דירוג העוצמה 2021 – 5 / עמיחי קטן

שבוע נוסף של משחקי NBA במקביל להשבתות של קבוצות ומשחקים אחרים עבר עלינו, ושוב הגיע הזמן לדירוג השבועי, כאשר נדמה שהעסק מתאזן יותר ויותר בכל שבוע שעובר אל עבר כיוון שניתן לכנותו "צפוי" יותר.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: דנבר נאגטס: מאזן 4- 0 השבוע ו-10- 7 העונה (לא דורגו – 9).
שני ניצחונות בהארכות על פיניקס, עוד אחד צמוד על דאלאס ואחד קצת פחות על אוקלהומה, והנה אפשר לומר שדנבר הגיעו לעונה וחוזרים למאזן ומיקום מוכרים יותר בשנתיים האחרונות. יוקיץ' ממשיך להיראות כמו מועמד ל-MVP וההפסדים הצמודים התחלפו בניצחונות צמודים.

2: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-14- 4 העונה (5 – 2).
לברון בשבוע השיא שלו העונה, כולל משחק שיא של 46 נקודות בקליבלנד, והלייקרס הפעם עם שבוע נקי מהפסדים, וכמובן עדיין עם המאזן הטוב ביותר בליגה.

3: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-13- 4 העונה (4 – 3).
הקליפרס ממשיכים להשיג ניצחונות, והם כעת עם 7 רצופים, מה שמותיר אותם צמודים מאוד ללייקרס בראשות המערב והליגה. הלילה קוואי וג'ורג' לא ישחקו ויהיה מעניין לראות מה הקליפרס שווים בלעדיהם.

4: יוטה ג'אז: מאזן 3- 0 השבוע ו-12- 4 העונה (3 – 3).
יוטה מחזיקים ברצף הניצחונות הכי גדול העונה עם 8 כאלה והם נראים נהדר ב-2 צידי המגרש. אחרי הניקס הלילה, האחרונים שניצחו את יוטה, יש לג'אז משחקים לא פשוטים נגד דאלאס ודנבר.

5: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-12- 6 העונה (לא דורגו – 1).
המשוואה מאוד פשוטה. כשאמביד משחק הסיקסרס מנצחים והוא מועמד ל-MVP וכשהוא לא הם מפסידים. בינתיים המאזן הוא 12- 2 איתו ו-0- 4 בלעדיו, וזה מספיק לראשות המזרח, כולל 2 ניצחונות על בוסטון בשבוע האחרון.

6: אטלנטה הוקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-8-8 העונה (לא דורגו – 2).
הלו"ז סוף סוף האיר פנים להוקס עם טיולים נגד מינסוטה ודטרויט, שתי האחרונות בליגה, לפני שהגיע הפסד למילווקי. קאפלה רשם 2 משחקים חריגים מאוד סטטיסטית והקבוצה כולה חגגה בקלות את החזרה למאזן חיובי ואחר כך חצוי.

7: יוסטון רוקטס: מאזן 2- 1 השבוע ו-6- 9 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
אפקט פטריק יואינג עובד בינתיים גם עם הארדן, והרוקטס השיגו ניצחון מרשים על דאלאס במשחק האחרון שלהם. קודם לכן, הגיע ניצחון בקושי על דטרויט שכנראה נתן את הביטחון.

8: ברוקלין נטס: מאזן 2-2 השבוע ו-11- 8 העונה (1 – 1).
היו לנטס השבוע שני הפסדים לקליבלנד, אבל ניכר שיפור מסוים לקראת סוף השבוע גם בהגנה וגם בשיתוף הפעולה ההתקפי בין הביג 3 של דוראנט, הארדן וקיירי שנזכר שהוא שחקן כדורסל.

9: קליבלנד קאבלירס: מאזן 2-2 השבוע ו-8- 9 העונה (לא דורגו – 4).
שני ניצחונות מרשימים מאוד על ברוקלין שקצת פוצצו את הבועה הרשתית, ובעיקר הצגת ענק של קולין סקסטון במשחק 2 ההארכות. אחר כך הגיעה תבוסה לבוסטון, אבל נגד הלייקרס הקאבס כבר נראו טוב יותר, גם אם זה נגמר בעוד הפסד.

10: בוסטון סלטיקס: מאזן 2-2 השבוע ו-10- 6 העונה (לא דורגו – 4).
שני ההפסדים לפילדלפיה השבוע יצרו קצת פער בין ראשות המזרח ובין בוסטון, אבל בסך הכל התוצאות סבירות לחלוטין לסגל החסר ועם החזרות המדודות של קמבה וטייטום הסלטיקס יכולים לחזור לעצמם במהרה.

המפתיעות:

1: יוטה ג'אז: אנחנו מצפים מהם להיות טובים, אבל 8 ניצחונות רצופים זה הישג מרשים וראוי לציון. הרצף הזה גם כולל כמה ניצחונות מרשימים על דנבר, מילווקי וגולדן סטייט למשל, כך שזה לא רק עניין של לו"ז.

2: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: לא בטוח שסם פרסטי יסתכל על זה בצורה חיובית, אבל הקבוצה שלו נראית שוב יותר מסך חלקיה ומשיגה יותר ניצחונות ממה שהיא אמורה על הנייר.

3: קליבלנד קאבלירס: רק על ההופעה של סקסטון והניצחון על ברוקלין. אולי גם קצת על המתפרצת של ג'אבל מגי.

המאכזבות:

1: ניו-אורלינס פליקנס: רצף של 3 הפסדים מרחיק את הפליקנס ממאבקי הפלייאוף וגורם לכך שהם יכולים להסתכל מלמעלה במערב רק על מינסוטה.

2: גולדן סטייט ווריורס: המאזן בסך הכל בסדר וגולדן סטייט נראים בכיוון של הפלייאוף, אבל לעיתים קרובות מדי ניכר שחלק משחקני הרוטציה לא ברמה מספקת ונגד רוב הקבוצות הטובות זה נגמר בתבוסות.

3: מינסוטה טימברוולבס: ברוב המשחקים שלהם הזאבים נראים לא ברמה וגם כשהם כן הם מוצאים כל מיני דרכים מיוחדות להפסיד.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. אני לא חושב שדנבר צריכה להיות ראשונה. אמנם היה להם שבוע טוב ועלו כמה מקומות בדירוג, אבל הם לא הקבוצה הכי מפחידה עכשיו בליגה או בכושר הכי טוב בליגה, אצלי הם איפשהו באזור מקום 4-5.
    .
    אטלנטה ניצחה השבוע את מינסוטה (בלי טאונס) ודטרויט והפסידה למילווקי, ככה שגם לא סגור אם זה מספיק למקום 6 או בכלל לטופ 10. אולי טורונטו שהתחילה להתחבר ובמומנטום ממש טוב לפניה, אבל זאת כמובן רק דעתי. איתך בקשר לאוקלהומה ולפליקנס.

    1. טורונטו עם ניצחון והפסד נגד מיאמי החסרה וניצחון והפסד נגד אינדיאנה הפצועה, שבוע שעבר הם קיבלו את הקרדיט שהגיע להם והשבוע פחות.
      אטלנטה אמנם השיגו ניצחונות נגד יריבות קלות, אבל נראו טוב, ובעיקר קאפלה.
      לגבי דנבר, מבין הקבוצות "המושלמות" השבוע הם התמודדו עם הלו"ז הכי קשה ועשו עבודה טובה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט