טום עידן – מחזור החטיבות בפלייאוף הNFL

מאת צוות הופס פוטבול: רביב פייג, יאן מלניקוב ועידו רבינוביץ

התנגשות הטיטאנים

דרו בריס שלח מבט אחרון לאיצטדיון מרצדס בנץ בניו אורלינס ונפרד לשלום מהמקום שהיה הבית שלו ב 15 השנים האחרונות. ואנחנו נפרדים מאחת מאגדות המשחק.
חבל שמשחקו האחרון של בריז בליגה היה הפסד ליריב לא פחות אגדי, אמנם, אבל כזה שסיים את המסע של ניו אורלינס סיינטס בפלייאוף והותיר את בריז עם טבעת אחת בלבד, הישג לא פורפורציונלי לקריירה מדהימה ושוברת שיאים.
מלבד זאת לא היו יותר מדי הפתעות במחזור הדיויזיונלי בפלייאוף הNFL, הקבוצות שציפו שינצחו, ניצחו.
חלק מהמשחקים השקולים יותר נגמרו חד צדדית וחלק מהמשחקים שנראו על הנייר חד צדדיים, נגמרו דיי צמודים.
על כל זאת ועוד בסקירה שלפניכם.

גרין ביי פאקרס – לוס אנג'לס ראמס 18:32

ההתקפה מספר 1 פגשה את ההגנה מספר 1 כדי לפתוח את סוף השבוע הטוב ביותר בעונת הפוטבול, במפגש בו בדרך כלל, ההתקפה היא זו שמנצחת. הפנומן עם המספר 12 על החולצה הירוקה, עם הקור והשלג לצידו, דאג שגם הפעם זה יהיה המקרה, ולקח את ההגנה האדירה של ברנדון סטיילי, ג'יילן ראמזי ואהרון דונלד לטיול, תוך שהוא רושם 296 יארד ושני ט"ד במסירה, עוד ט"ד בריצה, ו-QBR של 92.1.

אם לא הספיק המגרש העוין בויסקונסין, הקור והשלג, הקבוצה מקליפורניה גם סבלה מפציעות של קופר קאפ שלא שיחק, של ג'ארד גוף, ושל אהרון דונלד, שנפצע בשבוע שעבר בסיאטל. התפקוד המוגבל של דונלד היה בולט במיוחד, כשלעיתים קרובות הוא נעצר על ידי חוסם אחד, מה שהיה גורם מכריע ביכולת של גרין ביי להריץ את הכדור (כמעט 6 יארד לנשיאה בקרב הרצים) ולהגן על הקווטרבק שלה, שלא ספג אף לא סאק אחד מול מלכת הסאקים של הליגה.

הראמס של מקויי נתנו את כל כולם על מנת לפחות לעשות את המשחק הזה צמוד, והצליחו להביא לכמה רגעים מלחיצים עבור גרין ביי. אבל לבסוף, הפייבוריטית ניצחה, ועוד משחק קלאסי של אהרון רוג'רס שולח אותו לעוד גמר NFC – רק שהפעם, הוא יגיע גם לשם כפייבוריט, ובהצלחה לעצור אותו.

האם יזכה אי פעם בטבעת? אהרון דונלד


באפולו בילס – בולטימור רייבנס 3-17

איך שלא תסתכלו על זה, הרייבנס, גרסת לאמאר ג'קסון במשחקי פלייאוף, היא קבוצה בעייתית.
רוח פראית הורידה את המשחק בצפון ניו יורק למימד אחד- ריצה. ודווקא בצד החזק שלהם, הרייבנס נכשלו והגנת הבילס הייתה ערוכה לעצור גם את הרצים האחוריים ג'יי קי דובינס וגאס אדווארדס וגם את הרץ המוביל של הקבוצה, למאר ג'קסון.
מחצית ראשונה מסתיימת בסקור הנמוך של 3-3 עם חמישה נסיונות לשערי שדה שכללו 2 החטאות  לא אופייניות של הבועט של הרייבנס.  אחרי שג'אסטין טאקר פגע בקורה, טיילר באס הצליח להשחיל מהצד השני והבילס ראשונים על הלוח.
טאקר בסופה של המחצית הראשונה מצליח להשחיל אחד כדי להשוות את התוצאה.
ברבע השני היו אלו הבילס שהצליחו להכות ראשונים עם ט"ד יפה בסקרין קצר למי אם לא, סטפון דיגס, שזכה לחסימות יפות ב-3 יארד שנותרו אל תוך האנד זון.
הרייבנס ניסו לענות בחזרה עם דרייב יפה אבל אז אסון פגע כשמסירה של ג'קסון לתוך האנדזון נחטפה על יד טארון ג'ונסון שזיגזג את דרכו 101 יארד כל הדרך לאנדזון השני. באפולו פותחים את היתרון ה"משמעותי" הראשון שלהם בתנאי המשחק האלו, 17-3 בעזרת ההגנה.



סוף הרבע השלישי, לאמאר ג'קסון מציל פאמבל אבל נפצע תוך כדי ומוחלף לשאר המשחק על ידי טיילר הנטלי, שלא מצליח להשיג נקודות נוספות עבור העיר בולטימור. הבילס מוספיפים עוד דרייב מוצלח שהסתיים בצורה לא מוצלחת עם שער שדה נוסף שלא צלח וכך מסתיים לו המשחק.
הבילס עולים לשלב הבא ויתמודדו על אליפות הAFC  מול הצ'יפס בקנזס סיטי.
גם משחקים כאלו ג'וש אלו וחבורתו ידעו לנצח במסע הקסם שלהם.
הרייבנס המאוכזבים, אמנם הצליחו להתקדם שלב בפלייאוף מעונה שעברה, וזכו לנצחון פלייאוף ראשון בעידן לאמאר ג'קסון, אבל עדיין לא מצליחם לממש את הפוטנציאל ולהגיע לשיא כשעת המבחן.





קנזס סיטי צ'יפס – קליבלנד בראונס 17-22

הבראונס קיבלו המון הזדמנויות לעשות פה מהפך מטורף שהיה מזעזע את עולם הפוטבול, כשתפסו יום חלש יחסית של קנזס סיטי וזעזוע מוח של פטריק מהומס במהלך הרבע השלישי שאילץ אותו לצאת משאר המשחק ולתת את המושכות לצ'אד הני.
יכולת טובה והכלים להתמודד מול הצ'יפס, יש לקליבלנד, אבל כנראה שכמות המזל הטוב שהוקצתה להם השנה נסתיימה מתי שהוא ברבע השני כשראשאד היגינס קולט תפיסה מדוייקת של 25 יארד מבייקר מייפילד ומזנק אל קו האנדזון. נראה שהוא עומד לחצות את הקו עם הכדור לט"ד שיחזיר את הבראונס למשחק שהיה דיי בשליטת הצ'יפס עד עתה, אבל דניאל סורנסון בזינוק הוריזונטלי שנוי במחלוקת, מתנגש קסדה לקסדה בהיגינס והכדור נשמט מידיו המושטות של היגינס אל תוך האנדזון והתגלגל החוצה ממנו. כדור עובר לצ'יפס.


הבראונס קיבלו עוד הזדמנויות במהלך המחצית השניה להשיג את היתרון 19-3 שהצ'יפס פתחו במחצית כשענו ב2 ט"ד לעומת פילד גול אחד מוצלח מתוך שתי נסיונות של קנזס סיטי וצימצמו למרחק סביר של 5 נקודות בכניסה לרבע הרביעי.


בשלב הזה צ'אד הני תחת הסנטר אצל קנזס סיטי אחרי שפטריק מהומס נפצע וברבע הרביעי אחרי דרייב יעיל, הני מחזיר את הכדור לבראונס עם חטיפה.
עם 4:20 על השעון, הבראונס מחליטים שיש מספיק זמן במשחק להשיג עצירה הגנתית ולעוד דרייב כדי לנסות לנצח את המשחק. הימור שמתברר כלא מוצלח כשהני משיג פעמיים דאון ראשון ומחזיק דרייב  של מעל 4 דקות לשרוף את השעון ולתת לצ'יפס את הניצחון הרביעי ברציפות במשחקי פלייאוף, שיא מועדון.

אז קיבלנו, בניגוד למצופה,  משחק עני בנקודות, עם הגנות שנצצו ברגעים הנכונים כשההגנה של קנזס סיטי, בראשות טיירון מת'יו, שהיה בכל מקום על המגרש, יצאה כשידה על העליונה.
מהומס נכנס לפרוטוקול זעזוע מוח ויעשו הכל כדי שיוכל לשחק בגמר החטיבה מול באפולו בילס.
הבראונס יכולים להיות מרוצים מההישג שלהם השנה ונראה שעשו עוד צעד בדרל ללגיטימיות.

ניו אורלינס סיינטס– טמפה ביי באקנירס 30:20.

יהיה זה לקח לכולם – את טום בריידי לא מנצחים שלוש פעמים בעונה אחת.

לאחר שהקדושים מניו אורלינס שלטו בשני המפגשים הראשונים נגד שודדי הים מטמפה, הפעם הבאקנירס ניצלו משחק רב טעויות נדיר מצד דרו בריז והסיינטס, שמו טאצ'דאונים בשלושה מארבעת הפעמים בהן יריבתם איבדה את הכדור ועלו לגמר האזורי מול ארון רודג'רס והפאקרס.

ניו אורלינס דווקא פתחו טוב עם החזרת פאנט אדירה של דיאונטה ג'ונסון ל-54 יארד שהתחילה את הדרייב ההתקפי הראשון שלהם מקו ה-20 של טמפה. לדאבונם, הם הצליחו להוציא מזה רק שער שדה אחד. שתי הקבוצות הצליחו לגרד עוד 3 נקודות כל אחת עד לסיום הרבע הראשון, שניהם עמוק מתוך הטריטוריה של היריבה מבלי להגיע לאנד-זון.

לאחר שתי ריצות של אלווין קמארה לפתוח את הרבע השני, דרו בריז מסר בפעם הראשונה ברבע זה, ונחטף על ידי שון מרפי-באנטינג, שהחזיר על הכדור עד לקו 3 היארד של ניו אורלינס. מהלך אחד אחר כך מייק אוונס תפס מסירת פייד מטום בריידי והקנה לבאקס את היתרון הראשון שלהם במשחק. הסיינטס החזירו תשובה עם הט"ד הראשון שלהם במשחק במהלך טריק מופלא, בו אלווין קמארה קיבל את הסאנפ, השאיר לעמנואל סאנדרס שהעיף אחורה לג'יימיס ווינסטון, שעמד כרסיבר בצד המהלך, ואז הקוורטרבק המחליף שלח פצצה לטרי'קוואן סמית' שהיה פנוי לגמרי במורד המגרש בשביל 6 הנקודות. ראיין סוקופ השווה את המשחק ב-13 לכל בירידה לחדרי ההלבשה.

בתחילת הרבע השלישי, דרו בריז הוביל דרייב מתודי של 75 יארד בעשרה מהלכים והעלה את הסיינטס ליתרון 7 פעם נוספת, אלו היו הנקודות האחרונות שההתקפה של שון פייטון העמידה במשחק הזה. הבאקס יצאו לריצת 17:0, שכללה שתי חטיפות בשני הדרייבים הבודדים של הסיינטס ברבע הרביעי והמכריע.

ניו אורלינס הפכו לקבוצה החמישית בהיסטוריה שהעמידה לפחות 30 ט"ד באוויר ו-30 ט"ד על הקרקע, הם הקבוצה היחידה שלא הגיעה לסופרבול.

הבאקנירס ניצחו כל אחד מעשרת המשחקים ששיחקו העונה בהם הובילו במחצית.

ופעם אחרונה


לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. יופי של סיקור.
    אהבתי את ההחלטה של אנדי ריד לנצח את המשחק דרך ההתקפה במקום לתת צ'אנס לבראונס לעוד דרייב. מה שכן אם זה היה מתפוצץ לו בפנים הוא היה חוטף על זה אש מכל כיוון.

    1. כשהבראונס הלכו ל-1 בטאצ'דאון הראשון שלהם רומו דיבר על ההתלבטות אם ללכת ל-1 או 2 ואמר שהוא הולך ל-2 אם יש לו "מהלך שהוא אוהב".
      לצ'יפס בסוף היה מהלך כזה שמרגיש בטוח עם טייריק היל.
      בכל מקרה, העובדה שהצ'יפס הובילו ביותר מפילד גול היא גם חלק משמעותי מההחלטה.

  2. אחלה סקירה חברים.
    .
    קצת כואב על בריז לסיים את הקריירה במשחק כל כך חלש, בבית, בהזדמנות האחרונה.
    בריידי היה לא יותר מסביר, לפחות 3 מסירות שברחו מקצות האצבעות של התוספים באנדזון ועם מסירות קצת יותר טובות היו הופכות את המשחק לקל יותר. קאמרה לא סיפק את הסחורה ומהצד השני פורנט היה נהדר.
    .
    מי היה מאמין שאחרי המסירה הגרועה של הני שנחטפה הוא יצא הגיבור וכל הכבוד לריד שהאמין בו.
    קליבלנד יאכלו את עצמם בחצי שנה הקרובה על זה שלא הצליחו לארגן דרייב נורמלי בפיגור 5 וכדור ביד.
    .
    רוג'רס הצגה אבל ההגנה שהראמס העמידו לא היתה ההגנה טובה בליגה עם ארנולד כל כך מוגבל.
    נראה איך ההגנה של טמפה תתמודד איתו – ראינו הלילה הוכחה שלא צריך להפריז בחשיבות המפגשים במהלך העונה, אז הבאקס חיסלו את הפאקרס.

    בגמרים האיזוריים יש שתי פייבוריטיות די ברורות, אלא אם כן מהומס לא יהיה כשיר.

    1. אני לא בטוח שאני מסכים עם "משחק סביר", לפי דעתי בריידי נתן הופעת ענק במובן של המטרה, להגיע לגמר החטיבה, מעל לכל. הוא היה שקט, רגוע גבר שהקרין על כל הקבוצה ברגעים הלא פשוטים. המסירות שהחמיצו כביכול, כולן יכלו גם להיחטף ולי הרגיש שהוא משחק על בטוח.נהואנלא חיםש מהלכי ענק, אלא מהלכים שיזיזו את השרשראות עבור הבאקס. ויחד עם זאת הוא נתן מסירת אמן, מהיפות שראיתי לדאבל או אפילו טריפל קבוראג שלסייפטים והקורנרים שכיסו לא היה סיכוי להגיע', ברגע מכריע שגמר את המשחק. האיש אמן

  3. לדעתי החוק של פאמבל שנופל אל האנדזון של היריב ומעביר את הכדור אליו לטאצ'בק הוא החוק המטופש ביותר בפוטבול ואולי גם בכל ענפי הספורט האחרים. חוק שאם יש בו אטום אחד של הגיון, הייתי רוצה לדעת מה הוא.
    השטות הזו קבעה אתמול את זהות הקבוצה המנצחת במשחק do or die.

      1. אבל במקרה של פאמבל שיוצא החוצה, הקבוצה מקבלת את הכדור ממקום הפאמבל, לא מאיפה שהכדור יצא. למה זה לא עובד ככה אם במקרה הכדור חצה קו?
        תחשוב על זה, נניח שיש פאמבל שני יארד מהקצה והכדור מתגלגל החוצה. אם התגלגל אינצ' לפני, ההתקפה נמשכת, התגלגל אינצ' אחרי, נגמרה ההתקפה. איפה ההגיון?

        1. ההשוואה המתאימה יותר היא פאמבל שיוצא מהאנדזון השני (סייפטי), גם כאן ההתקפה מאבדת את הכדור.
          לאנדזון חוקים משלו.

            1. ההגיון (לפי מה שאני מבין) זה שכמו שההתקפה מאבדת את הכדור בצד אחד של המגרש, ככה גם בצד השני.
              אני בדעת מיעוט, אבל לדעתי זה סך הכל הגיוני, למרות זאת כנראה לא יפריע לי אם ישנו את זה.
              (לפי אותה צורת חשיבה שציינתי, לכאורה אמורים לשנות את החוק גם בצד השני של המגרש – לא יקרה)

  4. המבטים המתוסכלים והזעם העצור (ולא כל כך עצור לפעמים) של ארון דונאלד המוגבל פיזית, היו מכמירי לב. לבוא כל הדרך לכפור של ויסקונסין ולקבל ככה בראש מה MVP בלי הנשק הקטלני של הקבוצה, לא כיף. עוד יותר מכמיר לב לראות את אקורד הסיום הצורם בקריירה מופלאה של דרו בריז

  5. תודה על הסיקור הנהדר. שוב. לאחר הינדוס לוז ושנצים איכותי היה גם סופש מעולה של פוטבול. שמח על בועת הלמאר שהתפוצצה שוב,על הריצה של הבראונס שנגמרה בתחושת החמצה אבל עדיין הישג גדול וכמובן על ההישג של טמפה. בריידי שיחק מעולה כהרגלו וחבל רק שבריז ירד מבימת ההיסטוריה אחרי שתי החטיפות בסוף. נקווה שמהומס יהיה בסדר ונפגש סוף שסוע הבא.

  6. כל כך כאב לי על בריז! תום בריידי חתם את עצמו כקוורטרבק הגדול בכל הזמנים. הוא שינה במו ידיו את כל משחק טמפב ביי המשחקת יותר ויותר בצורה של הפטריוטס. הכל במו ידיו.

  7. מישהו כאן במדור יוכל אולי לעשות סדר ולהסביר את החוקים השונים ליד או בתוך קו האנדזון?
    מה קורה אם ההתקפה יוצאת מהצד שלה? מה קורה אם יש פאמבל בצד של היריב? מה קורה אם המגן חטף ורץ כל הדרך לפיק סיקס אבל רגע לפני – קרה לו מה שראינו שלשום לבראונס?
    יש יותר מדי אפשרויות ולא הכל ברור.

      1. ומה קורה בעקבות זה? סייפטי זה שתי נקודות. האם גם הכדור עובר? טאצ'בק? ומה לגבי המקרה האחרון שהראית?
        תודה בכל מקרה

        1. בשני המקרים ההגנה מקבלת את הכדור
          סייפטי – 2 נקודות, בעיטת פתיחה עם חוקים מעט שונים
          יש 2 סוגי טאצ׳בק
          טאצ׳באק = פאמבל דרך האנדזון (זה שמעצבן את כולם) – ההגנה מקבלת את הכדור על קו ה-20 יארד
          טאצ׳בק = חטיפה באנדזון/בעיטת פתיחה באנדזון/פאנט באנדזון (הסוג הנפוץ, קורה כל משחק) – ההגנה מקבלת את הכדור על קו ה-25

          המקרה האחרון הוא טאצ׳בק בדיוק כמו זה שראינו אתמול, במקרה הספציפי בסרטון, הסטילרס קיבלו את הכדור על קו ה-20 שלהם.
          (הבראונס הם הקבוצה התוקפת ממתי שהם חטפו)

        2. אגב בשביל שיהיה טאצ׳בק אחרי פאנט הכדור צריך פשוט להגיע אל האנדזון, לאו דווקא לנחות ישירות שם (יכול לנחות בתוך המגרש ולהתגלגל לאנדזון)
          בבעיטת פתיחה הוא צריך לנחות שם ישירות (או אחרי), אחרת זה כדור חי, נחשו מי בסרטון
          https://youtu.be/w6v5olbgirw
          הג׳טס, בטח שהג׳טס🤦🏻‍♂️

כתיבת תגובה

סגירת תפריט