פגעה בהם מאוד בקלאץ' בשנה שעברה וגם השנה נראה שקבוצות מיישמות חלק מכך. כשמוסיפים לזה את העול על דונצ'יץ' שעושה הכל בהתקפה, המכונה מהעונה הקודמת נראית לפעמים כמו קבוצה חד מימדית. יכול להיות שמדובר בתיאום של חמישייה חדשה (ריצ'רדסון במקום קרי) שישתלם בטווח הארוך או שהזריקות יכנסו, וסיכוי טוב שזה יקרה גם אם לא כרגע כי הם פשוט קבוצה טובה מדי, מאומנת מדי וחכמה מדי בשביל התקפה כזאת רעה.

דאלאס ניסתה ללכת השנה על איזון בין ההתקפה להגנה שהייתה חלשה בשנה שעברה. בינתיים הם לא מצליחים להשיג אף אחד מהם. בעולם מושלם הזמן יפתור את הבעיה ותמשיך מגמת השיפור מהמשחקים האחרונים, או שינוי ברוסטר כמו טרייד על ג'יי ג'יי רדיק. דאלאס, לפחות על הנייר, טובה מדי בשביל לא להיות כוח משמעותי במערב. בשביל זה הם צריכים את פורזינגיס טוב יותר והתקפה קבוצתית טובה יותר – לא רק דונצ'יץ'.

מדברים טרייד: רוז בניקס

הצד של הניקס (דריק רוז): ניו יורק מקבלת כאן עוד רכז לרוטציה, במקום דניס סמית' ג'וניור שמיעט לשחק. רוז שחקן שיכול להועיל מהספסל, אבל כבר יש להם רכז שעולה ומייצר הרבה נקודות בזמן קצר – עמנואל קוויקלי, אחד הרוקיז המרשימים ביותר. מעבר לאיחוד בין רוז לטום ת'יבודו, מאמנו בשנותיו היפות בשיקגו, השאלה היא כמה מהדקות של קוויקלי או בארט ילכו לדי-רוז. יתכן שאלה יהיו דווקא הדקות של אוסטין ריברס או אלפריד פייטון, ששונים מרוז בסגנון המשחק.

השאלה שנשארת כאן היא מי משלושת הגארדים האלה – רוז, ריברס ופייטון – יסיים את העונה בניו יורק. יכול להיות שעדיף לניקס לתת לרוז דקות בולטות למשך חודש ואז להעביר אותו על בחירת סיבוב ראשון או נכס עתידי אחר שיתרום לקבוצה שנבנית מחדש. על הנייר אין להם סיבה לקחת דקות יקרות לשחקנים שיכולים להתפתח כשגם בטווח הקצר לא ברור כמה רוז עדיף מקוויקלי כרגע, כשמתעלמים מההשפעה שעשוייה להיות לו על תרבות שמקדשת ניצחונות. אבל הם לא הצד שעשוי להרוויח מהטרייד בטווח הארוך.

הצד של דטרויט (דניס סמית' ג'וניור, בחירת סיבוב שני ב-2021): דניס סמית' ג'וניור זה אחד הסיפורים המוזרים בליגה. הייתה לו שנת רוקי נהדרת בדאלאס, עונה שנייה לא רעה בכלל בדאלאס ובניו יורק ואז שנתיים חלשות מאוד כשהוא לא מצליח להכנס לרוטציה. הוא רק בן 23, הפוטנציאל עדיין שם אבל לא נראה כאילו הוא יכול לממש אותו בניו יורק.

זה הימור עם סיכון נמוך (רוז חוזה נגמר) ורווח גבוה. דווין קייסי הצליח לפתח שחקנים בצורה לא רעה בטורונטו ועושה עבודה טובה בתחום גם בדטרויט שתוכל לתת לו מקום כרכז פותח או כשחקן שישי מאחורי קיליאן הייז. אם סמית' יצליח לשחזר את היכולת שהראה בדאלאס הוא יכול להיות שחקן שישי לגיטימי בליגה להרבה שנים. לקבוצה במצב של דטרויט זה רווח נהדר.

ההגנה של מילווקי

מושפע מהקטע המעניין שעלה באתלטיק באותו נושא וזמין לקריאה כאן.

התייחסתי בעקיפין גם להגנה של הבאקס בטור הקודם. קבוצות קולעות העונה באחוז הגבוה ביותר לשלוש בהיסטוריה של האן.בי.איי בעודן זורקות את כמות השלשות הגבוהה ביותר למשחק בהיסטוריה של האן.בי.איי. לא סביר שהראשון ימשיך לאורך זמן, אבל אין ספק שהשלשות נכנסות באחוז גבוה יותר. אולי זה מושפע מהעדר הקהל, גם כהסחת דעת וגם כעוד ספייס בפינות.

כפועל יוצא של זה, נוסף למגמות שהיו במשך שנים בליגה, הממוצע של אחוזי השלוש זינק באחוז שלם מהעונה שעברה כשלא מתחשבים בגארבג' טיים. הנתון הזה השפיע על כך שמילווקי, קבוצת ההגנה הטובה בליגה ב-2 העונות הסדירות הקודמות, הפכה לקבוצת הגנה ממוצעת השנה.

כמה זה יכול לפגוע בהם בהמשך? גם כאן אפשר להתייחס לכך שמדובר בקבוצה חדשה, כשג'רו והלידיי ורוב שחקני הספסל לא שיחקו בבאקס בשנה שעברה. אבל זה רק חלק מהסיפור. אנחנו רואים את מילווקי חוטפת לא מעט נקודות אחרי חסימות של גארדים שנגמרות בזה שההגנה מגיבה לאט מדי, וההתקפה מצליחה להגיע לשלשות טובות בזמן שהבאקס סוגרים את הצבע. שימו לב לזה במהלך הבא, שפורסם במקור באתלטיק ונגמר בשלשה חופשית נגד שניים משחקני ההגנה הטובים בליגה.

אין סיבה לא להחליף במצבים כאלה. יש לבאקס מספיק שומרים אישיים טובים (הולידיי, מידלטון, טורי קרייג ויאניס) בשביל להתמודד עם שחקנים אחרי חילוף. בשנים האחרונות מילווקי הייתה אחת הקבוצות שמיעטו לעשות חילופים, ועכשיו כשיש סגל שחקנים שונה במיוחד מהעונה הקודמת הגיע הזמן לשינוי מחשבתי בהגנה.

מעבר לעלייה בשלשות וחוסר החילופים, יש ירידה אצל ברוק לופז. הוא שומר על פחות סנטרים בהשוואה לשנים הקודמות וחוסם הרבה פחות זריקות. הוא מתמודד עם יותר זריקות העונה מתחת לסל, אבל הן נקלעות נגדו ב-49.2% לעומת 44.1% אשתקד. ההגנה של הבאקס טובה יותר כשהוא משחק, במיוחד בהתחשב בחוסר ההגנה של המחליפים שלו, אבל הירידה אצל לופז משפיעה על כל הקבוצה. כך גם ההחלפה של אריק בלדסו בג'רו הולידיי – שחקן הגנה לא פחות טוב, אבל שומר אישי חלש יותר מבלדסו.

ההתקפה של הבאקס טובה והם במקום השני במזרח, נכון לעת כתיבת שורות אלה, בזכות ההתקפה הפנטסטית. אבל הבעיות שהתחילו כאן יכולות ללוות אותם בפלייאוף, במיוחד אם ההתקפה תתקל בחומה ההגנתית שהדיחה אותם בשנתיים האחרונות. יתכן שמדובר בזמן שיקח לשחקנים להכנס לשיטה של בונדהולזר ושנראה את הבאקס הופכים לאחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה לקראת הפלייאוף.

מצד שני, כל שיטה מבוססת על השחקנים שמשחקים בקבוצה. מה שעבד עם ג'ורג' היל, ווסלי מת'יוס ואריק בלדסו לא בהכרח יעבוד עם די ג'יי אוגוסטין, פט קאונגטון כשחקן חמישייה וג'רו הולידיי. אם לא נראה שיפור משמעותי כשהקבוצה תסרב להחליף וברוק לופז (33 באפריל) לא יחזור ליכולת מהשנתיים האחרונות, זאת תהיה בעיה רצינית למילווקי. אחת שיכולה להגמר ב-upset בסיבוב הראשון, במיוחד אם מיאמי או טורונטו יגיעו למקום השביעי במזרח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

    1. ראית אותם העונה? בארט, רובינסון ואפילו נוקס מראים חתיכת שיפור. כמובן שיש פה גם אינטרס של ת'יבודו להביא שחקנים שהוא מאמין בהם, אבל זאת דרך קצת חד מימדית להסתכל על זה

  1. אני חושב שמה שהניקס זקוקים לו יותר מהכל הוא קבוצה מנצחת. אחרי כל כך הרבה שנים צריך לשנות את התדמית. זה יכול למשוך פרי אייג׳נטס בהמשך. ואולי איזה פלייאוף קטן (וזה אפשרי בהחלט)

  2. עם כל הכבוד לפייטון כן? רוז הרבה יותר טוב. רוז הגיע כדי לנסות להכניס את הניקס לפלייאוף. הם נואשים לשחקן יוצר שיכול לשים נק, הם חבורת נגרים חבלז.
    לדעתי רוז בא ליותר מלסיים את העונה ויחתום חוזה חדש בניקס בקיץ.
    המטרה שלהם זה פלייאוף באופן ברור

    1. הוא משמעותית יותר טוב מפייטון, השאלה אם באמת יפתח במקומו כי זה סגנון אחר לגמרי (ויש גם את בארט שהוא שחקן שמחפש קודם כל את הסל בחמישייה). מצב טוב שכן כי יש להם מספיק ניהול משחק גם מרנדל ואחרים, אבל אז פייטון הופך להיות רכז שלישי ברוטציה. לא בטוח שזה דבר רע

  3. דטרויט צריכים טרייד ראס על בלייק זה טוב גם לווש החוזה של בלייק יותר רזה וקצר.
    הייז זה פח לא נורמלי ואני ממש תפסתי ממנו חשבתי יהיה רוקי העונה חחחחחחחחחחחח
    הוא לא ברמה הזאת בכלל
    דניס סמית בתחנת מעבר לשנחאי

      1. לא מאשר. גריפין יעמוד על הבלטה של אבדיה. יש גבול כמה שחקנים שעומדים על השלוש ומסתכלים צריכה קבוצה אחת

  4. זהו, רוז יישאר עם תיבס עד המוות.
    דטרויט בעוד טרייד לפנתיאון אוף שיים.
    הצליחו להמיר שחקן שמאוד מבוקש כבר שנתיים בכלום.
    סמית' פלופ לא נורמלי, כבר מהרגע הראשון היה ניכר.
    הוא אידיוט רציני ובעיית ראש קשה.
    ווסטברוק מעלי אקספרס – וזה אומר הכל.

    1. ממש, שחקן מבוקש בהרבה קבוצות והצליחו להעביר אותו בשביל כלום…
      לפחות היו משיגים איזה בחירת סיבוב ראשון

        1. מסכים שהיה עדיף להם להעביר אותו מוקדם יותר, אבל בשביל קונטנדרית כמו הקליפרס לדוגמא שבונה עליו בעיקר לפלייאוף אני לא יודע כמה זה משנה. וגם לגבי הבחירות, סיבוב ראשון של קונטנדרית זה בחירת סוף סיבוב שאני לא בטוח כמה יכאב להם להעביר

  5. סמית וניליקינה לא ראו פרקט משמעותי מתחילת העונה, והעזיבה של אחד מהם או שניהם הייתה עניין של זמן. סמית ביקש לאחרונה אישור לשחק עם הג'י ליג של הניקס.
    לפי הפרסומים האחרונים ריברס כבר בדרך החוצה, ובכל מקרה יכול לעבור להיות המחליף הקבוע של בארט.
    קוויקלי עולה על הציפיות בעיקר ביכולת להוביל כדור ולנהל משחק. כרגע הוא מתחלק עם פייטון בדקות של עמדה 1.
    פייטון נותן לניקס הובלת כדור, אחלה הגנה שבעולם ומדי פעם גם משחק התקפי אישי טוב.
    לא ברור מה תיבודו מתכנן לשילוב של פייטון קוויקלי ורוז. מבחינת הקבוצה לטווח ארוך כמובן שהכי משמעותית ההתקדמות של קוויקלי.
    ולהמשיך לדפוק את הראש בקיר על טופין במקום האליברטון.

  6. דאלאס ולוקה בבעיה. הקבוצה פשוט בינונית.. פורזינגיס כבר לא יהיה הכוכב שחשבו שיהיה ומלבד הארדווי יתר השחקנים שם די בינוניים במקרה הטוב.
    הסגל שלהם שווה מקום 8-10 ואני חושב שהם יגיעו לפלייאין. ה'בעיה' שלהם ששנה שעברה הם היו אובראציברים ולכן אנשים רואים בעונה הנוכחית שלהם אכזבה.

    1. מסכים לגמרי אבל עונה שעברה הוכיתי שוק על ירך. גם למדו אותם לדעתי הם משחקים אותו דבר תמיד. יש להם 4 תרגילים בספר. חוץ מהארדוואי וברונסון השאר שם על הפנים לדעתי. קלבר עוד סביר…
      הנפילה הגדולה זה פורזי.
      צחקו עליי עונה שעברה שאמרתי שהסאנס עולים עליהם בכל שחקן. הסאנס קבוצה חזקה מאד שרק בגיבוש ולא יודעים מה לעשות עם אייטון אבל יש להם שחקן טוב מאד בכל עמדה
      תכלס למעט 2 הקבוצות מאל איי לסאנס על הנייר לדעתי יש את הקבוצה הכי טובה במערב.
      נגיד שמורי ויוקיץ עדיפים על בוקר ואייטון. ביתר השחקנים הם שמים את דנבר בכיס הקטן, כריס פול על גאריס?? ברידגס על פורטר?? קראודר על מיילסאפ??
      הם גם עדיפים על יוטה
      ובעצם על כל קבוצה

    2. מסכים. גם בשנה שעברה הם סיימו במקום השביעי אגב (ככה ש-8-10 או פליי-אין לא כזה רחוק). בנוסף למה שכתבתי אני חושב שהם יהיו טובים יותר עם עוד שחקן שיכול להוביל כדור בחמישייה חוץ מלוקה, אולי אפילו ג'יילן ברונסון שכבר בסגל. יהפוך אותם לפחות חד מימדיים

  7. מחשבות מצוינות רועי. שני טורים על הבוקר, כל הכבוד.
    גם אני חושב שההתקפה של דאלאס וההגנה של מילווקי תתייצבנה.
    לא ברור לי למה היעדרו של קהל נותנת עוד מקום לשלוש בפינות, הרי מי שלכאורה מפריע אלה שחקני הספסל של היריבה. וגם למדנו ששחקנים מקצועיים גם ככה לא מתרגשים מנוכחות יושבי השורות הראשונות. אז אולי הם כן מושפעים?
    המעבר של רוז לניקס זה מעניין מאוד, לא מזיק לקבוצה ומועיל מאוד לשחקן עצמו ולפמלייתו 🙂

  8. טרייד לא רע בכלל לשתי הקבוצות, לדעתי קוויקלי לא כל כך צריך לדאוג אלא פייטון יותר… רוז שחקן הרבה יותר טוב ממנו, ועם כמה שרוז ידוע בנגרותו (למרות שחל שיפור) פייטון נגר מוביל בליגה שנים רבות. וגם פייטון מוסר פי שניים פחות אסיסטים בשנה שעברה, מה שהיה הצד החזק במשחק שלו – תחום שעבר לג'וליוס ואולי טוב שכך. אם תיבודו יחליט שרוז עולה מהספסל אז הרכבים שלו ושל קוויקלי מסוגלים לעבוד ביחד, כי לקוויקלי יש קליעה טובה בינתיים, אם הוא עולה בהרכב אז ההרכב הפותח משתפר שזה פלוס – ככה או ככה זה שיפור מול לא הרבה הפסד.
    בצד של דטרויט, לדעתי, הם יכלו להשיג יותר (טרייד של לו וויליאמס על רוז עשה ממש שכל בעיניי) אבל זה טרייד סבבה – הם קיבלו בחירת סיבוב שני, שבשנים האחרונות יצאו לא מעט שחקנים טובים ממנו, ודניס סמית' שהם מקווים שהוא עדיין לא גמור.
    האם הטרייד הזה שולח את ניליקינה לאירופה?

  9. הטרייד של רוז לניקס לא מובן לי לחלוטין. מה הם רוצים? לקחת דקות מקוויקלי, השחקן שיכול להפוך לכוכב של ממש? ומלבד זאת, בין רוז ות'יבו היו יחסים קרים מאד בלשון המעטה (אחרי התחלה טובה). היה רגע בשיקגו שחשבתי שרוז הולך לחנוק אותו כמו שספריוול עשה פעם לקרליסימו. פתאום רוז חוזר לשחק תחתיו?

  10. בס"ד שלום עליכם.
    תודה רועי.
    הטרייד מבחינתי הגיוני.
    רוז מסייםחוזה בסוף העונה, והיו מאבדים אותו חינם.
    בנוסף, זה עוזר להם בלוטרי העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט