דירוג העוצמה 2021 – 3 / עמיחי קטן

במהלך השבוע האחרון ראינו קבוצות נכנסות לבידוד ומשחקים שנדחים או מאבדים ערך ספורטיבי, אבל זה לא מה שימנע מדירוג העוצמה השבועי לעשות את שלו. כעת יש תחושה שהליגה מתחילה להתאזן ואפשר כבר להתחיל לזהות קשר בין הצפי לפני תחילת העונה ובין המצב הנוכחי.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: שארלוט הורנטס: מאזן 4- 0 השבוע ו-6- 5 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
לאמלו בול הרוקי נתן ממוצעים נאים בשבוע האחרון של 13.8 נקודות, 11 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, אבל הסיפור הגדול הוא גורדון היוורד שקולע 29.3 באחוזי 90-50-50, ובעיקר העסק הקבוצתי שמתקתק בשבוע האחרון עפ 4 ניצחונות ללא הפסדים.

2: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-8- 3 העונה (2 – 2).
הלייקרס ממשיכים בשלהם בנחת, ואמנם הפסידו השבוע פעם אחת לספרס, אבל שומרים על המאזן בטוב בליגה אל מול חוסר היציבות של 29 הקבוצות האחרות בליגה.

3: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: מאזן 3- 0 השבוע ו-5- 4 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
עוד קבוצה שרשמה מאזן נקי מהפסדים השבוע, ובמקרה שלה השחקן המוביל הוא שג"א שמתאושש מפתיחת עונה פחות טובה ומראה יכולות של כוכב לכל דבר בשבוע האחרון.

4: בוסטון סלטיקס: מאזן 2- 0 השבוע ו-7- 3 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
בראון וטייטום פתחו נפלא את העונה ובתקופה האחרונה גם סחבו את בוסטון לניצחונות ולראשות המזרח, אולם טייטום נדבק ובעקבות כך הקבוצה כולה הושבתה.

5: דאלאס מאבריקס: מאזן 2- 0 השבוע ו-5- 4 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
לוקה דונצ'יץ' התאושש מפתיחת העונה הרעה וחזר לשלוט בעניינים, מה שהביא את דאלאס למאזן חיובי, לראשונה העונה. חבל רק שגם הפעילות שלהם הושבתה בגלל מקרי הידבקויות בקבוצה.

6: מילווקי באקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-7- 4 העונה (10 – 10).
ההגנה עדיין יכולה להשתפר, אבל מילווקי בשבוע-שבועיים האחרונים מתחילה להזכיר יותר את הקבוצה הדומיננטית של שתי העונות הסדירות האחרונות, עם רצף של ניצחונות קלים מאוד ובהפרשים די מוחצים.

7: פורטלנד טרייל בלייזרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-6- 4 העונה (לא דורגו – 10).
מקולום ממשיך בעונת השיא שלו, לילארד קולע קצת פחות טוב אבל עדיין עושה את שלו, וההגנה נראית קצת יותר טוב, מה שמספיק לצבירת ניצחונות בשבוע האחרון, חלקם צמודים במיוחד.

8: סאן-אנטוניו ספרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-5-5 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
הספרס מתמודדים עם לו"ז קשה מאוד בינתיים, אבל עושים זאת היטב, כאשר בשבוע האחרון הם גם השיגו ניצחונות על שתי נציגות אל איי. דרוזן ומארי נראים מצוין ומנהיגים את החבורה הצעירה יחסית של הספרס למקום די מםתיע בינתיים, בעיקר בהתחשב בלו"ז הקשה עד כה.

9: דנבר נאגטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-5-5 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
יוקיץ' פתח את העונה ביכולת של MVP, אבל ההגנה הרעה גרמה לפתיחה רעה בהיבט המאזן. בשבוע האחרון ההגנה השתפרה שממעותית והנאגטס התחילו לצבור ניצחונות, מה שהביא אותם כבר למאזן חצוי.

10: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 2- 1 השבוע ו-6- 4 העונה (9 – 9).
המשחקים של גולדן סטייט מתחלקים בין אלו שסטף לוהט בהם והווריורס מנצחים ובין אלו בהם סטף מתקשה ובעקבותיו כל ההתקפה של הווריורס. המשחק נגד טורונטו היה הראשון בו סטף לא הצליח לקלוע טוב והווריורס עדיין ניצחו, ואולי הוא יכניס לעניינים גם את האחרים.

המפתיעות:

1: שארלוט הורנטס: גורדון היוורד לוהט, לאמלו בול נראה טוב, ההגנה נראית טוב ועוד. שארלוט פתאום במאזן חיובי ובמזרח כל מומנטום כזה מכניס אותך לעמדת פלייאוף.

2: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: עוד קבוצה שסיימה שבוע נקי מהפסדים, אם כי במקרה שלהם ההתמודדות במערב אמורה להיות יותר קשה, ושבוע אחד טוב הוא לא מה שיגרום לאוהדים להסתכל על הפלייאוף, בפרט בקבוצה מוכוונת דראפט כמו אוקלהומה.

3: ממפיס גריזליס: בלי שני השחקנים הכי טובים שלהם הגריזליס מצליחים להוציא קבוצה ראויה. בשבוע האחרון למשל, הם הפסידו בשני משחקי בית צמודים, אבל השיגו ניצחונות דווקא בשני משחקי חוץ.

המאכזבות:

1: ברוקלין נטס: דוראנט היה בבידוד, קיירי הלך לקצת כדור הארץ השטוח, נפל ונעלם, ההגנה לא מתפקדת, והקבוצה שלפני שבועיים היה נדמה שמקומה כמועמדת לאליפות מוכח תצטרך להתחיל לחשוב מחדש מה לא עובד.

2: טורונטו ראפטורס: מי שזוכר את הראפטורס של השנים האחרונות, ובעיקר זו של השנתיים האחרונות, עדיין מאמין שהם שווים יותר מהמאזן הגרוע ביותר בליגה. כל שבוע מחדש הם מקבלים את ההזדמנות להוכיח, ובינתיים בכל פעם הם מאכזבים.

3: שיקגו בולס: השבוע הזה נפתח עם ניצחון בפורטלנד שהעלה את הבולס למאזן חצוי, אבל אז הגיע רצף שלושה הפסדים. אמנם מדובר בהפסדים צמודים לקינגס, קליפרס ולייקרס, אבל ההגנה של שיקגו הייתה רעה בכל המשחקים ויש עוד הרבה עבודה בתחום הזה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה חיים,
    מה בעצם הקריטריון למיקום במדד העוצמה? הוא משקף את הרמה הנוכחית של הקבוצה השבוע בשקלול עם המאזן העונתי? למה יש יותר משקל בדירוג?

  2. תודה רבה חיים
    אשר לטורונטו אמנם המאמן שלהם עשה קסמים אבל איבד את העוגן הקדמי איבקה וגאסול כאשר גם סיקאם לא מצליח השנה לשחזר יכולות ומכאן ההסבר .

  3. תודה רבה! מסכים כמעט עם הכל. על שיקגו אני ממש לא מסכים.
    כאוהד של הקבוצה היכולת שלהם טובה, הם נלחמים עד הרגע האחרון. נכון שהם עושים טעויות במאני טיים אבל ככלל היכולה שלהם טובה עם תצוגות טובות של שחקניה.
    הם גם שיחקו מול קבוצות עדיפות – סקרמנטו בבית ששיקגו בקטובק, לייקרס וקליפרס. להפסיד להם בהפרשים נמוכים זה דבר חיובי.
    בקיצור יש תקווה לשוורים

  4. תודה חיים,
    כתבות מהסוג הזה צריכות להישאר ברמה רדודה, אלא אם אתה באמת בקיא בכל הקבוצות, וראית משחקים שלהם.
    על כל מקרה, יש איזה התלהבות לא ברורה מדז'ונטה מארי… מבחינתי הוא אכזבה גדולה, הוא לא מספיק טוב בהגנה, הקליעה שלא ממש לא יציבה ואני עושה איתו חסד, ובגדול ההחלטות שלו פשוט לא טובות. בכל מקרה הוא בטח לא מוביל יחד עם דרוזן, והם לא משחקים טוב ביחד.

    1. תודה.
      אתה כמובן צודק שהשיפוט שלי מוגבל, מכיוון שלא באמת צפיתי באופן מסודר בכל הקבוצות בשבוע האחרון, ועל כן אני נעזר גם בסטטיסטיקה לצורך ההתרשמות.
      אני מסכים שמארי לא משמעותי כמו דרוזן עבור הספרס, אבל הוא בהחלט ברומטר משמעותי.
      ניתן לראות שמארי עם 18.6 נקודות ו-6 אסיסטים ב-53.8% אפקטיבי בניצחונות לעומת 13.8 נקודות ו-4.2 אסיסטים ב-39.1% אפקטיבי בהפסדים. בשבוע האחרון ראינו בעיקר את מארי הטוב יותר.

      1. שמע, תמיד אפשר לשחק עם סטטיסטיקות כדי לחזק טענה כזאת או אחרת.
        אני מקבל את טיעון הברומטר,
        השאלה, האם הוא זה שמשפיע על הקבוצה, או שהקבוצה טובה הוא מרוויח מזה.
        אם תשאל אותי, הסיפור של הספרס זה לא מארי, אלא פופוביץ וקלדון ג'ונסון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט