הטרייד של הארדן לברוקלין של דוראנט וקיירי, ניתוח ראשוני/שחר אלוני

הטרייד של הארדן לברוקלין של דוראנט וקיירי, ניתוח ראשוני/שחר אלוני

הרוחות סוערות כבר מספר ימים בליגה בעקבות הטרייד הגדול שבונה סופר-טים בברוקלין, וזה הזמן להציג כמה סימני קריאה וסימני שאלה משמעותיים לגביו. אז קודם כל פרטי הטרייד, מתוך "חם מהתנור" של רועי לפני שלושה ימים:

ברוקלין מקבלת את: ג'יימס הארדן.

אינדיאנה מקבלת את: כריס לברט ובחירת סיבוב שני.

קליבלנד מקבלת את: ג'ארט אלן, טאורן פרינס.

יוסטון מקבלת את: ויקטור אולדיפו, דאנטה אקסום, רודניוס קורצוס, 3 בחירות סיבוב ראשון (2022, 2024, 2026) מברוקלין ואפשרות להחליף 4 בחירות סיבוב ראשון עם הנטס (2021, 2023, 2025, 2027). בחירת סיבוב ראשון ממילווקי (2022).

בפוסט אתמקד בברוקלין וההשלכות לגביה, ואולי גם סיכויי האליפות שלה בעקבות הטרייד.
ברוקלין נטס, עוד לפני הטרייד היתה קבוצה חידתית. בתחילת העונה (לפני פחות מחודש כזכור) איש לא ידע איך דוראנט יחזור לאחר שנה וחצי בחוץ ושיקום האכילס, ואיך יראה השילוב של קיירי איתו ועם דינווידי ולבארט בצוות המסייע כשמעליהם המאמן הטרי סטיב נאש.

נתחיל בכמה סימני שאלה שנעלמו ויכולים לשמש עוגנים לדיון:
1) דוראנט חזר מצוין. הוא נראה שוב כמו אחד הסקוררים הטובים בהסטוריה מכל הטווחים, כאשר קשה לדמיין שחקן שיכול לשמור אותו באחד על אחד מלבד בודדים כמו יאניס.
2) הנטס לפני הטרייד היו קבוצה לא יציבה במיוחד עם משחקים טובים לצד משחקים חלשים יחסית ומאזן לא משכנע לקונטנדרית של 7-6 בלוח משחקים קל למדי (שמייצג כניסה לפלייאוף במזרח ללא יתרון ביתיות, מהמדגם הקטן הזה).
3) קיירי בזמן הקצר שעבר הספיק להודיע שהמאמן לא מקובל עליו, לבקש פסק זמן באמצע משחק על דעת עצמו ובלי לדבר עם המאמן במהלכו, ואחר כך להעלם בנסיבות מוזרות לקבוצה למשך שבוע בלי להגיד מה עובר עליו ומתי הוא מתכוון לחזור, תוך הפרה של תקנות הקורונה של הליגה.
4) הנטס לאורך השבועות שעברו הראו הגנה לא משכנעת, שמאפשרת ליריבות, גם לא מאריות הליגה, לקלוע והרבה. לעומת זאת ההתקפה שלהם היתה משכנעת מאד.

וכעת לטרייד עצמו:
ברוקלין קיבלה את הארדן, אחד השחקנים החזקים בליגה, מלך הסלים כמה פעמים,ו MVP בעבר, ותמורתו העבירה את לבארט, אלן, פרינס, 4 בחירות דראפט ו 5 זכויות עתידיות להחלפת בחירות דראפט. כל זאת לאחר ששחקנה החשוב דינווידי נפצע לכל העונה.
לברוקלין יש כרגע את אחת ההתקפות הטובות בהסטוריה עם 3 שחקני אחד על אחד מהטובים ביותר בליגה, כאשר הארדן הוא גם מנהל משחק טוב. לצידם עולים בחמישיה הסנטר המקשיש ג'ורדן (חבר קרוב של דוראנט וקיירי) וצלף השלשות האריס. מעבר לכך הקבוצה נותרה כמעט בלי ספסל ותצטרך לעשות עסקאות משלימות על שחקנים זולים משוק הבייאאוטס או מחוץ לליגה, או אולי בטרייד על דינווידי הפצוע. יש להניח שטריידים משלימים כאלה יגיעו בהמשך כי אי אפשר למשוך עונה פלוס פלייאוף עם סגל כל כך חסר.

סימני שאלה ותחזית לפלייאוף:
כרגע בברוקלין רמת אי הודאות היא גדולה מאד:
1)האם שלושת הכוכבים יסתדרו אחד עם השני כאשר הסטטיסטיקה האישית של חלקם או כולם עומדת לרדת בעקבות השילוב?
2)האם קיירי ארווינג מסכים למקומו החדש כצלע שלישית בקבוצה כשהארדן מנהל משחק?
3)האם אפשר ליצור תלכיד קבוצתי במהירות כאשר סמכות המאמן בסימן שאלה והסגל עדיין לא התגבש?
4)מה עושים עם ההגנה? הארדן ובמיוחד קיירי והאריס הם מגינים חלשים, דוראנט לא יוכל לשמור על גבוהים דומיננטיים לאחר שיקום מקרע באכילס, ג'ורדן אינו מספק את הסחורה בינתיים בהגנה . מה הפתרונות לכך?
5) מעבר לכל זאת ישנו הקטע המנטאלי בפלייאוף, הארדן הוא שחקן מעולה אך נראה שבסדרה קובעת בפלייאוף רמתו יורדת, זאת החל מ 2012 וכלה ברבעים הקובעים בשתי הסדרות עם גולדן, ואפילו אשתקד מול הלייקרס. האם אפשר לזכות במהירות באליפות אם הארדן יראה בגמר המזרח כמו שפול ג'ורג' נראה מול דנבר?

סטיב נאש מאמן הנטס


ברוקלין ויתרה על חלק גדול מהסגל המסייע ועל הרבה בחירות דראפט כדי לגבש את השלישיה ההתקפית המעולה שלה, אבל חלון ההזדמנויות הוא קצר. האליפות צריכה להגיע השנה או בשנה הבאה או מקסימום תוך שנתיים, האם זה ריאלי?
לעניות דעתי קבוצה עם כל כך הרבה סימני שאלה היא לא פייבוריטית לאליפות ובניחוש פרוע גם לא לגמר הכללי העונה. יש משמעות גם לתלכיד, למאמן, לכימיה הקבוצתית ולחוסן המנטאלי, כדי שזה יראה יותר טוב מאשר הקליפרס ב 2020. וזה לפני שדיברנו על פציעות חלילה. קיירי החמיץ 3 מ 6 הפלייאופים האחרונים בשל פציעות.

הצעות לשיפור:
1) טריידים משלימים, הקבוצה צריכה בדחיפות 2-3 מומחי הגנה, בדגש על גבוהים, אפשר אולי להשיג שחקנים מתאימים בטרייד על דינווידי הפצוע, שבכל מקרה פחות מתאים לסגל הנוכחי.
2) הצעה מרחיקת לכת – טרייד על קיירי תמורת הרבה שחקנים משלימים מתאימים ובחירות דראפט, כנראה לא ריאלי בשל התנגדות דוראנט
3) סדר בקבוצה שמגיע מההנהלה ובונה היררכיה נורמלית שבראשה עומד המאמן (קיירי ודוראנט הם לא מאמנים).

נאחל לברוקלין בהצלחה במשחק הקרוב מול הבאקס, וכמובן בהמשך העונה ובפלייאוף, מה שבטוח יהיה מאד מעניין, בבכורה העירונית מול הניקס הם כבר זכו.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
53 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
הבן הממזר של דנילו גלינארי

טרייד על קיירי יכול להיות רק אם לא יזכו השנה ודוראנט יתן אוקיי על זה. השנה לא יהיה עליו שום טרייד.
רגע דוראנט לא נחנק בסדרות קובעות? מול ההיט מול הלוחמים? עד שעבר ללוחמים לסופר טים וכל העול ירד.
לברון לא נחנק מול הספרס והמאבס? עד שניצח את דוראנט הנחנק?
אז הארדן גם נחנק ועכשיו הגיע לסופר טים נראה אם יחנק.
הטרייד שיהיה זה דינווידי והאריס

ירון, החלום
ירון, החלום
17/01/2021 21:16:20

בסד
תודה רבה.
מסכים איתך לגבי סימני השאלה.
אבל יוכלו להביא שחקנים חופשיים באמצע העונה?
יוכל לעזור להם

NBA בדם
17/01/2021 21:35:32

מסתמן גמר מזרח ענקי של נטס-מלווקי.
קיירי-הארדן-דוראנט על הנייר הרבה יותר מוכשרים
מיאניס-מידלטון-הולידיי אבל חוסר האגו של השלושה האחרונים בנוסף להגנה העדיפה שלהם והמנהיגות של הולידיי מאזנת את הכוחות.

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  NBA בדם

לדעתי הם יקרצפו את הבאקס. לבאקס יש את המאצאפ הכי נוראי מולם

הבן הממזר של דנילו גלינארי

כי הבאקס שתורה מסיני מאפשריםמשלשות ומצופפים את הצבע כהגנה…. יאניס וכאלה. אבל יאניס לא יכול בהגנה לעצור לא את דוראנט קיירי או הארדן.
אתה נשאר עם הולידיי דה ויצנזו ומידלטון לעצור את הביג 3….בהצלחה עםמזה
יאניס יקלע עליהם 50 אבל זהו ובטח גם יביאו מישהו נורמלי וישלחו אותו לקו והחוסר קליעה שלו…
אני חושב שלפילי בוסטון והיט יש מאצאפ הרבה יותר טוב מולם

הבן הממזר של דנילו גלינארי

אגב אני מדבר על הפלייאוף לא על המשחק מחר

מנחם לס
17/01/2021 21:41:58

תודה שחר

Dor
Dor
17/01/2021 21:56:28

תודה שחר. אחלה מחשבות. אם אני מרקס אני מעיף את קיירי תמורת 2-3 שחקנים טובים + בחירות. הוא בעייתי ולא יציב ויחד עם KD והזקן יש שם יותר מדי אגו. זרוק אותו לפיסטונס תמורת גראנט ורוז ++ או לקאבס/בולס/שארלוט/נ״א תמורת כמה צעירים מוכשרים וככה יש גם עתיד וגם הווה. הייתי משאיר את דינווינדי, הוא מתאים בול ליד הזקן ומכוון לאליפות בשנה הבאה

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  Dor

אתה לא מעיף אף אחד דוראנט לא מאשר לך

מבין קטן-בינוני
מבין קטן-בינוני
17/01/2021 22:25:23

בקצרה – יש פה קבוצה היסטורית שעומדת להיות שושלת, כשרק פציעה של דוראנט (חמסה חמסה עיגולים) יכולה לשנות זאת.
בפחות קצרה – לא ברורים לי הניתוחים כאן ושלל הניתוחים באתרי ה-nba השונים. זה נראה שכמה תובנות בסיסיות טרם חלחלו באופן מפתיע, להלן חלקן –
1. דוראנט הוא שחקן הסטורי, ומכונת ההתקפה הכי גדולה בהיסטוריה של הנבא ובפער – ובאופן לא מפתיע למי שעוקב אחריו, הוא הצליח להשתפר בהפסקת האכילס, וקליעת ה-3 שלו שהייתה טובה מאוד נהפכה למעולה.
2. יש כאן מקבץ שחקנים הסטורי, שבחרxבחר לשחק ביחד – בחיאט דינקום, נראה לכם שהארדן לא יודע מיזה קרי אירווינג? מדובר פה בשלושה שחקנים לא הכי יציבים אבל מבינים דבר או שניים בכדורסל ומבינים שהם עומדים לשנות קצת את משחקם ולעשות התאמות כדי להצליח.
3. זה ממש לא הסגל הסופי של הברוקלין נטס – לא מבין מספיק בחוקי הטריידים ובשוק הבייאאוט, אבל ברור שיגיעו שלושה-ארבעה שחקני הגנה ו/או וטרנים "ערסים". באתרים השונים הזכירו שמות כמו נראלס נואל (מתאים בול), גייארסמית מיודענו, ארסן איליוסבה ועוד. חלקם יסייעו בהגנה חלקם יהיו ווטרנים חיוביים כמו דיוויד ווסט בזמנו בגולדן סטייט והכל יהיה בסדר.
כדי להתחבר לכתוב לעיל, אשתף אתכם במה שחבר שמבין יותר ממני בהופס כתב לי. תדמיינו 5 דקות אחרונות במשחק הגמר מול ברוקלין, כשהלייקרס צריכים לעצור את ברוקלין. הם לא יכולים לדעת מי מוביל כדור ומי בסוף יזרוק כשכל קומבינציה יותר גרועה מהשנייה.
לסיכום, הדבר היחיד שיכול להרוס זו פציעה מדכאת של דוראנט שבאופן אישי אני לא סומך מספיק על הרגליים שלו (מקווה שאני טועה).

Yp
Yp
17/01/2021 22:30:18

Welcome back

מבין קטן-בינוני
מבין קטן-בינוני
17/01/2021 22:40:22
הגב ל  Yp

תודה, ברוכים הנמצאים. חזרתי כבר ביום רביעי ב"חם מהתנור" דל רועי בעקבות הקריאה שלך, למרות שבינינו הסתדרת מצוין בהחזקת הגחלת של דוראנט.
ראיתי שגם ייחלת לחזרתו של ווסטברוק ואני באופן מוזר וקצת סדיסטי מבין למה אתה מתכוון. חשבתי שאולי עוד שנה יעשו לו בייאאוט ויביאו אותו לעלות מהספסל אבל זה לא יקרה לדעתי, כי דוראנט זוכר לו את עניין הקאפקייק וכדי להגיע לברוקלין צריך שדוראנט ירצה אותך.

Yp
Yp
17/01/2021 22:44:40

אהלן
זה שבכל זאת יש מי שקורא מה שאני כותב ממש משמח .
זה שחזרת , עוד יותר משמח . אם תוכל לשלוח קישור לתגובה שלך שפספסתי אשמח .

מבין קטן-בינוני
מבין קטן-בינוני
17/01/2021 22:50:52
הגב ל  Yp

מצרף, קצת מוגזמת באורכה…

קריאתך נענתה 🙂

אמנם, השוואות בין קרי ודוראנט היו מגוחכות בעיניי (ולדעתי, ככל שיעבור הזמן ייראו מגוחכות לכולם). ואי קבלתו של דוראנט ע"י "בייס" האוהדים מהמפרץ היה תמוה בעיניי (והם יצטערו על כך שנים קדימה).

אבל הסיבה שנעדרתי איננה אוהדי גולדן באתר, כי אם פציעתו של דוראנט. בלעדיו לא ראיתי את אפילו את הפיינלס, בעוד שאיתו אני קם לראות משחק של ברוקלין מול אוקלהומה… הוא בשבילי מעין מגנט בדיוק כמו ג'ורדן לפני 20+ שנים…

בכל מקרה, גם אני העדפתי שדוראנט ייקח את ברוקלין לאליפות בלי הארדן (ולדעתי הוא היה עושה את זה), אבל גם עם הארדן זה יקרה כשיש "תעודת ביטוח" נדרשת לאור הפציעות האפשריות בגוף, בראש ובנפש של החברה מברוקלין.

ובוא לא ניתן לחזות החנונית והשקטה של דוראנט להטעות. הרבה פעמים הוא לא נראה ה"אלפא דוג" על המגרש וזז הצידה ומסתפק ב-16 זריקות למשחק. אבל מאחורי הקלעים הוא לא פרייאר ואגומניאק די גדול.

אחרי שראה שבמפרץ הוא לא יקבל את מה שהוא רצה, הצליח לבנות סופר טים לפנתיאון בברוקלין והרוויח:
1. להיות נומרו אונו של האוהדים – מה שכאמור לא הלך לו במפרץ. במקרה של ברוקלין ברור שהוא המרכז וסביבו נבנית הקבוצה. אני זוכר שהארדן התבטא שהוא רוצה שדוראנט יבוא ליוסטון, וזה שהוא מגיע לברוקלין מלמד הרבה על יחסי הכוחות הצפויים.
2. להוביל ב"נומרטור של האליפויות" – לדעתי האישית והלא מקצועית, דוראנט התבאס מזה שכל זכייה שלו באליפות נספרת גם לקרי, ככה שהוא לא יכול לעקוף אותו. עכשיו יש לו צ'אנס לעקוף את קרי (ואת לברון), מבלי שאירווינג והארדן יעקפו אותו. אני יודע שזה נשמע ילדותי, אבל סך הכל מדובר בילדים מגודלים…

ולסיום, לא יודע כמה אהיה פעיל כאן, אבל לבטח אמשיך להישען ולהינות מהכתבות ומהאתר המעולה הזה, ליגה אחרת מכל מה שיש בסביבה

אור
אור
17/01/2021 22:58:48

מבין (ו-Yp, תקן אותי אם אני טועה שאני כולל גם אותך), אל תיעלבו אבל האופטימיות שלכם חסרת תקנה. לא רוצה למחזר את הדיון אז רק אחזור על כך שזה שאמרו כמה אנשים שדוראנט יפריע לווריורס (או דייויס ללייקרס) זה לא טיעון כי א' – יופי שהם אמרו, כנראה שהם לא חשבו בצורה הגיונית / לא מבינים מספיק / המיעוט שבמיעוט + ב' – זה רחוק מלהיות אותו דבר. יש פה הרבה תמרורי אזהרה ואלופה יש רק אחת, אז בואו נחכה עם ה"שושלת".

Yp
Yp
18/01/2021 0:17:05
הגב ל  אור

אהלן אור
הנה הוכחה ניצחת שמעט מאד אנשים באמת קוראים מה שאני כותב .
שלשום , באופן חריג , כתבתי תחזית מפורטת של הסיכויים לפי דעתי , אז אני אחזר עליה שוב :
לפני הטרייד :
לייקרס 100% , השדה 0%
אחרי הטרייד :
לייקרס 99.8% , השדה 0.2%
אני לא אכתב יותר העונה תגובות על הנטס . אם הבריאות תאפשר לי , אכתב על הנטס בסיום הפלייאוף .
אני כן ארשה לעצמי מדי פעם להגיב על כל דבר אחר שקשור לכדורסל .
כמו כן , אנסה לסיים את הסדרה על חלוצי ה-mma .

Yp
Yp
18/01/2021 0:31:57

אהלן שחר
זה היה באיזשהוא ויכוח עם גיא , לא זוכר מה היה המאמר . אני הצגתי שם את דעותי לגבי הטרייד הזה , דעות שאני כותב באופן עקבי כבר חודשים וזה שכנע אותי שאף אחד באמת לא קורא את זה .

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
הגב ל  Yp

בהחלט ובהחלט קוראים. יש רבים שלא מגיבים בכלל, וגם המגיבים לא מגיבים לכל תגובה, אבל זה לא אומר שלא קוראים, ולראיה התגובה של מבין קטן-בינוני. אין סיבה להפסיק להגיב בכלל, ובוודאי שיש ערך לתובנות על ברוקלין ודוראנט שהם אחד הדברים הכי מעניינים העונה.

עגל
18/01/2021 13:50:49
הגב ל  Yp

קוראים, קוראים.
אבל לא מגיבים הרבה, ובכל מקרה שוכחים הכל תוך 5 דקות
🙂

אור
אור
18/01/2021 0:35:14
הגב ל  Yp

תודה על התיקונים ועל ה-MMA
.
מציע לך לא לקחת ויכוחים אינטרנטיים עד כדי פגיעה בבריאות.. מה גם שלא ראיתי קללות או דברים אישיים במטרה לפגוע

אור
אור
18/01/2021 0:36:17
הגב ל  Yp

גם אם פספסתי, אי אפשר לקרוא כל מילה בכל תגובה. אף אחד לא נמנע מלקרוא את מה שיש לך להגיד בכוונה

הבן הממזר של דנילו גלינארי
הגב ל  Yp

למה לא? זה מוסיף וזה טוב והויכוחים זה מה שיפה באתר. רוצים שתמשיך לכתוב אל תעשה פה לואד מנגמנט

SLORC
17/01/2021 23:29:26

לדעתי זה טרייד מצוין עבור הנטס, אם אתה יכול להשיג שחקן היסטורי כמו הארדן אתה צריך ללכת על זה כמו שהטריידים של טורונטו על קוואי ושל הלייקרס על דייויס הוכיחו. גם אם קיירי ימשיך עם השטויות, השילוב של דוראנט והארדן מספיק טוב להגיע לגמר, ואם הלייקרס מאיזו סיבה לא יגיעו לשם אז לנטס יש גם סיכוי טוב לאליפות. עוד נקודה שחשוב לזכור היא שלברט בחוץ מחשש לסרטן. לא ברור עדיין אם בנטס ידעו על זה, אבל מסתבר שבלי הטרייד הם היו עדיין בסגל חסר.

אני לא חושב שלנטס תהיה בעיה להשיג ווטרנים למלא את עמדות 4 ו-5 מקבוצות שהולכות לבנייה מחדש. נניח טרייד של דינווידי על ת'דאוס יאנג משיקגו או מישהו ממצבת הסנטרים של דטרויט יהיה משתלם לשתי הצדדים ובהחלט מעריך שיגיע

etayle
etayle
18/01/2021 0:40:20

תודה רבה מעניין.
מהמעט שנראה אתמול זה לא הרגיש שהצוות המסייע כזה משפיע לדוראנט והארדן, גופות יספיקו.

יש להם פשוט כח אש בלתי נגמר, עם קיירי בכלל. מדובר בשחקנים יעילים בטירוף, שיתעללו בכל מחליף שלא יהיה מולם. זה יאלץ קבוצות לשנות את התבנית, ולהשאיר יותר כוכבים מולם. (היחידים שעמוקים זה הלייקרס, שיש להם 4 שחקנים טובים, שאפשר שכל רגע יהיו 2 מהם על המגרש).

קיצר נחיה ונראה, אבל לדעתי ההתקפה שלהם תרמוס את המזרח, מול הקבוצות מLA יהיה מסקרן.
(ויש כנראה 2 שחקנים שיכולים להסתכל בעיניים של לברון בסדרה, קאווי ודוראנט, זה מוריד יתרון אחד של LA).

etayle
etayle
18/01/2021 1:09:07

אמת. אבל לא צריך לקחת מניקולה וטרנס משחק מעולה. טרנס רוס עשה שם בכמה דברים ממש יפים בחצי השני.

המשגיח
18/01/2021 4:23:50

תודה רבה שחר. כיף לקרוא

Smiley
18/01/2021 7:18:17

טי ג'י ליף פנוי…

עגל
18/01/2021 13:52:48

מצוין, תודה.
אין ספק שהנטס היו חייבים ללכת על הטרייד הזה.
עכשיו להעיף את קיירי תמורת עיבוי הספסל וההגנה . . .
ימים יגידו אם יש כאן שושלת או לא.

אשך טמיר המקורי
18/01/2021 15:31:07

הצעתי לשמעון לפני יומיים, טרייד קיירי לפילי תמורת סימונס+ת'ייבול+2 בחירות סיבוב ראשון.
לדעתי וין-וין, ברוקלין מקבלת גבוה ושני מגינים טובים, ומחזירה לעצמה קצת בחירות.
פילי מקבלת שדרוג עצום והתקפת 1-2 פאנץ' עם קיירי ואמביד.
קיירי לא הופך לאלפרד ומקבל קבוצה משלו.
דוראנט מאשר אחרי שקיירי הוכיח שלא ניתן לסמוך עליו.
זה גם עובר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

בהנחה שקיירי זורם עם זה, למרות שלא נראה לי שהוא זורם, אני חושב שזה טרייד טוב, אבל המחיר מופקע – בלי טייבול, ובלי אחת מהבחירות. סימונס פלוס בחירה אחת נשמע לי מחיר סביר, וגם אז בהחלט יתכן שפילי יתחרטו על זה.

הבן הממזר של דנילו גלינארי

אני סירבתי לטרייד של סימונס ראש בראש עם קיירי. מקסי יהיה אש לא צריך את קיירי.
קיירי יהרוס לאמביד ולא ישתלב. מסרב לטרייד.
מה גם שסימונס יחזק את הנטס שהיא היריבה שלי כי הוא מה שהם צריכים, נגר שעושה הגנה ברמה גבוהה.
נייט גדול

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אני חושב שאתה צודק.