שרי הטבעות – לקראת הסופרבול / פריים טיים זק

שרי הטבעות – לקראת הסופרבול / פריים טיים זק

הנה זה בא… וזה לא יכול להיות יותר טוב ממה שקיבלנו כאן!

 הק"ב הטוב בכל הזמנים מול מי שצפוי להיות היורש שלו בעשור הקרוב (לפחות), האלופה הגאה מול הסינדרלה שהימרה בגדול (וזכתה בענק), שתיים משלוש ההתקפות הטובות בליגה (שעלו לגמר הרבה בזכות הגנות שהתעלו בזמן הנכון), שני הטייט-אנד'ס הטובים בהיסטוריה ראש בראש, הקבוצה הראשונה אי פעם שמארחת את הסופרבול – וכל זה במשחק אחד על כל הקופה.

התחלנו את העונה לפני 5 חדשים ולא ידענו אפילו אם נגיע למעמד הזה… ובסופו של דבר קיבלנו עונה מעולה, פלייאוף מלא הפתעות ולקינוח את העימות המצוין שלפנינו. הכינו את הקפה והפיצוחים. זה הולך להיות לילה ארוך ומרתק!!

אצטדיון ריימונד ג'יימס בטאמפה : לראשונה המארחת משתתפת בסופרבול – צילום ABC

טאמפה ביי באקנירס (5) – קנזס סיטי צ'יפס (1) (טאמפה, יום ב 01:30 שעון ישראל)

טום בריידי מארח – והאלופה באה לבקר. מהומס ישמור על התואר או שטבעת שביעית תגיע לאוסף של מייג'ור טום?

טאמפה ביי באקנירס עברה עונת התאקלמות לא קלה, עם הרבה מאד עליות וירידות במהלכה. בתחילת העונה היו הרבה מאד ספקות האם המהלך בו הבאקנירס הפקידו את עתידם בידיו של ק"ב מזדקן בן 43 (שנראה היה ששיאו מאחוריו אחרי עונה בינונית בשנתו האחרונה בניו אינגלנד) הוא צעד נבון. עם זאת, אחרי כמה עונות מבוזבזות שבהן הפוטנציאל של הסגל יורט (תרתי משמע) בידיו הפוחזות של ג'מיס ווינסטון (שגויס כהבטחה גדולה כמספר 1 בדראפט ב-2015) נדרש בטאמפה שינוי דרמטי. במשך 5 העונות עם ווינסטון (תחת 3 מאמנים שונים) הבאקס הגיעו למאזן של 32 נצחונות מול 48 הפסדים, ללא הופעות פלייאוף תוך שהוא "משיג" מספר דו ספרתי של חטיפות בכל עונה, שהגיעו לשיאן בעונת 2019 בה צבר 30 (!) חטיפות  – אם כי יש גם לציין שצבר בעונה זו את כמות היארדים הגבוהה ביותר בליגה, 5109.

עם סגל תופסים מוכשר (גודווין ואוונס השיגו ביחד 2500 יארד ב-2019) והגנה מצוינת (שדורגה 6 על פי DVOA ב-2019) היה ברור שעם מנהיגות יציבה ואיכותית בעמדת הק"ב אפשר להגיע לפלייאוף ואולי גם מעבר לכך. כדי שבריידי לא ירגיש בודד, החזירו בקבוצה את הטייט-אנד הוותיק שלו, רוב גרונקובסקי מפרישה ואז פנו לחזק את הקבוצה דרך דראפט מצוין שכלל בין היתר את שחקן קו ההתקפה טריסטן ווירפס (שהובא לעזור להגן על בריידי), והסייפטי אנטואן ווינפילד ג'וניור. המאמן הוותיק ברוס אריאנס נשאר לשנה שניה בטאמפה וכך גם צמד המתאמים טוד באולס (הגנה) וביירון לפטוויץ (התקפה).

אוונס וגודווין : התופסים המוכשרים שקיבל בריידי בטאמפה – צילום NBC

כצפוי מקבוצה ששינתה את פניה בפגרה (ועם מחנה אימונים קצר במיוחד בשל הקורונה), הקבוצה סבלה במהלך העונה מעליות וירידות די חדות ביכולתה. לצד ניצחונות יפים על גרין ביי ולאס-ווגאס, הגיע הפסד כפול לסיינטס (שמנע מהקבוצה את ראשות בית ה-NFC  דרום) וגם לצ'יפס, במה שהיה ההפסד האחרון של הקבוצה והביא אותה למאזן לא מדהים של 7- 5 בסוף נובמבר – אך מאז היא ניצחה 7 פעמים ברצף, כולל בפלייאוף. לו"ז קל בחודש האחרון אפשר לקבוצה להבטיח  את המקום בפלייאוף (דרך הווילד-קארד) לקראת סיום העונה.

הגנת הקבוצה המשיכה להיות מצוינת גם ב-2020 והעפילה למקום ה-5 בליגה, תוך שהיא מדורגת בעשיריה הראשונה בכמות נקודות שסופגת למשחק (22), בכמות יארדים (330 למשחק), לחץ על הק"ב (2.9 סאקים למשחק) ובכמות איבודי כדור שכפתה (1.7 – מקום 2).  היא הצטיינה במיוחד כנגד משחק הריצה, כשהיריבות השיגו מולה על הקרקע 81 יארד בלבד למשחק (הנתון הטוב בליגה – 10 יארד פחות מהמקום השני). בהתקפה, בריידי השיג מעט פחות יארדים מווינסטון ("רק" 4633 – מקום 3 בליגה), אך הרייטינג השתפר (ל-102), כמות החטיפות ירדה ב-60% ל-12 בלבד, אחוזי השלמת המסירות עלו והתקפת הקבוצה קפצה בדירוג מהמקום ה-23 למקום ה-3. היא צברה 31 נקודות למשחק (מקום 2) ו-287 יארד באוויר (מקום 2) כשחולשתה היחסית הייתה על הקרקע, שם השיגה רק 98 יארד למשחק (מקום 27).  גם אחרי כל הגמגומים במהלך העונה, טאמפה ביי הייתה לקבוצה היחידה בליגה שדורגה בין 5 הטובות ב-NFL הן בהתקפה והן בהגנה.

למרות כל זאת הבאקס הגיעו לפלייאוף כאנדרדוג. כקבוצה המדורגת חמישית בחטיבה, הם ידעו שכדי להגיע לסופרבול הביתי הם יצטרכו לנצח 3 פעמים בחוץ. אחרי ניצחון צפוי על וושינגטון החלשה בסיבוב הראשון, וכשבהמשך מחכים להם משחקים קשים בניו אורלינס ובגרין ביי (שדורגו במקום ה-1 וה-2 בחטיבה) לא רבים האמינו שבריידי יגיע השנה לסופרבול העשירי (!) בקריירה המפוארת שלו. אבל זה בדיוק מה שקרה – למרות יכולת בינונית למדי של בריידי בשני המשחקים האלה (רייטינג 83, 240 יארד למשחק ב-55%, 5 ט"ד מול 3 חטיפות), ההגנה הייתה זו שהובילה את הקבוצה ואפשרה רק 46 נקודות (במצטבר) מול שתי ההתקפות המצוינות של הסיינטס והפאקרס. כאשר דרו בריס ואפילו רוג'רס נראו כמו בני תמותה מזדקנים ולא הול-אוף פיימרים חסרי גיל. במשחק מול הפאקרס, חזרתו מפציעה של שחקן קו ההגנה ויטה ויאה (שחסם את מרכז קו ההגנה), ביחד עם לחץ בלתי פוסק מהליינבקרים שאקיל בארט וג'ייסון פייר-פול היו אולי הגורמים העיקריים שהובילו לניצחון –  ועם קצת עזרה מהחלטות תמוהות של מאט לפלור (מאמן הפאקרס) לקראת סיום המשחק, שודדי הים מגיעים הביתה, לראשונה מזה חודש, למשחק על גביע לומברדי.

בארט ופייר פול : הלחץ שיפעילו על מהומס יכריע את המשחק – צילום Bucs Nation

קנזס סיטי צ'יפס, היריבה של הבאקס במשחק בלילה תביא איתה את הגביע, אחרי שזכתה בסופרבול מול סן פרנסיסקו בשנה שעברה. הצ'יפס, בניגוד לבאקנירס, לא ביצעו כמעט אף שינוי בסגל איתו זכו באליפות ב-2019, והצליחו לשמור על מרבית השחקנים החשובים. החוזה העיקרי שנחתם בפגרה היה כמובן זה שבמסגרתו התחייבה הקבוצה ל-500 מליון דולר על פני 12 שנה בתמורה לשירותיו של פטריק מהומס בפרק זמן זה (החוזה הארוך והגבוה ביותר שנחתם ב-NFL מאז ומעולם).  הצוות המסייע למהומס, בראשות הטייט אנד הנפלא טרוויס קלסי והתופס טייריק היל, נשאר כדי להנות מהמסירות הנפלאות שלו ומצבת הרצים תוגברה ע"י הבחירה של הצ'יפס בסיבוב הראשון בדראפט, קלייד אדוארדס-הילייר (מקום 32 כולל, גבוה בשביל רץ אחורי) ובהמשך גם בהגעתו של לבאון בל הוותיק. אנדי ריד, כמובן, נשאר בקבוצה אחרי האליפות ההיסטורית (ראשונה שלו ושניה של הקבוצה) וגם כאן נשארו איתו שני המתאמים המצוינים – אריק בינאמי (התקפה) וסטיב ספנגולו (הגנה).

אולי כצפוי מסגל שחוזר כמעט ללא שינוי אחרי עונת אליפות, התקפת הקבוצה (ומהומס בפרט) נראו קצת רדומים במהלך העונה – אם כי הנתונים המספריים דווקא השתפרו ברובם יחסית ל-2019 (אם כי לא חזרו לרמה של עונת הפריצה המדהימה של מהומס ב-2018) והקבוצה דורגה כמובן בצמרת הגבוהה של הליגה במרבית הפרמטרים ההתקפיים.  הצ'יפס השיגו הרבה יותר יארדים (418 מול 384 למשחק) ומעט יותר נקודות (29.9 מול 29.6) ביחס לעונה הקודמת. מהומס עצמו השיג את אחוזי ההשלמה הטובים בקריירה (66.3), והרבה יותר ט"ד (38 מול 26 בשנה שעברה) תוך שהוא מגיע לרייטינג נאה של 108. בעזרת התגבור בסגל הרצים, הקבוצה גם השיגה 113 יארד על הקרקע (לעומת 101 אשתקד) – אך זה הספיק רק למקום 16 בליגה. ראוי לציון טרוויס קלסי בעונת שיא בקריירה המפוארת שלו (105 תפיסות, 1416 יארד) בה שימש כמטרה העיקרית של מהומס והיה שני רק לסטפון דיגס מהבילס בכמות היארדים שתפס (וזאת מעמדת הטייט-אנד!).

מהומס מוסר לקלסי : הלחם והחמאה של התקפת הצ'יפס – צילום Tampa Bay Times

הגנת הקבוצה נגררה לשאננות מסוימת בעקבות היכולת הגבוהה של ההתקפה וסיימה את העונה מדורגת במרכז הטבלה כשהיא סופגת 22.4 נקודות למשחק (מקום 10) ו-356 יארד (מקום 15). היא היתה בינונית בהפעלת לחץ על הק"ב היריב (2.1 סאקים למשחק – מקום 19) אך חלשה למדי על הקרקע (4.6 יארד למהלך ריצה – מקום 24) מה שהתבטא גם ביכולת גרועה מאד לעצור את היריבות ברד-זון (ב-74% מהמקרים אפשרו ט"ד מול 53% בלבד אשתקד!). בצפייה במשחקי הקבוצה היה נראה כאילו השחקנים מנסים לאתגר את עצמם, משאירים את המשחק צמוד בכוונה ומנצחים במינימום המאמץ הנדרש. רק פעם אחת במהלך העונה הלך הרוח הזה גרם להפסד (מול הריידרס במחזור ה-5) אך בכל שאר המשחקים (מלבד במחזור הסיום חסר החשיבות, בו עלו עם המחליפים) הצ'יפס הצליחו לנצח. "הורדת הרגל מהדוושה" שתיארתי משתקפת היטב בהפרשי המשחקים (בפרט בחצי השני של העונה) – בנובמבר ודצמבר השיגה קנזס סיטי שבעה ניצחונות רצופים בהפרש של 6 נקודות או פחות.

קנזס סיטי רדפה אחרי פיטסבורג במאבק על ראשות החטיבה (את אליפות בית ה-AFC מערב היא הבטיחה בשלב די מוקדם של העונה) אך הקריסה של הסטילרס לקראת הסיום אפשרה למהומס וחבריו לשייט למקום הראשון, לעלות כאמור למחזור האחרון עם מחליפים ובנוסף ליהנות משבוע החופש. היה חשש מסוים מ"חלודה" של השחקנים בעקבות הזמן הארוך (שלושה שבועות) ללא משחק תחרותי, אך הצ'יפס עלו למשחק מול הבראונס חדים ומפוקסים והובילו בו בבטחה עד הרגע בו פטריק מהומס ספג זעזוע מוח ונאלץ לעזוב את המשחק. עדיין, היצירתיות של ריד עם הביטחון של צ'אד הני, המחליף הוותיק, השאירו את הניצחון אצל הקבוצה הביתית והכניסו את כולנו לשבוע מלא ספקולציות לגבי מצבו של מהומס (שגם סבל מפציעה ברגל) לקראת המשחק מול הבילס בגמר החטיבה. בסופו של דבר מהומס עלה לשחק, היה מצוין כהרגלו והיות שהצליח להישאר על המגרש עד לסיום, הבטיח לקבוצתו ניצחון קל יחסית ועליה לסופרבול השני ברציפות.

הנקודה המדאיגה מבחינת הצ'יפס במשחק היתה דווקא פציעתו של הטאקל ההתקפי המעולה אריק פישר, שמצטרף לטאקל השני (מיצ'ל שוורץ) ברשימת הפצועים. אם כתוצאה מקו התקפי המוחלש ההגנה על מהומס תיפגע, זה עלול להקשות על הקבוצה לזכות באליפות נוספת, ובמהומס לנקום בבריידי – ממנו ספג את הפסד הפלייאוף היחיד בקריירה שלו (בגמר חטיבת ה-AFC לפני שנתיים, כשבריידי היה כמובן עדיין פטריוט).

קו ההתקפה של קנזס (עם פישר) : אפילו מהומס צריך את הגנתם – צילום Arrowhead Pride

תחזית : הגנת טאמפה ביי המצוינת מצליחה להפעיל הרבה לחץ על הק"ב היריב אך הסקונדרי שלה הוא בינוני מאד (מדורגת במקום 25 בליגה באחוזי השלמת מסירות של היריבה, עם 68%) – מול ק"ב נייד ומדויק כמו מהומס זה אינו מתכון מבטיח. משחק הריצה של הצ'יפס לא ישיג יארדים משמעותיים מול קו ההגנה החזק של הבאקס (במשחק בשבוע 12 בין הקבוצות השיגו הצ'יפס רק 87 יארד על הקרקע, מתוכם 28 באילתורים של מהומס), כך שמרבית מהלכי ההתקפה של קנזס סיטי יהיו באוויר (באותו משחק בעונה הסדירה היו לצ'יפס 50 מהלכי מסירה מול 20 מהלכי ריצה בלבד – ומהומס הצליח להשלים 76% מהם ל-462 יארד!). השאלה העיקרית תהיה עד כמה היעדרו של אריק פישר מקו ההתקפה וההסתערות של פייר-פול ובארט ישבשו את התזמון של מהומס ויקשו עליו למצוא את קלסי, היל ושאר התופסים של הקבוצה.

כמו לקו ההתקפה, גם לקו ההגנה של הצ'יפס יש תפקיד מפתח במשחק הזה – ראינו שכשמופעל לחץ על בריידי העונה הוא עלול לבצע טעויות שיגרמו לאיבודי כדור קריטיים (3 כאלה מול גרין ביי כמעט עלו לטאמפה ביי במשחק). במשחק הקודם בין שתי הקבוצות הצליחו הצ'יפס לכפות 2 חטיפות (ככלל, הצ'יפס דורגו במקום ה-5 בליגה, עם מעל חטיפה למשחק) ואם יצליחו לעשות זאת גם הפעם, זה יגדיל משמעותית את סיכויי הניצחון שלהם. הסקונדרי של קנזס סיטי (בכיכובו של טיירן מת'יו המעולה) הוא דווקא החלק החזק בקבוצה ומצליח לגרום אחוזי השלמה נמוכים ליריב (62%, מקום 4 בליגה) אך בריידי מדויק מספיק כדי להתגבר על כך – אם יהיה לו את הזמן הדרוש בפוקט. השיפור ביכולתו של הרץ לאונרד פורנט בשבועות האחרונים נותנת לבאקס מימד נוסף על הקרקע, שהוא משמעותי במיוחד מול הגנת הריצה של הצ'יפס, שהיא כאמור מהחלשות בליגה.

העימות צפוי להיות צמוד ומרתק עם הרבה נקודות שיושגו ע"י שתי הקבוצות. טאמפה ביי ינסו לנהל דרייבים ארוכים, שיכללו הרבה מהלכי ריצה כדי להשאיר את התקפת קנזס סיטי על הספסל ככל שניתן. בהגנה הבאקס יבצעו הרבה מהלכי בליץ כדי להכניע את קו ההתקפה החסר של הצ'יפס ולהקשות על מהומס למסור לעומק. ריד ומהומס ינסו להפעיל באופן אפקטיבי את התקפת המסירה האקספלוסיבית שלהם, כשקלסי משמש בתפקיד מפתח (עוד יותר מהרגיל) כשסתום ביטחון למסירות קצרות כי למהומס יהיה מעט מאד זמן בפוקט. בסופו של יום, מהומס ק"ב טוב מדי (וריד מאמן מנוסה וערמומי מספיק) מכדי שהבאקס יוכלו לעצור אותו במשך 60 דקות. הצ'יפס ייקלעו בפתיחה לפיגור מסורתי (כמו במרבית משחקי הפלייאוף בשנים האחרונות) אך בהמשך יפתחו מבערים, יתגברו על משחק הלחץ ובשילוב עם חטיפה או שתיים מול בריידי יעלו ליתרון שיישמר עד לסיום. בהנחה שמהומס (שבוודאות יספוג כמה סאקים מהליינבקרים של טאמפה) יצליח להישאר על רגליו עד תום המשחק, קנזס סיטי תנצח בהפרש לא גדול ותשמור על התואר – לראשונה מאז ש… בריידי והפטריוטס עשו זאת ב-2005. מהומס עצמו יעשה עוד צעד במסע הארוך בדרך למעמד "הק"ב הטוב בכל הזמנים" ש(כרגע?) מוחזק ע"י יריבו במשחק המסקרן והמותח שלפנינו.

מהומס וטירן מתיו חוגגים בשנה שעברה : האם ישחזרו את ההישג? – צילום AP

לפוסט הזה יש 125 תגובות

  1. תודה, תענוג. יאללה מהומס!
    .
    למי שהחליט לקום לראות קחו בחשבון שזה יימשך איזה 4 שעות לפחות.. אני מעדיף לראות בבוקר בלי לדעת את התוצאה

    1. מבין אותך אור, מצד שני, לראות היסטוריה בהתהוות…
      אני ישבתי ארוכות על גיים פלאן להלילה ככל הנראה אצפה בכשעתיים פריוויו (ככה להיכנס לאווירה), אצא לטיול עם הכלבה רגע לפני הקיקאוף לסדר מחשבות ולהתחבר לבריידי הפנימי שבי.
      את המשחק אראה בערוץ 5 ואעביר לראות את הפרסומות בmetv.
      עכשיו כל שנותר הוא לנהל את צריכת הבירות כך שלא אקרוס במאניי טיים (אני מתבייש לומר כמה ואיזה סיומי סופרבולס מטורפים החמצתי עקב חוסר נסיון…)

      1. ברור אבל קשה עם עבודה וילדה קטנה להרוס לילה שלם.. אני זוכר שקמתי בבוקר שאחרי סופרבול ה-28-3 והמשחק עוד היה באמצע המחצית השנייה 🙂

        1. אכן, להקליט ואז להריץ לשידור מקוצר זו בהחלט אופציה..
          נותר רק לייצר קפסולה סטרילית כזו ובעיקר להימנע מלשמוע תוצאה
          (המזל הוא שבפרובינציה שלנו המשחק המושלם לא מעניין אף אחד. אני זוכר את עצמי מסתובב יום שלםם עם אטמי אוזניים ומתחנן לעוברי אורח כדי לא לשמוע את תוצאת גמר הצ'מפיונס ליג לפני כמה שנים. רהע שעה לפני שהתיישבתי לצפות בשידור המוקלט איזה שכן אוויל צעק לי מהחצר, "פורצה יובה" והרס לי את הערב…)

          1. חחחח, גדול. למה לא ראית את הצ'מפיונס אם זה בשעות נורמליות?
            .
            עם הקלטה זה פשוט, כיום אני אפילו לא יכול להקליט אז צריך לרפרש את אתר ה-replay / טורנט עד שהמשחק יופיע.. זה באמת קשה כי מספיק לחיצה בטעות על הפייסבוק או טאב אחר ב-chrome וישר אכלתי אותה

            1. אכן יש לך אתגר לא פחות מזה של בריידי בפוקט הלילה.
              בהצלחה יקירי..

            2. 🙂

  2. גם מי שלא מבין כלום בפוטבול, כמוני, יכול לזהות פריוויו מפואר כשהוא קורא אחד כזה. כל הכבוד זק.
    .
    אאל"ט, ראיתי איפשהו שהמאמן של קנזס היה מעורב בתאונת דרכים קשה לפני מספר ימים, כשהיה תחת השפעת אלכוהול וכדורים, ואחד הילדים שלו נפצע קשה. אם אכן כך, נראה לי שזה יכול להשפיע על קנזס, ולא לטובה.
    .
    בכל מקרה, ממרום הדיוטותי, אני מכריז שבריידי ינצח. אחרי שאקרא את הסיקור המפורט, גם אשמח להסביר בדיוק כיצד זה קרה.

    1. תודה רבה על המחמאות.
      מי שהיה מעורב בתאונת הדרכים הוא לא המאמן של קנזס (אנדי ריד) אלא בנו, בריט, שהוא אחד מעוזרי המאמנים הזוטרים (מאמן הליינבקרים החיצוניים). הילדים שנפצעו היו באחד הרכבים האחרים שהיו מעורבים ולא בני משפחה של המאמן.
      אני מניח שיש כאן הסחת דעת מסוימת – לא כל כך בגלל חסרונו של בריט אלא בשל הקשר המשפחתי לאנדי ריד, אך סביר שההשפעה על הקבוצה הכל-כך מאומנת ומנוסה הזו תהיה די שולית, אם בכלל.

    1. בדיוק, כמה שכל הנתונים נגדו, זה עדיין ספורט ועדיין צריך לזרוק את הכדור. כמו שראינו בשני של מאנינג ובחזרה מהקבר של בריידי עצמו מול אטלנטה, עם כל הנתונים והסטטיסטיקות והניתוחים, לפעמים לסרט יש סוף הוליוודי.

  3. שימו לב שה gamepass נותן אפשרות להירשם לקראת המשחק היום במחיר של 99 סנט. היתרון הגדול הוא היכולת להתחיל את המשחק בכל רגע נתון.
    אני למשל מתכנן לקום סביב 4 להתחיל בצפייה, להריץ את הפרסומות המייגעות ולסיים עד 6 אז הבית מתעורר ויוצאים לעבודה

  4. מצויין פריים טיים. המאצ׳אפ יוכרע בקו ההתקפה של קנזס (הפצוע מאוד) מו קו ההגנה האימתני של הבאקס, וההתמודדות של מהומס נגד הלחץ אם יבוא כזה. מהומס הוא הקווטרבק הכי טוב בליגה נגד הבליצים, אך אפילו לו יהיה קשה מאוד מול קו הטלאים שיישחק הלילה. הולך להיות מרתק

  5. השילוש ההתקפי של מהומס-קלסי-היל גדול מדי על הסקנדרי של הפיראטים, לא רואה איך הם מפסידים, גם אם כל הכוכבים של טאמפה יסתדרו ויצליחו לשים נקודות על הלוח.

  6. סיקור נחמד אבל כמה נקודות חסרות.
    לדעתי זה לא הולך להיות אפילו צמוד.

    הגנת הצ'יפס ממש לא פראיירים בפלייאוף.
    כבר עצרו בפלייאוף את משחק הריצה של הבראונס שהוא הרבה יותר איכותי משל טמפה.
    גם מול משחק המסירה של הבילס והיו מצויינים במיוחד באיזור האדום.

    1. הסיקור הזה לא 'נחמד'.
      הוא סיקור עילאי, מקצועי וענייני, ובתהחשב בכך שהוא נכתב בהתנדבות – פררים זק הוא הmvp הבלתי מעורער של הסופרבול, עוד אפילו לפני שהוא התחיל


  7. המפתחות לניצחון של טמפה:
    -פציעה מוקדמת של טייריק היל. שחקן שפותח כל הגנה בליגה.
    -התקפות ארוכות. בסגנון של שחקן העבר פיליפ ר. השיטה הכי יעילה להתמודד עם התקפה ברמה היסטורית.
    -איבודים, זו תהיה תבוסה קשה אם הצ'יפס יקחו כאן.
    -כשירות שחקני מפתח
    לא ברור איך ה-מגנים שנפצעו כולל התופס אנטוניו בראון יחזרו ובאיזה כושר משחק.

  8. איכשהו יש לי הרגשה שלא נקבל משחק צמוד היום. בכל מקרה מבחינתי זואו אליפות ראשונה של אריאנס (כמאמן ראשי) או שנייה של ריד אז אני מרוצה.

  9. סיקור נהדר זק!
    .
    בינתיים ניצחון ראשון של הבאקס, כאשר הצליחו להכניס שחקן חמישי להיכל התהילה את ג'ון לינץ' (ה-GM של הניינרס), לאחר אין ספור פעמים שעמד בשערי הארץ המובטחת רק כדי לראות שחקנים אחרים מקדימים אותו.
    .
    אנשים נוספים שנכנסו להיכל:
    שחקנים: פייטון מאנינג (QB), צ'ארלס וודסון (CB), קלווין "מגטרון" ג'ונסון (WR), אלן פאנקה (OL) והרסיבר דרו פירסון (שנכנס דרך וועדת הוותיקים).
    מאמן: טום פלורס
    "תורמים": ביל נאן, הסקאוט לשעבר של הסטילרס, ואחד החלוצים החשובים בהיסטוריה של המשק (ששווה להרחיב עליו בפוסט נפרד)

  10. אז אין ספק, מינימום איבודים, להשאיר את ההתקפה של הצ'יפס מול המאווררים כמה שיותר, להתפלל שהסקנדרי לא יקרוס וגם הפוקט מול הבליצים שיבואו והם יבואו אבל נראה לי שההוכחה היא בפודינג. אם ארינס והצוות שלו ניצחו גם בניו אורלינס וגם בטונדרה (שני משחקים הפוכים)זה אומר שיש שם מוחות פוטבול כבירים.ולכן, מי שכמוני רוצה לראות את בריידי מרחיב את גבולות ההיסטוריה מעבר למימדים של חלל וזמן, אז עליינו לשים את מבטחינו גיים פלאן. הכל זה הגיים פלאן.
    וההתאמות תוך כדי.

      1. כן, ואז להעביר את המעברונים המטרחנים שלהם שחוזרים על עצמם עד איבוד דעת. מזכיר קצת את השידורים של espn שעוד היו כאן שבערב פוטבול היית רואה בלופ אינסופי תחרויות חטיבת עצים ומשיכת משאיות.. גם foxsports היה כאן. פשוט ייבשו את חובבי הספורט האמריקאי והארכאים שעוד מתעקשים על הדבר העתיק הזה שנקרא טלוויזיה..
        איך אני מתגעגע לarround the horn,יציע העיתונות המקורי של espn עם פובלציסטים מבריקים..

        1. אני כמובן לא סובל את ערוץ הספורט אבל זה הרע במיעוטו בהתחשב באופציה שרשומה מעלה. אם המשחק יעלה לאינטרנט מספיק מוקדם אעבור לשם

    1. אפשרות ראשונה מאתר sports24.stream, הסיבה שאני אוהב אותו כי האיכות היא adaptive למהירות האינטרנט שלך כך שזה לא נתקע אצלי בכלל
      .
      אפשרות שנייה לפתוח כמה לינקים במקביל מ-sportsurge.net ולבחור את הכי חלק (הכל שם זה איכות גבוהה מאוד)

  11. בסד
    תודה רבה.
    מבין מעט מאד בפוטבול, אבל הסיקור מושקע ואיכותי.
    נכון שדנזס פייבורייטים ברורים, אבל כמו שאומרים ביוסטון "אל תזלזל בלב של אלוף", וכל מיני קלישאות כאלו.
    למפה ביי יש עדיין סיכוי.

    1. 1. השיפוט מקפח את קנזס.
      2. טמפה עגלקטיקוס עם כל הזקנים שלהם.
      3. הפה של המאמנים מכוסה עם מסכה, כשמעבירים הוראות, אין צורך לסוכך על השפתיים עם הלוח הק"ש.

    1. אם אם אפשר לעצור את התרופה של קנזס אך איך לא השיגו טאצ'דאון כל המשחקנאלא רק שלושה שערי שדה???

      1. ולא. לא לאורי.
        "אייבל מקונן טספיי נולד בטורונטו שבקנדה, כבן יחיד להורים אתיופים-נוצרים. הוריו היגרו מאתיופיה בשנות ה-80. אביו עזב אותו כשהיה תינוק ואמו עבדה במספר עבודות כולל סיעוד וקייטרינג. בילדותו האזין למגוון רחב של ז'אנרים, כולל מוזיקת נשמה, היפ הופ, פאנק, אינדי רוק ופוסט-פאנק והושפע בעיקר ממייקל ג'קסון. מכיוון שאביו נטש אותם ואמו עבדה, סבתו מצד אמו הייתה זו שטיפלה בו וגידלה אותו בילדותו. כתוצאה מכך, הוא מדבר אמהרית שוטפת. סבתו נהגה לקחת אותו להתפלל בכנסייה האתיופית האורתודוקסית." (ויקיפדיה)

  12. הפרסומת הכי טובה לדעתי עד עכשיו החא נפרסו ת של 'preaty sure'. לא זוכר למה היא.
    גם הפרסומת עם וודי הארלסון לדוריטוס מעולה

  13. טד בוואלס הוא איש המשחק. אל תטעו. ניהול משחק הגנתי מושלם של טמפה, הגנה דינאמית שהשתנתה ממהלך למהלך. הוא לא חשש להצמיד שמירה אישית לקלסי והיל, לחץ את מהומס בעת הצורך וסמך בצורה עיוורת על קו ההגנה שיתמודד עם הריצה.

    1. הייתי מוסיף חזה את היכולת של בריידי (80% הצלחה במסירה בחצי הראשון, שיא סופרבול), ואת העונשים המדהימים של הצ'יפס במחצית הראשונה, ל95 יארדס (שיא סופרבול למחצית).
      אי אפשר שלא לציין את השילוב בין ברייד לגרונקוסקי שהניב שיא טאצ'דאונס לצמד בפוסט-סיזן (14 כמדומני).
      ודבר אחרון – הטאצ'דאון של הבאקנירס ברבע הראשון היה הטאצ'דאון הראשון בקריירת הסופרבול של בריידי ברבע הראשון. מדהים)

    1. הרמה של הסדרות ברשתות הברודקאסט זה פשוט בושה בימים אלו. חוץ מכמה קומדיות והישרדות, אשכרה אין לך סיבה לצפות ב-5 הרשתות הציבוריות. ולחשוב שאפילו לפני פחות מעשור הם הפיקו סדרות שעוד הצליחו להתחרות ברמה של רשתות הכבלים.

  14. מהומס לא אנושי. מבחינת יכולת פיזית הוא עולה על כל קווטרבק אחר בהווה או בעבר. רק שלא יגמור כמו כמו רוג'רס.

  15. קווי ההגנה של שתי הקבוצות הכריעו את המשחק. זה של טאמפה היה מדהים וגרם למהומס לברוח על נפשו כל המשחק (כמובן תוך ניצול קו ההתקפה החסר של קנזס). קו ההגנה של קנזס לא הפעיל שום לחץ על בריידי, נתן לו המון זמן בפוקט וגם אפשר מהלכי ריצה חשובים לפורנט וג׳ונס. זה בשילוב עם אוסף הפנלטי׳ס הטפשיים של הגנת הצ׳יפס במחצית הראשונה הפכו את המשחק לחד צדדי.
    בריידי היה יעיל אך לא הוא שניצח את המשחק הזה – למרות ששינוי התרבות שיצר במועדון העלוב (לשעבר) בטאמפה בהחלט מצדיק את הטבעת השביעית שלו ומחזק את מעמדו כגדול מכולם / וכנראה שאפילו מהומס לא יוכל להדיח אותו מהמקום הזה.

    1. וגם טעות ניהול זמן איומה של ריד כשלקח שני פסקי זמן לפני ההפסקה כשהכדור אצל טאמפה (כי קיווה לקבל את הכדור חזרה) ונתן לבריידי את הזמן להוביל מהחך לט״ד מאד משמעותי שנתן ל אקס יתרון דו ספרתי שבדיעבד היה מכריע

    2. הייתי שמח לשמוע ממך יותר על מהומס, מה הופך אותו לתקווה כל כך גדולה? הוא נשמע כמו קובי או לברון שלאחר ג'ורדן.. במושגי קריירה או הוא עדיין לא קרע זוג נעליים אחד למרות האליפות.

  16. מהומס שחקן נשמה, נתן הכל על המגרש, אבל ההגנה של הבאקס לא נתנה לו לנשום.
    .
    .
    איפשהו בחדר חשוך בליצ'ק אוכל תלב

  17. השיפוט הכי חד צדדי וגרוע שאני זוכר בסופרבול אי פעם, כמה מפתיע שזה לצד של בריידי, תגידו כן בהפרש כזה זה לא משנה אבל במשחק של אינצ'ים, ארבעה – חמישה דאונים ראשונים בחצי הראשון הגיעו לטמפה מפנלטי, זה מחסל מומנטום והורס תכנית משחק. פשוט בדיחה

  18. לא עלתה פה כתבה לא מזמן על כמה חשוב קו ההתקפה? אז החיסרון של אריק פישר היה היום גורם מרכזי בקושי של מהומס והצ'יפס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט