יוסטון, יש לנו עוד בעיה / אורי הדר

לאורי הדר היה חשוב לספר לכם בכתבת אורח למדור הפוטבול על מצבו של הק"ב המוכשר של יוסטון טקסנס, דשון ווטסון.

עוד שבוע ואיתו מגיעות חדשות מרעישות מיוסטון, טקסס. והפעם-  דשון ווסטון הקווטרבאק הנפלא של היוסטון טקסנס הביע את חוסר שביעות רצונו מתהליך בחירת הג'נרל מנג'ר החדש של הקבוצה לאחר סיום העונה וביקש לעזוב את הקבוצה מיידית תוך ביטול ה trade clause שלו. 

הדומינו החל ליפול בסיבוב החטיבתי נגד קנזס סיטי בעונה שעברה. הטקסנס עלו ליתרון 24-0 בתחילת הרבע השני, אחרי פתיחה מוחצת של התקפת יוסטון בהובלת ווטסון. לצערם הרב, הם עוררו את זעמה של המפלצת מקנזס. הצ'יפס הבקיעו 41 נקודות רצופות בדרך לאחד הקאמבקים ההירואים בתולדות הפוטבול, כאשר פטריק מהומס מנצח על החבורה של אנדי ריד עם 5 טאצ'דאונים, כולל 4 ברבע השני.

לגבי הצ'יפס הסוף ידוע, הם לקחו את מה שמגיע להם בהמשך הדרך (סופרבול) ונראים בדרכם להיות קבוצה שתאיים כל שנה על הכתר, אך את היוסטון טקסנס ההפסד הזה ירדוף לעוד הרבה זמן. כחלק משורת צעדים דרסטיים באוף סיזן, החליטה הנהלת יוסטון להחליף בטרייד את דיאנדרה הופקינס, הנשק העיקרי וחברו הטוב של דשון. הטקסנס שלחו את 'נוק' הפנטסטי לאריזונה בתמורה לשתי בחירות דראפט, אף אחת מהן לא בסיבוב הראשון, והרסיבר דיוויד ג'ונסון. 

ווסטון ראה במעשה צעד פוגעני, וכמו ה-MEME של מייקל ג'ורדן- הוא לקח את זה אישית. עם התקפה לוקה בחסר בכל העמדות והגנה שמכניסה אותו לבורות שאי אפשר לצאת מהם, דורג ווסטון השנה במקום השני ב Passer Rating בליגה עם 112.3, כשלפניו רק אארון רוג'רס הבלתי נגמר. בנוסף זרק ווטסון 4,843 יארד, נתון שאין שני לו העונה. בקריירה היחסית קצרה הספיק ווטסון להכנס גם למקום השני בPasser Rating  בכל הזמנים עם 104.5, שני רק, למי אם לא- פטריק מהומס. 

הביקוש לדשון ווסטון הוא עצום וב NFL יודעים זאת היטב. בניגוד לNBA , נדיר שכוכבי על עוזבים את קבוצותיהם במהלך חוזה ב NFL. הסיבות מורכבות ושוות מאמר נפרד… ולעינייננו-  לא בכל יום קווטרבאק בן 25, תחת חוזה ארוך טווח (177 מיליון/ 5 שנים) ובעל אישיות ומנהיגות כמו ווסטון הופך להיות אופציה לטרייד. קבוצות רבות לא יכולות לגשת אפילו לשולחן המו"מ בגלל תקרת שכר בעייתית, אך נראה שמה שינצח את המירוץ כאן הוא שילוב של בחירת דראפט גבוהה (או מספר בחירות) ושחקן מוכח וצעיר יחסית.  

כרגע נראה כי יש מספר קבוצות שדשון מעוניין לעבור אליהם, והראשונה שבהן היא סן פרנסיסקו 49נרס. סטיב יאנג, אגדת העבר של הקבוצה הצהיר כי הכשרון של ווסטון הוא 'אחד בדור' ועל סן פרנסיסקו לעשות הכל על מנת להשיג את היהלום מיוסטון. ל-49נרס מספר נכסים מעניינים להציע ליוסטון ביניהם ג'ימי גארפולו, הבן האבוד של בליצ'יק ואת הבחירה ה-12 בדראפט הקרוב. ה-49נרס הגיעו לעונה עם סוג של סופרבול הנגאובר, אך מה שחירב להם את העונה זה בעיקר פציעות וענייני קורונה. סן פראן היא קבוצה מאומנת, שנאהן יודע בדיוק מה לעשות עם השחקנים שלו ואיך להוציא מהם את המקסימום. הגנה שבעונה בריאה היא טופ 5 בליגה, כלים התקפיים על שלל גווניהם- מג'ורג' קיטל החייתי, דרך משחק הריצה המצוין של מוסטרט ועד לוורסטיליות והכשרון של דיבו סמואל וברנדון איוק בעמדת הרסיבר, לווסטון יהיו צעצועים חדשים ונוצצים לשחק איתם. 

קבוצה נוספת שעל פי דיווחים וספקולציות נמצאת ברשימה של ווסטון היא המיאמי דולפינס. מיאמי בנתה את עצמה מלמטה למעלה והגיע לעונה ללא הרבה ציפיות. לפלייאוף הם כמעט נדחפו ויכולים להתנחם בעונת באונס-בק מצוינת. ההתקפה בעלת פוטנציאל נפיץ וההגנה יוצאת דופן, שסיימה את העונה כהגנה שייצרה הכי הרבה נקודות. 

עם זאת, לא רק שדשון ככל הנראה מעדיף את מיאמי, לדולפינס יש הרבה מה להציע לטקסנס שבסופו של דבר תשלוט בגורל של ווסטון. לא רק שהקבוצה מפלורידה כבר מחזיקה בקווטקבאר צעיר ומבטיח בדמות טואה טאגוביולה, למיאמי מספר בחירות בדראפט הקרוב, כולל הבחירה הרביעית וה-17. 

שאר המועמדות חסרות שחקן או בחירה גבוהה מספיק, אך יכולות לעורר עניין בעייני דשון וכמובן בעייני הטקסנס: ניו אנגלד פטריוטס עם היסטוריה עשירה והבחירה ה 15, שיאקגו ברס שנואשת לכוכב או הוושינגטון פוטבול טים, לאחר עונה מפתיעה, וכמובן הניו יורק ג'טס חסרי האונים ומחזיקים בבחירה השנייה בדראפט. 

מה טומן העתיד? קשה לנבא לאור העדר התקדימים, אך ווסטון לומד מהעבר ומעמיתיו הספורטאים האחרים כמו ג'יימס הארדן, שהיה יקיר העיר יוסטון עד לפני כמה שבועות. הספורטאים מבססים את עמדתם כבעלי הכוח וההשפעה אל מול הקבוצות, כשלבסוף יצטרכו להכנע לבקשת השחקנים. רנדי מוס הרסיבר האגדי מסנגר על ווטסון ואחרים: "העידן ההוא של לשתוק ולשחק נגמר, הוא נגמר".

אמנם בפוטבול המוטו הוא ‘next man up’  והקבוצה מורכבת מעשרות שחקנים, אך כאשר מדובר בכשרון יוצא דופן שרבים כינו המייקל ג'ורדן של פוטבול, ומוכיח זאת עד כה בקריירה הקצרה שלו, לדשון ווטסון מצפים ימים סופר מעניינים בסיום העונה – בתקווה שהמהלך שיעשה יסתיים עם גביע הלומברדי ביד. ייתכן שהוא יהיה הנחליאלי שמבשר את "אביב הקווטרבקים", ואחריו יפתח הסכר לתנועתיות של כוכבי העל בליגה. הנהלת ה-NFL ובעלי הקבוצות יתנגדו ויעשו הכל לעצור את הסחף, מה שבטוח- יהיה מעניין.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

    1. תודה cooks, תמשיך לבשל 🙂
      לדעתי WTF מועדון מצוין גם הוא לווטסון. בית חלש, הוא יהיה הQB הכי חזק שם בפער עצום. הגנה מצוינת בראשות צ'ייס יאנג והתקפה עם כלים לא רעים. יכולים לעשות פלייאוף איתו עונה הבאה אם עשו זאת השנה עם QB ללא רגל.

  1. הניו יורק ג'טס חסרי האונים?
    אתה מתכוון לקבוצה עם שתי בחירות סיבוב ראשון בכל אחד מהדראפטים הקרובים כולל בחירה 2 השנה,עם סאם דארנולד שהוא ק"ב צעיר שעדיין יש לו ערך וממש הרגע החתימו את המאמן שווטסון ביקש מיוסטון להחתים? וכמעט 100 מליון דולר מתחת לתקרת השכר?

    הג'טס יכולים להציע בחירות סיבוב ראשון השנה,שנה הבאה ועוד שנתיים בתוספת דראנולד וזה עדיין ישאיר להם 2 בחירות סיבוב ראשון שלהם בשנתיים הקרובות

    1. תודה פרוסס,
      אין ספק שהעתיד שלהם יכול ליהיות וורוד. מאמן חדש, אולי QB חדש. אך מה שהם הראו השנה זה בעיקר חוסר אונים. בתור משתמש קבוע ברד זון, לא יכלתי שלא לצחוק עליהם כל ראשון בערב- מה גם שהטנקינג שניסו לעשות לא הצליח.
      לגבי דארנולד- IM OUT. אין לי שום ספק שקבוצה שונה הוא יהיה טוב יותר. שינוי סצנה. אך לא ראיתי ממנו משהו שגורם לי לתקווה גדולה מדי. אולי יפתיע וישתפר גמו שג'וש אלן עשה השנה.

      1. אין ספק שבאיזשהו שלב הם החליטו שהכישלון יהיה מתוכנן ולא עצרו בשום רמזור אדום כדי להבטיח את אחת משתי הבחירות הראשונות בדראפט. ב-NBA קוראים לזה "פרוסס", אבל ב-NFL זאת מילה מגונה. הג'טס אספו מספיק נכסים כדי להפוך לקבוצה לגיטימית תוך שנתיים-שלוש, שזה חלון הזמנים האידיאלי מבחינת ק"ב רוקי, אז כנראה שההנהלה הנוכחית שלהם יודעת מה היא עושה.
        סוכנויות ההימורים שמים אותם ראשונים בתור לקבל את דשון, אבל אני בספק אם יוסטון ישלחו אותו לקבוצה ב-AFC (כך שגם מיאמי מחוץ למשחק). מניח שיהיה דיבור ארוך עם הניינרס, שיכולים להציע גם בחירות דראפט וגם שחקנים.

  2. אין תקדים לק"ב טופ 5 שעובר קבוצה בפריים שלו. הכי דומה זה בריידי בשנה שעברה למרות שהוא בצד השני של הגיבעה. אם ווטסון עובר למיאמי זה יהיה דומה גם מבחינת המעבר לקבוצה עם הגנה חזקה. מה שאין כל כך במיאמי אלה כלים התקפיים כמו לטמפה, אבל אני מהמר שיעשו פלייאוף במקרה זה.

    העניין המרכזי יהיה לראות עד כמה הליגה תנסה לדכא מגמה של תנועת ק"ב כוכבים. הדבר האחרון שהם רוצים זה להיות ליברלים וידידותיים לשחקנים כמו ה נ.ב.א. בסוף אפילו יבקשו לדאוג לבריאות של השחקנים- לא מוגזם? 🙂 רוג'ר גודל לעצמו: "שייפצעו, ייחלו בקורונה, וישארו חבויים בקסדה תחת חוזה מגביל בקבוצה שלהם, כל עוד אני מכניס 20+ מליון כל שנה לבנק ומעשן סיגרים עם מעסיקיי- בעלי הקבוצות חובבי טראמפ" חביבים

    1. לא נראה לי שהמקרה של בריידי (/פארב/פ.מאנינג/מונטנה) דומה, גם מהצד השני של הגבעה, גם הקבוצות כבר די רצו לעבור הלאה ובעיקר הם לא היו תחת חוזה ל5 שנים.
      עקרונית זאת התנהגות קצת מסריחה לחתום על חוזה ארוך ואז לבקש טרייד, מצד שני ההתנהלות שלהם ככ כושלת (קבוצה חלשה, בלי בחירות ובלי מקום מתחת לקאפ) שכואב לראות אותו נרקב שם.
      .
      יש הטיה לטובת הבעלים מכל מיני סיבות, בין היתר גודל הרוסטר, שלאף שחקן אין השפעה על הצלחת המועדון כמו של הכוכבים בnba, שכל משחק יכול לגמור את הקריירה + 'פרנצ'ייז טאג' ובאופן כללי משך הקריירה הקצר יחסית שמקטין את המרחב תימרון. עדיין, אם יש משהו שמשגע אותי שהשחקנים מסכימים לו זאת הנורמה של החוזים הלא מובטחים, אתם לא רוצים להמר על שחקן לטווח ארוך? אין בעיה אבל אותה התחייבות תהיה גם מצד השחקן.
      אין לי בעיה שמהומס עשה 'טים פרנדלי דיל' (הכל יחסי כן?!) אני אפילו די בעד, אבל למה שהוא יתחייב ל10 שנים אם הם לא מתחייבים לאותו דבר כלפיו?! עוד 4 שנים אנדי ריד והחבורה כבר לא יהיו שם והוא עלול להתקע בקבוצה בינונית ומטה, כשמצד שני אם לו תהיה ירידה משמעותית ביכולת יזרקו אותו לעזעזל ושישקח מה500 מליון.
      רק על זה אני מעריך את קאזינס (גם מט ראיין, זיק ובטח עוד כמה נראה לי די בכיוון).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט