יומן הלייקרס, שלושה שבועות ראשונים, קבוצה בהרצה/שחר אלוני

יומן הלייקרס, שלושה שבועות ראשונים, קבוצה בהרצה/שחר אלוני


מאזן 7-3 (כרגע ראשונים במערב ושניים בליגה)
נט רייטינג +7.3 (מקום 2 בליגה)
אחוזים מהשדה, מקום 2 בליגה
אחוז אפקטיבי, מקום 3 בליגה (56%)
כמות ריבאונדים, מקום 5 בליגה (עליה של 5% מהעונה שעברה)


מה מצב הלייקרס בעונה החדשה?
זה רק התחיל, אז לסטטיסטיקות של המשחקים עד כה יש משקל מוגבל, אבל את הדברים העיקריים אתן בהמשך.
האלופה באופן מפתיע, עשתה מתיחת פנים לקראת העונה החדשה. הצטרפו לסגל שרודר, הראל, גאסול ומתיוס. שלושה שחקני חמישיה התחלפו: גאסול, שרודר ופופ החליפו את גרין, בראדלי ומגי. שחקן השנה השניה הורטון-טאקר נכנס בצורה יפה לרוטציה אחרי שכמעט לא שיחק בעונת הרוקי. וגם מרקיף הצטרף רק בחורף שעבר, לא הרבה לפני השבתת הליגה.
כל זה אומר שיש הרבה עבודה בבניית סכמות בהגנה ובהתקפה ותרגול שלהם, וכמובן לוקח זמן עד שכל החלקים מתחברים וכולם מכירים את החוזקות והחולשות של כולם. וזה לפני שהזכרנו את הפגרה המאד קצרה אחרי גמר הפלייאוף, שלא איפשרה הרבה מנוחה, ובטח שלא אפשרה אימונים משותפים עם הסגל שנבנה, כמה שבועות לפני פתיחת העונה.

ווגל והורטון-טאקר



כמובן שבלייקרס יש כמה עמודי תווך ועוגנים יציבים שמאפשרים את השינויים האלה. לברון ודייויס רצים עונה שניה יחד ומכירים אחד את השני, ושניהם גם נותנים תפוקה יציבה. ווגל שנה שניה בראש צוות האימון, ובתור מאמן מומחה הגנה, נראה שהשחקנים והמערכת סומכים עליו בבניית הדברים.

נכס נוסף שיש לקבוצה העונה, ולא היה בשנה שעברה הוא כמובן נסיון הפלייאוף שכולם צברו. נסיון וביטחון בפלייאוף זה דבר לא מובן מאליו (ראו מקרי פול ג'ורג', אמביד, הארדן). ונראה שב"קבוצות לברון" אחד הקריטריונים להצטרף הוא אופי מתאים באספקט הזה. כלומר שחקנים שלא רק שהמעמד לא גורע מיכולתם, אלא הם אף מסוגלים להתעלות דווקא כשהמתח בשמיים ועיני כל העולם נשואות אליהם, וכמובן גם היריבה משחקת בשיאה לאחר שהתכוננה היטב ובאופן ספציפי לקבוצה.

עמודי התווך האלה כוללים גם היררכיה ברורה שלא משאירה יותר מדי מקום למלחמות אגו למיניהן. לברון מן הסתם הוא המנהיג והפנים של הקבוצה. דייויס שצעיר ממנו ב 10 שנים (וב 9 סדרות גמר) הוא הסקורר הבכיר. שאר השחקנים הם צוות מסייע ונראה שכל אחד מקבל את מקומו ומנסה לתרום ככל יכולתו.

סימן השאלה היחיד בהקשר הזה הוא קוזמה, שחקן שבקבוצת תחתית היה נותן 25-30 נק' בממוצע, והיה נראה לדעתי כמו זאק לאווין בשיקגו, עם קצת פחות הטבעות (לא מבחינת התפקיד הספציפי, אלא כסקורר). קוזמה חתם על הארכת חוזה שהיו שמועות שהוא לא היה לגמרי מרוצה מהמו"מ עליה, וגם על המגרש מיקומו לא לגמרי ברור. האם הוא שחקן יוצר? שחקן קאץ' אנד שוט לשלוש? בונים עליו כסקורר שלישי? רביעי? הוא שחקן מטרה בחמישיה השניה? את כל זה יצטרכו בלייקרס לבחון בעונה הקרובה.

קוזמה



אם רוצים להשוות את הסגל לזה של העונה שעברה, אז צריך להשוות בנקודת זמן דומה, כלומר בתחילת העונה. סה"כ הקבוצה עכשיו במקום אחר, מדובר באלופה שהוכיחה את עצמה ולא כמו לפני שנה (וחודשיים) שהיה מדובר בפרויקט שלא ברור אם יצליח.
מבחינת שינויים ספציפיים, שרודר נכנס בצורה יפה לחמישיה, עם כ 15 נק', 5 אס' ו 4 ר' למשחק. תפוקה מצוינת לשחקן חמישיה חדש שבונה את מקומו כסקורר השלישי בקבוצה. גאסול בגילו המתקדם נותן הגנה על גבוהים, ריבאונדים, משחק קבוצתי ואחראי, יכולת מסירה כסנטר וגם יכולת קליעה משלוש. הוא לא רים פרוטקטור ואתלט כמו מגי, אבל מביא איתו סט יכולות יותר מגוון וגם מנטאליות חזקה.

הראל עדיין לא נותן את מלוא התפוקה שהוא מסוגל לה (8 , 12), אבל נראה שהשילוב שלו הולך ומתקדם וסביר שגם הסטטיסטיקות שכרגע הן סבירות, יעלו עוד, כיאה לשחקן השישי של העונה הקודמת בליגה. החוזה שלו נחשב למציאה, למרות שהוא במאות אחוזים יותר יקר מדווייט הווארד שעבר בסוף לפילי. הלייקרס איבדו גובה בהחלפת שני הסנטרים, אבל קיבלו משחק הרבה יותר מגוון. איבוד גובה לא נורא בקבוצה שיש לה את דייויס/לברון/מרקיף/קוזמה על המגרש.

המוריסים



הקבוצה משחקת כרגע באופן טבעי בהילוך שני. המאזן סה"כ טוב, אבל אף משחק לא נגמר ברבע השלישי, ובמשחקים צמודים יחסית יש גם הפסדים. פעם בשבועיים יש גם את המשחק המסורתי של 25% לשלוש 60% מהעונשין ואיזה 15 איבודים, אחרי פתיחה של משהו כמו 12-2 ליריבה, אבל אפשר לחיות עם זה.
יש גם קצת ניהול עומסים, דייויס החמיץ 2 משחקים בגלל פציעות קלות, לברון יותר זורק מרחוק ופחות נכנס לסל, והקבוצה באופן כללי משחקת באווירת פתיחת עונה.
המטרות של הלייקרס בחודשים הקרובים זה לגבש את הסגל, לראות מה המקום של כל אחד. מה השילובים הנכונים בחמישיה השניה. וכמובן להשתדל להמנע מפציעות ולהגיע במאזן טוב ובעיקר במצב טוב לפלייאוף.

מבחינת מאזן, לא נראה קריטי אם הקבוצה תסיים במקום 1 או 2 או אפילו 3 במערב. תמיד נחמד לסיים 1, אבל סדרת חוץ מול הקליפרס(אם זה בכלל יקרה), זה לא משנה. ויש גם סבירות גבוהה שהכל יתקיים ממילא בבועה.
ולסיום כמה נתונים סטטיסטיים נוספים:

המבוגרים בסגל: לברון(עונה 18 בליגה), גאסול, מתיוס ודאדלי (גיל 34-37)
הצעירים בסגל: הורטון-טאקר, קוסטאס וקוזמה (גיל 20-25)
רוב (7) השחקנים הנוספים בסגל הם בגילאי 25-30

לברון העונה: 8 , 8.5 , 24.5 שזה מאד דומה לממוצעי הקריירה שלו ולממוצעים בשנים האחרונות.
וגם 55% אפקטיבי 58% טרו שוטינג
דייויס: 1.5 , 3.5 , 9 , 22.5
57% אפקטיבי 59% טרו שוטינג

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. יומן טוב. לא יודע אם הייתי משתמש במילה "הרצה", כי זה לא נראה שהם מתאמצים במיוחד עד עכשיו. קבוצה שיכולה לשחק הרבה יותר טוב ממה שהיא משחקת, אבל בינתיים זה מספיק וכנראה יספיק לאחד מ-3 המקומות הראשונים במערב. so far so good

    1. תודה רועי,
      כן, הרצה זה אומר שעדיין לא מגובש ומריצים את התרגולות.
      זה כמו שיש ממלא מקום שנמצא בהרצה לתפקיד בזמן שבעל התפקיד הקבוע חופף אותו

  2. בס"ד
    שלום.
    השאלה איזו השפעה תהיה בפלייאוף לעזיבת רונדו.
    השאלה הכם קוזמה או שרודר, אולי הארל יוכלו למלא את הנעלים האלו.

    1. שלום ירון
      כן, רונדו הביא נסיון פלייאוף, הולכת כדור ובעל בית על המגרש כשלברון בחוץ.
      נראה לי שהשאלה העיקרית היא נושא בעל הבית, וצריך לראות מי נותן את זה. האמת שהנוכחות של גאסול כווטרן עוזרת.
      בהולכת כדור ונסיון פלייאוף יש מי שיתן את זה לדעתי.

  3. מדאיג אותי הכמות זריקות של קוזמה העונה. בשניים משלוש המשחקים האחרונים הוא לקח 5 זריקות. איך הוא הולך להתקדם ככה? לברון הולך חזק על נקודות האם הוא אובססיבי מדי לשיא?
    בכל אופן כמו שאמרת יקח זמן. זו יכולה להיות קבוצה מאוד מיוחדת.

    1. כן, קבוצה עם הרבה כישרון. צריכים כמה חודשים גיבוש.
      לדעתי קוזמה עובר סדנת הגנה וסדנת השתלבות בקבוצה מצוות המאמנים. לברון ירד קצת בנקודות בינתיים

  4. תודה שחר.
    קוזמה אחת הבעיות שלו זה העלייה מהספסל.ברגע שהוא עולה בחמישייה בדרך כלל הוא משחק יותר טוב.
    לגבי גאסול עוד לא החלטתי האם זאת תוספת לקבוצה או שהווארד כן היה עדיף עליו.לא החלטתי לגבי זה.
    מה שכן ללייקרס היה עד עכשיו לוז קל מאוד וקשה לאמוד את היכולת האמיתית של הקבוצה

    1. בשמחה יניב,
      כן, הם עוד יצגבשו יותר וגם הלוז יהיה יותר קשה.
      גאסול יותר קבוצתי ומוסר וטווח קליעה וחוסן מנטאלי. דווייט ומגי היו יותר אתלטיים ודינמיים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט