היד החזקה : מצב הקוורטרבקים ב-NFL / פריים-טיים זק

היד החזקה : מצב הקוורטרבקים ב-NFL / פריים-טיים זק

בשבועות האחרונים אנו מוצפים בדיווחים ושמועות לגבי שינויים אפשריים בעמדת הקוורטרבק בקבוצות ה-NFL השונות. דטרויט ליונס הודיעה על כך שהם מוכנים לטרייד על הק"ב הוותיק והלא-מוערך-מספיק מתיו סטאפורד, פיליפ ריברס פרש (והשאיר עמדה פנויה באינדיאנפוליס) והשמועות על רצונו של דשון ווטסון הצעיר והמצוין לעזוב את יוסטון הולכות ומתגברות. בימים האחרונים נודע שהראמס שוקלים טרייד על ג'ארד גוף ואפילו ארון רוג'רס רמז שאולי יחליט לנטוש את גרין ביי. כל הידיעות הללו מבשרות מבול של חילופים ומעברים צפויים בפגרה הקרובה (בכמות שעשויה להיות חסרת תקדים) בעמדה החשובה ביותר במשחק (ובספורט המקצועני בכלל).

עדכון חם מהלילה : טרייד בין דטרויט ליונס ללוס אנג'לס ראמס העביר את מתיו סטאפורד לראמס תמורת ג'ארד גוף ובחירות דראפט.

אנו מסיימים את עונת ה-NFL במצב חסר תקדים בו במרבית קבוצות הליגה לא בטוח שהק"ב המוביל של העונה המסתיימת יהיה זה שיפתח את העונה הבאה מאחורי הסנטר. מספר לא קטן של ק"ב מזדקנים שאחרי קדנציה מפוארת בקבוצתם נראה שכבר גמרו את הסוס, בשילוב עם הרבה צעירים שגוייסו בצמרת הדראפט אך לא מילאו את התקוות שניתלו בהם מייצרת הרבה מקומות פנויים לטריידים על כמות לא גדולה של וותיקים מוכחים (באיכות כזו או אחרת) או פניה לדראפט, בו צפויים לפחות ארבעה ק"ב מבטיחים להיבחר בצמרת הסיבוב הראשון.

רק בערך בשליש מהקבוצות יש ק"ב מוביל ברור לשנים הקרובות. בשליש נוסף יש צורך מיידי בתגבור עמדת הק"ב בשחקן שאינו בסגל הקבוצה כרגע. המעניינות ביותר הן הקבוצות שבשליש השלישי – אלו שיש להן שחקן שממלא את העמדה כרגע אך ייתכן שנכון לבצע שינוי כדי לאפשר לקבוצה למצות את הפוטנציאל שלה. בפסקאות הבאות אנסה לעשות קצת סדר בבלגן ולתת מבוא לקראת פגרה מעניינת שעשויה להכתיב את עתידן של חלק ניכר מקבוצות הליגה.

פרנצ'ייז ק"ב מוכח ומבוסס (או צעיר ומבטיח)

במפתיע, מעט מאד קבוצות יכולות להתהדר ב"מניה בטוחה" – ק"ב עלית שיוביל אותן לשנים הבאות (אגב, רובן ב-AFC, ונשאלת השאלה – האם מתפתחת בעית ק"ב ב-NFC?). הקבוצות בנות המזל עם שחקן ברמה גבוהה בעמדת הקוורטרבק הן:

  • קנזס סיטי ופטריק מהומס – כל מילה מיותרת. חתום בקבוצה לעשור הקרוב.
  • בפאלו וג'וש אלן – פרץ השנה וביסס את מעמדו בעלית של הליגה. הבילס יישארו בצמרת בהנחה שימשיך לשחק ברמה הזו.
  • בולטימור ולאמאר ג'קסון – למרות המגבלות שלו כמוסר הוא ק"ב מנצח, אטרקטיבי וצעיר שעוד יכול להשתפר.
  • טנסי וריאן טנהיל – הוכיח שהיכולת בשנה שעברה לא הייתה מקרית וגם העונה הציג רמת משחק גבוהה והוביל את הטייטנס לפלייאוף.
  • סיאטל וראסל ווילסון – עם כל הבעיות בקבוצה, ווילסון בעמדת הק"ב הוא החלק החזק והבטוח ביותר בקבוצה והמפתח להצלחתה.
  • גרין ביי וארון רוג'רס – למרות הרכילויות והמתיחויות הוא כנראה לא יעזוב את וויסקונסין והראה השנה שיש לו עוד המון מה לתת.
  • דאלאס ודאק פרסקוט – הקריסה של הקבוצה עם פציעתו הוכיחה כמה הוא חיוני לקבוצה. הוא יקבל מג'רי ג'ונס חוזה ארוך טווח – ובצדק.
מהומס וג'וש אלן : יובילו את הליגה בעשור הקרוב – צילום Sportscasting

בנוסף לשבע הקבוצות הללו יש עוד ארבע קבוצות עם ק"ב צעירים שעדיין לא הוכיחו לאורך זמן שהם ברמה של השמות שהוזכרו קודם לכן, אך היכולת שהפגינו עד כה נותנת מקום לתקווה שיגיעו למעמד הזה בקרוב:

  • אריזונה וקיילר מאריי – השתפר מאד השנה וכמעט הגיע לפלייאוף. עדיין לא בשל לגמרי, אבל הקבוצה מנצחת איתו ומאמינה בו.
  • קליבלנד ובייקר מייפילד – אחרי שלוש עונות עם המון עליות וירידות הגיע השנה לפלייאוף וביסס את מעמדו כפרנצ'ייז ק"ב של הבראונס.
  • ל.א. צ'רג'רס וג'סטין הרברט – הצלחה מדהימה ללוס אנג'לס בדראפט. הרברט ניפץ שיאי ק"ב רוקי והוכיח שמקומו בצמרת הליגה.
  • סינסינטי וג'ו בורו – עונת הרוקי שלו נקטעה בשל פציעה אך כל עוד שיחק הראה שהוא לגמרי שייך.
ג'סטין הרברט וג'ו בורו : הגיוסים החדשים והמבטיחים – צילום BettingSuperbowl.com

חור גדול בעמדת הק"ב

כאן נמצאות הקבוצות שיהיו פעילות באיתור ק"ב בדראפט או בשוק הטריידים / שחקנים חופשייים. המועדונים שיישארו עומדים (ללא ק"ב חדש) כשהמוסיקה תפסיק, נידונים ככל הנראה לעונה אבודה ב-2021:

  • ניו יורק ג'יאנטס – דניאל ג'ונס הוכיח השנה שהוא ממש לא התחליף המתאים לאיליי מאנינג.
  • וושינגטון – האסקינס כבר שוחרר, אלקס סמית הוא סיפור יפה אך אינו פתרון לעתיד – אפילו לא לטווח הקצר.
  • שיקגו – טרוביסקי לא ייקח את הדובים לשום מקום וההימור על ניק פולס כשל.
  • דטרויט – שחררו את סטאפורד ויצטרכו להחליט אם ג'ארד גוף הוא הפתרון לטווח הארוך – להערכתי הוא רק ממלא מקום לשנה-שנתיים.
  • אינדיאנפוליס – ריברס פרש ולקבוצה אין גיבוי לעמדה. ג'קובי בריסט אינו ברמה של ק"ב פותח בליגה.
  • ניו אינגלנד – הניסיון עם קאם ניוטון מיצה את עצמו וההייפ על סטידהאם דעך מהר מאד.
  • דנבר – דרו לוק לא מתקדם ומגביל סגל שבלעדיו יכול להגיע הרבה יותר רחוק.
  • יוסטון – בהנחה שווטסון עוזב, הם צריכים להשיג עבורו בחירת דראפט גבוהה שתביא לטקסס את מחליפו.
  • ג'קסונוויל – כל דבר חוץ מהגעה לפלורידה של טרוור לורנס כבחירה הראשונה בדראפט יהיה הפתעה מרעישה. מינשו הוא מחליף סביר ולא יותר.
  • ניו אורלינס – גם אם בריס לא יפרוש הוא לא יכול לשחק עונה שלמה ואין לו מחליף ראוי. טייסום היל הוא גימיק. לאן נעלם ג'מיס ווינסטון?
  • פיטסבורג – היכולת של ביג בן דועכת במהירות ונדרש יורש מתאים להוביל את הסגל האיכותי של הקבוצה בשנים הקרובות.
דניאל ג'ונס ודוויין האסקינס : לא עמדו בציפיות – צילום Sporting News

סימני השאלה

כאמור כאן נמצאות הקבוצות המעניינות יותר, שצריכות לקבל החלטות קשות ביחס לק"ב שנמצאים בהן היום ולהכריע אם להמר על דם חדש או להישאר עם הקיים והמוכר בתקווה לשיפור (של השחקן עצמו או שדרוג הקבוצה שסביבו):

  • מינסוטה וקירק קאזינס – קללת הבינוניות. קאזינס משחק לא רע אך לא מרים את הקבוצה וקורס באופן קבוע ברגעים המכריעים.
  • לאס ווגאס ודרק קאר – קאר נתן עוד עונה טובה אך נראה שהמאמן גרודן לא מאמין בו וגם השנה יש דיבורים על החלפתו. זה בוודאי לא תורם לתפקוד הקבוצה ומעמדו של קאר בתוכה.
  • אטלנטה ומאט ריאן  – אחרי קריירה מפוארת כפלקון אך בעקבות כמה שנים רעות, אולי הגיע הזמן שהקבוצה תשחרר את ריאן הוותיק ותתחיל בניה מחדש סביב ק"ב צעיר יותר.
  • סן פרנסיסקו וג'ימי גארופולו – גארופולו היה פצוע תקופות ארוכות וגם כששיחק לא הצטיין. הקבוצה תוכל להגיע רחוק עם ק"ב טוב (ובריא) יותר.
  • ל.א. ראמס וג'ארד גוף – הבינו שלא יגיעו רחוק עם ג'ארד גוף ויקוו להצלחה רבה יותר עם מתיו סטאפורד. הם שלמו מחיר יקר (בנוסף לגוף) עם 2 בחירות סיבוב ראשון.
  • קרולינה וטדי בריג'ווטר – בריג'ווטר שיחק טוב מהצפוי אך התקרה שלו מוגבלת. הוא יכול להישאר, אך באחד הדראפטים הקרובים (אולי השנה) ייבחר ק"ב מבטיח יותר כיורשו.
  • פילדלפיה וקרסון וונץ / ג'יילן הרטס – האיגלס בדילמה בין הכוכב לשעבר (ששיחק רע מאד העונה) לרוקי שנראה די מבטיח (אך הופיע במעט מאד משחקים). יהיה קשה להשאיר אחד מהם על הספסל לאורך זמן.
  • מיאמי וטואה טאגווילואה / ריאן פיצפטריק – טואה הגיע כהבטחה גדולה אך די איכזב. הסגל סביבו חזק ויש דיבורים על רכש של ק"ב בכיר (ווטסון?) או גיוס מחליף בבחירה מס' 3 בדראפט.
  • ניו יורק ג'טס וסם דרנולד – לג'טס יש את הבחירה השניה בדראפט והם יכולים להביא ק"ב צעיר ומבטיח. השאלה היא אם בניו יורק נואשו מדרנולד (שהיה בעצמו הבטחה גדולה לא מזמן) או אולי יש שם תקווה שהמאמן החדש יעשה עבורו את השינוי.
  • טאמפה ביי וטום בריידי – אולי מפתיע למצוא את בריידי כאן אחרי הגעה לסופרבול, אך כדאי לקבוצה להתחיל לחפש מחליף עתידי. יהיה בעייתי להניח שבריידי יוביל את הסגל המצוין של הבאקס להצלחות עמוק בתוך העשור החמישי לחייו.
קאזינס וגארופולו : טובים אבל לא מספיק – צילום KNBR

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה על הסקירה, לגבי דאק ובייקר נראה לי שאתה קצת סלחני כלפיהם בגלל הציפיות מהקבוצה (ההיסטוריה במקרה של מייפילד ההווה אצל דאק).
    בייקר היה מאד לא יציב בעייני בסטטוס דומה לגראפלו, ואצל דאק היכולת לא ממש התרגמה לניצחונות. ממה שאני זוכר אצל דאק זה גם תמיד הגיעה אחרי שהמשחק כבר קצת ברח להם מהידיים ובהתחשב בחוזה שהוא רוצה הייתי שם את הקאוובויז במתלבטות. בסופו של דבר, נראה לי שתי הקבוצות היו לוקחות את דשון על הqb הנוכחי שלהם.

  2. שאלת השאלות – האם כל הרחש-בחש סביב רוג'רס יוליד משהו? או שכרגיל זה סתם דיבורים והוא לא זז לשום מקום (אני אלך עם אופציה ב).

    1. אני נוטה להסכים אתך, ומניח שהמטרה העיקרית היא לגרום לקבוצה להיות יותר אגרסיבית בשוק ההעברות ובדראפט לקראת שנה הבאה – אם כי לדינמיקה שמתפתחת באירועים כאלה יש לפעמים כוח משל עצמה. בכל מקרה, אם רוג'רס יעבור זה יהיה רק לקבוצה שמוכנה (לאחר שדרוג עמדת הק"ב כמובן) לריצה לסופרבול, ומכל המועמדות זה משאיר רק את אינדיאנפוליס וסן פרנסיסקו כיעדים אפשריים.

    2. שמעתי בשבוע שעבר ראיון עם רוברט מייז מהאתלטיק, והוא אמר שם שהערכות בליגה מדברות על זה שהפעם יש סיכוי לא קטן שזה יקרה.
      עם זאת, ההערכה שלי היא שהוא יסיים את החוזה שלו בגרין ביי (עוד שנה), ואז יבחר בעצמו לאן ללכת. זה יותר מתאים לאופי שלו…

  3. רק פירסמתם את הפוסט, ובוצע טרייד משמעותי של סטאפורד לראמס תמורת גוף, בחירת סיבוב שלישי 2021, בחירת סיבוב ראשון 2022 ןעוד בחירת סיבוב ראשון 2023.
    לדעתי טרייד טוב לשני הצדדים- סטאפורד ישדרג את התקפת המסירה של הראמס, בעוד שגוף יקבל הזדמנות להתחיל מחדש בקבוצה בבנייה.
    ייתכן גם שהחילוף נועד לרצות את ארון דונלד ולהשקיט את התסכול שלו אחרי ההפסד בפלייאוף, להרגיע אותו שנבנית קבוצה לאליפות.

    1. הראמס שילמו הרבה על הזכות להיפתר מהחוזה של גוף. מצד שני הם לא באמת מעריכים בחירות דראפט, אז כנראה שבשבילם זה לא כזה משמעותי…
      .
      בנושא אחר, סוף סוף אנחנו נוכל לדעת מה התקרה של סטאפורד, אחרי שנים שהיה קבור בדטרויט (אפשר להגיד אותו הדבר על מקוויי, שסוף סוף השתחרר מהעול של גוף).

  4. הטרייד של הליונס והראמס טורף את הקלפים וגם מציב תמונת מראה כלפי טרייד פוטנציאלי של ווטסון. אם מתיו סטאפורד שווה 2 בחירות סיבוב ראשון + בחירת סיבוב שלישי + קווטרבק שהגיע לסופרבול, אזי דשון ווטסון שווה הרבה הרבה יותר, וקשה לי לראות את יוסטון מוצאת מי שתשלם לה ככ הרבה. טרייד מצויין של דטרויט, שהצליחה להוציא המון עבור קווטרבק שלא הוביל אותה לשום מקום בלא מעט שנים במועדון

      1. לגמרי.
        אל תשכח גם שמדובר בשתי בחירות דראפט בשנים הבאות (לא השנה), ככה שהערך האמיתי של העסקה הוא בחירת דראפט בסיבוב הראשון השנה (בחירת דראפט ב-2022 + בחירת סיבוב 3 השנה). הבחירה הנוספת היא תשלום על החוזה של גוף.
        .
        למי שמתעניין, בכל מקרה אסור לשלוח יותר מ-3 בחירות דראפט ראשונות, אלה החוקים ב-NFL, ככה שנראה כנראה שלל גדול שעובר בעד ווטסון, אבל לא כזה גדול כמו שחושבים.

        1. ממה שהבנתי מותר לשלוח בחירות דראפט עד 3 שנים קדימה, כך שאם יש לך בחירת דראפט ראשונה של קבוצה אחרת מותר להעביר גם אותה

          1. אתה צודק.
            יותר מזה – החוק אומר "3 בחירות עתידיות", מה שמאפשר לקבוצה לשלוח 4 בחירות אם הטרייד מתבצע במהלך הדראפט.
            .
            מאז שעלה הפוסט, ג'ון מקליין, הכתב המוביל של הטקסנס פרסם את המחיר שהם הולכים לבקש: 2 בחירות ראשונות, 2 בסיבוב השני ושני שחקני הגנה צעירים. לפי המחיר הזה יהיה להם הרבה הצעות לבחון לפני שיבחרו את המתאימה ביותר.

      2. ברור לי שהחוזה של גוף הוא נטל בפני עצמו, אבל גם ווטסון מביא עמו חוזה עתק. בוודאי שהסיטואציה של ווטסון שונה מהותית מהטרייד שהיה הלילה, אך התמורה האדירה נותנת אינדקציה לקראת איזה טרייד אנחנו הולכים.
        בהחלט רואה תסריט בו ווטסון יישב שנה שלמה בחוץ, ויוסטון לא תשלם לו דולר – רק כי לא מצאו טרייד מספיק טוב עבורו

  5. ארון רוג'רס ניבחר להיות האחש שיריץ את JEOPARDY בכמה שבועות הבאים. אתה חייב להיות בעל ידע כללי יוצא מין הכלל כדי לעשות זאת. הווה אומר שרוג'רס הוא בעל ראש, זכרון מיוחד, וקורא הכל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט