סיכום הגמרים האזוריים – טום בריידי נגד פטריק מאהומס בסופרבול!

סיכום הגמרים האזוריים – טום בריידי נגד פטריק מאהומס בסופרבול!

הטמפה ביי באקנירס הפכו לקבוצה הראשונה שתשתתף בסופרבול אותו היא מארחת עם ניצחון עצום נגד אהרון רודג'רס והגרין ביי פאקרס, הקנזס סיטי צ'יפס יצטרפו אליהם באצטדיון ריימונד ג'יימס בעקבות דריסה מרשימה של ג'וש אלן והבאפלו בילס. זו תהיה הפעם העשירית של טום בריידי במשחק הגדול באמריקה בניסיון לזכות בטבעת השביעית שלו, ובכך להשיג יותר טבעות אליפות מכל פרנצ'ייז שקיים בליגה. פטריק מאהומס יקווה לקלקל את החגיגה למספר 12 הזקן עם ניצחון שני ברציפות בריקוד הגדול, הפעם הראשונה שזה יקרה מאז שיריבו בריידי עשה זאת בין השניים 2004/2005 (נגד הקרוליינה פנת'רס, פילדלפיה איגלס).

להלן סיכום של יום המשחקים (ברבים) האחרון לעונת 20/21:

גרין ביי פאקרס (3:13 בעונה הסדירה, 1:1 בפלייאוף) – טמפה ביי באקנירס (5:11 בעונה הסדירה, 0:3 בפלייאוף), 31:26.

ריאל מדריד של תחילת המילניום, הלוס אנג'לס לייקרס עם דוויט הווארד, הניו יורק יאנקיז של 2004 שפישלו יתרון 3-0 נגד הבוסטון רד סוקס. לא חסרות קבוצות "גלאקטיקוס" שהגיעו עם ציפיות אדירות רק בשביל להתרסק ולאכזב את כל מעריציהם. הטמפה ביי באקנירס התמודדו עם כל הציפיות שלהם ואף התעלו עליהן בדרך לסופרבול בעונתו הראשונה של טום בריידי כקוורטרבק של קבוצת הפיראטים מפלורידה.

זה לא היה פשוט, לראשונה בקריירה שלו, טום בריידי הגיע לפלייאוף בקבוצת ווילד קארד ונאלץ לנצח שלושה משחקים חוץ רצופים – הראשון נגד קבוצת הפוטבול של וושינגטון, בו התקשו יותר מהצפוי והדאיגו את אוהדיהם לקראת המשחק העוקב נגד הסיינטס, שהביסו אותם פעמיים לפני כן העונה. טום בריידי לא מפסיד שלוש פעמים לאותה קבוצה והבאקנירס חמקו משם עם ניצחון. למרות זאת, הם הגיעו למשחק בלאמבו פילד כאנדרדוג. הייתה תחושה שזו השנה של אהרון רודג'רס סוף כל סוף לשוב לסופרבול אחרי בצורת של מעל עשור מאז שניצח את פיטסבורג ב-2010. הכל התחבר להם, הם הציגו סגל בריא, מאט לאפלור אימן קבוצת התקפה פרוליפית כל העונה בניצוחו של רודג'רס, שצריך לקבל את פרס ה-MVP, בנוסף להגנה לא רעה שהתעלתה על עצמה בשיוט נגד הראמס בסיבוב הדיוויז'יונאל.

תנאי מזג האוויר הקרירים והקהל היחיד שטמפה ביי פגשו עד כה בפלייאוף לא הסיתו את הבאקנירס, שפתחו את המשחק עם דרייב ט"ד שנגמר בידיו של מייק אוונס מעל קווין קינג. התקפת האורחים המירה דאון שלישי 3 פעמים בדרייב הזה, כולל הט"ד שהיה בדאון שלילי ו-7 בקו החמש עשרה של גרין ביי. לאחר החלפת פאנטים, הפאקרס החזירו עם סקור משלהם בדאון שלשי: פצצה מדויקת של רודג'רס למרקז וולדז-סקנטלינג שהסתיימה עם מספר 83 באנדזון מחמישים יארד החוצה.

הבאקס לא בזבזו זמן ותוך ארבעה מהלכים בלבד הם החזירו את היתרון ל-7, כולל פצצה אדירה של ברייד לכריס גאדווין מעל ידיו המושטות של דארנל סבאג' וריצה ל-20 יארד של לאונרד פורנט עד לארץ המובטחת. הדרייב העוקב של הפאקרס היה דרייב מתודי שהתפרס על פני 15 מהלכים שנמשכו 7:25 דקות, אך השיגו רק שער שדה שקיצץ את ההפרש ל-4. לאחר פאנט של השודדים, רודג'רס קיבל הזמדנות לעלות ליתרון לפני הירידה לחדרי ההלבשה, אך הוא נחטף על ידי שון מרפי-באנטינג בהחלטה שנויה במחלוקת לאחר שהוא תפס בפד הכתף של אלן לזארד, אך שום דגל לא נזרק והמהלך נותר בעינו. עם 28 שניות בלבד, הבאקס הגיעו למצב דאון רביעי ו-4 יארד מה-45 של גרין ביי וכבר העלו את יחידת הפאנט על המגרש. אמנם, ברוס אריאנס חשב פעם נוספת, החליט להשאיר את ההתקפה שלו על המגרש ומסירה ללאונרד פורנט השיגה דאון ראשון עם 8 שניות על השעון. אז, 39 יארד מהאנדזון של הפאקרס, שיקבלו את הכדור בתחילת המחצית השנייה, ברייד פעם נוספת נטפל לקווין קינג האומלל שעשה טעות נוראית בשמירה האישית שלו ונתן לסקוטי מילר לחמוק מאחוריו לט"ד שהעלה את הבאקס ליתרון 21:10 בסיום המחצית הראשונה.

הפאקרס קיוו לחזור למשחק עם דרייב טוב בפתיחת המחצית השנייה, אבל פאמבל של אהרון ג'ונס במהלך השלישי בלבד בחזרה למגרש נתן לטמפה את הכדור מקו ה-8 של גרין ביי, ומהלך אחד לאחר מכן המקומיים כבר בפיגור 28:10. מספר 12 בצהוב-ירוק לא התייאש והוביל דרייב ט"ד מהיר, לפני שטום בריידי נחטף בפעם הראשונה בצד השני על ידי אדריאן אמוס, מה שהוביל לעוד 6 נקודות של הפאקרס, שניסו להמיר ל-2 אך נכשלו. יתרון 28:23 שברירי מאוד לטמפה ביי. בדרייב העוקב, נראה כי הבאקס עומדים לשים עוד נקודות על הלוח, בשישה מהלכים הם הצליחו להתמקם עמוק בתוך הטריטוריה של גרין ביי, אבל מסירה קצת גבוהה של בריידי לכיוון מייק אוונס הסתיימה בידיים של הקורנר, ג'איר אלכסנדר ומנעה תוספת ללוח התוצאות. לדאבונם, אף על פי שבריידי נחטף גם בדרייב שהגיע אחר כך, הם לא הצליחו להשיג נקודות בכלל משני האיבודים הללו. טמפה ביי בעטו שער שדה שהעלו אותם ליתרון שמונה והשאירו סיכוי קלוש לרודג'רס וחבריו כדי להשוות. אהרון הוביל אותם במורד המגרש עד לקו ה-8 של טמפה ביי, לפני שמאט לאפלור החליט שהוא בועט ונותן לטום בריידי לסיים לו את המשחק. הוא עשה בדיוק כך, השיג שני דאונים ראשונים ולא השאיר זמן להשלמת הקאמבק והבאקנירס חוזרים לסופרבול לראשונה מאז הזכייה עם ג'ון גרודן ב-2002.

זהו משחק אליפות הקונפרנס החמישי של רודג'רס, עם ניצחון אחד בלבד לזכותו.

קנזס סיטי צ'יפס (2:14 בעונה הסדירה, 0:2 בפלייאוף) – באפלו בילס (3:13 בעונה הסדירה, 1:2 בפלייאוף), 24:38.

ויין גרצקי זכה באליפות רק בעונתו השביעית במקצוענים, מייקל ג'ורדן נאלץ להמתין לסקוטי פיפן לפני שהתחיל את השושלת של הבולס ורוני "הטיל" או'סליבאן זכה באליפות העולם בסנוקר רק עשור אחרי שהפך למקצוען. גם לגדולים והמוכשרים ביותר, לוקח קצת זמן כדי להיכנס לעניינים ולהתחיל לרפד את המדפים שלהם באליפויות.

בשנה שעברה, פטריק מאהומס הוביל את הצ'יפס כל הדרך לניצחון בעונתו השנייה בלבד כמוסר הפותח של אנדי ריד, אחרי עונה שנייה ברצף ברמת MVP.

העונה, זה נראה יותר מתמיד כאילו הצ'יפס משייטים ולא מתאמצים. למרות שני הפסדים בלבד, כאשר האחרון הגיע בשבוע 17 במשחק בו עלו כל המחליפים, התרעמו וצהלו כל הפרשנים והאוהדים שכל הזלזול הזה יחזור כמו בומרנג והם יפלו במקום שהם לא אמורים ליפול בו. פעם נוספת, חובב הקטשופ עם הקול הצפרדעי, הוכיח לכולם שאסור להמר נגדו בשום מצב. גם אם התקפת והגנת הרדזון שלהם הייתה רעועה בחצי השני של העונה, גם אם הבילס מגיעים למשחק ברצף רצחני, גם אם מאהומס רק חזר השבוע מפרוטוקול זעזוע מוח שנכנס אליו אחרי המשחק מול הקליבלנד בראונס.

לזלי פרייז'ר, המתאם ההגנתי המצוין של הבילס שנחשב כמועמד למשרת מאמן ראשי בקרוב, הכין תכנית משחק לא רעה כדי להגביל את המהלכים המפוצצים של הצ'יפס ולהכריח את מאהומס להוריד את הכדור למהלכי צ'קדאון קצרים. הבעיה עם תכנית המשחק הזו, שעם הדרך שההתקפה של אנדי ריד עובדת עם כל השחקנים הכישרוניים האלו, כל מהלך קצר יכול להפוך מעכבר להר, ומהר לרכס הרים.

הבילס היו דווקא אלו שפתחו את המשחק, טיילר באס הכניס שער שדה מ-51 יארד בדרייב הראשון של המשחק והאורחים ממערב ניו יורק עלו ליתרון ראשון. הם קיבלו מתנה עטופה בסרט מהצ'יפס כאשר מיקול הארדמן פימבל פאנט ששוחזר על ידי באפלו, ומהלך אחד אחר כך התוצאה כבר הייתה 9:0 לבילס.

בדרייב העוקב, מאהומס נשאר ממושמע ולא הכריח מסירות למורד המגרש כמו שהוא אוהב לעשות (במיוחד בפיגור). סבלנותו הוכחה כמשתלמת כאשר בסיום של 14 מהלכים, מיקול הארדמן כיפר על הטעות המחרידה מקודם לכן, ונכנס לאנדזון במסירה של 3 יארד ממאהומס. ברבע השני, פטריק כבר לא יכול היה להתאפק, הוא שלח פצצה של חמישים יארד, שוב פעם למיקול הארדמן במהלך הראשון שלו ברבע זה, וארבעה מהלכים לאחר מכן הצ'יפס עלו ליתרון הראשון שלהם במשחק מול הקהל הביתי המאושר. כשאנדי ריד לוקח יתרון, במיוחד במשחקים חשובים כאלו, הוא לא נוטה לעזוב אותו. הצ'יפס המשיכו להפציץ ולא הורידו את הרגל מהגז לשנייה. ברבע הרביעי היתרון כבר הגיע ל-38:15, כאשר האורחים בכחול פשוט נראים חסרי אונים מול אחת מההתקפות הטובות והמתוחכמות בהיסטוריה הענפה של הספורט.

למרות שההפסד כבר היה מובטח, הבאפלו בילס המשיכו להילחם ולא נכנעו. ג'וש אלן מצא את איזייאה מקנזי לט"ד שהוריד את ההפרש ל-17, שון מקדורמוט החליט בנואשות ללכת על בעיטת אונסייד, וקבוצתו הצליחו להמיר אותה, פעם ראשונה מאז 2015 שזה קורה בפלייאוף. ותוך 54 שניות הם שמו עוד שער שדה על הלוח. לצערם, שם ניסיון הקאמבק נגמר, בשמונה מהלכים הצ'יפס בזבזו 3:14 דקות וחזרו פעם נוספת לסופרבול.

ועכשיו נותר רק משחק אחד, טבעת אחת לשולט בכל. האם זה יהיה זקן השבט, או הצעיר המודרני?

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. נפלא,
    פעם שניה בפלייאוף הזה שמאמן מהמר על עצירה הגנתית בסוף משחק ולקבל הזדמנות התקפית נוספת לנצח. ובשניהם זה לא עבד.
    עם כל הקלישאה שבעניין, מפגש בין בריידי למהומס יכול להיות סימבול להעברת הלפיד מהGOAT של שני העשורים האחרונים לכנראה הGOAT של שני העשורים הבאים.

    1. אני חסיד של מהומס אבל יש את לורנס, אולי פילדס ולך תדע מי התיכוניסט שיבוא בדראפטים הבאים וישתלט בעונה כלשהי על הליגה אז מוקדם לדעת אם מהומס יוכל להתקרב להישגים של בריידי (במיוחד כשהחוזה שלו ייכנס לתוקף)

    2. יש סתירה אינהרנטית במשפט שלך, אוקסימורון. GOAT הוא GOAT, ולא יכול להיות לשני עשורים..
      ועם כל הכבוד, מהמוס לא ייגרד את המספרים ואת הלגסי של בריידי, ואף אחד אחר לצורך זה..בעיניי.
      ג'ורדן, קלי סלייטר, מייקל פלפס, כריסטיאנו רונלדו, מוחמד עלי..
      יקירי, אמש חזינו בספורטאי התחרותי הגדול בכל הזמנים.
      בפער.

  2. הטאצ'דאון בשניה האחרונה של המחצית הראשונה הוא מהלך של מאמן שמעיז. זה גם עוזר עם טום בריידי הוא הקוואטרבק שלך.

    1. נכון זה לגמרי הסטייל שלו. מההיכרות הארוכה שלי עם ברוס אולמייטי חשבתי לעצמי שיש מצב שהוא הולך לאנדזון כשברור שצריך עוד כמה יארד לבעיטה.

  3. תודה על סיכום מעולה ומרתק!
    שאלה, האם יש דרך לקנות צפייה במשחק הסופרבול, כמו שיש בNBA דרך ליג פאס? חיפשתי באתר שם, ומצאתי רק קניית כל העונה.

  4. רוג'רס חטף עין ממנחם אתמול… 😉
    איך הוא לא רץ לאנדזון? איך לא התעקש על דאון 4 במקום לבעוט?
    ואיך מ3 איבודים הם לא שמו טאצ'דאון???
    לנצח 3 בחוץ כדי לארח בבית זה אחלה… יהיה גמר גדול

  5. סיקור נחמד אבל לא גרצקי ולא ג'ורדן
    מי שעוקב אחרי תום בריידי יודע שהוא מעריץ של לברון ג'יימס ומעריך את המורשת שלו.

    אפשר להבין ממי הוא לוקח את ההשראה להיות הטוב בגילו.

  6. אני לא אוהב את הכותרת של בריידי נגד מהומס כי זה לא קרוב
    וגם כי פוטבול משחק הרבה יותר קבוצתי מכדורסל.

    מהומס מגיע להישגים וכפייבוריט מול כל הגנה בליגה בזכות האיכויות של קלסי והיל.

  7. ועל זה נאמר, כל קללה ביג'י יומה, וטום בריידי חוזר הביתה.אם הוא לוקח את זה אני אישית מעלה אותו סופית לראש טבלת העזים על חשבון מאנינג.

  8. סיכום מצוין.
    הפעם אין לנו בסופרבול מועמדת וודאית כמו שהיה בשנים האחרונות, האם זה יהיה הזקן שמבצר שוב את מעמדו כגדול מכולם? או שזאת תהיה העברת הלפיד הרשמית למהומס?
    אגב, זאת תהיה הפעם היחידה שקבוצה שלא אירחה משחק בית בפלייאוף תארח משחק אליפות (כולל ה-NFL פרה-איחוד ואליפויות הליגות).
    .
    רק חידוד קטן – אם בריידי ישיג טבעת נוספת יהיו לו יותר אליפויות מלכל פרנצ'ייז אחר בתקופת הסופרבול. גרין ביי עדיין מובילה את טבלת הזכיות הכוללות עם 13.

  9. אז בריידי הגיע אנדרדוג בקטנה מול בריז, ניצח בחוץ.
    הגיע אנדרדוג יותר רציני מול רוג'רס, ניצח בחוץ.
    עכשיו הוא מגיע אנדרדוג מובהק מול מהומס, בבית.
    .
    להפלור ורוג'רס לא ישנו בתקופה הקרובה על ההחלטה הזאת ללכת לפילד גול ולא על דאון רביעי.
    .
    היל וקלסי פשוט היו בעולם משלהם אתמול, מהומס חווית צפייה.

  10. כתבתי כבר שזו ההחלטה הכי גרועה שקיבל מאמן במשחק מול בריידי.
    יותר מההחלטה של קארול למסור על סף האנדזון.
    ועדיין – אסור להוריד מרוג'רס אחריות. גם על זה שלא ניצל את האיבודים ברבע האחרון לנקודות, וגם על זה שלא רץ קדימה לכיוון האנדזון. גם אם היו עוצרים אותו לפני, אתה עדיין מגיע למרחק של 2 או 3 יארד מטאצ'דאון, ובמצב כזה (אני מאמין) אפילו לפלור הדפוק לא היה בועט אלא הולך על דאון רביעי.

  11. בריידי, בכוונה, נתן הצהרה בסיום המשחק שגם הוא – גם אלילו טראמפ – לא מאמין במסכות פנים. כשעז כבריידי מופיע בכוונה ללא מסיכה זאת הצהרה מסוכנת מאד. תמיד הערצתי אותו כשחקן, אבל תמיד גם ידעתי שהוא טיפוס לא נעים. אני מאמין שקנזס סיטי תנצח, ובהפרש גדול מ-10. אגב, גרנקוסקי הפתיע אותי!

    1. למה טיפוס לא נעים? בגלל שהוא לא שם מסיכה? אולי תקרא לו גם קר לב רוצח…
      .
      איפה טראמפ בדיוק אליל של בריידי,זה שהוא תמך בו והם חברים לא הופך אותו לאליל שלו?

      1. כשאתה בוגד בחברה שלך בזמן שהיא בהריון עם הבן שלך ועוזב אותה בשביל אשה אחרת נוצרת לך סטיגמה שאתה טיפוס לא נעים

  12. זה פשוט לא הגיוני שבריידי שוב מגיע לסופרבול, אני לא יודע כבר איך להתייחס לתופעה הזאת…
    אולי בעצם הוא משהו שלקוח יותר מגברים בשחור מאשר לתחום הספורט.
    ועוד העזתי להמר מולו, כמה נאיבי מצידי.

  13. אמש היה לילה מבאס עבורי, אבל אפשר לפרגן ל-2 הקבוצות שעשו את זה ולאחל לבריידי הפסד צורב ככל הניתן.
    מבין 4 ה-QB ששיחקו בריידי מסר הכי מעט ואיבד הכי הרבה, ככה שצריך לפרגן בעיקר להגנה והמאמן, גם אם המחצית הראשונה של בריידי הייתה טובה מאוד.
    מהומס נראה נפלא ולא משנה מה ההגנה עושה הוא מסתדר ושם את הנקודות.
    רוג'רס לפרקים היה נראה ככה, אבל נעצר פעם אחר פעם ברדזון על ידי הגנה נהדרת (ופציעה של ג'ונס במחצית השנייה) וכנראה שההחלטה לא הייתה נכונה, אבל בלי 2 הדגלים שבריידי קיבל בסוף (מוצדקים, אבל לפחות אחד גבולי מהסוג שלא נשרק לאורך המשחק), ההחלטה הזאת הייתה משתלמת.
    ג'וש אלן והבילס סוגרים עונה נפלאה עם הכבוד וההבנה איפה הם צריכים להשתפר. לטעמי הם נראו טוב יותר מכל קבוצת AFC ששיחקה נגד הצ'יפס בפלייאוף בשנתייפ האחרונות, אבל אין ספק שהפציעה של מוס השפיעה וההגנה של הצ'יפס סגרה נהדר את דיגס וחיה בשלום עם היתר.

    מצטיין היום מבחינתי הוא טיילר בס, הבועט של הבילס, שגם הכניס 2 בעיטות מ-51 (ועוד 2 קצרות יותר) וגם נתן 2 בעיטות אונסייד קיק יפות, מתוכן אחת גם הצליחה.

      1. אם מסתכלים על המשחק כמכלול אז כן. יוסטון פתחו נהדר, אבל המשיכו זוועה. הבילס הניעו דרייבים טובים לאורך כל המשחק ונכשלו בעיקר ברדזון

  14. תודה .
    יהיה סופר בול מרתק .
    בריידי אולי לא במשחק גדול אבל המסירה בסוף החצי מעידה שגאוניות תמיד נשארת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט