אגדת הבייסבול האנק ארון הלך לעולמו

שנת 2020 הארורה הביאה את עולם הבייסבול להיפרד מ-לא מעט כוכבים. טום סיוור, ווייטי פורד, בוב גיבסון, פיל נייקרו, ג'ו מורגן, אל קליין ולו ברוק הם רק חלק מרשימה מאוד מכובדת של כוכבים שהלכו לעולמם בשנה שעברה. אך רק לפני שלושה שבועות עברנו ל-2021, וכבר עולם הבייסבול איבד אגדה נוספת.

האנק ארון (צילום: Milwaukee Journal Sentinel)

האנק ארון, מהשחקנים הגדולים ביותר שידע עולם הספורט האמריקני בכלל, וה-MLB בפרט, מת היום (ו') בגיל 86, כשהוא מותיר מאחוריו מורשת בייסבול אדירה. מושל ג'ורג'יה, בראיין קאמפ, ספד לסלאגר: "משפחתנו שבורת לב למשמע החדשות על מותו של האנק ארון. הוא היה אייקון אמריקני ואגדה בג'ורג'יה. חייו והקריירה שלו שינו את ההיסטוריה, והשפעתו הורגשה מעבר לעולם הספורט, בעיקר בתחום זכויות האזרח, שיוויון וצדק חברתי".

ארון החל את הקריירה בשנת 1954, במדי המילווקי ברייבס, ועבר עם המועדון כשזה עזב לאטלנטה (בעונת 1966), שם הוא שיחק עד 1974. את שתי העונות האחרונות בקריירה השלים ארון במילווקי, במדי הברוורס. הקריירה המרשימה של ה-הול אוף פיימר כוללת אליפות ב-1957 במדי הברייבס ממילווקי, שלוש זכיות בכפפת הזהב מעמדת הרייט פילד ו-25 הופעות באול-סטאר.

צפו ברגע הבלתי נשכח

ארון מחזיק עד היום בשלושה שיאי מייג'ורס: הוא הביא הביתה 2,297 רצים, השיג 6,856 בסיסים ו-1,477 אקסטרה בייס היטס (דאבל, טריפל או הום ראן). אך רגע האמת שלו הגיע ב-8 באפריל 1974, כשהוא העיף את ההום ראן ה-715 בקריירה, ובכך שבר את שיאו של בייב רות' (צפו בווידאו המצורף). את הקריירה הוא סיים עם 755 הום ראנס, שיא שהחזיק עד שבארי בונדס עקף אותו ב-2007. ב-1982 נכנס ארון להיכל התהילה כבר בניסיון הראשון.

יו"ר הברייבס, טרי מקגוריק, נפרד מארון: "אנחנו שבורים ממותו של האנק האהוב, הוא היה חלק בלתי נפרד מהמועדון, תחילה כשחקן, בהמשך כשסייע לפתח שחקנים צעירים, ותמיד בעזרה לקהילה. למרות כשרונו והישגיו הוא לעולם לא איבד את צניעותו. הנרי לואיס היה אייקון לא רק אצלנו, אלא בכל הליגה ובעולם כולו".

פרידה מאגדה (צילום: palmbeachpost.com)

מעונת 1999 החלה הליגה לחלק את "פרס האנק ארון", לשחקן ההתקפה הטוב ביותר בכל ליגה. "האנק ארון הוא בפסגת רשימת שחקני הבייסבול בכל הזמנים של כל מי שאוהב את המשחק", אמר הקומישינר, רוב מנפריד. "האנק הוא דוגמה לכל מה שטוב במשחק שלנו, המצויינות שלו בכל תחום סיפקה לאמריקנים רבים דוגמה והשראה".

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. שחקן גדול, כך אומרים לי. אדם גדול כך ראיתי בעיני. האיש החזיק שנים בשיא אולי הנחשק בליגה, וכששמעת אותו מדבר יכולת לחשוב שהוא היה מאלה שנתנו איזה שנתיים וזהו. וזו לא היתה פוזה. אפילו הברכה שלו לבארי בונדס היתה מכל הלב. באמת עצוב שהענק הזה איננו.

  2. הוא היה איש אטלנטה ונשמה של אטלנטה. עוד מעט אדע היכן הוא ניפטר אבל עד הזמן האחרון הוא גר בסנדי ספרינג, הפרבר בו אנחנו גרים. ענק אמיתי של עולם הבייסבול

    1. צריך לזכור שמדובר באדם שניסה כל החיים שלו לברוח מהדרום העמוק של ארה"ב (נולד במוביל, אלבמה – מולדת המרדי גרא) וכשהצליח לברוח סוף סוף לצפון (קודם אינדאנפוליס ואז מילווקי), הבריבס החליטו לעבור לאטלנטה.
      אנחנו היום לא יכולים לדמיין את רגע שבירת השיא, אבל לעשות את זה מול קהל גזעני ברובו המוחלט שבשנות ה-70 עדיין לא קיבל ששחורים שווים ללבנים, בעוד כולם מריעים לו ולשבירת השיא של בייב רות' זה אחד הרגעים הגדולים בתולדות הספורט העולמי.

  3. תודה על הפוסט! אני לא מכיר בייסבול בכלל, אפילו לא את החוקים, חוץ מזה שצריך לחבוט ולרוץ לבסיס , ועדיין התרגשתי לקרוא

  4. פרט מעניין לגבי ארון, הוא היה השחקן הגדול האחרון שהגיע מקבוצת "ניגרו ליג", כאשר הברייבס רכשו אותו מהאינדיאנפוליס קלאונס ב-$10,000. לאחר שעזב החליפה אותו אגדת "ניגרו" אחרת – טוני סטון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט