דירוג העוצמה 2021 – 4 / עמיחי קטן

במהלך השבוע האחרון, קבוצות נוספות נכנסו לבידוד, אחרות יצאו ממנו, וטרייד אחד ענק שינה משמעותית כמה קבוצות. ההצלחות, כמו גם חוסר ההצלחות, של קבוצות מסוימות כבר לא נחשבות סטיית תקן של תחילת עונה ומתחילות לקבל קצת משמעות עתידית לקראת המשך העונה.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: ברוקלין נטס: מאזן 4- 0 השבוע ו-9- 6 העונה (לא דורגו – 5).
הטרייד שהביא את הארדן גורם לכך שלפחות בינתיים הנטס לא צריכים את קיירי והצמד דוראנט את הארדן משתלב טוב מאוד התקפית. ההגנה תזדקק לשיפו בהמשך, אבל ההתקפה עם פוטנציאל להיות היסטורית ובינתיים היא לבד מספיקה לניצחונות.

2: ממפיס גריזליס: מאזן 3- 0 השבוע ו-7- 6 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
טיילור ג'נקינס עושה קסמים בממפיס ואפילו מוראנט התפלא כשהוא חזר מהפציעה שממפיס בעמדה כזאת טובה. ההגנה מדורגת שלישית בליגה וצעירי ממפיס עם ולנצ'יונאס מצליחים לייצר מספיק בהתקפה. החזרה של מוראנט עד כה לא פגעה בהגנה וכמובן שיפרה קצת את ההתקפה.

3: יוטה ג'אז: מאזן 3- 0 השבוע ו-9- 4 העונה (לא דורגו – 5).
חלק מרצף של 5 ניצחונות שקירב את הג'אז לצמרת המערב, ובו מיטשל קצת השתפר מפתיחת העונה הפחות טובה וחזר להוביל את הקבוצה, קלארקסון נותן מספרים נהדרים ומוביל ספסל משובח והקבוצה מובילה את הליגה באחוזים מחוץ לקשת. נגד דנבר ההגנה הייתה הצד הטוב יותר של יוטה שהביא את הניצחון, והם כרגע קבוצת טופ 10 משני צידי הפרקט.

4: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-10- 4 העונה (לא דורגו – 3).
השילוב של ג'ורג' וקוואי לוקח בינתיים צעד אחד קדימה, כאשר ג'ורג' מפתיע באחוזי 90-50-50 וגם קוואי נראה טוב, והם מסתדרים עם חולשה יחסית של האחרים, ובפרט לו וויליאמס. בשני המשחקים האחרונים הם גם דרסו בלי בעיה את סקרמנטו ואינדיאנה.

5: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-11- 4 העונה (2 – 2).
הלייקרס ממשיכים במדיניות הקבועה של הפסד אחד בשבוע, והירידה שלהם בדירוג היא רק בגלל שהיו כמה קבוצות שהרשימו יותר בשבוע האחרון. ההפסד אמש לגולדן סטייט לא אמור להיות משמעותי יותר מדי, אבל אף פעם לא כיף לאבד יתרון 19, בטח מבחינת לברון לו יש יריבות אישית ארוכת שנים עם הווריורס.

6: טורונטו ראפטורס: מאזן 3- 0 השבוע ו-5- 8 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
מזל טוב לנציגת קנדה שהגיעה סוף סוף לעונה. אחרי שהראפטורס מצאו את עצמם במקום האחרון בליגה עם 20% הצלחה הגיע הזמן לשינוי, ואמנם הוא נעשה דרך ניצול של לו"ז נוח יחסית שכולל שני משחקי "בית" נגד שארלוט ואחד נגד דאלאס בהרכב חסר, אבל פתאום טורונטו במרחק משחק אחד מהפלייאוף, ואולי מיהרו מדי להספיד אותם.

7: סאן-אנטוניו ספרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-8- 6 העונה (8 – 8).
אחת מהקבוצות שסומנו עם הסיכוי הכי נמוך להגיע לפלייאוף נמצאת כרגע במקום החמישי במערב, בזכות 7 קלעים בדאבל-פיגרס ושילוב מוצלח בין ותיקים לצעירים, אותו מוביל דרוזן עם 20.7 נקודות ושיא קריירה של 7.1 אסיסטים, וגם ההגנה חזרה לטופ 10 אחרי כמה עונות פחות מוצלחות בתחום.

8: מילווקי באקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-9- 5 העונה (6 – 6).
קצת בדומה ללייקרס, הבאקס שומרים על קצב של בערך הפסד אחד בשבוע ושומרים על מקום בצמרת הליגה. במקרה שלהם זה מגיע עם קצת פחות יציבות וקצת פחות ביטחון לגבי העתיד ממה שיש אצל האלופה המכהנת, אבל הבאקס לא מתקשים בשלב הנוכחי, וגם ההפסד לברוקלין לא אומר הרבה לעתיד.

9: אינדיאנה פייסרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-8- 5 העונה (לא דורגו – 1).
למרות התבוסה לקליפרס, הפייסרס ניצחו השבוע את גולדן סטייט ופורטלנד שהגיעו שתיהן בכושר טוב ושומרים על מקומם בצמרת המזרח. הטרייד ששלח את אולדיפו ליוסטון בתמורה ללברט רק מוכיח שהקבוצה הונחה רשמית בידי סאבוניס, ובינתיים הוא עומד באתגר ומוביל חמישייה די מאוזנת.

10: שיקגו בולס: מאזן 2- 1 השבוע ו-6- 8 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
חטפו אמנם 30 נקודות מלוקה דונצ'יץ' במחצית, אבל ניצחו את המשחק, וגם את יוסטון, למרות הופעה מצוינת של אולדיפו וכריסטיאן ווד. גם בהפסדים האחרונים הבולס שיחקו די טוב והוכרעו רק ברגעי הסיום ושיפור קל הגנתית סידר השבוע 2 ניצחונות שאולי מאפשרים לבולס לפנטז על פלייאוף.

המפתיעות:

1: ממפיס גריזליס: לא הקבוצה שהיינו חושבים שתהיה ברצף של 5 ניצחונות, בטח לא כשמוראנט היה בחוץ ל-3 מתוכם. חבורה צעירה עם הגנה מופתית שהחזירה את עצמה לעמדה טובה לקראת המשך העונה.

2: טורונטו ראפטורס: לא באמת חשבנו שהם שווים מאזן של 20% הצלחה העונה, אבל רצף 3 הניצחונות הפתיע, כי פתאום דברים השתחררו לראפטורס בשני צידי המגרש. השאלה עכשיו היא מה יותר משקף – 10 המשחקים הראשונים או 3 האחרונים.

3: יוטה ג'אז: קבוצה שמצפים ממנה להיות בצמרת, אבל החלק המפתיע הוא שהרבה מזה נעשה בזכות הספסל, שם מקבלים דקות משמעותיות שחקנים כמו רויס אוניל, ג'ורג'ס ניאנג ומיי אוני, והג'אז שומרים על איזון בין התקפה טובה להגנה טובה.

המאכזבות:

1: אורלנדו מג'יק: מחזיקים ברצף של 6 הפסדים שהוא הארוך ביותר בליגה, וכרגיל, אחרי פתיחת עונה טובה מגיע ההמשך הפחות טוב של המג'יק. הפציעות של פולץ ואייזק משאירים את אורלנדו לנסות להגיע לפלייאוף והמזרח התחזק השנה באופן שיקשה עליהם לעשות את זה.

2: דאלאס מאבריקס: הסגל החסר הוא תירוץ לא רע, ואולי גם החלודה של פורזינגיס, אבל דאלאס הפסידו השבוע משחקים נגד יריבות שהם צריכים לנצח אם הם רוצים להשתפר מהעונה שעברה.

3: סקרמנטו קינגס: רצף של 3 הפסדים שולח את הקינגס כמה צעדים אחורה מהמאבקים על הפלייאוף והיכולת הטובה של פוקס לא מנוצלת להישגים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה רבה, אני יודע שזה יותר כמו דירוג שבועי או משהו כזה, אבל כל דירוג שהלייקרס לא מקום ראשון מפספס את הרמה שלהם.

    קצת עובר מתחת לראדר מה שג'ורג' עושה עד עכשיו העונה, מספרים נהדרים. ומוביל את הקליפרס לעונה טובה עד עכשיו.
    נראה שהשנה המירוץ לMVP הולך להיות מרתק יותר ממה שאני זוכר.
    לברון, יוקיץ', דוראנט, יאניס, אמביד, ג'ורג'(אם ימשיך ככה), הולך להיות כיף.

    1. אני מחפש יותר להציג מגמות כלליות ולא לומר כל שבוע שהלייקרס פייבוריטים.
      לגבי המירוץ ל-MVP: לא הזכרת את סטף ולוקה (ואולי גם עוד).

          1. אם אתה מוריד את לוקה ויוקיץ' על מאזן אז קל וחומר המקרה של ביל. שניהם במאזן שלילי על משחק אחד ואני משער שזה ישתנה בקרוב, בניגוד לביל שהדרך הכי טובה שלו למאזן חיובי היא טרייד.

  2. בס"ד תודה חיים.
    לגבי טורונטו, אני חושב ש 3 המשחקים האחרונים, יותר משקפים את הרמה שלהם.
    חלק גדול מהפסדים היו די צמודים, וכמה שחקנים עדיין לא בכושר.

  3. אני לא קונה מה שהג'אז מוכרים, הם משחקים טוב עד עכשיו עם לוח משחקים הוגן (לא קל ולא קשה), אבל אני לא רואה כלום קורה בפלייאוף, דונובן מיטשל לא עושה את הקפיצה בשביל שהם יהיו באמת מועמדים לאליפות… ציפיתי ממנו (וגם ממארי תכלס אבל זה לא קשור) להגיע אחרי הפלייאוף ושיגיע לעונה שחקן טופ 15 בליגה, והוא נשאר במקום שלו. החזרה של בוגדונביץ' והשיפור של קונלי לא לוקח אותם מעבר לחצי גמר המערב לדעתי.

  4. אני חושב שקצת החמרת עם דאלאס.הם משחקים בלי איזה 4-5 שחקני רוטציה חשובים מאוד וזה לא קל בכלל.
    משחק אחד שהם הפסידו היה יחסית צמוד כי דונציץ היה מעולה,משחק שני דונציץ היה פושר אז לא היה להם אפילו סיכוי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט