שבת בבסיס: תעודת מחצית / יוני לב ארי

"ספרים, רבותי ספרים, ספרי לימוד במחיר הכרם… שירה רבותי, שירה, שירה רעננה מלאה מיץ"… כך ניסו צמד האחים, שייקה וגברי מהגשש בשבילכם, למכור ספרים ברחוב דיזנגוף כאילו הם בשוק הכרמל, במערכון הבלתי נשכח "שוק הספרים". לא מעט שחקני בייסבול מנסים כבר מספר חודשים למכור את עצמם, ללא הצלחה גדולה, ולהשיג חוזה חדש בקבוצת MLB.

(צילום: inn.co.il|)

חודשיים וחצי בתוך פגרת 2020-2021, וחודשיים וחצי מפתיחת העונה (בתקווה שלא יהיו עיכובים), זה הזמן להעיף מבט על שוק השחקנים החופשיים. ריכזנו את חמשת ההחתמות הגדולות (כולל טרייד אחד חשוב), והבלטנו את חמשת השחקנים החופשיים המעניינים ביותר שנותרו בחוץ (יותר שישה מחמישה). איך אמרו הגששים? "אז מה היה לנו שם?"

קווין גוזמן

תפקיד: סטארטר.

קבוצה קודמת: סן פרנסיסקו ג'איינטס.

קבוצה חדשה: סן פרנסיסקו ג'איינטס.

חוזה: עונה אחת, 18.9 מיליון דולר.

ציון: 8

יישאר בכתום שחור. גוזמן (צילום: us.bolavip.com)

בכמה מילים: גוזמן, שלפני מספר ימים חגג 30, הציג יכולת טובה מאוד בעונתו הראשונה במפרץ, עם ERA של 3.62. לאחר שעבר בשתי העונות הקודמות שלוש קבוצות, מקווה הסטארטר הרייטי למצוא בית לשנים הקרובות בעיר הכי יפה בארה"ב.

ליאם הנדריקס

תפקיד: רליבר (לאחרונה הפך לקלוזר).

קבוצה קודמת: אוקלנד אייס.

קבוצה חדשה: שיקגו ווייט סוקס.

חוזה: שלוש עונות, 54 מיליון דולר (ממוצע של 18 מיליון לעונה).

ציון: 7

אין דריקס? ליאם הנדריקס (צילום: wruf.com)

בכמה מילים: הרליבר האוסטרלי בן ה-31 (אוטוטו 32) המציא את עצמו מחדש בשנתיים האחרונות, כשהוא מייצר באוקלנד ERA של 1.8 ו-1.78 בהתאמה. ועדיין, לשלם לרליבר, שלאורך רוב הקריירה לא היה קלוזר 18 מיליון דולר לשלוש עונות זה צעד חריג. כזכור, הווייט סוקס הודחו בידי הנדריקס ואוקלנד בסיבוב הראשון של הפלייאוף בעונה שעברה…

די.ג'יי למהיו

תפקיד: אינפילד (הכל חוץ משורט סטופ).

קבוצה קודמת: ניו-יורק יאנקיז.

קבוצה חדשה: ניו-יורק יאנקיז.

חוזה: שש עונות, 90 מיליון דולר ( ממוצע של 15 מיליון לעונה).

ציון: 10

חיכה בסבלנות כל הפגרה. למהיו (צילום: New York Post)

בכמה מילים: החתמה מעולה ויחסית לא יקרה. כל הפגרה חיכו אוהדי היאנקיז לשמוע ש-למהיו חוזר. השחקן הכי יציב של החבורה מהברונקס, The Machine, חוזר לשש העונות הבאות למקום שכל כך אוהב אותו, עכשיו נשאלת השאלה: האם למהיו, לצד הצעירים טורס, ג'אדג' ואורשלה, יצליח להביא ליאנקיז אליפות ראשונה מאז 2009.

צ'ארלי מורטון

תפקיד: סטארטר.

קבוצה קודמת: טמפה ביי רייז.

קבוצה חדשה: אטלנטה ברייבס.

חוזה: עונה אחת, 15 מיליון דולר.

ציון: 9

הסקייליין של אטלנטה מחכה לצ'ארלי מורטון (צילום: AppFolio)

בכמה מילים: מורטון בן ה-37 היה מהחוליות החשובות בקבוצה המצוינת של טמפה ביי בשנתיים האחרונות, ובזו מיוסטון לפני כן. הוא אמנם כבר לא ילד, אך מביא עמו טונה של ניסיון, ולרוטיישן מלא בילדים נפלאים (החונך של מייק סורוקה בן ה-23 ואיאן אנדרסון בן ה-22?) הוא תפור בול.

ג'ורג' ספרינגר

תפקיד: אאוטפילדר.

קבוצה קודמת: יוסטון אסטרוז.

קבוצה חדשה: טורונטו בלו ג'ייז.

חוזה: שש עונות, 150 מיליון דולר (25 מיליון לעונה בממוצע).

ציון: 7.5

בטורונטו כבר מוכנים לספרינגר (צילום: espn.com)

בכמה מילים: מצד אחד, הבלו ג'ייז מאוד רצו כוכב – והנה הם קיבלו אותו. מצד שני, 25 מיליון דולר לשש עונות??? מצד שלישי, ספרינגר העיף 20 הום ראנס או יותר בחמש מתוך שש העונות האחרונות, מצד רביעי, 25 מיליון דולר לשש עונות?? מצד חמישי, שחקן קלאץ' שהיה בכל הרגעים הגדולים זה מה שהצעירים מקנדה צריכים, מצד שישי, 25 מיליון דולר לשש עונות????

וטרייד אחד גדול:

אין ספק שהמהלך של הפגרה הזו, הוא ההעברה של פרנסיסקו לינדור מהקליבלנד אינדיאנס לניו יורק מטס. הכתומים כחולים, שכזכור עברו בעלות במהלך הפגרה לידיו של סטיב כהן, החלו להראות את הכוונות שלהם, בחיזוק הליינאפ וההגנה עם השורט סטופ הטוב בליגה.

אוהדי המטס כבר מחכים ללינדור (צילום: blackwestchester.com)

לינדור, ללא ספק פרנצ'ייז פלייר, סוויץ' היטר בן 27, מביא איתו מספרים מרשימים עם ממוצעים של 29 הום ראנס ו-285. בשש עונות באוהיו. תוסיפו לזה הגנה בעמדה החשובה ביותר באינפילד ומנהיגות, ותקבלו את החבילה השלמה.

איתו יגיע גם קרלוס קראסקו, סטארטר מצוין שהדהים את העולם והתגבר על מחלת הלוקמיה, ובגיל 33 חזר לשחק. בעונה שעברה הוא העמיד ERA של 2.91, ובקריירה הוא מחזיק במאזן של 73:88 עם 3.77.

התרגלתם כבר? (צילום: si.com>Matt Martell)

קליבלנד, שהיתה חייבת לשלוח את לינדור לפני תום העונה, אז הוא יהפוך לשחקן חופשי, קיבלה את שני האינדפילדרים אהמד רוסאריו ואנדראס חימנס, פלוס הפרוספקטס ג'וש וולף ואייזיאה גרין, ונראה ששתי הקבוצות הרוויחו מהמהלך.

ומה נשאר לנו?

טרוור באוור

עוד כשכל אלה שחתמו היו שחקנים חופשיים, באוור נחשב לפרי אייג'נט מספר 1 בשוק. אחרי עונה מבריקה בסינסינטי (4:5, 1.73), וקריירה מרשימה בקליבלנד, נשמע היה שבאוור רוצה לעבור לקבוצה שתיתן לו את הסיכוי לזכות באליפות. היאנקיז ירדו מהפרק, המטס וטורנטו נראות כרגע כמובילות במירוץ.

לאן הוא ייקח איתו את הכדור? באוור (צילום: sportscasting.com)

ג'י.טי ריאלמוטו

מדובר בקאצ'ר הטוב בליגה כיום, ובטח ובטח שהטוב בפרי אייג'נסי. נראה שריאלמוטו, ששיחק בשתי העונות האחרונות בפיליס, יאריך שם חוזה, כשבפילדלפיה מקווים שיחזור לפורמה מהעונה שלפני הקורונה, עם 25 הומרס וממוצע חבטות של 275. (הביא הביתה 83 רצים). כמה זה יעלה להם ולכמה שנים? נדע כנראה בשבוע הקרוב.

איזו קסדה נראה על ריאלמוטו בעונה הבאה? (צילום: Lancaster Eagle-Gazette)

מארסל אוזונה

קבוצות הנשיונל ליג עדיין לא יודעות האם בעונה הבאה יהיה להם DH או לא (עניין מגוחך בפני עצמו), כשההגנה של אוזונה בהחלט מצדיקה העברתו לעמדה שמחוץ למגרש. השמועות אומרות שהברייבס, קבוצתו בעונה האחרונה, מוותרת על שירותיו, ולא ממש ברור מי תהייה קבוצתו הבאה.

עדיין חופשי. אוזונה (צילום: New York Post)

טרוור רוזנטל

הדוד הרחוק של רוני (לא באמת…) היה מה-טרייד צ'יפס היותר טובים שהפאדרס השיגו במהלך הטרייד דד ליין האחרון, כשבתשעה משחקים (עשרה אינינגים) הוא שמר על ERA של 0. עכשיו הרליבר בן ה-30 הוא שחקן חופשי, עמוס בניסיון, וכל קבוצה תשמח לקבל את היד שלו לבולפן שלה בעונה הקרובה. השאלה היא מה המחיר….

דידי גרגורייס ומרכוס סימיין

שניים מהשורט סטופים המוכשרים ביותר במשחק היום. גרגורייס, בוגר טומי ג'ון, סיפק את הסחורה בעונתו הבודדת בפילדלפיה, ומסתמן שהוא ישוב לשם לעונה נוספת לפחות. התקווה שלו לחזור ליאנקיז, שחיפשו מחבט שמאלי, די התבדתה כשלמהיו חתם (עדיין יש אפשרות כזו, אך קלושה).

יישאר פילי? דידי (צילום: YAHOO!)

סמיין סגר עונת קורונה חלשה, אך ב-2019 הוא העיף 33 דינגרס וחבט 285., לצד הגנה מצוינת, כך שתיאוריית "לשכוח את עונת הקורונה" עשויה לתפוס גם אצלו. הדיבור הוא כרגע על החלפת ג'אסטין טרנר קשישא בדודג'רס, שמחפש בגיל 36 חוזה לארבע עונות, דבר שב-LA לא ששים לתת לו.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אין ספק שלינדור הוא השחקן המעניין ביותר ברשימה, מהלך טוב מאוד של המטס.
    .
    אם כבר המטס, אז חייבים לדבר הג'נרל מנג'ר שלהם שפוטר אחרי ששלח תמונות לא ראויות לכתבת. יהיה מעניין לראות מי הם יבחרו להחליף אותו.
    .
    לגבי ה-DH, זה ממשיך את הניהול הכושל השל ה-MLB, שכבר הודיעה כשמיינורס יתחילו באיחור ניכר בגלל שלא העבירו את החוזים החדשים לקבוצות בזמן (בעקבות השינוי שעשו השנה), כאשר כרגע אין בכלל תשובה האם העונה יכולה בכלל להיפתח ללא אוהדים.

    1. לא יחליפו אותו בשלב הזה, אלדרסון שהיה אמור להיות הנשיא של המטס ולמנות תחתיו שורה של אקזקיוטיבס נאלץ למלא גם את תפקיד מנהל הבייסבול מאחר ולא נמצא מישהו מתאים, והחיפוש היה אחרי GM שיוכל להתפתח לכדי מילוי התפקיד הזה, ולזה מונה פורטר, ועכשיו שפורטר כבר לא ואנחנו חודש לפני פתיחת האימונים, אלדרסון יהיה גם GM לעונה הזו, לא ברור אם לכולה או שפשוט יקחו את הזמן לחפש מועמד רציני לתפקיד (ובשאיפה גם יעשו עליו יותר תחקיר). בכל מקרה בשלב הזה אלדרסון חוזר למלא את התפקיד.

  2. מעולה יוני, לפעמים אני תוהה למה לי להתחקות אחרי החדשות בבייסבול כל יום שאתה מגיש את זה כל כך ערוך ומסודר כל שישי. נראה לי שיש שיטה בשגעון של הוויט סוקס, אחרי שרנטריה ניסה לעשות קווין קאש וכשל יש מצב שממשיכים לחשוב שם בכיוון, שזה אומר שאת הקלוזר אפשר להעלות גם באינינג השישי-שביעי, ובשביל זה צריך מישהו שהוא היבריד רליבר-קלוזר. לי זה נשמע משהו שמתאים ללה רוסה לנסות.
    ספרינגר, מעבר להרבה דברים אחרים, בא במצב שאין בשוק פרי אייג׳נט שהוא גם סנטר פילדר וגם היטר, והאנשים האלה שווים בשוק של היום המון כסף (ע״ע בלינג׳ר שיקבל 16 מליון בעונה הבאה כשהוא עדיין שנתיים מפרי אייג׳נסי).
    גוזמן כמו סטרומן נשאר בבית לעונה אחת ויקבל בוכטה יפה, ודיברנו בפודקאסט על המגמה של חתימות לעונה אחת בכלל בליגה.
    ושוב אני אומר, מה לעזאזל קורה שם בבלו ג׳ייז? הבעלים הזיז את הספה ומצא איזה אקזיט שנתקע לו בין הכריות? מוזר איך קבוצה יחסית שקטה שכזו פתאום מתחילה להתגושש על שמות כמו ספרינגר ובאוור ולתת להם מה שהם מבקשים כאילו רק שיחתמו.

  3. תודה יוני, למהיו זה 10 אבל בלי סטארטר נוסף ברמה גבוהה (קשה לי להאמין שזה יהיה קלובר) שכבר לא יגיע אני לא רואה את היאנקיז זוכים באליפות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט